Zmiany w hitboxach w nadchodzącym Counter Strike 2. W co trafić prościej, a w co trudniej?
Zmiany w hitboxach w najnowszej odsłonie Counter Strike’a względem jego poprzednika.
Hitboxy to jedne z najważniejszych elementów gier z gatunku FPS – zwłaszcza tych, w których gracze biorą udział w rozgrywkach online. Aby mecze były jak najbardziej sprawiedliwe, ważne jest to, aby oba zespoły grały na takich samych warunkach i sama rozgrywka była zbalansowana.
Ze względu na to, że gra przenoszona jest na zupełnie nowy silnik, można było spodziewać się, że zmiany dotkną również hitboxów. Jak dokładnie prezentują się zmiany?
Jak bardzo zmieni się hitbox?
Najważniejszą zmianą jest to, że teraz wszystkie modele będą miały taki sam hitbox. Porównując je do poprzedniej odsłony, można zauważyć, że obszar, na którym zaliczane jest trafienie w głowę, jest większe o nawet 20%.
Teraz wszystkie modele graczy mają ten sam rozmiar hitboxów. Porównując głowy z CS2 do CS:GO, wzrosły one o 4-20% w zależności od skórki agenta.
Pojawiła się również tabela, w której można zobaczyć porównanie ostatniej odsłony Counter Strike, w którą gracze mogli grać przez ostatnie lata oraz jej najnowszego wydania.
- ZOBACZ – Drobny szczegół, na który zwracają uwagę gracze Counter Strike’a 2. O jaką zmianę proszą twórców?
Większe różnice można zauważyć nie tylko w wielkości głowy, ale również szyi czy rękach. Ważne jest z pewnością unormowanie hitboxów w przypadku najnowszej odsłony CSa, co może pozwolić twórcom na wydawanie skinów do postaci. O ile uwzględniona zostanie widoczność, element kosmetyczny nie powinien zapewniać przewagi w rozgrywce, ponieważ trafienie go będzie tak samo proste, jak w przypadku modeli, które już znajdują się w grze.