w

Mini-rework Tahm Kencha, który pojawiły się na serwerach testowych LoLa. Co chce osiągnąć Riot?

Jak bardzo zmieni się Tahm Kench w nadchodzącym patchu? Twórcy chcą, aby bohater powrócił na bota.


Jakiś czas temu na serwery live trafiły spore poprawki Tahm Kencha. W aktualizacji 11.14 bohater został odświeżony i aktualnie świetnie odnajduje się w mecie.

Champion ma jednak pewien problem, do którego twórcy odnieśli się na serwerach testowych. Tahm nie jest już supportem, a zdecydowana większość graczy wybiera się nim na górną aleję. Co Riot zrobił, aby temu zaradzić?

Powrót Tahm Kencha na supporta

Kiedy gracze przyzwyczaili się już do nowego zestawu umiejętności omawianego bohatera, jego współczynnik zwycięstw stanął na naprawdę wysokim poziomie. Aktualnie jego win rate wynosi 51,86%, a pick rate 6,69%. Champion jest również jednym z częściej banowanych pośród postaci na górną aleję – jego ban rate sięga 18,81%.

Powyższe statystyki sugerują, że Tahm Kench ma się aktualnie naprawdę nieźle, jednak warto pamiętać o tym, że bohater był wydawany głównie z myślą o wsparciu na dolnej alei. W 95,1% gier, w których pojawia się champion, można znaleźć go na topie. Zaledwie 3% gier rozgrywa on jako support.

Mimo że Riot podczas reworku starał się znaleźć złoty środek pomiędzy dwiema rolami, deweloperzy muszą jeszcze raz podejść do tego bohatera. Na pytanie o to, czy projektanci planują w jakiś sposób poprawić sytuację bohatera, który rewelacyjnie radzi sobie na topie, a na supporcie jest naprawdę kiepski, odpowiedział RiotPhroxzon – pracownik odpowiedzialny między innymi za balans w LoLu.

Tak, planujemy kilka zmian dla Tahm Kencha, które sprawiłyby, że byłby lepszym supportem. Mamy nadzieję wkrótce je wydać. Są w końcowych fazach walidacji.

Rioter potwierdził również, że datą wydania tych poprawek jest 20 stycznia, czyli patch 12.2. Champion, zamiast spowolnienia, będzie dostawał teraz 40% prędkości poruszania się po tym, jak połknie sojusznika. Wzmocniona została również tarcza, którą bohater daje sojusznikom – poprawiono jej bazowe wartości oraz skalowanie z AP.

Rework z sezonu 11 przeniósł kluczową zdolność bohatera – Devour – na miejsce ultimate’a. Sprawiło to, że pożeranie sojuszników było mniej opłacalne. Buffy mają nieco odwrócić sytuację, która wyniknęła z tych poprawek. Poniżej natomiast można zobaczyć pełną listę zmian, które trafiły na serwery testowe.

  • Tongue Lash (Q)
    • Spowolnienie zwiększone z 40% do 50%
  • Thick Skin (E)
    • Ilość obrażeń przeobrażanych w szary pasek HP zmniejszona z 45-65% do 15-55%. Zwiększone do 45-65%, kiedy w pobliżu znajduje się dwóch lub więcej przeciwników.
    • Leczenie wzmocnione z 30-100% szarego HP do 45-100% skalujące się z levelem 1-18.
  • Devour (R)
    • Sojusznicy są pożarci na maksymalnie 3 sekundy i otrzymują tarczę na maksymalnie 2,5 sekundy od wyplucia. Bohaterowie mogą opuścić Tahm Kencha wcześniej. Tahm Kench jest uziemiony podczas działania efektu, ale może użyć zdolności Abyssal Dive i otrzymać 40% prędkości poruszania się na 3 sekundy.
    • Tarcza dla sojusznika zwiększona z 400/500/600 (+100% AP) do 500/700/900 (+150% AP).
    • Spowolnienie wynikające z pożarcia sojusznika zostało usunięte. Bohater otrzymuje teraz 40% prędkości poruszania się na 3 sekundy.
Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends