Niszczenie ścian, zarośla przy inhibitorach i małe smoki dające bonusy. Riot chciał wprowadzić te szalone pomysły
Riot podzielił się swoimi pomysłami, jakie były testowane w ramach Przedsezonu 2020.
Developerzy mieli wiele pomysłów na to, jak można zmienić Summoner’s Rift i grę w League of Legends na 2020 rok. Okazuje się, że niektóre wizje były naprawdę ciekawe.
Swego czasu publikowaliśmy przeciek, który informował o możliwości niszczenia ścian. Okazuje się, że była to prawda i Riot faktycznie to testował. Co jeszcze chciano zmienić?
Zmiany pierwszej krwi
Mieliśmy pomysł na ulepszenie działania pierwszej krwi — ujawnia projektant gry, Daniel „Riot Rovient” Leaver. — Sposób, w jaki to miało działać, polegał na tym, że w miejscu, w którym się umierało, pojawiały się zarośla. Ale okazało się to dość dziwaczne. Na przykład, jeśli ginąłeś pod własną wieżą, te cudowne zarośla, z których można bezpiecznie farmić, pojawiały się pod samą wieżą. To nie był fajny element do wykorzystania w grze.
Niszczenie ścian
Kolejna wczesna wersja zapewniała graczom zdolność niszczenia ścian przez niszczenie wież. A kolejna pokrywała bazę zaroślami, gdy padły inhibitory. Chociaż te pomysły spełniały niektóre założenia zespołu, sprawiały, że mapa była zbyt chaotyczna i odbierała graczom poczucie kontroli — a to było coś, czego zespół chciał uniknąć.
Zespół postanowił również zbadać nowe sposoby walki z istniejącymi potworami w League.
Próbował stworzyć małe smoki, które dawałyby graczom małe wersje wzmocnień (lub duże, zmieniające grę). Kolejny kierunek poszukiwań umożliwiał bohaterom ze wzmocnieniem Barona „werbunek” w pokonanych obozach w dżungli, aby stworzyć superarmię nieumarłych. A w jeszcze innej wersji Baron opuszczałby swoje legowisko, szukając walki, jeśli był ignorowany przez zbyt długi czas — na przykład krzycząc przy tym „ZMIERZ SIĘ ZE MNĄ 1 na 1! CAŁA MAPA JEST LEŻEM BARONA!”.
Problem polegał na tym, że walka przeciwko potworom w League jest naprawdę dobra tylko wtedy, gdy je niszczysz — mówi główny projektant gry, Mark „Riot Scruffy” Yetter. — Gra polega na walce z graczami, więc werbowanie stworzeń nie sprawdzało się.