Co wprowadziły zmiany kolejki rankingowej w patch 10.17 dla LoLa? Nie, nie naprawiły MMR
Zmiany w League of Legends dotyczące kolejki rankingowej.
W aktualizacji 10.17, która 31 marca w nocy trafiła na oficjalne serwery League of Legends Riot Games wprowadziło kilka zmian dotyczących postaci, przedmiotów oraz naprawiono kilka błędów.
Dodatkowo zmieniono nieco kolejkę rankingową. Mianowicie chodzi głównie o system przyznający LP za wygraną i odejmujący za przegraną. O co dokładnie chodzi?
Poprawka kolejki rankingowej
Od początku aktualnie trwającego sezonu 2021 wielu graczy League of Legends narzekało na system MMR. Według społeczności po usunięciu serii gier o awans pomiędzy dywizjami. nawet jak mamy pozytywne WR. otrzymujemy mniej Punktów Ligowych, a tracimy zdecydowanie więcej. Oznacza to, że ciężej jest przejść do wyższej rangi i często zdarza się „hardstuckować”.
W tej aktualizacji Riot Games postanowiło nieco zmienić system przyznawania LP, będzie on teraz działać nieco płynniej.
Wprowadziliśmy poprawki do formuły PL w kolejce rankingowej Summoner’s Rift i do ogólnej oceny umiejętności, aby zdobywanie i tracenie PL było bardziej płynne. Dzięki tym zmianom gracze będą zdobywać PL w bardziej przewidywalnym tempie, a skrajne zyski lub straty będą rzadsze.
Oznacza to, że w przeciągu kilku meczów nie powinniśmy zobaczyć dużej różnicy w przyznawanych i odejmowanych nam LP, a ta będzie zmieniać się stopniowo. Rioter na Reddicie podkreślił jednak, że zmiany te „nie mają na celu ułatwienia wspinaczki. Gracze, którzy osiągną wyższą rangę niż szacowany MMR, nadal będą otrzymywać mniej LP za wygraną i tracić więcej za przegraną, dopóki ich MMR nie dogoni ich LP„.
ZOBACZ – Historia prima aprilis w LoLu. Wszystkie żarty, jakie urządzał sobie Riot na przestrzeni lat
Czy to pomoże? Ciężko jest powiedzieć, ale z pewnością może zmniejszyć frustrację ogromnymi skokami przyrostów i strat, na które bardzo często narzekała społeczność.