w

W końcu można sprawdzić, jak będzie wyglądać CSGO na silniku Source 2

Przeniesienie CS:GO na Source 2 bliżej, niż się wydaje? Wiadomo, jak będą wyglądać niektóre mapy i modele.


Deweloperzy Valve kilka lat temu zaczęli przerabiać klasyczne mapy gry, a także nieznacznie zmieniać ich nazewnictwo oraz format na ten sam, którego używa Dota 2 i Half-Life: Alyx.

Wszystko to prawdopodobnie po to, aby ułatwić ich importowanie z Source’a do Source’a 2. Teraz dzięki ulepszonej wersji Source Filmmaker da się sprawdzić, jak będzie wyglądać część modeli i tekstur.

Tekstury CSGO są gotowe na Source 2

Narzędzia warsztatu Source 2, które zostały wydane po zeszłorocznym Half-Life: Alyx obejmują między innymi sposób importowania starszych modeli, tekstur i map do silnika. Same tekstury gry to zwykle więcej, niż jeden obraz, natomiast każdy model posiada zupełnie inny obraz, który daje im efekty 3D, różne kolory, metaliczny połysk czy shadery.

Przed opublikowaniem nowego Dusta 2, tekstury te miały nazwy, które nie zawsze były ze sobą zgodne. Część z nich kończyła się literami, część cyframi i trudno było określić, który z plików w rzeczywistości jest materiałem, który teksturą, a który mapą normalną lub jakąkolwiek inną opcją modelu.

W grudniu 2018 roku Valve zaprezentowało swój CS-owy tryb battle royale, jednak mało kto wie, że każdy rekwizyt, który możemy znaleźć na mapach w tym trybie, jest kompatybilny z formatem nazewnictwa Source 2. Każda z nowych tekstur, która jest dodawana do CS:GO wraz z nową aktualizacją, jest zgodna z nowszym silnikiem gry.

W rzeczywistości trudno określić, kiedy Gabe Newell i spółka zdecydują się na przeniesienie Counter-Strike’a, jednak wiele wskazuje na to, że wcześniej czy później do tego dojdzie.