Reklama

Czy trzeba mieć wysoką rangę, by móc pracować nad balansem LoLa? Riot rozwiewa wątpliwości

League of Legends

Reklama

Twórcy poruszyli temat rang osób, które pracują w zespole zajmującym się balansowaniem rozgrywki.

Reklama


Temat dywizji pracowników Riot Games to coś, co stale wraca i wywołuje wiele kontrowersji. W przeszłości miały miejsce różne nieprzyjemne sytuacje, w których twórcy byli wyśmiewali na swoje dywizje, a złośliwi gracze twierdzili, że gra nie może być dobra, jeśli osoby pracujące nad nią są „noobami”.

Dziś większość fanów League of Legends jest świadoma, że w Riocie pracują przeróżne zespoły odpowiadające za inne elementy rozgrywki. Jak łatwo się domyślić – nie każdy pracownik musi być świetnym graczem i co sezon wbijać Challengera. Bywa, że niektórzy graficy czy osoby odpowiedzialne za efekty wizualne, dźwięki, fabułę i nie tylko grają na poziomie Silvera lub w ogóle nie mają dywizji, ponieważ jedynie od czasu do czasu pobawią się ze znajomymi na ARAMie.

Sprawa wyglądanie nieco inaczej w przypadku grupy ludzi zajmującej się balansowaniem rozgrywki. Gracze mają wobec nich dużo wyższe oczekiwania. Nie ma się też co dziwić – społeczność chciałaby, by za balans odpowiadały osoby, które faktycznie znają się na grze, rozumieją jej mechaniki i wiedzą jak wygląda to wszystko od środka.

Reklama

Jak to jest naprawdę? Czy osoby balansujące grę musza mieć wysokie rangi? Riot postanowił wypowiedzieć się w tym temacie i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Mit związany z rangą Rioterów

Analityk League of Legends – Riot GalaxySmash – poruszył temat dywizji osób, które pracują w zespole balansującym rozgrywkę. Twórcy są świadomi, że przez lata powstało wiele mitów związanych z pracownikami studia. Jak jest naprawdę?

Słyszeliście zapewne, że wielu członków naszego zespołu ma wysokie rangi w League, i to jest prawda, ale nie jest to bezwzględnie wymagane, aby dostać się do zespołu. Powodem, dla którego obecnie mamy tylu graczy w randze Mistrza lub wyższej w naszym zespole, jest fakt, że umiejętności potrzebnych w tej pracy – takie jak wszechstronna znajomość wcześniejszej i obecnej mety, umiejętność dobrej gry na każdej pozycji i szybka synteza różnych informacji o rozgrywce – nabywa się, poświęcając wiele czasu na grę w League.

Poza wysoką dywizją, twórcy kładą również nacisk na wszechstronną wiedzę i ogólną znajomość rozgrywki. Pracownicy muszą rozumieć to, że LoL posiada ogromną bazę graczy, a co za tym idzie, w grze obecne są różne style i pomysły na wykorzystanie potencjału bohaterów.

Kolejny powód jest taki, że niezależne systemy mechaniki i optymalizacje, które musimy testować, często z dużym prawdopodobieństwem mogą zostać wykorzystane do uzyskania przewagi przez najbardziej uzdolnionych graczy. Dodatkowo poza wykorzystaniem wysokiego poziomu osobistej wiedzy, wymagamy, aby nasz zespół był w stanie uwzględniać szeroki zakres stylów gry i doświadczeń graczy. Na przykład niektórzy z nas są mocni w podejmowaniu decyzji w skali makro na mapie, a inni są ekspertami w projektowaniu i tworzeniu kompozycji drużyn. Razem stanowimy spójny zespół ds. analizy gry, który stara się przewidywać wszystkie możliwe scenariusze!

Jak widać, nie tylko wysoka ranga liczy się w zespole balansującym League of Legends. Pracownicy nie muszą być świetni w dosłownie wszystkim, jednak ważne by byli pomysłowi i mieli otwarty umysł, ponieważ dzięki burzy mózgów i połączeniu sił mogą zwracać uwagę na przeróżne, nawet drobne elementy rozgrywki.

Ciekawostką jest to, że Riot GalaxySmash gra na poziomie Mastera/Grand Mastera od paru sezonów, jednak jak zapewne większość graczy – zaczynał w Silverze i stopniowo rozwijał swoje umiejętności.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej