Reklama

Logując się niedługo do LoLa doznacie szoku. Nowe wyzwania, znowu nowy wygląd klienta

League of Legends

Reklama

Riot ponownie postanowił zmienić wygląd klienta LoLa. Jest na pewno inaczej, ale opinie odnośnie tego, czy jest lepiej są raczej podzielone.


Nie ma nic złego w tym, że Riot zmienia wygląd poszczególnych elementów LoLa, dodaje nowe funkcje w postaci wyzwań etc. Deweloperzy jednak zdają się nadal nie rozumieć, że społeczności zależy przede wszystkim na sprawnym działaniu klienta, a dopiero potem na jego wyglądzie.

W każdym razie, wygląd UI ponownie się zmienia. Niedługo wchodząc do LoLa zobaczycie wiele nowych elementów, które z początku mogą się wydać dość dezorientujące. Zmieni się naprawdę sporo.

Wyzwania w LoLu

Reklama

Wyzwania dostaną własną zakładkę w waszym profilu. Będziecie też mogli zajrzeć do Wyzwań innych graczy, aby sprawdzić, jakie robią postępy.

Reklama

Duży kryształ z lewej strony śledzi wasz ogólny postęp w całym systemie. Każde Wyzwanie, którego rangę podniesiecie, zwiększa waszą ogólną punktację i z czasem ewoluuje — tak, tak, zgadliście — od Żelaza do Pretendenta.

Pięć pasków pod kryształem odpowiada pięciu* kategoriom wyzwań. Kategorie to coś pośredniego pomiędzy ogólnym postępem a poszczególnymi Wyzwaniami. Pozwalają śledzić postęp pod kątem poszczególnych aspektów gry. Też mają rangi.

  • Wyobraźnia: Ta kategoria skupia się na grze w różnych trybach i na innowacyjnych zagrywkach, zatem należy do tych, którzy nie boją się marzyć.
    • Szkodliwa Terapia: Zabijajcie wrogów niedawno uzdrowionych pakietem leczniczym w trybie ARAM.
    • Pomachaj na Pożegnanie: Zabijcie 20 stworów w 3 sekundy.
  • Specjalizacja: W tej kategorii możecie specjalizować się, umiejętnie eliminując wrogów.
    • Niezniszczalny Demoniczny Król: Wygrywajcie gry bez umierania.
    • Płonący Horyzont: Wygrywajcie gry, mając na koncie o 100 lub więcej zabitych stworów (CS) niż przeciwnik.
  • Praca zespołowa i strategia: Musicie współpracować z drużyną, aby zdominować Summoner’s Rift.
    • Dopadanie Dusz: Stosunek zdobytych dusz 4–0 dla was.
    • Lepsza Drużyna: Zdobywajcie asy pomiędzy pojawieniem się stworów a 15 minutą.
  • Doświadczenie weterana: Podnoście rekordy zabójstw, zdobytego złota i innych statystyk, aby zapełniać ten pasek.
    • PENTAKIIIIIIIIL!!: Zdobywajcie pentakille.
    • Ekspert od Broni: Wygrywajcie, posługując się różnymi przedmiotami mitycznymi.
  • Kolekcjonowanie: Nazwa mówi sama za siebie. Pasek zapełnicie, zbierając przedmioty kosmetyczne i łupy.
    • Ikona Riftu: Zdobywajcie Ikony Przywoływacza.
    • Kwintesencja Życia: Zdobywajcie bohaterów.
  • *Spuścizna: W tej kategorii przechowywane są Wyzwania limitowane czasowo, aby upamiętnić niedostępne już przeszłe osiągnięcia. Nie wliczają się one do ogólnego postępu. Nie można też podnosić rangi kategorii Spuścizna.

W zakładce Wyzwań jest też pasek wyszukiwania, który pozwala wyszukiwać Wyzwania według nazw lub kryteriów. Wyzwania można też filtrować, aby wyświetlić ich wybrane grupy (np. związane z ARAM w kategorii Wyobraźnia), ostatnio awansowane lub należące aktualnie do określonego kręgu.

Nowy wygląd klienta

Zmieni się przykładowo ekran wczytywania:

  • Informacje dotyczące gry: bohater/skórka, ramka rankingowa, ramka Pierwszego Uderzenia, tytuł i ikona, czary przywoływacza, runy i honor.
  • Informacje o bohaterze: maestria bohatera i Patronowie.
  • (NOWE) Informacje o graczu: ranga, kryształ i tokeny Wyzwań.

Ekran po zakończeniu meczu też jest inny, dodano na nim wiele różnych elementów.

Jak pisze Riot:

  • Dodaliśmy pozycję w alei (w trybach, w których występuje).
  • Dodaliśmy K/DA.
  • Dodaliśmy kolumnę, w której można przełączać wartość obrażeń zadanych bohaterom, obrażeń odniesionych z ręki bohaterów, zastosowanego leczenia/tarcz oraz kontroli tłumu.
  • W kolumnie zdobytego złota można sprawdzić liczbę zabitych stworów.
  • Dodaliśmy kolumnę pokazującą, w jakim Wyzwaniu każdy gracz zrobił największe postępy.
  • Na tym ekranie pojawia się również honor, ponieważ współgracze mogli przyznać wam honor już po tym, gdy opuścicie ekran postępów.

Są zmiany menu customizacji:

Niektóre rzeczy choć są drobne, to będą miały całkiem duże znaczenie. Chodzi tutaj przykładowo o przycisk wyboru roli:

Uieściliśmy „Wybór pozycji” na dole obok przycisku „Znajdź mecz”, aby zwolnić trochę miejsca. Menu „sugerowanych” i „zaproszonych” domyślnie są teraz zwinięte, ale rozwijają się w pełni, gdy zostaną kliknięte.

Wygląd poczekalni także ulegnie zmianie:

Widać, że Riot w związku z wyzwaniami chce wszystko odświeżyć. Pytanie, czy to jest to, czego oczekuje sama społeczność.

Wyzwania pojawią się na serwerze testowym na kilka miesięcy. Herby rankingowe i celebracje, jak również nowa poczekalnia przed grą pojawią się w patchu 12.1, towarzysząc rozpoczęciu sezonu rankingowego, ale premiera całości odbędzie się kilka miesięcy później.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej