Reklama

Riot ujawnia, jak wygląda proces projektowania rozgrywki bohaterów w League of Legends

League of Legends

Reklama

Na jakie pytania musi odpowiedzieć sobie Riot, gdy  tworzy nowego championa?

Reklama


Projektowanie nowych postaci to spore wyzwanie. Twórcy muszą dobrze zastanowić się, w jakim kierunku pójdą ich prace, ponieważ zły pomysł może sprawić, że nowy bohater nie będzie cieszył się dużym zainteresowaniem lub szybko będzie wymagał wielu poprawek, a nawet reworku. By usprawnić proces tworzenia, Riot opracował różne schematy, które mają pomóc w tej wymagającej pracy.

Proces projektowania rozgrywki w LoLu

Jednym z najtrudniejszych ― o ile nie najtrudniejszym ― etapem projektowania rozgrywki dla nowego bohatera jest określenie jego ogólnego kierunku rozwoju już na wczesnym etapie całego procesu. Te wczesne decyzje będą miały wpływ na późniejsze możliwości i ogólny potencjał, jakim bohater może dysponować. Niestety zdarza się, że mając przed sobą czystą kartę do zapełnienia, popadamy w paraliż i niezdecydowanie, przytłoczeni przez potencjalnie nieskończoną liczbę możliwości.

Aby pomóc sobie w pierwszym etapie tworzenia, twórcy opracowali kilka pytań, które dają istotne wskazówki co do kierunku w dalszym rozwoju prac. Pytania prezentują się następująco:

Reklama

Czy wybrany kierunek daje nowe możliwości poszerzenia obszaru rozgrywki?

W League jest przeszło 150 bohaterów, więc każdy musi wnosić do rozgrywki jakieś nowe możliwości.

Czy dany motyw przyciągnie uwagę wybranego segmentu graczy?

Motyw musi odpowiadać oczekiwaniom i aspiracjom wybranej grupy graczy. Jeśli stworzymy śmiertelnie groźnego zabójcę i wybierzemy na jego motyw puszystą kaczuszkę, pomiędzy rozgrywką i motywem pojawi się duży zgrzyt.

Czy pomysł na rozgrywkę jest dopasowany do motywu?

Szczególnie z myślą o projektantach gry chcemy już na wczesnym etapie sprawdzić, czy kierunek rozgrywki pasuje do wybranego motywu i wzbogaca go.

Czy dany kierunek rozgrywki wprowadza satysfakcjonującą i konstruktywną formę gry?

Istnieje wiele drobnych aspektów tworzenia doskonałego bohatera, ale na wczesnym etapie skupiamy się na dwóch podstawowych. Czy dana forma rozgrywki stworzy satysfakcjonujący styl gry, który będzie na tyle atrakcyjny dla graczy, by chcieli do niego wracać? Czy dany kierunek degraduje jakość rozgrywki w League, eliminując z niej strategię, współdziałanie i kontrowanie? Czasem problemy związane z kontrowaniem wypływają na późniejszym etapie rozwoju, ale tutaj koncentrujemy się na wyeliminowaniu fundamentalnych problemów już na samym początku planowania kierunku rozwoju.

ZOBACZ – Wpadka Riotu ujawniła dwie umiejętności Seraphine, jednej z nowych postaci w LoLu

Poza powyższymi pytaniami twórcy opracowali też 8-tygodniowy proces, który pozwala uwzględnić szeroki wachlarz potencjalnych możliwości, a także wyznacza ramy czasowe planowania kierunku, aby uniknąć dłuższego zatrzymywania się w miejscu.

Ten proces jest schematem pracy dla jednego projektanta rozgrywki, który projektuje i tworzy prototyp, korzystając z naszych wewnętrznych narzędzi:

  • Przygotowanie
    • Analiza ― w formie „burzy mózgów” z udziałem dużego zespołu ― wszystkich interesujących pomysłów, które wpisują się w ogólny zarys celów bohatera. Ocena i analiza z udziałem liderów grup w celu wyłonienia 3 najbardziej obiecujących pomysłów.
  • Tydzień 1–2
    • Pierwszy kierunek prototypu ― jak najpełniejsza analiza potencjału (przy zastosowaniu schematu 4 pytań opisanego powyżej).
  • Tydzień 3–4
    • Drugi kierunek prototypu ― jak najpełniejsza analiza potencjału.
  • Tydzień 5–6
    • Trzeci kierunek prototypu ― jak najpełniejsza analiza potencjału.
  • Tydzień 7–8
    • Wybór najbardziej obiecującego kierunku i stworzenie alternatywnych wersji, aby doprecyzować zalety i rozwiązać problemy lub wyeliminować potencjalne ryzyko.

ZOBACZ – Aktualizacja patcha 10.18 w League of Legends – poprawki Ahri, Kayle i Zaca

Riot przyznaje, że takie podejście do sprawy wymusza na nich próbowanie przeróżnych pomysłów, nawet jeśli mają jeden, który spodobał im się na początku. Często bywa tak, że pierwotny pomysł nie był najlepszy, choć trudno od niego odejść.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej