Co w League of Legends oznacza „loss prevented”?
Czym jest „loss prevented” i jakie jest jego znaczenie w League of Legends?
Każdy gracz League of Legends zna sytuacje, kiedy trafia mu się seria przegranych lub wygranych. Nie każdy jednak wie czym jest tzw. „Zapobiegnięto porażce”.
Zapobiegnięto porażce – kiedy i dlaczego?
Gdy gracz przegrywa grę, która jest całkowicie poza jego kontrolą, aktywowana jest funkcja zapobiegania stratom.
Czasem zdarza się, że w grze pojawiają się pewne problemy, na które nie ma wpływu żaden z graczy. Między innymi jest to niestabilność serwerów lub błąd samej gry utrudniający rozgrywkę dużej części osób. Jeśli więc problem jest ze strony Riot Games, aktywowana jest funkcja loss prevented czyli zapobiegnięto porażce.
Jeśli gracz rozłącza się z własnej woli, ma problemy ze swoim dostawcą internetu lub jego komputer działa nieprawidłowo – wina za porażkę leży po jego stronie.
Co stanie się, gdy gra jest „loss prevented”?
Gdy gra w League of Legends zakończy się w niestandardowy sposób (ze wspomnianych wcześniej powodów) lub Riot stwierdzi, że rozgrywka była utrudniona przez błędy serwerów, ma ona podpis „zapobiegnięto porażce”. Oznacza to, że jeśli jest porażką, to nie liczy się ani jako jako wygrana, przegrana lub remis. Nic się za nią nie traci. To prawie tak, jakby gra w ogóle się nie wydarzyła. Jeśli jednak utrudniona gra kończy się wygraną – zwycięska drużyna dostaje za to tylko połowę LP.
Dodatkowo, jeśli przegrana trafi się w połowie serii promocyjnej, nie będzie to liczone jako strata.
ZOBACZ – Piosenka na Mistrzostwa Świata nie jest jeszcze gotowa. Riot potwierdza
Jak sprawdzić, czy w danej grze zapobiegnięto porażce?
Po wyjściu z nieudanej gry w kliencie LoLa zamiast „wygranej” lub „przegranej” pojawi się napis „zapobiegnięto porażce”. Będzie to podpisane w tej sposób również w historii gier.