Główny projektant LoLa mówi, która rola jest najistotniejsza w całej grze i dlaczego. Zgoda?
Która rola w League of Legends jest najistotniejsza?
Drużyna w League of Legends w standardowej rozgrywce składa się z pięciu graczy. Każdy z nich ma w danym meczu konkretną rolę przypisaną do swojej pozycji. Gracze mają różne zadania i od zawsze w środowisku LoLa można było trafiać na debaty, w których kłócono się o to, która rola ma największy wpływ na wynik rozgrywki.
Niektórzy uważali, że jest to carry, ponieważ to głównie on jest odpowiedzialny za zadawanie obrażeń w zespole. Inni wskazują na junglera, ponieważ jego zadaniem jest pilnowanie celów mapy, jak na przykład smoka czy barona oraz pomaganie graczom z alei, a jeszcze inni wskazują na supporta, ponieważ w początkowych fazach rozgrywki wspiera on strzelca, a następnie jest odpowiedzialny za ważną w grze wizję na mapie.
W temacie wypowiedział się również jeden z popularnych Rioterów. Co pracownik studia miał do powiedzenia?
Riot August na temat supportów
Riot August znany jest między innymi z tego, że stosunkowo często prowadzi transmisje, podczas których wypowiada się na temat zmian, mechanik czy ogólnie rozgrywki League of Legends. Podczas jednego z ostatnich streamów Rioter poruszył kwestię supportów i ich wpływu na grę. Jak jego zdaniem wypadają oni na tle innych ról?
Jeśli twój support był zły, była to rola, która miała największe szanse na przegranie Ci gry. Oznaczało to, że drużyna na samym starcie potrzebowała dobrego supporta do funkcjonowania. Natomiast kiedy już go miała, zwycięstwo było znacznie bardziej zależne od całej reszty drużyny. Posiadanie złego supporta było najprostszym sposobem na przegraną.
- ZOBACZ – 99% graczy LoLa nie zauważyło, że nowy skin do Lux ma dwie prawe ręce. Zauważycie za którymś razem
Dobry gracz wsparcia jest więc naprawdę ważny dla zespołu i zadaniem Riotera gra bez niego jest przepisem na porażkę. Mimo to sam support jest bardzo zależny od drużyny i może jedynie wesprzeć swój team, zamiast poprowadzić go do zwycięstwa.
Jest to prawdopodobnie jedna z przyczyn wprowadzenia ochrony przed autofillem, który umieszczał na supporcie często niezaznajomionych z tą pozycją graczy. Ci nie radzili sobie najlepiej i w efekcie czego często mogli doprowadzić do porażki.