w

Rewolucja dżungli w LoLu. Więcej złota, zmiany czasów odrodzenia potworów, zmiany PD i więcej

Twórcy zdradzają, jakie mają cele względem jungli w najbliższym czasie.


Pozycja leśnika jest zdecydowanie bardzo istotna na Summoner’s Rift, jednak z różnych powodów początkujące osoby nie chcą jej grać. Problem dotyczy także graczy z niskich dywizji. Społeczność doszukiwała się przyczyny w tym, że gra nie uczy świeżaków tego, jak powinno się grać w jungli, nie ma żadnego samouczka pod tę rolę, a granie botów przyzwyczaja do chodzenia duo topa.

Twórcy są tego świadomi, dlatego planują modyfikować las tak, by ten był ciekawszy dla graczy i sprawiał większą satysfakcję z rozgrywki.

Plany Riotu względem jungli

Riot Scruffy, znany również jako Mark Yetter, podzielił się ze społecznością League of Legends planami twórców względem jungli. Riot chce sprawić, by rola ta była bardziej atrakcyjna dla początkujących i graczy z niskich dywizji.

Jednym z naszych długoterminowych celów jest zwiększenie popularności pozycji dżunglera wśród graczy z niższym MMR. Staramy się ugryźć ten problem, stosując kilka sposobów, które naszym zdaniem najbardziej ograniczą „ezoteryczne” optymalizacje i pomogą zachęcić nowych graczy do gry na tej pozycji. Poniżej przedstawiam zmiany w kształcie aktualnym — ich wartości mogą ulec drobnym korektom, zanim zostaną ostatecznie wprowadzone w piątek, ale ogólne tendencje zmian pozostaną takie same:

ZOBACZ – Po nerfach od Riotu ten bohater znika z LoLa. Jest też nowa postać, która przegrywa najwięcej meczów

Większy margines błędów podczas czyszczenia dżungli — po skróceniu liczników czasu dżungli tempo farmienia i gankowania znacznie się zwiększyło, przez co każdy fałszywy krok staje się poważnym problemem zarówno dla dżunglera, jak i jego drużyny.

    • Redukcja podstawowych obrażeń od ataku potworów z dżungli w wielu obozach
    • Redukcja skalowania obrażeń od ataku potworów z dżungli w wielu obozach
    • Czas odrodzenia obozu :: 2 minuty >>> 2 minuty 15 sek
    • Podświetlenie ikony licznika czasu odrodzenia obozu :: 15 sek. >>> 10 sek
    • Złoto zdobywane w dżungli z obozów bez wzmocnień :: wzrost o mniej więcej 5%

Poszerzenie puli przydatnych bohaterów — uważamy, że ograniczenie roli idealnego zestawu obrażeń obszarowych lub narzędzi kontroli tłumu w poskramianiu Wędrujących Krabów otworzy drogę do dżungli kilku kolejnym bohaterom.

    • Porażenie (razem z kontrolą tłumu) rozbije pancerz Wędrującego Kraba, zanim nałożone zostaną obrażenia
    • Wszechwampiryzm przedmiotów do dżungli :: 10% >>> 8%
    • Procent maksymalnego zdrowia leczony przez Porażenie :: 10% >>> 15%

Redukcja narastania przewagi — innym czynnikiem, który powoduje nadmierną presję, a jednocześnie ma zbyt duży wpływ na wynik gry, jest szybkie narastanie przewagi związane z pozycją dżunglera. Uważamy, że dzięki ograniczeniu tego procesu łatwiej będzie rozpocząć grę na pozycji dżunglera, a w dłuższej perspektywie stanie się ona ciekawsza.

    • Powrót PD na odrobienie strat — duży potwór zapewnia 50 PD za poziom poniżej średniego poziomu w grze minus 1 (jeśli średni poziom wynosi 7, otrzymujecie PD na odrobienie strat, będąc na poziomie 5 i poniżej)
    • Obrażenia zadawane Porażeniem potworom :: 390–1000 punktów (w zależności od poziomu) >>> 500 punktów na początku, 1000 punktów po ulepszeniu Porażenia

Przejrzystość odciągania potworów (zadanie na przyszłość) — szczególnie ważną umiejętnością dla ogólnej optymalizacji gry w dżungli jest perfekcyjne wykorzystywanie zasięgu odciągania potworów i umieszczanie ich w optymalnych pozycjach dla uzyskania maksymalnej szybkości czyszczenia. Doceniamy tę umiejętność, ale chcemy pomóc nowym dżunglerom w poznaniu zasad i zasięgów odciągania wszystkich potworów.

    • W zasięgu 200 jednostek od granicy zasięgu odciągania potwora pojawią się ostrzegawcze efekty cząsteczkowe informujące, że potwór się do niej zbliża.

Chcieliśmy, aby te zmiany były ogólnie pomocne i dawały satysfakcję podczas gry w dżungli niezależnie od poziomu. Nie jest naszym celem znaczące ograniczanie lub zwiększanie siły tej pozycji. Zmieniając mechanikę, dodajemy i odejmujemy siłę w równych proporcjach, tak aby dżungla stała się nieco bardziej przyjazna dla nowicjuszy. Zapewne konieczne będzie wprowadzenie jeszcze kilku wersji i korekt tych zmian, zanim trafią one na główne serwery, dlatego będziemy pilnie śledzić wasze opinie i działania na serwerze testowym.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends