Dlaczego najlepsi gracze LoLa nie używają w tych miejscach skillshotów? Chodzi o perspektywę
W LoLu jest kilka różnych dziwnych kwestii, o których nie wszyscy wiedzą. Ma to wiele wspólnego z hitboxami postaci i ułożeniem mapy.
Mimo upływu wielu lat, w LoLu dalej dzieją się rzeczy, które teoretycznie trudno wytłumaczyć. Powodują one, że niektórzy gracze po prostu nie używają skillshotów w konkretnych miejscach na mapie, ewentualnie celują w wyjątkowy sposób.
Wszystko to ma związek z ułożeniem terenu i perspektywą, która niekiedy potrafi płatać figle. Sprawa ta nie jest nowa, natomiast nadal elektryzuje społeczność. O co dokładnie chodzi?
Jak należy celować w tych miejscach?
Do stworzenia tego artykułu zainspirowała nas akcja jednego z członków grupy League of Legends Polska. Pokazał on swoje nagranie z dopiskiem „naprawcie tą grę prosze…”. Konkretnie chodzi o ten klip:
Pomijając śmierć i skupiając się stricte na hitboxach, co dokładnie się tutaj stało? Dokładnie to, dlaczego najlepsi gracze, używając w tym miejscu umiejętności, zawsze biorą pewną poprawkę na tor lotu. Dotyczy to praktycznie każdej lokalizacji ze spadkiem terenu.
Na Summoner’s Rift newralgicznym miejscem jest oczywiście rzeka. Dlaczego? Jest położona niżej, co sprawia, że umiejętności należy używać w specyficzny sposób, strzelając specjalnie nieco obok. Dokładnie tak wygląda to bezpośrednio w rozgrywce:
Dlaczego tak się dzieje? Nie chodzi tutaj o popsute hitboxy, jak mogłoby się wydawać. Kluczem jest perspektywa. To, czy Riot powinien brać na nią poprawkę, to już zupełnie inna kwestia, ale rzeczywiście wydaje się, że wszystko tutaj działa tak, jak powinno.
Jeżeli przyjmiemy, że czerwony okręg to nasz przeciwnik, a niebieska ścieżka to trasa naszej umiejętności, to w określonej pozycji wydaje się, że niebieska kreska nie powinna „trafiać” w okręg.
To dlatego w wielu przypadkach ludzie albo starają się „zrównać” poziomami z przeciwnikiem, albo biorą dodatkową poprawkę na swoje umiejętności, celując nieco z boku. Często, przypatrując się meczom na tym najwyższym poziomie, można dostrzec, że gracz decyduje się zatrzymać swojego skillshota do momentu, gdy postacie staną na tym samym poziomie.
Wydawałoby się, że jest to wiedza zupełnie podstawowa, natomiast faktycznie nadal wielu osobom spędza to sen z powiek. Głównie dlatego, że dzieje się to na obrzeżach rzeki i mało kto faktycznie łączy „zepsute hitboxy” właśnie ze zmianą poziomu.