Deweloperzy CSGO wreszcie wzięli się za griefing. Oficjalnie wprowadzono wyższe kary
Wreszcie nadejdzie koniec z częstym griefingiem w CSGO?
Zapewne każdy gracz Counter-Strike’a: Global Offensive, który gra nie tylko ze znajomymi, ale również z losowymi osobami spotkał w swoim życiu trolla. Potrafią oni rzucać flashe pod nogi, specjalnie tupać czy też krzyczeć przez mikrofon.
Jednak oprócz tego, aby wyrazić swoją frustrację, strzelają do swoich sojuszników lub wyrzucają granaty zapalające na respawnie. Tak czy inaczej do tej pory czas trwania kary za takie wybryki nie był zbyt długi, co niedostatecznie odstraszało toksycznych graczy. Wreszcie nadejdzie kres takich incydentów?
Wyższe kary będą skuteczne w walce z griefingiem?
Do CS-a trafiła aktualizacja, która zmienia naprawdę dużo. Jedną z najciekawszych zmian jest rozszerzenie sankcji za celowe przegrywanie meczów poprzez griefing, czyli powszechnie znane trollowanie.
Można to robić na wiele sposobów, ale najczęściej taka osoba otrzymuje bana za zadawanie obrażeń. Niezależnie od tego, czy były spowodowane granatami czy też po prostu bronią – kara jest identyczna i do tej pory nie była zbyt surowo, przez co spora część takich osób czuła się praktycznie bezkarna.
Do momentu wprowadzenia tego patcha, maksymalną karą, jaką ponosili gracze, były zaledwie 24 godziny odpoczynku. Teraz jednak zwiększono ją aż czternastokrotnie i wynosi 14 dni.
Czy to coś zmieni? Z pewnością tak, ponieważ 24 godziny bez danej gry nie boli aż tak bardzo, jak 2 tygodnie. W związku z tym wielu graczy zastanowi się, zanim zacznie utrudniać rozgrywkę swoim kolegom z drużyny. Ponadto jednostki, które mimo wszystko będą robić to nadal, będą eliminowane ze społeczności na całkiem spory okres czasu.