w

Opis aktualizacji 17.00 w Fortnite. UFO, maszyny, skrzynki, nowe bronie, lamy, NPC i więcej

Fanpage Grupa

Do Fortnite zawitał nowy sezon. Wchodząc do gry trudno poznać, ze faktycznie mówimy tutaj o produkcji Epic Games.


W tym sezonie faktycznie nie było żadnego wydarzenia na żywo, natomiast ilość nowości zdaje się to rekompensować. Główną rolę zgodnie z przewidywaniami odgrywa oczywiście UFO. Można do niego wsiadać, zabierać graczy, a także przedmioty.

Jeżeli się zastanawiacie, czy dużo się zmieniło, to tak – zmieniło się na tyle dużo, że o zmianach pewnie będzie głośno jeszcze przez kilka dobrych dni.

Aktualizacja 17.00

UFO to jedno, a wielki statek matka to drugie. Zmieniła się sama mapa, ale także to, co znajduje się nad nią. To ogromny statek kosmiczny, który prawdopodobnie w przyszłości odegra jeszcze jakąś swoją ważniejszą rolę.

Zmienił się sposób wyświetlania karnetu bojowego. Teraz gracze zdobywają gwiazdki, za które odblokowują przedmioty, niekoniecznie według kolejności.

“W nowym karnecie bojowym elementy kosmetyczne nie są już powiązane ze zdobyciem konkretnych poziomów sezonowych. Zamiast tego po awansie na kolejny poziom otrzymasz gwiazdki bojowe, które można wymienić na nagrody karnetu bojowego w wybranej przez ciebie kolejności.”

Mamy standardowe wyzwania, są też te mniej konwencjonalne. Część z nich jest jeszcze ukryta.

Oczywiście zmieniła się pula dostępnych przedmiotów. Mnóstwo z nich wycofano, inne wprowadzono. Tutaj warto się skupić konkretnie na broniach. W grze nie znajdziemy już:

  • Infantry Rifle,
  • Vendetta Flopper,
  • Harpoon Gun,
  • Revolver.

Ze skarbca wróciły:

  • Submachine Gun,
  • Hand Cannon,
  • Pistol,
  • Assault Rifle,
  • Launch Pad,
  • Bolt-Action Sniper,
  • Tactical Shotgun,
  • Pump Shotgun.

Nowe bronie w 7 sezonie

Epic przygotował nawet specjalne opisy dla konkretnych spluw.

Motacz promieni Kymery

Ten wynalazek Obcych strzela ciągłą wiązką, którą przerywacie tylko na naładowanie. Nie jesteśmy pewni, kim jest „Kymera”.

Sprawdziliśmy tę broń i ma sporą moc… ale nie przeciwko budowlom. Jeśli inwazja kosmitów się powiedzie, przynajmniej wiemy, gdzie się ukrywać.

Karabin Impulsowy

To wynalazek UR, samozwańczych obrońców wyspy. UR chwali się skutecznością broni zarówno podczas strzelania z użyciem celownika, jak i bez niego. Twierdzą, że najważniejszym atutem tej broni jest jej niezawodność.

Doktor Slone ma zarezerwowaną dla siebie specjalną, potężną wersję karabinu impulsowego – jeśli chcecie ją przejąć, szykujcie się na konfrontację.

Skaner zwiadowczy

Kolejny wynalazek UR. Skanujcie teren z bezpiecznej odległości, strzelając pociskami zwiadowczymi, zaznaczającymi wszystkich przeciwników (i skrzynie) w zasięgu działania. W danej chwili możecie mieć ograniczoną liczbę pocisków, ale nie musicie zawracać sobie głowy ich szukaniem: skaner zwiadowczy odtwarza je automatycznie.

Karabin magnetyczny

Można by zgadywać, że karabin magnetyczny nie pochodzi z naszego świata. Jednak w rzeczywistości stworzył go UR. Ten karabin snajperski może strzelać przez powierzchnie, ale ta przełomowa technologia ma minus w postaci widocznej wiązki namierzającej. Jak można spodziewać się po UR, zadaje dodatkowe obrażenia Talerzom.

Oczywiście dalej obowiązuje system craftowania. Wraz z przybyciem UFO, pojawiło się całe mnóstwo śrubek i nitów, które zupełnie odmieniły tworzenie przedmiotów na wyspie. Dzięki tym nowym składnikom można tworzyć znane bronie z przeszłości wyspy. Połączcie śrubki i nity z dowolnym karabinem szturmowym, by stworzyć wersję strzelającą krótkimi seriami, z dowolnym pistoletem maszynowym, by uzyskać szybkostrzelny pistolet maszynowy, lub z dowolną strzelbą, by otrzymać strzelbę dźwigniową.

Te tworzone we własnym zakresie bronie nie mają wersji, które można znaleźć w grze, dlatego zbierajcie wszystkie śrubki i nity na waszej drodze. Wygląda na to, że śrubki i nity zastąpiły części mechaniczne oraz kości zwierząt, co wyjaśniałoby, dlaczego nie widzimy już broni prowizorycznych.


Mniejsze i większe zmiany

Lamy mogą teraz od Was uciekać.

Na mapie pojawiły się maszyny.

Z kolei z budek telefonicznych możecie przyjmować zlecenia, za których ukończenie zdobędziecie sztabki złota.

Ich lokalizacje znajdują się poniżej:

W grze pojawiły się także nowe skrzynki. Można je otworzyć tylko w momencie, w którym w pobliżu jest cały skład.

Chcieliście kiedyś zapłacić kierowcy za przewiezienie Was? Teraz jest taka opcja:

Epic co prawda zrezygnowało z dodawania większej ilości zwierząt (przynajmniej póki co), natomiast nadal kontynuuje motyw przeciwników i agresywnych NPC.

Zmian jest naprawdę cała masa. Jedne są większe, inne mniejsze. Poznanie wszystkich sekretów wyspy zajmie spokojnie kilka dni.