Reklama

Tier lista bohaterów Valorant. Kto jest obecnie najsilniejszy, a kto najsłabszy?

Valorant

Reklama

Najlepsi agenci Valorant, którymi warto grać.

Reklama


W najnowszym FPSie od Riot Games znajdziemy 10 bohaterów. Każdy z nich posiada unikalny zestaw umiejętności, co wiąże się potrzebą balansowania, a że ten nigdy nie jest idealny, stworzono tier listę.

Tier lista

Coś, co zna praktycznie każdy gracz MOBA lub innych gier z unikalnymi postaciami, bądź też umiejętnościami. Jeden wybór, jest lepszy, drugi natomiast gorszy, a w dokonaniu tego najlepszego ma pomóc społeczności tier lista. Jak prezentuje się ona w najnowszej grze od Riotu?

Tier S (OP)

Raze

Prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjna postać w grze. Każda z jej umiejętności zadaje obrażenia, dodatkowo jest w stanie podrzucić się, aby zająć świetne miejscówki, sprawdzić teren za pomocą Boom Bota i zlikwidować wrogów dwoma granatami kasetowymi, przed którymi trudno jest uciec.

Reklama
  • Q — BOMBOWA PAKA (100 kredytów): NATYCHMIAST rzuć Bombową Paką, która przyczepia się do powierzchni. UŻYJ PONOWNIE tej umiejętności po rozmieszczeniu ładunku, aby go zdetonować, zadając obrażenia i przemieszczając trafione cele.
  • E — POCISKI FARBUJĄCE (jeden darmowy, drugi 200 kredytów): WYPOSAŻ granat kasetowy. STRZEL, by rzucić granat zadający obrażenia i tworzący mniejsze ładunki, z których każdy zadaje obrażenia celom w jego zasięgu.
  • C — BUM BOT (200 kredytów): WYPOSAŻ Bum Bota. STRZEL, by wypuścić bota, który powędruje w linii prostej po ziemi, odbijając się od ścian. Bum Bot namierzy wrogów widocznych przed nim, po czym popędzi w ich kierunku i eksploduje, zadając duże obrażenia, jeśli uda mu się do nich dotrzeć.
  • X — GWÓŹDŹ PROGRAMU: WYPOSAŻ wyrzutnię rakiet. STRZEL, by wypuścić rakietę, która w chwili trafienia zada potężne obrażenia obszarowe.

Sage

Dwie umiejętności pozwalające na zatrzymanie całej wrogiej drużyny na przynajmniej kilkanaście sekund i dwie potężne ratujące członków drużyny, z czego jedna jest darmowa i odnawia się co kilkadziesiąt sekund podczas gry, a jest w stanie wyleczyć całkowicie sojusznika do pełnego zdrowia. Granie przeciwko niej, to 5 v 6 co kilka rund.

  • Q — KULA SPOWALNIAJĄCA (100 kredytów): WYPOSAŻ spowalniającą kulę. STRZEL, by wypuścić przed siebie kulę spowalniającą, która po trafieniu eksploduje, tworząc długotrwałe pole spowalniające graczy w obszarze jego działania.
  • E — LECZĄCA KULA (darmowa, odnawialna co 35 sekund): WYPOSAŻ leczącą kulę. STRZEL, celując w rannego sojusznika, by aktywować na nim efekt leczenia w czasie. Kiedy Sage jest ranna. STRZAŁ ALTERNATYWNY pozwala aktywować jej efekt leczenia w czasie na sobie.
  • C — KULA BARIERY (300 kredytów): Wyposaż kulę bariery. STRZAŁ umieszcza wytrzymałą ścianę. STRZAŁ ALTERNATYWNY obraca cel.
  • X — WSKRZESZENIE: WYPOSAŻ umiejętność wskrzeszenia. STRZEL, celując w zlikwidowanego sojusznika, by rozpocząć jego wskrzeszanie. Po krótkiej chwili wróci on do życia z pełnym zdrowiem.

TIER A (Silni)

Jett

Bardzo agresywna i zarazem świetna do szybkiego przejmowania kluczowych punktów, jak i miejsc docelowego podłożenia Spike’a. Przez wielu graczy uważana za silną i trudną, dla której należy poświęcić sporo czasu.

  • Q — PRĄD WSTĘPUJĄCY (200 kredytów): NATYCHMIAST wzleć Jett wysoko w górę.
  • E — POMYŚLNY WIATR (za darmo): NATYCHMIAST rozpędź Jett w kierunku, w którym się porusza. Jeśli stoi nieruchomo. Jett popędzi przed siebie.
  • C — ZASŁONA CHMUR (100 kredytów): NATYCHMIAST wypuść pocisk, który rozszerza się do rozmiarów sporej chmury blokującej wizję w momencie trafienia. PRZYTRZYMAJ klawisz umiejętności, by zakręcić dym w stronę, w którą celujesz.
  • X — BURZA OSTRZY: WYPOSAŻ zestaw niezwykle precyzyjnych sztyletów do rzucania które odnawiają się po zabiciu przeciwnika. STRZEL, by rzucić jednym sztyletem w cel. STRZAŁ ALTERNATYWNY pozwala rzucić wszystkimi sztyletami w cel.

Omen

Również silny i nie taki łatwy do opanowania, jego umiejętności kontroli mapy oraz ograniczanie wizji, to coś, co bardzo przydaje się w zdobywaniu punktów. Dodatkowo jest w stanie razem ze Spike’m uciec na odległy bombsite, za pomocą globalnej superumiejętności.

  • Q — PARANOJA (200 kredytów): NATYCHMIAST wystrzel przed siebie mroczny pocisk ograniczający chwilowo zasięg wizji wszystkich dotkniętych przez niego graczy. Pocisk ten może przenikać przez ściany.
  • E — MROCZNA OSŁONA (2 za darmo): WYPOSAŻ mroczną kulę, by zobaczyć jej wskaźnik zasięgu. STRZEL, by wypuścić mroczną kulę w kierunku zaznaczonego miejsca, tworząc długotrwałą mroczną sferę ograniczającą wizję. PRZYTRZYMAJ STRZAŁ ALTERNATYWNY podczas namierzania, by oddalić znacznik. PRZYTRZYMAJ klawisz umiejętności podczas namierzania, by przybliżyć znacznik.
  • C — KROK W MROK (100 kredytów): WYPOSAŻ umiejętność mrocznego chodu, by zobaczyć jej wskaźnik zasięgu. STRZEL, by rozpocząć krótkie lodowanie, po którym teleportujesz się do zaznaczonego miejsca.
  • X — Z CIENI: WYPOSAŻ mapę taktyczną. STRZEL, by rozpocząć teleportację do wybranego miejsca. W trakcie teleportacji Omen widoczny będzie jako cień, który wrogowie mogą zniszczyć, by zapobiec jego teleportacji.

Phoenix

Kolejny agresywny agent z kontrolą mapy. Jest w stanie wykurzyć przeciwników z miejscówek za pomocą swojej plamy ognia i całkowicie zasłonić część mapy ścianą, która zadaje obrażenia wrogom, jak i sojusznikom, lecząc tym samym Phoenixa.

Dwie umiejętności regenerujące zdrowie i zadające przy tym obrażenia, oślepienie i całkowita regeneracja z cofnięciem się w czasie. Czego chcieć więcej?

  • Q — PODKRĘCONA PIŁKA (100 kredytów): WYPOSAŻ świetlistą kulę, która leci zakrzywionym torem i eksploduje krótko po jej wyrzuceniu. Przycisk STRZAŁU zakręca świetlistą kulę w lewo. Po eksplozji oślepia ona każdego gracza, który ją zobaczy. Przycisk STRZAŁU ALTERNATYWNEGO zakręca świetlistą kulę w prawo.
  • E — GORĄCE DŁONIE (za darmo): WYPOSAŻ kulę ognia. STRZEL, by rzucić kulę ognia, która eksploduje po krótkiej chwili lub w momencie zderzenia z ziemią, tworząc tymczasowy ognisty obszar zadający przeciwnikom obrażenia.
  • C — POŻOGA (200 kredytów): WYPOSAŻ płomienną ścianę. STRZEL, by stworzyć wędrującą na wprost ognistą linię, która tworzy ścianę ognia blokującą wizję i zadaje obrażenia wszystkim przechodzącym przez nią graczom. PRZYTRZYMAJ STRZAŁ, by nagiąć ścianę w kierunku wskazanym przez twój celownik.
  • X — ​DRUGIE PODEJŚCIE: NATYCHMIAST umieść znacznik w miejscu pobytu Phoenixa. Kiedy ta umiejętność jest aktywna, Phoenix wróci w to samo miejsce z palnym zdrowiem po śmierci lub gdy licznik czasu dojdzie do zera.

TIER B (Zwyczajni)

Breach

Silne umiejętności ogłuszające na długi czas przeciwników przez ściany, umożliwiają przedarcie się przez linię ognia. Dobrze sprawdza się z Jett i Phoenixem.

  • Q — ROZBŁYSK (200 kredytów): WYPOSAŻ ładunek oślepiający. STRZEL, by wypuścić szybki ładunek przez ścianę. Wybuchnie on i oślepi wszystkich patrzących w jego stronę graczy.
  • E — USKOK (za darmo, czas odnowienia 35 sekund): WYPOSAŻ wybuch sejsmiczny. PRZYTRZYMAJ STRZAŁ, by zwiększyć jego zasięg. PUŚĆ, by wywołać wstrząs oszałamiający wszystkich graczy na obszarze jego działania oraz stojących na drodze do tej strefy.
  • C — WSTRZĄS WTÓRNY (200 kredytów): WYPOSAŻ ładunek fuzyjny. STRZEL, by wypuścić powolny ładunek przez ścianę. Zada on duże obrażenia każdemu, kto znajdzie się na obszarze jego działania.
  • X — ​KASKADOWE TĄPNIĘCIE: WYPOSAŻ ładunek sejsmiczny. STRZEL, by postać kaskadowy wstrząs na obszarze w kształcie stożka. Oszałamia on i wyrzuca w powietrze każdego na swojej drodze.

Cypher

Jednoosobową sieć kontroli działań wrogów. Dzięki kamerze, potykaczom, aktywowany kiedy tylko chce pułapkom i superumiejętności, nikt się przed nim nie ukryje.

  • Q — CYBERKLATKA (100 kredytów): WYPOSAŻ cyberklatkę. STRZEL, by rzucić cyberklatkę przed Cyphera. AKTYWUJ, by stworzyć obszar, który blokuje wizję i spowalnia przechodzących przez niego wrogów.
  • E — KAMERA SZPIEGOWSKA (za darmo): WYPOSAŻ kamerę szpiegowską. STRZEL, by umieścić kamerę w pożądanym miejscu. UŻYJ PONOWNIE tej umiejętności, by wyświetlić obraz z kamery. Pozostając w tym widoku STRZEL, by wypuścić lotkę oznaczającą. Ujawni ona miejsce każdego trafionego nią gracza.
  • C — POTYKACZ (200 kredytów): WYPOSAŻ potykacz. STRZEL, by umieścić zniszczalny i ukryty potykacz w pożądanym miejscu, tworząc linkę między tym miejscem a przeciwległą ścianą. Wrodzy gracze, którzy wejdą na potykacz, zostaną uwięzieni, ujawnieni i oszołomieni po krótkiej chwili, jeśli nie zniszczą urządzenia dość szybko. Można go podnieść i UŻYĆ PONOWNIE.
  • X — ​KRADZIEŻ NAURONÓW: NATYCHMIAST użyj na zlikwidowanym wrogim graczu widocznym w twoim celowniku, by ujawnić miejsce pobytu wszystkich żywych przeciwników.

Sova

Kolejny agent zapewniający kluczowe informacje swoim sojusznikom. Dobrze wystrzelona strzała, jest w stanie ujawnić całą wrogą drużynę, już na starcie rundy, a dron, którym możemy sterować, pomaga w rozeznaniu się w terenie. Dzięki swojej superumiejętności jest w stanie zlikwidować ukrywających się za kilkoma ścianami graczy.

  • Q — STRZAŁA-PIORUN (100 kredytów): WYPOSAŻ tuk ze strzałą-piorunem. STRZEL, by wypuścić wybuchową strzałę, która w momencie trafienia eksploduje i zadaje obrażenia pobliskim graczom. PRZYTRZYMAJ STRZAŁ, by zwiększyć zasięg pocisku. Przycisk STRZAŁU ALTERNATYWNEGO pozwala zwiększyć liczbę odbić strzały o maksymalnie dwa.
  • E — STRZAŁA ZWIADOWCZA (za darmo, 35 sekund odnowienia): WYPOSAŻ luk ze strzałą zwiadowczą. STRZEL, by postać przed siebie strzałę zwiadowczą, która w momencie trafienia aktywuje się i ujawnia miejsce pobytu przeciwników będących w polu działania strzały. Wrogowie mogą ją zniszczyć. PRZYTRZYMAJ STRZAŁ, by zwiększyć zasięg pocisku. Przycisk STRZAŁU ALTERNATYWNEGO pozwala zwiększyć liczbę odbić strzały o maksymalnie dwa.
  • C — SOWI DRON (300 kredytów): WYPOSAŻ sowi dron. STRZEL, by wypuścić drona i przejąć nad nim kontrolę. Sterując nim, STRZEL, by wypuścić lotkę oznaczającą. Ujawni ona miejsce każdego trafionego nią gracza.
  • X — ​FURIA ŁOWCY: WYPOSAŻ luk z trzema eksplozjami energii dalekiego zasięgu. przebijającymi ściany. STRZEL, by wypuścić eksplozję energii lecącą na wprost Sovy, zadającą obrażenia i ujawniającą miejsce pobytu przeciwników w jej polu działania. Można jej UŻYĆ PONOWNIE do dwóch razy, dopóki licznik umiejętności jest aktywny.

TIER C (Słabi)

Brimstone

Pomimo tego, iż wydaje się bardzo dobry dzięki wysokiej kontroli mapy, nie jest tak silny jak reszta bohaterów, wymienionych wyżej.

  • Q — PODPALACZ (200 kredytów): WYPOSAŻ wyrzutnię granatów zapalających. STRZEL by wystrzelić granat, który po zatrzymaniu się na ziemi wybucha, tworząc tymczasowy ognisty obszar zadający obrażenia znajdującym się na nim przeciwnikom.
  • E — PODNIEBNY DYM (1 za darmo, dodatkowy 100 kredytów): WYPOSAŻ mapę taktyczną. STRZEL, by określić lokacje, w których zostaną umieszczone chmury dymu Brimstone’a. Zatwierdź wybór przyciskiem STRZAŁU ALTERNATYWNEGO, by wystrzelić długotrwałe chmury dymu blokujące wizję na danym obszarze.
  • C — NADAJNIK STYMULUJĄCY (100 kredytów): WYPOSAŻ nadajnik stymulujący. STRZEL, by rzucić nadajnik stymulujący przed Brimstone’a. Po wylądowaniu na ziemi nadajnik wytworzy pole zapewniające graczom Szybki Ostrzał.
  • X — ​OSTRZAŁ ORBITALNY: WYPOSAŻ mapę taktyczną. STRZEL, by odpalić długotrwały laserowy ostrzał orbitalny na wybranym obszarze, zadający duże obrażenia w czasie graczom. którzy znajdą się w strefie ataku.

Viper

Wszystkie jej umiejętności mogą zadawać obrażenia, ale jest mocno sytuacyjna. Pamiętajmy również, że ściana jak i kula korzystają z paliwa, które odnawia się dość wolno i właśnie to sprawia, że jest tak nisko w rankingu.

  • Q — TOKSYCZNA CHMURA (200 kredytów): WYPOSAŻ emiter gazu. STRZEL, by rzucić emiter, który można wykorzystywać przez całą rundę. UŻYJ PONOWNIE tej umiejętności, by stworzyć chmurę toksycznego gazu, która wykorzystuje paliwo. Można UŻYĆ PONOWNIE tej umiejętności więcej niż raz i podnieść emiter, by UŻYĆ GO PONOWNIE.
  • E — TOKSYCZNA ZASŁONA (za darmo): WYPOSAŻ wyrzutnię emitera gazu. STRZEL, by wypuścić długą linię emiterów gazu. UŻYJ PONOWNIE umiejętności, by stworzyć wysoką ścianę toksycznego gazu, który wykorzystuje paliwo. Tej umiejętności można UŻYĆ PONOWNIE więcej niż raz.
  • C — JADOWITE UKĄSZENIE (100 kredytów): WYPOSAŻ wyrzutnię chemikaliów. STRZEL, by odpalić kanister, który rozbija się po kontakcie z ziemią, tworząc tymczasową chemiczną strefę. Strefa zadaje obrażenia i spowalnia wrogów.
  • X — ​GNIAZDO ŻMIJ: WYPOSAŻ rozpylacz chemikaliów. STRZEL, by rozpylić chemiczną chmurę wokół Viper, tworząc spory obłok, który ogranicza zasięg wizji i zmniejsza maksymalne zdrowie wszystkich graczy w obszarze jej działania.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej