Najwięksi przegrani i wygrani ostatniej aktualizacji LoLa. Kto znacznie zyskał, a kogo Riot pogrzebał?
Porównanie statystyk postaci z patchu 11.11 do 11.12. Kto wygrał, a kto przegrał?
W aktualizacji 11.12 do League of Legends trafiło sporo zmian balansujących wielu bohaterów. Oprócz tego wprowadzono bardzo długo wyczekiwany rework Dr Mundo. Okazuje się, że najbardziej stracił właśnie Mundo. Jego winrate spadł o 9% mimo tego, że ogólna popularność sporo wzrosła.
Czy można nazwać go największym przegranym? Raczej nie, zazwyczaj po reworkach sytuacja wygląda dokładnie tak, jak u Mundo. Skok popularności i częstotliwości banowania spotyka się z mniejszym winrate.
Jeżeli chodzi o to, kto zyskał, to na pewno możemy tutaj wskazać Rammusa, którego winrate znacznie się podniósł. Nerfów póki co Riot nie przewiduje, więc spokojnie można go wybierać. Zyskuje także Hecarim, czy Ziggs. To TOP 3, jeżeli chodzi o wzrosty.
Wpływ patcha 11.12
Redditor o pseudonimie SevagTitzian stworzył taką tabelkę, w której wszystko podsumował:
Bohater | 11.11 Win Rate | Różnica | 11.12 Win Rate | 11.11 Pick Rate | Różnica | 11.12 Pick Rate | Buff/Nerf | |
Rammus | 50.11 | 2.88 | 52.99 | 2.01 | 0.38 | 2.39 | Buff | |
Hecarim | 47.82 | 2.22 | 50.04 | 4.75 | 4.18 | 8.93 | Buff | |
Ziggs (Mid) | 50.16 | 1.58 | 51.74 | 1.01 | 1.8 | 2.81 | Buff | |
Draven | 50.69 | 0.72 | 51.41 | 4.37 | 2.93 | 7.3 | Buff | |
Malphite | 50.89 | 0.54 | 51.43 | 4.39 | 0.41 | 4.8 | Buff | |
Dr. Mundo (Top) | 49.56 | 0.44 | 50 | 0.85 | 10.22 | 11.07 | – | |
Jarvan IV | 50.7 | 0.38 | 51.08 | 2.31 | 0.57 | 2.88 | Buff | |
Renekton (Mid) | 50.03 | 0.34 | 50.37 | 1.19 | -0.23 | 0.96 | Nerf | |
Aphelios | 46.52 | 0.31 | 46.83 | 2.76 | 2.37 | 5.13 | Buff | |
Ziggs (Bot) | 52.38 | 0.05 | 52.43 | 0.32 | 0.68 | 1 | Buff | |
Gnar | 50.57 | -0.2 | 50.37 | 5.95 | -1.31 | 4.64 | Nerf | |
Illaoi | 51.32 | -0.33 | 50.99 | 1.56 | 0.19 | 1.75 | Buff | |
Talon | 52.66 | -0.52 | 52.14 | 5.23 | -0.79 | 4.44 | Nerf | |
Renekton (Top) | 48.48 | -0.74 | 47.74 | 6.8 | -1.84 | 4.96 | Nerf | |
Varus | 49.5 | -0.86 | 48.64 | 8.48 | -1.26 | 7.22 | Nerf | |
Kai’Sa | 49.96 | -0.95 | 49.01 | 29.13 | -5.34 | 23.79 | Nerf | |
Nasus | 53.16 | -1 | 52.16 | 4.65 | -0.45 | 4.2 | Nerf | |
Wukong | 54.09 | -1.39 | 52.7 | 7.97 | -2.17 | 5.8 | Nerf | |
Udyr | 50.59 | -2.19 | 48.4 | 4.45 | -1.97 | 2.48 | Nerf | |
Dr. Mundo (Jungle) | 49.23 | -9.43 | 39.8 | 1.04 | 1.39 | 2.43 | – |
Najbardziej stracił Wukong, czy Udyr. Jego popularność mocno spada, podobnie, jak winrate. W tym momencie bohater powrócił do swoich statystyk z poprzedniego roku.
Wukong jeszcze jakoś się trzyma, jego winrate nie spada aż tak bardzo i utrzymuje się na mniej więcej takim samym poziomie od kilku dobrych miesięcy.