Czy trudno będzie wymasterować Apheliosa? Riot o trudności nowego bohatera
Rioterzy wypowiedzieli się na temat trudności bohaterów i tego, ile gier potrzeba, aby nauczyć się grać daną postacią.
Przy okazji wydania Apheliosa, gracze dostali wiele ciekawych informacji o nauce gry bohaterami League of Legends. Czym jest krzywa maestrii? I jak będzie wyglądać w przypadku Apheliosa? Riot odpowiedział.
Jak zdaniem Riotu będzie przebiegać krzywa maestrii Apheliosa?
Riot wypowiedział się na temat masterowania postaci. Poza Apheliosem, twórcy poruszyli wiele ciekawych kwestii dotyczących nauki gry przeróżnymi bohaterami. Riot napisał:
Krzywa maestrii Apheliosa? Świetne pytanie, poruszające dość dyskusyjną kwestię! Ale najpierw porozmawiajmy o krzywej maestrii. Meddler kiedyś już trochę o niej mówił w postach z serii „Przemyślenia na temat rozgrywki”, ale warto odświeżyć te informacje:
Krzywa maestrii pokazuje, w jakim stopniu skuteczność gry danym bohaterem wzrasta wraz ze wzrostem liczby gier rozegranych tym bohaterem. Zwykle określamy tę zmianę dla 30 gier, oceniając doświadczonych graczy, i dla 100 gier w przypadku poziomu mistrzowskiego.
ZOBACZ – Aphelios – Motyw bohatera, oficjalna piosenka
Niektórzy bohaterowie BARDZO się rozwijają, dzięki doświadczeniom zebranym podczas tego okresu (na przykład współczynnik Zoe i Azira wzrasta o około 11% po 30 grach). Tacy bohaterowie zwykle mają trudne do wykonania schematy rozgrywki, których egzekucja jest obarczona dużym ryzykiem porażki — ale wraz z kolejnymi powtórzeniami redukujcie liczbę porażek i szybko zyskujecie świetne wyniki. Inni bohaterowie mają większy margines błędu, więc nie rozwijają się tak bardzo (np. skuteczność Varusa i Branda rośnie o około 2–4% ).
Po 30 grach skuteczność większości bohaterów zaczyna się ustalać i dodatkowe gry wnoszą coraz mniejsze zmiany. Jednak niektórzy bohaterowie wciąż znacząco się rozwijają, mimo osiągnięcia progu 30 gier, niekiedy nawet do progu 100, a nawet 200 gier. Osobiście uważam, że to jest właśnie prawdziwa „maestria”. Pierwsze 30 gier to głównie nabieranie praktyki i zmniejszanie swojego współczynnika błędów. Następnie, gdy już opanujecie podstawy i przestajecie robić błędy, przez kolejne 100 gier zaczynacie naprawdę wyczuwać bohatera i wykorzystać każdą możliwą część jego zestawu umiejętności.
ZOBACZ – Twitch nie dostanie skórki z okazji chińskiego Roku Szczura. Riot zapowiada innego skina
Niektórzy bohaterowie mają stromą krzywą przez pierwsze 30 gier i płaską na przestrzeni 100 gier, a inni wręcz przeciwnie. Przyjrzyjmy się kilku przykładom, które to ilustrują. Wykorzystałem progi 30 i 200 gier, żeby uwydatnić różnice:
- Skuteczność Renektona rośnie o 4% podczas pierwszych 30 gier i o kolejne 4% podczas następnych 170 gier.
- Skuteczność Anivii rośnie o około 10% podczas pierwszych 30 gier, ale tylko o kolejne 2% w ciągu następnych 170 gier.
- Skuteczność Rengara rośnie o 8% podczas pierwszych 30 gier, a potem o kolejne 7% w ciągu następnych 170 gier!
Mając to wszystko na uwadze, wrócimy do Apheliosa. Tak jak mówiliśmy wiele razy, bardzotrudno jest nim grać, dlatego eksperci przewidują, że jego skuteczność będzie rosnąć o około 10–12% w pierwszych 30 grach i o kolejne 4–5% do 100 gry. Zgodnie z tym miałby… najbardziej stromą krzywą maestrii w grze.
Ale jak powiedziałam, jest to sprawa dyskusyjna! Osobiście spodziewam się, że jego krzywa z pierwszych 30 dni będzie trochę mniej stroma niż te przewidywania, ponieważ sądzę, że jest znacznie mniej podatny na porażki niż inni bohaterowie — jeśli gracie nim tak jak tradycyjnym strzelcem, wciąż możecie odnieść pewien sukces. Jednak pełne opanowanie każdej broni i wykorzystanie ich synergii, planowanie z wyprzedzeniem i właściwe reagowanie to bardzo trudny zestaw umiejętności, którego coraz lepsze wykorzystanie będzie przynosić zyski w bardzo dłuuuugim okresie czasu. Dlatego uważam, że będzie jednym z tych bohaterów, którzy wciąż się rozwijają po 100 i 200 grach i spodziewam się, że właśnie wtedy zacznie wyróżniać się jako najtrudniejszy do opanowania bohater w grze!