w

Cannony powinny być liczone inaczej do statystyk? Gracze zastanawiają się, dlaczego nie zostało to zmienione w LoLu

Riot Games

Cannon z innymi statystykami niż obecnie?


Aktualnie w League of Legends są trzy podstawowe typy minionów, które możemy likwidować na liniach, nie licząc tych ulepszonych po zniszczeniu Inhibitora. Oficjalnie są to stwory Walczące, Czarujące i Oblężnicze, które dają inną ilość złota za ich last hitowanie.

Jednak w porównaniu z Melee i Casterami, Cannonki dają zdecydowanie więcej złota, ale wciąż liczone są jako jeden creep. Nie rozumieją tego gracze i porównują to do dużych stworów w lesie, które mają zmienione statystyki.

Cannon liczony jako jeden minion

W League of Legends mamy wiele sposobów na zarobienie potrzebnego do kupienia przedmiotów złota. Najważniejszym z nich jest last hitowanie minonków. Jednak w zależności od ich rodzaju, dostaniemy różną ilość monet.

Przykładowo za Casterów dostaniemy 14 sztuk złota, za Melee 21 złota, a za Cannonka 60-90 w zależności od minuty. Oznacza to, że jest on warty kilka razy więcej niż reszta, ale wciąż w statystykach są sobie równe. Oznacza to, że nieważne, czy zlikwidujemy creepa Walczącego, czy też Taczkę, to i tak zaliczone zostanie to jako jeden last hit.

Natomiast jeżeli chodzi o dżunglę, to działa to nieco inaczej. Każdy obóz (oprócz kraba) daje 4 CSy. Oznacza to, że zarówno buffy, jak i Gromp zamiast 1 csa, dają 4, a są pojedynczymi stworami. W związku z tym gracze zastanawiają się, dlaczego nie ma podobnego rozwiązania na linii. Odpowiedź jest tutaj jednak prosta. Mechanika została stworzona, aby śledzić poczynania junglerów i liczyć ile campów zrobili.

Jeżeli chodzi o linię, to również może mieć to zastosowanie, ponieważ aktualnie liczba csów liczbie csów nie jest równa i mając 200 creepów na koncie, można mieć więcej złota niż przeciwnik z 210, który zmissował kilka taczek.

Czy Riot kiedykolwiek zmieni system liczenia zbitych stworków, który będzie jasny i klarowny? Istnieje na to bardzo mała szansa, patrząc na to, że taki sposób istnieje w grze od bardzo dawna i raczej każdy się już do niego przyzwyczaił.