O co chodzi z tym Apheliosem, jak tym grać i jak to wygląda w LoLu. Wyjaśnienie po ludzku
Mimo prezentacji umiejętności oraz opisu, nadal wiele osób nie wie, o co tak naprawdę chodzi z tym bohaterem. Pora to wyjaśnić.
Riot naprawdę nieźle namieszał nową postacią. Obecnie jest więcej pytań, niż odpowiedzi. Po kilku godzinach możemy napisać, że Aphelios nie jest wcale taki straszny. Trzeba tylko poznać jego mechanikę i zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi.
O co chodzi z tą postacią
Riot zrezygnował przy Apheliosie ze zwykłych umiejętności. Zamiast tego mamy pięć zestawów – broni i umiejętności. Do każdej broni przypisana jest umiejętność Q oraz inny efekt umiejętności specjalnej.
Czyli mamy 5 broni i 5 różnych „Q” na niej. „R” jest cały czas takie samo z różnymi efektami. Każda broń charakteryzuje się innymi cechami – jedna spowalnia, druga leczy.
Jak te bronie zmieniać? Mamy to wszystko ułożone w kolejce. Mamy dostępne 2 bronie, pomiędzy którymi możemy się przełączać. Jeżeli skończy nam się w którejś amunicja, to dostajemy kolejną broń, która była następne w kolejce.
- Umiejętność bierna, informacje dotyczące broni Apheliosa i ulepszania. Opis umiejętności jest tak długi jak ten artykuł.
- Główna broń Apheliosa i pozostała amunicja.
- Q.
- Druga broń Apheliosa i pozostała amunicja. Jeśli trwa czas odnowienia Q, ikona podaje też pozostały czas oczekiwania na odnowienie.
- Następna broń, którą otrzymasz, gdy wyczerpie się amunicja do aktualnie używanej broni.
- R.
To naprawdę proste, jeżeli chwilę przy tym spędzimy. Wszystko sprowadza się do broni, jakiej mamy. Musimy dostosowywać naszą taktykę do oręża, jakim władamy. To tutaj skrywa się cała trudność.
Aphelios – Skille
Do tej pory skille były naprawdę dziwnie przedstawiane, bez większego uporządkowania. Pora to wszystko logicznie ułożyć.
Tutaj widzicie pierwszą umiejętność, która ma swoje „Q” i nakłada specjalny efekt na „R”. Tak naprawdę mamy dwie umiejętności, którymi możemy operować. „Q” albo „R”.
Zwracamy szczególną uwagę na stan amunicji. Gdy wystrzelamy 50 pocisków, zmienia nam się broń na kolejną. W przypadku, gdy będziemy mieli mało pocisków, na brzegu ekranu pojawi nam się specjalny licznik ze stanem aunimicji.
1 broń – Calibrum
Gdy umiejętności zadają obrażenia za pośrednictwem Calibrum, trafieni wrogowie zostają oznaczeni. Aphelios może prawym kliknięciem wybrać oznaczonych wrogów w dowolnym miejscu mapy, aby następnie zastosować podstawowy atak swojej drugiej broni (lub broni, która nie jest Calibrum, jeśli wymieni Calibrum na swoją drugą broń przed wystrzałem). Ten atak wysadza inne pobliskie oznaczenia, zadając dodatkowe obrażenia oznaczonym celom.
Q Calibrum: Strzał Księżyca
Oddajesz strzał umiejętnością mierzoną, który zadaje obrażenia pierwszej trafionej jednostce i oznacza ją.
Efekt Warty w Świetle Księżyca z Calibrum
Ataki Wartą w Świetle Księżyca oznaczają wszystkich trafionych wrogów. Te oznaczenia zadają większe obrażenia, gdy zostaną wykorzystane.
2 broń – Severum
Wyczerpaliśmy cały magazynek, czyli 50 pocisków i przełączyła nam się broń na kolejną. Tym razem Severum. Znowu, mamy inne „Q” i to samo „R” z różnymi efektami.
Severum to broń podtrzymująca zdrowie, która leczy Apheliosa o część zadanych obrażeń. Leczniczy efekt Severum przybiera postać małej tarczy.
Q Severum: Rzeź
Zyskujesz prędkość ruchu i gwałtownie strzelasz z głównej i drugiej broni w najbliższego wroga, celując przede wszystkim w bohaterów. Strzały zadane Rzezią działają tak jak ataki podstawowe, ale wyrządzają mniejsze szkody.
Efekt Warty w Świetle Księżyca z Severum
Warta w Świetle Księżyca zapewnia Apheliosowi stały poziom leczenia.
3 broń – Gravitum
Powinniście już łapać, o co tutaj w ogóle chodzi. Kolejna broń przełącza się po wystrzelaniu 50 pocisków. Czyli Gravitum.
Gravitum to broń użytkowa, która nakłada na wrogów zanikające w czasie spowolnienie
Q Gravitum: Zaćmienie
Spowalnia i unieruchamia wszystkich wrogów na mapie pozostających pod wpływem spowolnienia Gravitum. Zaćmienie nie korzysta z drugiej broni Apheliosa.
Efekt Warty w Świetle Księżyca z Gravitum
Ataki Wartą w Świetle Księżyca nakładają znacznie zwiększone spowolnienie.
4 broń – Infernum
Infernum to broń do zadawania obrażeń obszarowych i czyszczenia fal stworów. Zadaje obrażenia od ataku podstawowego o rosnącej sile i obrażenia od umiejętności oraz tworzy stożek obrażeń za trafionymi wrogami.
Q Infernum: Fala Zmierzchu
Wyrzuca falę ognia zadającą obrażenia wrogom. Następnie atakujesz wszystkich trafionych wrogów atakiem podstawowym swojej drugiej broni.
Efekt Warty w Świetle Księżyca z Infernum
Ataki Wartą w Świetle Księżyca tworzą wokół trafionych wrogów koła obrażeń, zamiast stożków obrażeń za nimi.
5 broń – Crescendum
Crescendum to zadająca duże obrażenia broń bliskiego zasięgu, która zachowuje się jak bumerang. Gdy Aphelios wykona podstawowy atak Crescendum, nie może zaatakować ponownie, dopóki broń nie wróci do niego, ale gdy już ma ją z powrotem, atak resetuje się, Zwiększenie prędkość ataku zamienia się na zwiększenie szybkości lotu Crescendum. Im bliżej celu znajduje się Aphelios, tym krótszy dystans Crescendum musi pokonać — i tym szybciej Aphelios może zaatakować.
Gdy umiejętności lub następujące po nich ataki zadają obrażenia podczas używania Crescendum, przy każdym trafieniu wroga tworzą jego tymczasowe kopie, zwiększając siłę podstawowego ataku Crescendum.
Q Crescendum: Działko Strażnicze
Rozstawiasz działko, które jest wyposażone w Drugą broń Apheliosa.
Efekt Warty w Świetle Księżyca z Crescendum
Jeśli Warta w Świetle Księżyca trafi mniej niż 3 wrogów, następujące po niej ataki wciąż zwiększają obrażenia zadawane podstawowymi atakami Crescendum, tak jakby trafionych było co najmniej 3 wrogów.