Jeden z Rioterów wyjaśnia, dlaczego brak przeliczników AD w przypadku tej mechaniki byłby szkodliwe
Rioter wyjaśnia, dlaczego tego typu zdolności muszą mieć przeliczniki.
W League of Legends niezwykle ważnym elementem są przeliczniki umieszczane na zdecydowanej większości umiejętności. Kupowanie przedmiotów dzięki nim ma bezpośredni wpływ na siłę bohatera, a mnożniki są jednymi z najczęściej korygowanych wartości, kiedy zespół odpowiedzialny za balans chce wzmocnić lub osłabić danego bohatera.
Jak wspomniano wyżej, większość skilli posiada przeliczniki, jednak są też umiejętności, które skalują się wyłącznie z poziomem jej lub bohatera, a szczególnym przypadkiem są te zdolności, które zadają obrażenia, będące procentem maksymalnego zdrowia celu. Dlaczego tego typu umiejętności muszą mieć przeliczniki?
Rioter na temat przeliczników
Riot August – główny projektant postaci w League of Legends regularnie odpowiada na pytania graczy podczas swoich transmisji. Większość z nich dotyczy projektu, balansu oraz dostosowywania siły bohaterów oraz przedmiotów, które można znaleźć w grze.
Jedno z najciekawszych pytań zadanych Rioterowi dotyczyło nieuchronnych obrażeń w wysokości procentu zdrowia przeciwnika, który jest celem.
Dlaczego zdolności zadające obrażenia zależne od maksymalnego poziomu HP przeciwnika skalują się z AD? Kupowanie przedmiotów wzmacniających obrażenia fizyczne sprawia, że bohater lepiej radzi sobie z squishy celami, co może sugerować, że przelicznik może być trudnym elementem do zbalansowania.
Jak brzmiała odpowiedź projektanta?
Masz na myśli Fiorę prawda? Sprawa wygląda tak – zadawanie nieuchronnych obrażeń w postaci procentu zdrowia celu oznacza, że nawet bardziej odporny przeciwnik może zginąć w mgnieniu oka.
Jeśli nie umieścimy skalowania z AD na tego typu zdolności, gracze będą budowali postacie z takimi umiejętnościami pod full tanka i dalej będą w stanie w łatwy sposób powalić przeciwników. To oczywiście bardzo negatywnie odbiłoby się na League of Legends i sprawiło, że rozgrywka byłaby jeszcze mniej zbalansowana.
Fakt, że zdolności polegające na zadawaniu nieuchronnych obrażeń, które są procentem zdrowia przeciwnika posiadają przeliczniki AD, poniekąd zmusza gracza postaci takiej jak na przykład Fiora do kupowania przedmiotów ukierunkowanych na zadawanie obrażeń. Dzięki temu bohaterowie lepiej radzą sobie z tankami, ale również są bardziej podatni na damage.
Podobna zasada dotyczy Vayne oraz Yasuo. Pierwsza postać jest w stanie zadawać nieuchronne obrażenia, jednak aby robić to skutecznie, potrzebuje prędkości ataku. Yasuo natomiast posiada w zanadrzu spore przebicie pancerza przy ciosach krytycznych, jednak aby je wykorzystać, musi najpierw nabyć przedmioty, które zwiększą szansę na kryta.
Z tego powodu Riot poniekąd zmuszony jest do umieszczania przeliczników lub innych restrykcji na podobnych umiejętnościach. W ten sposób projektanci upewniają się, że gracze nie będą wykorzystywali danej mechaniki bez poświęcenia na przykład wytrzymałości bohatera.