Gracze narzekają na siłę Death’s Dance – przedmiotu z LoLa. Co na to jeden z projektantów?
W jaki sposób Rioter komentuje narzekanie na siłę Death’s Dance?
W League of Legends można znaleźć wiele przedmiotów. Każdy z nich ma przypisane statystyki oraz zdolności, które urozmaicają bądź wzmacniają ich zestaw umiejętności. Tak spory wpływ przedmiotów na rozgrywkę sprawia, że poza bohaterami Riot musi przyglądać się również itemom.
Gracze często apelują do twórców o to, aby przyjrzeli się konkretnym przedmiotom. Tym razem padło na Death’s Dance. Co zdaniem fanów jest nie tak?
Czy item jest za silny?
Death’s Dance to przedmiot przeznaczony dla postaci polegających na obrażeniach od ataku, które jednocześnie chcą zyskać nieco pancerza. Istotną rolę odgrywa również zdolność przedmiotu, która sprawia, że część obrażeń jest zadawanych bohaterowi nieco później, a zdobycie killa pozwala posiadaczowi całkowicie ich uniknąć.
Przedmiot już na papierze wydaje się całkiem silny, jednak dopiero po zajrzeniu do statystyk można zauważyć, jak tak naprawdę radzi sobie na Summoner’s Rift. Przemyśleniami na ten temat postanowił podzielić się jeden z fanów League of Legends – ScaredOfMyRawr.
Death’s Dance ma 84% pick rate i 57% win rate, czy nie potrzebuje nerfa? Wiem, że współczynniki wygranych przedmiotów nie są tak jednoznaczne, jak współczynniki wygranych bohaterów, ale DD jest zazwyczaj budowany dość wcześnie (np. drugi przedmiot), a granie przeciwko niemu daje wrażenie, że jest to naprawdę silny item dzięki niesamowitemu leczeniu, które może zaoferować, zazwyczaj na dodatek do Goredrinkera.
W wątku wypowiedział się jeden z projektantów z Riotu – Riot August, który jest odpowiedzialny między innymi za bohaterów, którzy trafiają do League of Legends.
Nie będę komentował tego, czy DD jest OP, czy nie, ale statystyki, o których wspominasz, nie są najlepszym sposobem na określenie mocy przedmiotu.
Przedmioty kupowane na późniejszym etapie gry mają zazwyczaj wyższy współczynnik zwycięstw (masz większe szanse na wygraną, jeśli możesz sobie pozwolić na przedmiot z trzeciego slotu), a statystyka pickrate na tej stronie jest częściowo zależna od popularności bohatera (przedmiot, który buduje Lee Sin, będzie miał wyższą popularność, ponieważ Lee Sin występuje w wielu grach).
Lepszym sposobem na porównanie mocy przedmiotu jest zestawienie winrate i pickrate z innymi itemami w tym samym slocie na tej samej postaci. Zawsze jednak wystąpią jakieś problemy, gdy weźmie się pod uwagę takie rzeczy jak cena przedmiotu (drogie przedmioty są trudniejsze do zdobycia, więc mają wyższy winrate), przedmioty kontrujące (jak silny powinien być przedmiot, gdy jest kupowany TYLKO po to, by coś zniwelować) i itemy snowballujące (jak silny powinien być przedmiot, gdy jest kupowany TYLKO po to, by wygrać).
O sile przedmiotów mówi więc znacznie więcej, niż ich współczynnik zwycięstw oraz to, w ilu grach gracze je wybierają. Gracze nie mają dostępu do tak sporej ilości statystyk oraz nie posiadają tak dużego doświadczenia jak pracownicy Riotu. Mimo wielu wpadek zespół balansujący rozgrywkę z reguły wie, co robi i zajmuje się wybranymi itemami czy bohaterami, kiedy są oni za silni lub za słabi.