Czy usunięcie widoczności nicków w LoLu rozwiązałoby problem toksyczności?
Gracze zastanawiają się, jak można rozwiązać problem toksycznych zachowań w League of Legends.
Gra od Riot Games znana jest z tego, że jej społeczność ma spory problem z poprawnym zachowaniem. Wiele osób zbyt agresywnie reaguje na różne sytuacje w czasie meczu, co kończy się wyzwiskami i kłótniami na czacie.
Inni natomiast celowo uprzykrzają grę swojej drużynie przez celowe umieranie lub trollowanie na różne sposoby. Sporo graczy narzeka także na to, że inni wyzywają ich za dywizję czy pochodzenie. Od dawna część społeczności zastanawia się, jak można naprawić wspomniany wyżej problem. Czy to w ogóle możliwe?
Pomysł na ograniczenie toksyczności
Grupa graczy rozmyślała o tym, jak można przynajmniej w małym stopniu naprawić niewłaściwe zachowania w League of Legends.
Osoby komentujące zauważyły, że częścią problemu może być widoczność nicków graczy – nie tylko w czasie gry, ale już w lobby, gdy po raz pierwszy widzi się, z kim spędzi się kolejny mecz.
Nierzadko bywały sytuacje, gdy ktoś wyzywał innych za nick – czy to taki, który zdradzał płeć, wiek lub pochodzenie, czy informował o tym, że dany gracz jest mainem konkretnego bohatera. Są i tacy, którzy celowo wychodzili z lobby, ponieważ stwierdzili, że nie chcą grać z konkretną osobą.
Gracze uznali, że być może wyłączenie nicków dałoby jakiś rezultat. W końcu nick nie ma wpływu na grę, więc jego znajomość nie jest istotna dla wyniku meczu.
- ZOBACZ – Nowe kary, które wejdą do LoLa w patchu 11.15. Blokada nawet na 12 godzin oficjalnie potwierdzona
Riot jednak nie podzielił zdania graczy. Jeden z twórców – BarackProbama – odpisał na ten pomysł, twierdząc, że takie rozwiązanie nie byłoby opłacalne i jeśli nawet wezmą je pod uwagę, to będzie naprawdę nisko na ich liście spraw do wykonania.
Ta odpowiedź nie będzie dla was satysfakcjonująca, ale ilość pracy, którą musielibyśmy włożyć w tego typu system jest nieproporcjonalnie duża do tego, co oferuje to rozwiązanie. Nie mówię, że nigdy nie trafi ono do gry, ale jest to naprawdę daleko na naszej liście priorytetów.
Pojawił się również komentarz twierdzący, że naprawdę duża ilość meczów nigdy się nie odbywa, ponieważ masa osób po prostu dodge’uje lobby. Rioter skomentował również tę sprawę.
To naprawdę rzadki przypadek, aby mecz był przegrany już na etapie wyboru bohatera. Gra jest tak naprawdę przegrana dopiero wtedy, kiedy wybucha Nexus.