w

Dlaczego dodano runę Wszechkamień? Riot o usunięciu Kleptomancji

Riot wypowiedział się na temat usunięcia Kleptomancji oraz tego, dlaczego dodali nową runę – Wszechkamień.

Reklama


Twórcy odpowiedzieli na pytanie dotyczące nowej runy – Wszechkamienia (w angielskiej wersji Omnistone).

Po co stworzono Wszechkamień?

Riot wypowiedział się w obszerny sposób na temat zmian w runach:

Zacznijmy od tego, dlaczego usunęliśmy Kleptomancję. Kleptomancja miała dwa aspekty: dawała przedmioty zaopatrzeniowe, które można było rozgrywać, a w dłuższej perspektywie zapewniała złoto. Pod koniec sezonu 8 stało się jasne, że żaden z tych aspektów nie był wystarczająco istotny, aby brać pod uwagę tę runę dla jakiegokolwiek bohatera poza nielicznymi, którzy byli w stanie wykorzystać ją znacznie efektywniej niż pozostali. W związku z tym w sezonie 9 zdecydowaliśmy się skupić na jednym z tych aspektów i poszerzyć go tak, aby nie tylko grający Ezrealem i Gangplankiem brali pod uwagę skorzystanie z niej, gdy nadarzy się odpowiednia sytuacja.

ZOBACZ – Twitch nie dostanie skórki z okazji chińskiego Roku Szczura. Riot zapowiada innego skina

Reklama

Przedmioty zaopatrzeniowe w League nie urozmaicają specjalnie rozgrywki (sprowadzają się do statystyk lub regeneracji w takiej czy innej formie), więc wypróbowaliśmy Kleptomancję jako runę chciwego farmienia, która zapewnia przewagę w złocie. Chociaż w takiej formie zdecydowanie spełnia strategiczny cel „karania nudnego farmienia w alejach”, mamy wrażenie, że tworzy doświadczenie zbyt przygnębiające dla przeciwników, ponieważ karze głównie duże rozbieżności w alejach.

Bez przedmiotów zaopatrzeniowych, z których byliśmy zadowoleni — i dlatego, że nie chcieliśmy, aby Kleptomancja była runą ekonomiczną — musieliśmy pomyśleć o stworzeniu czegoś o większej skali.

Pierwszym krokiem było zbadanie i przekonanie się, czy możemy stworzyć fajne, krótkoterminowe premie — jeśli nie ograniczają nas istniejące w League przedmioty zaopatrzeniowe, czy możemy opracować satysfakcjonującą rozgrywkę? Tworzenie kolejnych wersji w tym obszarze okazało się dość owocne. Na pewnym etapie runa gwarantowała co minutę jedno z pięciu możliwych wzmocnień, które miało szczególną moc, czyli na przykład „Pułapka: Gdy opuścisz zarośla, zyskujesz wzmocnienie obrażeń i prędkości“ oraz „Podbój: Zadajesz dodatkowe obrażenia celom”. Jednak ogólnie zdawaliśmy sobie sprawę, że takie wzmocnienia są zbyt skomplikowane dla systemu run. Na tym etapie przyznawanie innych run kluczowych było już naturalnym krokiem — jest mniej skomplikowane, ponieważ nie wprowadzamy nowego elementu do opanowania, a daje graczom możliwość podejmowania błyskotliwych wyborów.

ZOBACZ – Kilkanaście nowych skórek w League of Legends. Splash Arty i wygląd w grze

Reklama

Poza tym Wszechkamień oddaje ideę poszukiwania „runy odpowiadającej stylowi gracza”, a nie „runy bohatera”. Wiemy, że niektórzy gracze polubią tę zabawę, ale wiemy też, że ten rodzaj minigry nie jest dla wszystkich. Idealnie powinna to być dobra runa, ale bez presji na jej używanie. Obecnie nie jest jeszcze na tym poziomie, ale na szczęście regularnie patchujemy grę. Dopasowanie kluczowych run i bohaterów stworzyło konkretne powiązania, wpływając na ograniczenie wyborów gracza, co miały zapewniać runy — mamy nadzieję, że Wszechkamień może przełamać ten schemat.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends