Dlaczego Taliyah, Ornn czy Rek’Sai nie dostali skinów od tak dawna?
Jeżeli ktoś narzeka na bohaterów, którzy dawno nie dostali swojej skórki, najczęściej jako przykład pada Ornn oraz Taliyah, dlaczego Ci bohaterowie nie dostają własnych skinów?
Taliyah oraz Ornn nie mają łatwo. Kowal walczy dalej o swoją nową wersję, pomimo tego, że został wydany grubo ponad dwa lata temu, posiada tylko podstawowego skina. Z Taliyah jest jeszcze gorzej, wydana została 18 maja 2016 roku, a nie uwzględniając drużynowej skórki, również posiada tylko podstawową zmianę wyglądu. Dlaczego Ci bohaterowie są tak mocno pomijani?
Narzekanie, a zakup skina
Na sam początek sprawdźmy, jak ma się nasza dwójka w League of Legends. Najlepszym źródłem będzie u.gg i połączenie wszystkich regionów. Najwięcej graczy jest w Silverze, więc z niego weźmy statystyki.
Taliyah na midzie nie posiada nawet swoich statystyk, za to w lesie jest pickowana na poziomie 1%.
Ornn już jest trochę wyżej i u niego współczynnik pickrate wynosi 3,6%, mógł nieznacznie wzrosnąć, przez jego udział w Worldsach.
Rek’Sai jedna z najsilniejszych junglerek, jest wybierana średnio w 2% gier.
Jeżeli połączymy wszystkie statystyki, dostaniemy magiczną liczbę wyboru na poziomie 6,6%. Jedną z postaci, na którą narzekają gracze i jej kolejne nowe skórki jest Kai’Sa. Jej współczynnik wyboru, to około 18,7% – wybierana jest prawie trzy razy częściej, niż cała trójka razem wzięta! Dlatego stworzenie nowej zawartości do Kai’Sy opłaca się o wiele bardziej. Sprzeda się ona trzy razy lepiej, niż trzy skórki do mało popularnych bohaterów.
League of Legends jest darmowe
Riot Games oczywiście może pójść na rękę graczom i spełnić ich życzenie, ale pamiętajmy, że League of Legends jest obecnie produkcją Free2Play. Oznacza to, że inwestycja w nową zawartość, musi się przynajmniej zwrócić. Pomimo tego, że bazujemy głównie na popularności bohatera, nie wiemy, ile osób posiada do niego skórki, a ile planuje zakup. Jednak raczej nikt nie ma zamiaru grać danym championem, bo dostał nowego skina, prawda?
ZOBACZ – Riot idealnie strollował streamera dając mu darmowe RP
Ważne jest również, że koszty stworzenia nowego skina są ogromne, jest to średnio sześć miesięcy pracy, masa projektów, błędów do wykrycia oraz balansu (wszystkie elementy muszą być dopracowane tak, aby były dobrze widoczne i nie stawały się pay2win).
Miejmy jednak nadzieję, że Riot Games stworzy raz na jakiś czas nową skórkę nawet do zapomnianych bohaterów. Pamiętajmy, że często są one kupowane przez tak zwanych OTP, którzy grają championem, ponieważ go lubią, nie patrząc na jego wpływ na metę. To właśnie oni najczęściej decydują się na zakupy związane z nowym skinem.