Gracze LoLa zauważyli niebezpieczny trend. Okazuje się, że takie postacie zaczynają dominować
Wygląda na to, że na horyzoncie pojawił się kolejny problem
W League of Legends mamy ponad 150 bohaterów na 5 przeróżnych ról. Różnią się one nie tylko umiejętnościami i stylem gry, ale również kosztem używania spelli. Jedne postacie wykorzystują do tego manę lub HP, a niektóre nie potrzebują żadnych dodatkowych zasobów.
To właśnie te ostatnie zaczęły dominować i wybierane są częściej niż inne. W związku z tym gracze zaczynają zastanawiać się, czy nie są zbyt OP. Nie jest to może coś, co już teraz stanowi ogromny problem, ale zdecydowanie warto to odnowtować.
Mana czy jej brak?
Umiejętności większości postaci z LoLa napędzane są dodatkowymi punktami, które odnawiają się na wiele różnych sposobów i ograniczają ich możliwości, aby nie były zbyt potężne. Oznacza to, że granie magiem wymaga również odpowiedniego dysponowania maną.
Jednak są postacie, które mogą cieszyć się darmowymi skillami. To właśnie one aktualnie zdominowały górną i dolną aleję. W TOP 10 midlanerów, aż 7 nie używa many. W przypadku górnej alei, jest to 5. Trudno nie dostrzec tutaj pewnego, niebezpiecznego trendu.
- Sett – 14%,
- Dr Mundo – 9%,
- Aatrox – 7%,
- Riven – 7%,
- Mordekaiser – 6%,
- Shen – 6%,
- Renekton – 5%,
- Lee Sin – 4%.
- MID:
- Zed – 11%,
- Akali – 11%,
- Katarina – 10%,
- Yasuo – 10%,
- Yone – 9%,
- Vladimir – 5%,
- Viego – 5%.
Co jest tego powodem? Jednym z nich jest to, że Riot wydaje ich nieco więcej i nie są karani oni za spamowanie umiejętnościami – Vladimir traci HP na W i E, podobnie jak Dr Mundo, a Zed, Akali i nie tylko muszą uważać, aby Energia starczyła im na combo.
- ZOBACZ – Jak Riot zmieni każdą umiejętność Irelii? Poznaliśmy szczegółowy plan na “ratunek” postaci LoLa
Dodatkowo aktualnie przedmioty i runy oferują sustain, przez co postacie nie muszą martwić się swoim HP – jak Viego. Oznacza to, że podczas wymiany, nawet jak ją wygramy, to postać nieposiadająca many i tak straci mniej, bowiem HP odnowi szybciej niż my niebieski pasek.
Jedną z kar w zamian za darmowe umiejętności jest długi czas odnowienia. Jednak aktualnie już we wczesnej fazie gry możemy zbudować dużą ilość Przyśpieszenia Umiejętności, więc nie do końca to już działa. Jak skomentował to jeden z graczy:
Właśnie to jest to, o czym wszyscy zapomnieli narzekając na g***ianą klasę magów. Tańsze przedmioty nie rozwiązują Twojego problemu, jeżeli po nękaniu przeciwników we wczesnej fazie gry, ten nic sobie z tego nie robi, a następnie Cię likwiduje, kiedy nie masz many.
Czy Riot coś z tym zrobi? Tego na ten moment nie wiadomo, ale klasa magów faktycznie nie radzi sobie najlepiej i to może być jeden z powodów.