Opis patcha w Valorant 0.47 – Nerfy Sage oraz Raze, zmiana ataków nożem i więcej
Pierwsza duża aktualizacja nadchodzi do Valoranta. Riot Games zdecydował się w niej odpowiedzieć na prośby i uwagi graczy, nerfiąc w sumie dwie postacie.
Zgodnie z przewidywaniami, do Valoranta nadchodzi nowa aktualizacja, której głównym zadaniem jest zbalansowanie dwóch agentów, wzmocnienie ataków wręcz oraz naprawa błędów. Same mapy doczekały się też kilku poprawek.
Riot ma nadzieje, że wprowadzone zmiany są tym, czego oczekiwali gracze po tych kilkunastu dniach grania. Co bardzo dobre, Riot dokładnie wyjaśnia dlaczego podejmuje takie, a nie inne decyzje.
Opis aktualizacji Valorant – 21.04.2020
Rozgrywka i Balans
Obrażenia wręcz
- Ataki wręcz zadają teraz dwukrotnie więcej obrażeń obiektom, które możemy zniszczyć.
- Ściana lodu Sage
- Metalowe, podwójne drzwi na Heaven
- Dlaczego?
- Podczas pierwszej rundy danej połowy i rund „eco” nie było dobrej opcji do walki z barierą Sage. Celem Riotu jest dodanie metody wysokiego ryzyka, która może się opłacić, poprzez szybsze pozbycie się przeszkody, bez potrzeby zakupu ciężkiego oręża (nóż posiada każdy z graczy i nie da się go pozbyć).
Raze
- Zredukowano ilość Pocisków Farbujących / Paint Shells (E) z dwóch do jednego.
- Pociski Farbujące uzyskują teraz reset po dwóch likwidacjach.
- Jeżeli zlikwidujemy dwóch graczy nie mając E, otrzymamy jeden pocisk za darmo w tej samej rundzie.
- Dostrojono i dostosowano dźwięki dla: Pociski Farbujące / Paint Shells, Bombowa Paka / Blast Pack i Gwóźdź Programu / Showstopper. Będą teraz lepiej słyszalne podczas zamieszania.
- Naprawiono błąd, w którym drugi ładunek Pocisków Farbujących eksplodował szybciej, niż zamierzono. Teraz mają minimalny czas trwania przed wybuchem.
Dlaczego podjęto się takich działań?
Raze została stworzona, aby karać wrogów rozmieszczonych na przewidywalnych pozycjach. Okazało się jednak, że jej zestaw umiejętności (głównie granaty) tworzy zbyt opresyjny scenariusz. Ponadto gracze powinni otrzymać odpowiednie informacje o grze, a sygnały dźwiękowe wydawane przez umiejętności Raze nie pasowały do zagrożenia, które powodują. Jeżeli jej superumiejętność (Gwóźdź Programu / Showstopper) zostanie wystrzelona z dystansu, gracze powinni móc to z łatwością zidentyfikować i zinterpretować.
Sage
- Kula Spowalniająca / Slow Orb od teraz spowalnia również powietrze nad strefą, w której się znajduje.
- Gracze przechodzący przez strefę Kuli Spowolnienia / Slow Orb mogą to teraz zrobić bez wydawania charakterystycznego dźwięku.
Dlaczego podjęto się takich działań?
Społeczność nauczyła się omijać część Strefy Spowolnienia, skacząc nad nią. Riot chce, aby minimalne spowolnienie było bardziej spójne z innymi ruchami w strefie, a jednocześnie pozwalało na przechodzenie i skakanie przez nią „bunnyhopem”, zapewniając przy tym drobne korzyści. Dodanie cichego i wolnego sposobu na poruszanie się po polu wprowadzi do gry więcej niuansów, a Sage nie będzie teraz pewna braku przeciwnika, ponieważ nic nie słyszy.
Aktualizacja map
- Naprawiono kilka exploitów na Bind, Haven i Split.
- Split: Kula (dodająca punkt umiejętności) została przeniesiona z B Mid, na B Main.
- Ma to na celu zmniejszenie presji na środku i zapewnienie większej motywacji graczom do kontrolowania B Main.
Zmiany sieciowe
- Zredukowano ruch sieciowy klienta dla graczy z wysoką ilością klatek na sekundę.
- Niektórzy dostawcy usług internetowych i konfiguracje sieciowe dławiły ruch w grze, co powodowało duże skoki pingu wraz ze wzrostem FPSów.
- Brak wpływu na grę i szybkość reakcji.
Naprawiono błędy
- Naprawiono rzadką awarię serwera, powodowaną uszkodzonymi pakietami wysyłanymi przez sieć niektórych z graczy.
- Cypher nie może już umieszczać broni w swojej kamerze.
- Naprawiono błąd, w którym słyszalny zasięg kroków nie pojawiał się na minimapie.