Od patcha 10.24 gracze LoLa będą tracili mniej LP, jeśli w ich drużynie był ktoś, kto wyszedł
Nadchodzące zmiany w systemie behawioralnym powinny ucieszyć wszystkich graczy League of Legends.
W League of Legends zawsze sporym problemem byli gracze, którzy opuszczali mecze i w ten sposób psuli doświadczenie z gry dziewięciu innym osobom. Jeśli miało to miejsce w grze standardowej, przeważnie jedyną stratą był czas poświęcony na rozgrywkę oraz dobre humory.
Natomiast w przypadku gier rankingowych sytuacja wyglądała dużo poważniej. Punkty ligowe są dla sporej części społeczności jedyną motywacją, a utrata ich zawsze boli najbardziej. Zwłaszcza kiedy nie można było temu w żaden sposób zapobiec.
Jeszcze wcześniejszy surrender i rekompensaty PL
W opisie aktualizacji 10.24, która powinna trafić na serwery live już dziś, można przeczytać o nowościach w systemach behawioralnych, co ostatecznie będzie skutkowało wprowadzeniem kolejnych usprawnień, które powinny zadowolić graczy.
- Jeśli gracz, który wykazuje brak aktywności, zostanie rozpoznany w waszej drużynie po 10. minucie gry, możecie rozpocząć głosowanie o poddanie się. Na ten moment ta zmiana dotyczy tylko Summoner’s Rift i wymaga jednogłośnej decyzji. Jeśli nie podejmiecie jednogłośnej decyzji, w 15. minucie drużyna może głosować ponownie, ale tym razem wymagana jest większość głosów zamiast wszystkich.
- Jeśli gracz w waszej drużynie opuści grę rankingową lub wykryjemy, że wykazuje brak aktywności, wartość utraconych PL może zostać zmniejszona. Ta redukcja nie dotyczy umówionych grup, w których ktoś się rozłączy / odejdzie od komputera, graczy w meczach rozstawiających i graczy w seriach o awans.
Osoby AFK i te wychodzące z rozgrywek od kolejnego patcha nie powinny już stanowić tak dużego problemu. Jednak to, czy faktycznie tak się stanie, już wkrótce zostanie zweryfikowane przez społeczność League of Legends.