w

Opóźnienia strzelania w CSGO przez ten proces Steama. Dlatego możecie mieć uczucie lagów

Mieliście kiedyś uczucie, że Wasze strzelanie w CS:GO jest w pewien sposób opóźnione? Gracze prawdopodobnie dotarli do przyczyny.


Część z takich rzeczy nigdy nie wychodzi na światło dzienne. I dokładnie tak samo jest w tym przypadku, który dopiero kilka godzin temu został naświetlony przez graczy. Co jednak ciekawe, problem ten nie jest jakiś nowy.

Pisano o nim już dwa lata temu, natomiast nikt wówczas nie zwracał na to szczególnej uwagi. Dzisiaj wiedza o błędach CS:GO i różnych problemach trapiących produkcję Valve jest większa, więc i gracze zaczynają wierzyć w to, że faktycznie coś jest nie tak.

Czy da się to naprawić? Jak najbardziej

Użytkownik Reddita o nicku “FoulPlay_” kilka godzin temu stworzył temat, który staje się coraz popularniejszy. Zwraca on uwagę na problem z opóźnieniami. Jak czytamy, od lat zmaga się z problemem “lagów” mimo tego, że zmienił już kilkukrotnie sprzęt i jakość połączenia.

Ponieważ w innych grach nie miał większych problemów, zaczął szukać o co dokładnie może chodzi. Udało mu się to naprawić korzystając z porady sprzed dobrych dwóch lat. Okazuje się bowiem, że Steam ma otwierać porty na localhost/127.0.0.1 w zakresie 4000-5000.

Rozwiązaniem okazało się zablokowanie połączenia Steama, gdy to tylko się pojawia. W sieci są specjalne narzędzia do śledzenia ruchu i blokowania go. Teoretycznie to działa, natomiast trudno powiedzieć, na jak długo. Jest to także dość irytujące, że za każdym razem trzeba o tym pamiętać.

Czy warto więc na ten moment cokolwiek z tym robić, jeżeli czujecie, że CS:GO nie do końca działa tak, jak powinien? Na ten moment byśmy się wstrzymali z pobieraniem dodatkowego oprogramowania i kombinowaniem z portami. Valve tym razem na pewno zauważy ten wątek i zapewne podejmie jakieś działania w tym kierunku. Oczywiście gdyby się coś tutaj zmieniało, to jak najbardziej będziemy o tym pisać.