w

Jakie są przemyślenia Riotu na temat trwającego przedsezonu w League of Legneds?

Twórcy podzielili się ze społecznością swoimi wnioskami na temat trwającego przedsezonu.


10 listopada o godzinie 00:01 oficjalnie zakończył się sezon 10. w League of Legends. Przyszedł czas na przedsezon, w którego czasie Rioterzy testują przeróżne nowości, a gracze odpoczywają od rozgrywek rankingowych, poznają wprowadzone zmiany i tworzą nowe buildy.

Twórcy bacznie przyglądali się grze przez ostatni tydzień. W końcu wprowadzone zmiany wcale nie należą do najmniejszych, a więc deweloperzy przez cały ten czas powinni monitorować okres przedsezonu. Przyszedł czas na ich pierwsze wnioski.

Pierwsze wnioski na temat przedsezonu

Główny projektant rozgrywki – Mark Yetter, znany jako Riot Scruffy, postanowił wypowiedzieć się na temat przedsezonowych wniosków. Jakie wnioski wysunęli twórcy po kilkunastu dniach od zakończenia sezonu 10?

Ponieważ patch z przedsezonem jest w użyciu już od ponad tygodnia, chciałem podsumować nasze dotychczasowe spostrzeżenia.

  • Spodziewaliśmy się dezorganizacji — przy tak dużych zmianach liczyliśmy się z koniecznością wprowadzania wielu korekt w pierwszych tygodniach. Na razie wszystko przebiega zgodnie z naszymi przewidywaniami, co oznacza masę pracy przy wyważaniu przedmiotów, run i bohaterów. Staramy się korygować wszystko na bieżąco. Wprowadziliśmy już 2 poprawki wyważenia i przygotowujemy duży patch już po pierwszych dwóch tygodniach.
  • Za dużo obrażeń eksplozywnych związanych z przedmiotami — od razu po publikacji zauważyliśmy, że należałoby ograniczyć ilość obrażeń eksplozywnych związanych wyłącznie z używaniem przedmiotów i pracowaliśmy nad tym. Ponieważ obrażenia są zwykle zadawane przez przedmioty dość skutecznie, nie chcemy przypisywać im zbyt dużego znaczenia i umniejszać siły kontrowania zestawu bohatera.
  • Możliwość wyboru jest w większości odpowiednia — z tego co widzimy, większość bohaterów ma właściwy zakres skutecznych opcji do wyboru, a w nadchodzącym patchu chcemy go poszerzyć. Gracze mają tendencję do wybierania swoich ulubionych opcji, jednak dobierając właściwie przedmiot do stanu gry, można odnieść wymierne korzyści. Przypominamy, że nasz ostatni post na temat systemu wyważania przedmiotów przedstawia cele, które chcieliśmy osiągnąć dzięki zróżnicowaniu przedmiotów. Nie liczymy, że uda się nam je zrealizować w przypadku absolutnie wszystkich bohaterów, ale powinny objąć większość z nich.
  • Narastanie przewagi — co zaskakujące, pierwsze wskaźniki zdają się pokazywać, że narastanie przewagi nieco spadło w przedsezonie w porównaniu do stanu w patchu 10.22. Zwykle w miarę opanowywania nowego systemu przez graczy narastanie przewagi zwiększa się z uwagi na rosnące rozbieżności poziomów umiejętności. Nie będziemy się tym na razie zajmować, ponieważ uważamy, że niewielka redukcja tego parametru mieści się wewnątrz naszych oczekiwań.

Widać, że Riot części rzeczy się spodziewał, natomiast nadal raczej nie przewidziano, że wprowadzony zostanie aż tak duży chaos. Wiadomo, że wkrótce pojawią się kolejne zmiany, które stricte mają dotyczyć przedmiotów.