Gracze LoLa przypominają, jak kiedyś decydowało się o roli i co powodowało toksyczność. Coś się zmieniło?
League of Legends niedawno obchodziło swoje 10-lecie. Produkcja Riotu zmieniła się praktycznie nie do poznania, jednak nie we wszystkich aspektach.
Toksyczność w grach jest bardzo trudnym zagadnieniem, z którym trudno sobie poradzić. Gracze przy okazji pierwszych informacji odnośnie głosowania jeszcze w menu wyboru postaci przypominają, skąd w ogóle brała się toksyczność w League of Legends te 6 lat temu.
Wiele osób sugeruje, że w temacie tak naprawdę nic się nie zmieniło. Co ciekawe, niektórzy woleli klasyczną bitwę na to, kto pierwszy napisze”mid, jungle etc. niż autofilla.
Dlaczego LoL był kiedyś toksyczny?
W 2014 roku Youtuber Neace nagrał materiał o tym, dlaczego LoL jest taki toksyczny już na starcie meczu. Niektórzy pewnie go pamiętają, ale i tak warto odświeżyć. Youtuber porównał wówczas LoLa do koszykówki. Jeżeli przychodzimy zagrać mecz i jedna osoba okazuje się niezbyt przyjazna, to inni po prostu mówią, że nie będą z nią grać i idą na inne boisko, albo ją wyganiają.
W LoLu nie było nigdy możliwości zakończenia meczu bez żadnej kary dla kogokolwiek, a jedna osoba mogła i nadal może wpływać na całą drużynę.
Why League of Legends is so Toxic, video from 6 years ago. Still relevant today
byu/Rappa-Dex inleagueoflegends
Masz kogoś, kto nazywa się midjungleortroll i on nie dostaje mida, lub jungle, idzie na bota i robi 0/10. Muszę marnować przez taką osobę 30 minut. Nie ma nic, co mogę zrobić.
Czy w tym temacie coś się zmieniło? Społeczność uważa, że owszem – Autofill. Kiedyś mimo klasycznej walki o pozycję, jakoś wszyscy umieli dojść do porozumienia, teraz są zwyczajnie zmuszani do pójścia tam, gdzie niekoniecznie chcą.
Comment
byu/Rappa-Dex from discussion
inleagueoflegends
Temat jest naprawdę trudny, bo wydaje się, że nie ma rozwiązania idealnego. Natomiast pokazuje doskonale, dlaczego pomysł zwiększenia kar za dodgowanie był zupełnie nietrafiony. Głosowanie ma już więcej sensu, ale dalej nie spotyka się ze 100% poparciem. Autofill był bardzo dobrym kierunkiem zmian, natomiast jak czytamy, nie powinien być stacją końcową. Ten system musi przechodzić zmiany i być dostosowywany do tego, czego oczekuje społeczność.
Tak, czy inaczej, gracze są nieco przerażeni faktem, że choć przecież tyle razy mówiło się o walce z toksycznością, nieprzyjaznymi graczami etc. To nadal są oni tak dużym problemem w wielu meczach. Po 6 latach tak naprawdę film Neace nadal jest w wielu aspektach aktualny.