Poważny błąd w CSGO powoduje, że system pingowania działa jak „legalny wallhack”
W CS:GO pojawił się poważny błąd, który pozwala na uzyskanie przewagi nad przeciwnikami
Gracze CS:GO od wielu lat prosili o wprowadzenie systemu pingowania, czyli oznaczania konkretnych miejsc. Coś takiego z powodzeniem działa w wielu różnych produkcjach pokroju Apex Legends czy Fortnite.
Deweloperzy zdaniem graczy przegapili bardzo poważny błąd, który umożliwia widzenie przez ściany. Oczywiście można to nazwać „broken”, a używanie tego może skończyć się nawet banem.
Jak działa ten błąd w grze
Na poniższym materiale można zobaczyć jak mniej-więcej działa ten błąd. Otóż po ustawieniu pinga w konkretnym miejscu za ścianą możemy przewidzieć, kiedy nasz przeciwnik zdecyduje się na nas wyjść, ponieważ gdy wróg go minie, ten znika. Pingowanie zdecydowanie nie powinno działać w ten sposób, gdyż daje to zbyt dużą i niesprawiedliwą przewagę dla użytkownika.
System pingowania najprawdopodobniej nie przeszedł wystarczającej ilości testów, przez co tego typu „kwiatki” będą się jeszcze zdarzały. Kluczowe w tej sytuacji będzie szybkie wprowadzenie łatki naprawiającej błąd.
Bardzo możliwe, że błąd był znany już od dłuższego czasu, natomiast co bardziej doświadczeni gracze ukrywali go i z powodzeniem stosowali w swoich meczach. Przypomnijmy, że celowe wykorzystywanie błędów pozwalających na uzyskanie przewagi może zakończyć się blokadą konta.