Ogromny poradnik do Teamfight Tactics w League of Legends!
Zapoznajcie się z podstawami rozgrywki w najnowszym trybie League.
Rozgrywane w rozbitej na fragmenty, przypominającej marzenia senne Konwergencji, Potyczki Taktyczne to nowy tryb gry w League, w którym stajecie do walki z siedmioma przeciwnikami w otwartym wyścigu o supremację. Stwórzcie najlepszą drużynę, wzmocnijcie swoje siły, a potem obserwujcie rozwój bitwy.
Czy dacie radę utrzymać się na polu walki do końca?
ROZGRYWKA
Małe Legendy
Mała Legenda jest waszym awatarem w Potyczkach Taktycznych. Nowe Małe Legendy możecie zdobywać, grając w Potyczki Taktyczne lub kupując je w sklepie League of Legends.
Przed rozpoczęciem gry możecie zmieniać swoje Małe Legendy w poczekalni gry. Małą Legendą poruszacie się po arenie za pomocą prawego przycisku myszy. Możecie używać emotek tak jak w każdym innym trybie gry w League.
Sterowanie
Podstawowe sterowanie
Większość działań w grze wykonujecie lewym przyciskiem myszy.
- Klikajcie i przeciągajcie kursorem bohaterów między pozycjami na polu walki lub między polem walki a ławką.
- Klikajcie i przeciągajcie kursorem przedmioty, aby dawać je bohaterom.
- Klikajcie lewym przyciskiem myszy bohaterów, aby kupować ich w sklepie.
- Klikajcie i przeciągajcie kursorem bohaterów z powrotem do sklepu, aby ich sprzedawać.
- Klikajcie minimapę lub tablicę wyników, aby oglądać areny innych graczy.
Klikajcie prawym przyciskiem myszy, aby przenieść swoją Małą Legendę w kliknięte miejsce.
- Klikajcie prawym przyciskiem myszy, aby dokładniej przyjrzeć się bohaterom i dowiedzieć się o nich więcej.
Zaawansowane sterowanie
- W — wciśnijcie po przesunięciu kursora nad bohatera. Spowoduje to wystawienie tego bohatera z waszej ławki na pole walki lub ściągnięcie go z pola walki na ławkę.
- E — wciśnijcie po przesunięciu kursora nad bohatera, aby go sprzedać.
- 1 i 2 — wciskajcie, aby rotacyjnie przełączać się między arenami graczy. „1” przenosi do następnej areny, „2” przenosi do poprzedniej.
- Spacja — kieruje kamerę z powrotem na waszą Małą Legendę, gdziekolwiek się ona znajduje. Zazwyczaj będzie znajdowała się na waszej arenie.
Wasza arena
- Mała Legenda
- Wasza Mała Legenda jest obecna przez cały czas. Przywitajcie się z nią!
- Pole walki
- Tu odbywa się walka. Swoich bohaterów umieszczacie w rzędach bliżej was. Wasz przeciwnik pojawi się w pobliżu górnej części areny.
- Ławka
- Tu czekają kupieni bohaterowie, dopóki nie przeniesiecie ich na pole walki.
- Sklep
- Zobaczycie tu losowy wybór bohaterów, włącznie z duplikatami, ze wspólnej puli dostępnej w sklepie. Łączenie duplikatów bohaterów tworzy silniejszą wersję danego bohatera (więcej na ten temat w dalszej części poradnika).
- Zablokowanie/odblokowanie sklepu: możecie zablokować swój sklep, aby nie był automatycznie odświeżany na początku rundy. To przydatne, jeśli pojawi się w nim coś, co chcecie kupić, ale w danej chwili was na to nie stać.
- Odświeżenie: po zapłaceniu niewielkiej sumy złota możecie odświeżyć wybór bohaterów w sklepie. Odświeżenie następuje za darmo na początku każdej rundy, ale czasami może być wam potrzebny większy wybór.
- Zakup PD: płaćcie złotem, aby zdobywać punkty doświadczenia. Im wyższy macie poziom, tym więcej (silniejszych i droższych) bohaterów macie do wyboru.
- Wskaźnik cech
- Śledźcie premie za pochodzenie i za klasę, do których kwalifikują się wasi bohaterowie.
- Magazyn z przedmiotami
- Tu czekają przedmioty, dopóki nie zostaną przydzielone bohaterom (aby przydzielać przedmioty do wyposażenia, przeciągajcie je i upuszczajcie). Gdy sprzedacie bohatera wyposażonego w przedmioty, przedmioty powrócą tutaj.
- Generatory złota
- Generatory złota pojawiają się w zależności od tego, ile złota już macie. Każdy generator na początku tury wytwarza jedną sztukę złota z odsetek.
- Tablica wyników
- Tu wyświetlane jest zdrowie wszystkich graczy w grze. Klikajcie graczy, aby oglądać ich areny.
- Wskaźnik etapu
- Pokazuje, które rundy wygraliście, a które przegraliście w bieżącym etapie i ile zostało ich do rozegrania.
- Wskaźnik fazy
- Pokazuje, w której fazie aktualnie jesteście i ile pozostało czasu.
- Strona przeciwnika
- Stając do walki z drużyną innego gracza, zobaczycie także jego ławkę, przedmioty w magazynie i generatory złota. Oczywiście spotkacie także jego Małą Legendę.
Mechanika gry
Zdrowie
Zaczynacie grę ze 100 pkt. zdrowia. Za każdym razem, gdy przegrywacie bitwę, odnosicie obrażenia zależne od tego, ilu wrogich bohaterów przetrwało walkę i jak byli silni. Gdy wasze zdrowie spadnie do zera, zostaniecie wyeliminowani, a wasi bohaterowie wracają do wspólnej puli, skąd mogą ich rekrutować inni.
Złoto
Złoto to wasz podstawowy zasób, który służy do wykonywania różnych ważnych zadań:
- kupowania bohaterów,
- odświeżania oferty swojego sklepu,
- kupowania punktów doświadczenia przyspieszających awansowanie.
Jest kilka sposobów zdobywania złota:
- automatycznie na początku każdej rundy,
- w formie odsetek wypłacanych na początku każdej rundy w zależności od tego, ile macie generatorów złota,
- w formie premii wypłacanej na początku każdej rundy, jeśli macie serię zwycięstw ALBO porażek,
- natychmiast po wygraniu rundy PvP.
Złoto możecie także zdobywać, sprzedając bohaterów, których już nie potrzebujecie. Odsprzedawanie silniejszych bohaterów obciążone jest karą, dlatego nie odzyskacie pełnej ceny, jaką za nich zapłaciliście.
Awansowanie
Każdy gracz zaczyna na poziomie 1. i awansuje w trakcie meczu, maksymalnie do poziomu 9. Liczba bohaterów, których macie w swojej drużynie, jest równa waszemu poziomowi. W miarę podnoszenia swojego poziomu uzyskujecie dostęp do coraz lepszych bohaterów.
Pod koniec każdej rundy dostajecie trochę doświadczenia — wystarczy do awansowania w przyzwoitym tempie we wczesnej fazie gry. Jednak wraz z postępami gry trzeba będzie wydawać złoto na punkty doświadczenia, aby dalej rozwijać swoją drużynę.
Struktura gry
Etapy
Potyczki Taktyczne zorganizowane są w etapy składające się z kilku rund.
Rundy
Runda zazwyczaj ma fazę planowania, po której następuje faza bitwy.
Faza planowania
Na początku fazy planowania automatycznie dzieje się kilka rzeczy.
- Otrzymujecie złoto.
- Oferta sklepu jest odświeżana o nowych bohaterów (o ile nie zablokowaliście odświeżania).
Podczas fazy planowania macie 30 sekund na zakup bohaterów, odświeżenie oferty swojego sklepu (jeśli chcecie) i wystawienie/rozmieszczenie swoich bohaterów na polu walki.
W momencie zakończenia fazy planowania wasza drużyna jest zablokowana i gotowa do walki.
Rozstawiając swoich bohaterów podczas fazy planowania, pamiętajcie o ich silnych i słabych stronach. Twardszych bohaterów ustawiajcie na przedzie, a delikatniejszych bohaterów zadających obrażenia ustawiajcie na tyłach. Tylko uważajcie — niektórzy bohaterowie są w stanie atakować bezpośrednio waszą tylną formację.
Faza bitwy (PvP)
Potyczki Taktyczne składają się w większości z rund PvP, w których walczycie przeciwko losowo wybranemu przeciwnikowi. Po zakończeniu fazy planowania zaczyna się faza bitwy. Wasza Mała Legenda i drużyna bohaterów teleportowani są na arenę przeciwnika — ewentualnie to przeciwnik przyjdzie do was! Faza bitwy trwa, dopóki w każdej walce nie zostaną wyłonieni zwycięzca i przegrany rundy albo dopóki nie upłynie czas. Jeśli po upływie czasu walka trwa nadal, obie strony odnoszą obrażenia obliczane na podstawie liczby ocalałych bohaterów przeciwnika.
Duplikowane drużyny
Gdy w rundzie PvP uczestniczy nieparzysta liczba graczy (siedmiu, pięciu lub trzech), drużyna losowego gracza jest duplikowana dla zapewnienia parzystej liczby uczestników rundy. Zduplikowana drużyna może stanąć do walki z dowolnym przeciwnikiem, za wyjątkiem drużyny, której jest kopią. Jeśli wygra rundę, zadaje przeciwnikowi obrażenia, tak jakby była prawdziwą drużyną. Jeśli przegra, nic się nie dzieje, ponieważ drużyna tak czy inaczej zniknie na koniec rundy.
Gdy w grze pozostanie trójka graczy, gracz z najwyższym zdrowiem zawsze staje do walki ze zduplikowaną drużyną, a dwójka pozostałych graczy zawsze walczy ze sobą. To daje dwójce niżej uplasowanych graczy więcej czasu na rozbudowę swoich drużyn bez ryzyka, że zostaną zmiażdżeni przez prowadzącego gracza. Dzięki temu ostateczny pojedynek o pierwsze miejsce jest bardziej wyrównany.
Faza bitwy (PvE)
Niektóre rundy, określane jako PvE, rozgrywane są przeciwko potworom kierowanym przez SI, w odróżnieniu od rund PvP rozgrywanych przeciwko rzeczywistym rywalom. Pierwsze trzy rundy gry zawsze są rundami PvE, podobnie jak ostatnia runda większości dalszych etapów. Pokonane potwory czasami upuszczają przedmioty, w które możecie wyposażyć bohaterów.
Wspólne dobieranie
Na początku gry, a potem co kilka dalszych rund, wszyscy gracze biorą udział we wspólnym dobieraniu. Podczas wspólnego dobierania wszyscy przenoszeni są na centralną wyspę Konwergencji i mogą za darmo wybrać bohatera z jednego, losowego składu. Wybierzcie pożądanego bohatera, wbiegając w niego swoją Małą Legendą, ale poruszajcie się ostrożnie: Mała Legenda wybierze pierwszego bohatera, którego dotknie i nie można tego cofnąć! W późniejszych wspólnych dobieraniach jako pierwsi wybierają gracze z niższym zdrowiem.
PRZEGLĄD BOHATERÓW
Bohaterowie to jednostki, które rekrutujecie, łączycie, wystawiacie i wysyłacie do walki. Po rozpoczęciu walki bohaterowie walczą automatycznie. Bohaterowie wykonują kilka kluczowych działań:
- przemieszczają się po polu walki, aby zbliżyć się do wrogów na odległość umożliwiającą ich atakowanie;
- atakują się nawzajem, czasami wykonując trafienia krytyczne zadające dodatkowe obrażenia;
- każdy bohater ma unikalną umiejętność, której od czasu do czasu używa; umiejętności dzielą się na ofensywne, defensywne albo zapewniające premie użytkowe twojej drużynie.
Oprócz wykonywania działań bohaterowie mają osiem statystyk podstawowych:
- Zdrowie: ilość obrażeń, jakie może przyjąć bohater, zanim zginie.
- Zasięg ataku: odległość, z jakiej bohater może zaatakować wroga.
- Obrażenia od ataku: ilość obrażeń, jaką zadają ataki bohatera.
- Prędkość ataku: częstotliwość, z jaką bohater atakuje.
- Moc umiejętności: siła umiejętności bohatera.
- Pancerz: redukuje obrażenia od ataków odnoszone przez bohatera.
- Odporność na magię: redukuje obrażenia od umiejętności odnoszone przez bohatera.
- Mana: określa, jak często bohater może wykorzystywać swoją umiejętność (niższy limit many oznacza niższy koszt użycia umiejętności, co pozwala na jej częstsze używanie).
- Bohaterowie zazwyczaj zaczynają walkę z pustym paskiem many, który wypełnia się w miarę wykonywania ataków i odnoszenia obrażeń.
- Bohaterowie automatycznie używają umiejętności, kiedy mają pełny pasek many.
- Kilkoro bohaterów ma stałe umiejętności bierne, które nie zużywają many i są aktywne przez cały czas.
Poziom gwiazdek
Połączcie trzech takich samych bohaterów, aby otrzymać dwugwiazdkową kopię tego bohatera. Bohaterowie dwugwiazdkowi mają dużo dodatkowego zdrowia i obrażeń od ataku. Ich umiejętność także jest silniejsza.
Połączcie trzech takich samych dwugwiazdkowych bohaterów, aby stworzyć jeszcze potężniejszą, trzygwiazdkową wersję tego bohatera. Bohaterowie trzygwiazdkowi mają ogromną ilość zdrowia i zadają masę obrażeń od ataku, a ich umiejętność jest w pełni ulepszona!
Bohaterowie łączą się automatycznie, gdy macie trójkę takich samych bohaterów. Powstały z połączenia bohater automatycznie pojawi się na waszym polu walki, jeśli któryś z oryginalnych bohaterów jest już wystawiony.
Kategorie
Istnieje pięć kategorii bohaterów. Bohaterowie wyższej kategorii są silniejsi, ale też rzadziej się pojawiają i są drożsi. Na początku, we wczesnej fazie gry, będziecie spotykać tylko bohaterów niższych kategorii, ale w miarę awansowania stopniowo będzie rosła wasza szansa na uzyskanie dostępu do wyższych kategorii.
Wyższe kategorie bohaterów reprezentowane są przez kolor opisu, kształt klejnotu i koszt w złocie:
- kategoria 1. (1 szt. złota)
- kategoria 2. (2 szt. złota)
- kategoria 3. (3 szt. złota)
- kategoria 4. (4 szt. złota)
- kategoria 5. (5 szt. złota)
Pochodzenie
Pochodzenie bohatera opisuje, skąd przybywa albo z którą frakcją się identyfikuje. Wystawiając wielu unikalnych bohaterów o tym samym pochodzeniu, odblokujecie potężne premie za cechy! Wszystkie kopie tego samego bohatera korzystają z premii za pochodzenie, ale tylko pierwsza kopia liczy się do określenia, ilu unikalnych bohaterów wystawiliście, nawet jeśli kopie mają różne poziomy gwiazdek.
Każde pochodzenie zapewnia przypisaną do niego, unikalną premię:
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
- Wystawienie obu smoków zapewnia im niewrażliwość na obrażenia od umiejętności.
- Wygnaniec zaczyna walkę z tarczą, jeśli na początku walki nie sąsiaduje z nim żaden inny bohater.
- Wystawienie wielu mroźnych daje ich atakom szansę na ogłuszenie celu, tym wyższą, im więcej jest mroźnych.
- Roboty zaczynają walkę z pełnym paskiem many.
- Wystawienie wielu imperialnych daje jednemu losowemu imperialnemu podwójne obrażenia.
- Wystawienie wszystkich imperialnych daje im wszystkim podwójne obrażenia.
- Wystawienie wielu szlachciców daje jednemu losowemu bohaterowi pancerz i leczenie podczas atakowania.
- Wystawienie wszystkich szlachciców daje całej drużynie pancerz i leczenie podczas atakowania.
- Wystawienie tylko jednego ninja daje mu obrażenia od ataku.
- Wystawienie wszystkich ninja daje im wszystkim jeszcze większe obrażenia od ataku.
- Wystawienie odpowiedniej liczby piratów daje graczowi dodatkowe złoto pod koniec każdej rundy.
- Wystawienie odpowiedniej liczby widm przeklina losowego wroga na początku walki, zmniejszając jego początkowe zdrowie.
- Wystawienie wielu dzikich daje im prędkość ataku w miarę atakowania.
- Wystawienie odpowiedniej liczby dzikich daje całej drużynie prędkość ataku w miarę atakowania.
- Wystawienie odpowiedniej liczby mieszkańców Pustki pozwala twojej drużynie ignorować część pancerza jej celów.
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasy
Klasa bohatera opisuje, w jaki sposób dany bohater walczy, i działa podobnie do pochodzenia, zapewniając dodatkowe premie za cechy, zależne od tego, ilu unikalnych członków danej klasy macie w swojej drużynie (tutaj także nie liczą się zduplikowani bohaterowie):
Zabójcy na początku bitwy przekradają się przez pole walki i ustawiają się naprzeciwko miejsca, w którym zaczęli.
- Wystawienie wielu zabójców pozwala im zadawać większe obrażenia od trafień krytycznych, tym wyższe, im więcej jest zabójców.
- Wystawienie wielu mistrzów miecza daje ich atakom szansę na zadanie dodatkowych ciosów, tym wyższą, im więcej jest mistrzów miecza.
- Wystawienie wielu osiłków daje im dodatkowe zdrowie, tym wyższe, im więcej jest osiłków.
Mistrzowie żywiołów dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie odpowiedniej liczby mistrzów żywiołów powoduje przyzwanie żywiołaka, który będzie walczył dla ciebie od początku bitwy.
- Wystawienie obu strażników zapewnia pancerz im i sojusznikom, którzy zaczynają walkę obok nich.
- Wystawienie wielu rewolwerowców daje im szansę na trafienie dodatkowych celów podczas atakowania, tym wyższą, im więcej jest rewolwerowców.
- Wystawienie wielu rycerzy pozwala im blokować obrażenia od ataków, tym skuteczniej, im więcej jest rycerzy.
- Wystawienie wielu zwiadowców daje im szansę na gwałtowne zwiększenie prędkości ataku, tym wyższą, im więcej jest zwiadowców.
- Wystawienie odpowiedniej liczby zmiennokształtnych zapewnia im zdrowie przy transformacji.
Czarodzieje dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie wielu czarodziejów daje twojej drużynie moc umiejętności, tym więcej, im więcej jest czarodziejów.
PODGLĄD BOHATERÓW
KOMPENDIUM BOHATERÓW
Demon
Varus
Strzała Odkupienia
Kategoria 2
2 szt. złota
Przebijająca Strzała
- Varus ładuje i wystrzeliwuje strzałę, która zadaje obrażenia wszystkim wrogom w linii.
Pochodzenie: demon
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
Klasa: zwiadowca
- Wystawienie wielu zwiadowców daje im szansę na gwałtowne zwiększenie prędkości ataku, tym wyższą, im więcej jest zwiadowców.
Elise
Królowa Pająków
Kategoria 2
2 szt. złota
Pajęcza Postać
- Elise przyzywa pająki i zmienia postać, zyskując kradzież życia.
Pochodzenie: demon
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
Klasa: zmiennokształtny
- Wystawienie odpowiedniej liczby zmiennokształtnych zapewnia im zdrowie przy transformacji.
Morgana
Upadła
Kategoria 3
3 szt. złota
Kajdany Duszy
- Morgana zarzuca łańcuchy na pobliskich wrogów, zadając obrażenia. Jeśli po krótkiej chwili ci wrogowie wciąż będą w pobliżu niej, ogłusza ich i ponownie zadaje obrażenia.
Pochodzenie: demon
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
Klasa: czarodziej
Czarodzieje dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie wielu czarodziejów daje twojej drużynie moc umiejętności, tym więcej, im więcej jest czarodziejów.
Evelynn
Uścisk Śmierci
Kategoria 3
3 szt. złota
Ostatnia Pieszczota
- Evelynn zadaje obrażenia trzem najbliższym wrogom i teleportuje się z dala od nich. Obrażenia te są zwiększone w przypadku wrogów o niskim poziomie zdrowia.
Pochodzenie: demon
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
Klasa: zabójca
Zabójcy na początku bitwy przekradają się przez pole walki i ustawiają się naprzeciwko miejsca, w którym zaczęli.
- Wystawienie wielu zabójców pozwala im zadawać większe obrażenia od trafień krytycznych, tym wyższe, im więcej jest zabójców.
Aatrox
Ostrze Darkinów
Kategoria 3
3 szt. złota
Ostrze Darkinów
- Aatrox siecze obszar przed sobą, zadając obrażenia wrogom, którzy się na nim znajdują.
Pochodzenie: demon
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
Klasa: mistrz miecza
- Wystawienie wielu mistrzów miecza daje ich atakom szansę na zadanie dodatkowych ciosów, tym wyższą, im więcej jest mistrzów miecza.
Brand
Płomień Zemsty
Kategoria 4
4 szt. złota
Piroklazm
- Brand wyzwala odbijającą się kulę ognia, która zadaje obrażenia trafionym wrogom.
Pochodzenie: demon
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
Klasa: mistrz żywiołów
Mistrzowie żywiołów dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie odpowiedniej liczby mistrzów żywiołów powoduje przyzwanie żywiołaka, który będzie walczył dla ciebie od początku bitwy.
Swain
Wielki Generał Noxusu
Kategoria 5
5 szt. złota
Rozbłysk Demona
- Swain zmienia postać i wysysa zdrowie wszystkich pobliskich wrogów. Pod koniec przemiany Swain wyzwala wybuch energii, który zadaje obrażenia pobliskim wrogom.
Pochodzenie: demon
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
Pochodzenie: imperialny
- Wystawienie wielu imperialnych daje jednemu losowemu imperialnemu podwójne obrażenia.
- Wystawienie wszystkich imperialnych daje im wszystkim podwójne obrażenia.
Klasa: zmiennokształtny
- Wystawienie odpowiedniej liczby zmiennokształtnych zapewnia im zdrowie przy transformacji.
Smok
Shyvana
Półsmok
Kategoria 3
3 szt. złota
Smoczy Atak
- Shyvana wykonuje doskok i zmienia postać, zyskując obrażenia od ataku i zasięg ataku. Ataki przemienionej Shyvany podpalają wrogów.
Pochodzenie: smok
- Jeśli wystawisz oba smoki, będą niewrażliwe na obrażenia od umiejętności.
Klasa: zmiennokształtny
- Wystawienie odpowiedniej liczby zmiennokształtnych zapewnia im zdrowie przy transformacji.
Aurelion Sol
Architekt Gwiazd
Kategoria 4
4 szt. złota
Głos Światła
- Aurelion Sol zionie ogniem w linii, zadając obrażenia wrogom.
Pochodzenie: smok
- Wystawienie obu smoków zapewnia im niewrażliwość na obrażenia od umiejętności.
Klasa: czarodziej
Czarodzieje dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie wielu czarodziejów daje twojej drużynie moc umiejętności, tym więcej, im więcej jest czarodziejów.
Wygnaniec
Yasuo
Pokutnik
Kategoria 5
5 szt. złota
Nawałnica Stali
- Yasuo wykonuje sztych do przodu, zadając obrażenia dwóm wrogom w linii. Przy trzecim użyciu tej umiejętności Yasuo zamiast tego stworzy trąbę powietrzną, która zadaje obrażenia i podrzuca wrogów w linii.
Pochodzenie: wygnaniec
- Wygnaniec zaczyna walkę z tarczą, jeśli na początku walki nie sąsiaduje z nim żaden inny bohater.
Klasa: mistrz miecza
- Wystawienie wielu mistrzów miecza daje ich atakom szansę na zadanie dodatkowych ciosów, tym wyższą, im więcej jest mistrzów miecza.
Mroźny
Braum
Serce Freljordu
Kategoria 2
2 szt. złota
Niezłomność
- Braum tworzy barierę, która blokuje pewien procent nadchodzących obrażeń.
Pochodzenie: mroźny
- Wystawienie wielu mroźnych daje ich atakom szansę na ogłuszenie celu, tym wyższą, im więcej jest mroźnych.
Klasa: strażnik
- Wystawienie obu strażników zapewnia pancerz im i sojusznikom, którzy zaczynają walkę obok nich.
Lissandra
Wiedźma Lodu
Kategoria 2
2 szt. złota
Lodowy Grobowiec
- Lissandra otacza swój cel lodem, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich wrogów. Jeśli Lissandra ma mniej niż połowę zdrowia, otacza lodem samą siebie i nie można jej obrać za cel.
Pochodzenie: mroźny
- Wystawienie wielu mroźnych daje ich atakom szansę na ogłuszenie celu, tym wyższą, im więcej jest mroźnych.
Klasa: mistrz żywiołów
Mistrzowie żywiołów dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie odpowiedniej liczby mistrzów żywiołów powoduje przyzwanie żywiołaka, który będzie walczył dla ciebie od początku bitwy.
Ashe
Lodowa Łuczniczka
Kategoria 3
3 szt. złota
Zaczarowana Kryształowa Strzała
- Ashe wystrzeliwuje strzałę, która ogłusza pierwszego trafionego wroga i zadaje mu obrażenia. Ogłuszenie jest tym dłuższe, im dalej znajduje się wróg.
Pochodzenie: mroźny
- Wystawienie wielu mroźnych daje ich atakom szansę na ogłuszenie celu, tym wyższą, im więcej jest mroźnych.
Klasa: zwiadowca
- Wystawienie wielu zwiadowców daje im szansę na gwałtowne zwiększenie prędkości ataku, tym wyższą, im więcej jest zwiadowców.
Volibear
Ryk Gromu
Kategoria 3
3 szt. złota
Szpony Gromu
- Volibear wzmacnia swoje ataki, które przeskakując pomiędzy wrogami, nakładają na nich efekty przy trafieniu i zadają dodatkowe obrażenia.
Pochodzenie: mroźny
- Wystawienie wielu mroźnych daje ich atakom szansę na ogłuszenie celu, tym wyższą, im więcej jest mroźnych.
Klasa: osiłek
- Wystawienie wielu osiłków daje im dodatkowe zdrowie, tym wyższe, im więcej jest osiłków.
Sejuani
Gniew Północy
Kategoria 4
4 szt. złota
Lodowcowe Więzienie
- Sejuani tworzy ogromną burzę lodową, która po krótkiej chwili ogłusza wrogów, którzy się w niej znajdują.
Pochodzenie: mroźny
- Wystawienie wielu mroźnych daje ich atakom szansę na ogłuszenie celu, tym wyższą, im więcej jest mroźnych.
Klasa: rycerz
- Wystawienie wielu rycerzy pozwala im blokować obrażenia od ataków, tym skuteczniej, im więcej jest rycerzy.
Anivia
Kriofeniks
Kategoria 5
5 szt. złota
Burza Lodu
- Anivia przyzywa ogromną burzę śnieżną, która zadaje obrażenia i zmniejsza prędkość ataku wrogów, którzy się w niej znajdują.
Pochodzenie: mroźny
- Wystawienie wielu mroźnych daje ich atakom szansę na ogłuszenie celu, tym wyższą, im więcej jest mroźnych.
Klasa: mistrz żywiołów
Mistrzowie żywiołów dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie odpowiedniej liczby mistrzów żywiołów powoduje przyzwanie żywiołaka, który będzie walczył dla ciebie od początku bitwy.
Robot
Blitzcrank
Wielki Golem Parowy
Kategoria 2
2 szt. złota
Rakietowy Chwyt
- Blitzcrank przyciąga do siebie najbardziej oddalonego wroga i podrzuca go.
Pochodzenie: robot
- Roboty zaczynają walkę z pełnym paskiem many.
Klasa: osiłek
- Wystawienie wielu osiłków daje im dodatkowe zdrowie, tym wyższe, im więcej jest osiłków.
Imperialny
Darius
Ręka Noxusu
Kategoria 1
1 szt. złota
Zdziesiątkowanie
- Darius wykonuje zamach toporem, zadając obrażenia pobliskim wrogom i lecząc się w zależności od liczby trafionych wrogów.
Pochodzenie: imperialny
- Wystawienie wielu imperialnych daje jednemu losowemu imperialnemu podwójne obrażenia.
- Wystawienie wszystkich imperialnych daje im wszystkim podwójne obrażenia.
Klasa: rycerz
- Wystawienie wielu rycerzy pozwala im blokować obrażenia od ataków, tym skuteczniej, im więcej jest rycerzy.
Katarina
Złowieszcze Ostrze
Kategoria 3
3 szt. złota
Lotos Śmierci
- Katarina ciska nożami w pewną liczbę wrogów, zadając im obrażenia i zmniejszając ich leczenie.
Pochodzenie: imperialny
- Wystawienie wielu imperialnych daje jednemu losowemu imperialnemu podwójne obrażenia.
- Wystawienie wszystkich imperialnych daje im wszystkim podwójne obrażenia.
Klasa: zabójca
Zabójcy na początku bitwy przekradają się przez pole walki i ustawiają się naprzeciwko miejsca, w którym zaczęli.
- Wystawienie wielu zabójców pozwala im zadawać większe obrażenia od trafień krytycznych, tym wyższe, im więcej jest zabójców.
Draven
Wielki Oprawca
Kategoria 4
4 szt. złota
Wirujący Topór
- Draven przy następnym ataku rzuca Wirujący Topór, zadający dodatkowe obrażenia. Jeśli Draven go złapie, będzie natychmiast mógł cisnąć kolejny Wirujący Topór. Draven może mieć kilka Wirujących Toporów naraz.
Pochodzenie: imperialny
- Wystawienie wielu imperialnych daje jednemu losowemu imperialnemu podwójne obrażenia.
- Wystawienie wszystkich imperialnych daje im wszystkim podwójne obrażenia.
Klasa: mistrz miecza
- Wystawienie wielu mistrzów miecza daje ich atakom szansę na zadanie dodatkowych ciosów, tym wyższą, im więcej jest mistrzów miecza.
Swain
Wielki Generał Noxusu
Kategoria 5
5 szt. złota
Rozbłysk Demona
- Swain zmienia postać i wysysa zdrowie wszystkich pobliskich wrogów. Pod koniec przemiany Swain wyzwala wybuch energii, który zadaje obrażenia pobliskim wrogom.
Pochodzenie: demon
- Wystawienie wielu demonów daje im szansę na wypalenie many ich celu i zadanie obrażeń zależnych od ilości wypalonej many. Ta szansa jest tym wyższa, im więcej jest demonów.
Pochodzenie: imperialny
- Wystawienie wielu imperialnych daje jednemu losowemu imperialnemu podwójne obrażenia.
- Wystawienie wszystkich imperialnych daje im wszystkim podwójne obrażenia.
Klasa: zmiennokształtny
- Wystawienie odpowiedniej liczby zmiennokształtnych zapewnia im zdrowie przy transformacji.
Szlachcic
Fiora
Mistrzyni Fechtunku
Kategoria 1
1 szt. złota
Riposta
- Fiora staje się niewrażliwa na obrażenia i zaklęcia. Po krótkiej chwili ogłusza i zadaje obrażenia najbliższemu wrogowi.
Pochodzenie: szlachcic
- Wystawienie wielu szlachciców daje jednemu losowemu bohaterowi pancerz i leczenie podczas atakowania.
- Wystawienie wszystkich szlachciców daje całej drużynie pancerz i leczenie podczas atakowania.
Klasa: mistrz miecza
- Wystawienie wielu mistrzów miecza daje ich atakom szansę na zadanie dodatkowych ciosów, tym wyższą, im więcej jest mistrzów miecza.
Garen
Potęga Demacii
Kategoria 1
1 szt. złota
Osąd
- Garen obraca się wraz ze swoim mieczem, staje się niewrażliwy na obrażenia magiczne i zadaje obrażenia pobliskim wrogom.
Pochodzenie: szlachcic
- Wystawienie wielu szlachciców daje jednemu losowemu bohaterowi pancerz i leczenie podczas atakowania.
- Wystawienie wszystkich szlachciców daje całej drużynie pancerz i leczenie podczas atakowania.
Klasa: rycerz
- Wystawienie wielu rycerzy pozwala im blokować obrażenia od ataków, tym skuteczniej, im więcej jest rycerzy.
Vayne
Nocna Łowczyni
Kategoria 1
1 szt. złota
Srebrne Bełty (umiejętność bierna)
- Vayne każdym co trzecim atakiem zadaje dodatkowe obrażenia nieuchronne, zależne od maksymalnego zdrowia wroga.
Pochodzenie: szlachcic
- Wystawienie wielu szlachciców daje jednemu losowemu bohaterowi pancerz i leczenie podczas atakowania.
- Wystawienie wszystkich szlachciców daje całej drużynie pancerz i leczenie podczas atakowania.
Klasa: zwiadowca
- Wystawienie wielu zwiadowców daje im szansę na gwałtowne zwiększenie prędkości ataku, tym wyższą, im więcej jest zwiadowców.
Lucian
Kleryk Broni
Kategoria 2
2 szt. złota
Bezwzględny Pościg
- Lucian doskakuje w bezpieczne miejsce i dwukrotnie atakuje wroga, raz zadając obrażenia od ataku, a raz od mocy umiejętności.
Pochodzenie: szlachcic
- Wystawienie wielu szlachciców daje jednemu losowemu bohaterowi pancerz i leczenie podczas atakowania.
- Wystawienie wszystkich szlachciców daje całej drużynie pancerz i leczenie podczas atakowania.
Klasa: rewolwerowiec
- Wystawienie wielu rewolwerowców daje im szansę na trafienie dodatkowych celów podczas atakowania, tym wyższą, im więcej jest rewolwerowców.
Leona
Promyk Jutrzenki
Kategoria 4
4 szt. złota
Rozbłysk Słoneczny
- Leona przywołuje promień słońca, który zadaje obrażenia i spowalnia wrogów na obszarze jego działania. Wróg znajdujący się w samym środku zostanie ogłuszony.
Pochodzenie: szlachcic
- Wystawienie wielu szlachciców daje jednemu losowemu bohaterowi pancerz i leczenie podczas atakowania.
- Wystawienie wszystkich szlachciców daje całej drużynie pancerz i leczenie podczas atakowania.
Klasa: strażnik
- Wystawienie obu strażników zapewnia pancerz im i sojusznikom, którzy zaczynają walkę obok nich.
Kayle
Sprawiedliwa
Kategoria 5
5 szt. złota
Boski Osąd
- Kayle osłania najsłabszego sojusznika tarczą, sprawiając, że staje się niewrażliwy na obrażenia.
Pochodzenie: szlachcic
- Wystawienie wielu szlachciców daje jednemu losowemu bohaterowi pancerz i leczenie podczas atakowania.
- Wystawienie wszystkich szlachciców daje całej drużynie pancerz i leczenie podczas atakowania.
Klasa: rycerz
- Wystawienie wielu rycerzy pozwala im blokować obrażenia od ataków, tym skuteczniej, im więcej jest rycerzy.
Ninja
Shen
Oko Zmierzchu
Kategoria 2
2 szt. złota
Schronienie Ducha
- Shen tworzy wokół siebie obszar pozwalający unikać wszelkich ataków sojusznikom, którzy się w nim znajdują.
Pochodzenie: ninja
- Wystawienie tylko jednego ninja daje mu obrażenia od ataku.
- Wystawienie wszystkich ninja daje im wszystkim jeszcze większe obrażenia od ataku.
Klasa: mistrz miecza
- Wystawienie wielu mistrzów miecza daje ich atakom szansę na zadanie dodatkowych ciosów, tym wyższą, im więcej jest mistrzów miecza.
Zed
Władca Cieni
Kategoria 2
2 szt. złota
Ostrze Shuriken
- Zed rzuca shurikenem, który zadaje obrażenia wrogom w linii.
Pochodzenie: ninja
- Wystawienie tylko jednego ninja daje mu obrażenia od ataku.
- Wystawienie wszystkich ninja daje im wszystkim jeszcze większe obrażenia od ataku.
Klasa: zabójca
Zabójcy na początku bitwy przekradają się przez pole walki i ustawiają się naprzeciwko miejsca, w którym zaczęli.
- Wystawienie wielu zabójców pozwala im zadawać większe obrażenia od trafień krytycznych, tym wyższe, im więcej jest zabójców.
Kennen
Serce Nawałnicy
Kategoria 3
3 szt. złota
Tnąca Burza
- Kennen przywołuje wokół siebie burzę, zadając obrażenia i ogłuszając wrogów, którzy się w niej znajdują.
Pochodzenie: ninja
- Wystawienie tylko jednego ninja daje mu obrażenia od ataku.
- Wystawienie wszystkich ninja daje im wszystkim jeszcze większe obrażenia od ataku.
Pochodzenie: Yordle
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasa: mistrz żywiołów
Mistrzowie żywiołów dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie odpowiedniej liczby mistrzów żywiołów powoduje przyzwanie żywiołaka, który będzie walczył dla ciebie od początku bitwy.
Akali
Skryta Zabójczyni
Kategoria 4
4 szt. złota
Technika Pięciu Cięć
- Akali rzuca przed siebie shurikenami, zadając obrażenia. Ta umiejętność może trafić krytycznie.
Pochodzenie: ninja
- Wystawienie tylko jednego ninja daje mu obrażenia od ataku.
- Wystawienie wszystkich ninja daje im wszystkim jeszcze większe obrażenia od ataku.
Klasa: zabójca
Zabójcy na początku bitwy przekradają się przez pole walki i ustawiają się naprzeciwko miejsca, w którym zaczęli.
- Wystawienie wielu zabójców pozwala im zadawać większe obrażenia od trafień krytycznych, tym wyższe, im więcej jest zabójców.
Pirat
Graves
Banita
Kategoria 1
1 szt. złota
Gruby Śrut (umiejętność bierna)
- Ataki Gravesa zadają zwiększone obrażenia i rozpryskują się na pobliskich wrogów.
Pochodzenie: pirat
- Wystawienie odpowiedniej liczby piratów daje graczowi dodatkowe złoto pod koniec każdej rundy.
Klasa: rewolwerowiec
- Wystawienie wielu rewolwerowców daje im szansę na trafienie dodatkowych celów podczas atakowania, tym wyższą, im więcej jest rewolwerowców.
Pyke
Rozpruwacz z Krwawego Portu
Kategoria 2
2 szt. złota
Widmowy Odpływ
- Pyke doskakuje za najdalszego wroga, tworząc widmo, które ogłusza wrogów, przez których przeniknie.
Pochodzenie: pirat
- Wystawienie odpowiedniej liczby piratów daje graczowi dodatkowe złoto pod koniec każdej rundy.
Klasa: zabójca
Zabójcy na początku bitwy przekradają się przez pole walki i ustawiają się naprzeciwko miejsca, w którym zaczęli.
- Wystawienie wielu zabójców pozwala im zadawać większe obrażenia od trafień krytycznych, tym wyższe, im więcej jest zabójców.
Gangplank
Postrach Siedmiu Mórz
Kategoria 3
3 szt. złota
Beczka Prochu
- Gangplank raz na jakiś czas tworzy beczkę. Po użyciu tej umiejętności Gangplank wysadza beczki, zadając obrażenia pobliskim wrogom.
Pochodzenie: pirat
- Wystawienie odpowiedniej liczby piratów daje graczowi dodatkowe złoto pod koniec każdej rundy.
Klasa: mistrz miecza
- Wystawienie wielu mistrzów miecza daje ich atakom szansę na zadanie dodatkowych ciosów, tym wyższą, im więcej jest mistrzów miecza.
Miss Fortune
Łowczyni Nagród
Kategoria 5
5 szt. złota
Czas na Ostrzał
- Miss Fortune wystrzeliwuje wiele fal pocisków na obszarze stożka, zadając obrażenia wrogom.
Pochodzenie: pirat
- Wystawienie odpowiedniej liczby piratów daje graczowi dodatkowe złoto pod koniec każdej rundy.
Klasa: rewolwerowiec
- Wystawienie wielu rewolwerowców daje im szansę na trafienie dodatkowych celów podczas atakowania, tym wyższą, im więcej jest rewolwerowców.
Widmo
Mordekaiser
Żelazny Upiór
Kategoria 1
1 szt. złota
Unicestwienie
- Mordekaiser uderza maczugą w ziemię przed sobą, zadając obrażenia dwóm wrogom w linii.
Pochodzenie: widmo
- Wystawienie odpowiedniej liczby widm przeklina losowego wroga na początku walki, zmniejszając jego początkowe zdrowie.
Klasa: rycerz
- Wystawienie wielu rycerzy pozwala im blokować obrażenia od ataków, tym skuteczniej, im więcej jest rycerzy.
Kindred
Wieczni Łowcy
Kategoria 4
4 szt. złota
Jagnięcy Spokój
- Kindred tworzy wokół siebie obszar, który zapobiega śmierci sojuszników.
Pochodzenie: widmo
- Wystawienie odpowiedniej liczby widm przeklina losowego wroga na początku walki, zmniejszając jego początkowe zdrowie.
Klasa: zwiadowca
- Wystawienie wielu zwiadowców daje im szansę na gwałtowne zwiększenie prędkości ataku, tym wyższą, im więcej jest zwiadowców.
Karthus
Piewca Śmierci
Kategoria 5
5 szt. złota
Rekwiem
- Karthus zadaje obrażenia pewnej liczbie losowych wrogów po długim przygotowywaniu się.
Pochodzenie: widmo
- Wystawienie odpowiedniej liczby widm przeklina losowego wroga na początku walki, zmniejszając jego początkowe zdrowie.
Klasa: czarodziej
Czarodzieje dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie wielu czarodziejów daje twojej drużynie moc umiejętności, tym więcej, im więcej jest czarodziejów.
Dzik
Warwick
Rozkiełznany Gniew Zaun
Kategoria 1
1 szt. złota
Bezkresna Niewola
- Warwick rzuca się na wroga o najniższym poziomie zdrowia, ogłuszając go, zadając mu obrażenia i jednocześnie się lecząc.
Pochodzenie: dziki
- Wystawienie wielu dzikich daje im prędkość ataku w miarę atakowania.
- Wystawienie odpowiedniej liczby dzikich daje całej drużynie prędkość ataku w miarę atakowania.
Klasa: osiłek
- Wystawienie wielu osiłków daje im dodatkowe zdrowie, tym wyższe, im więcej jest osiłków.
Nidalee
Zwierzęca Łowczyni
Kategoria 1
1 szt. złota
Pierwotna Moc
- Nidalee leczy siebie i najsłabszego sojusznika, po czym zmienia postać, zyskując obrażenia od ataku.
Pochodzenie: dziki
- Wystawienie wielu dzikich daje im prędkość ataku w miarę atakowania.
- Wystawienie odpowiedniej liczby dzikich daje całej drużynie prędkość ataku w miarę atakowania.
Klasa: zmiennokształtny
- Wystawienie odpowiedniej liczby zmiennokształtnych zapewnia im zdrowie przy transformacji.
Ahri
Lisica o Dziewięciu Ogonach
Kategoria 2
2 szt. złota
Zwodnicza Kula
- Ahri rzuca w linii kulą, która do niej wraca, zadając obrażenia wrogom, przez których przeniknie.
Pochodzenie: dziki
- Wystawienie wielu dzikich daje im prędkość ataku w miarę atakowania.
- Wystawienie odpowiedniej liczby dzikich daje całej drużynie prędkość ataku w miarę atakowania.
Klasa: czarodziej
Czarodzieje dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie wielu czarodziejów daje twojej drużynie moc umiejętności, tym więcej, im więcej jest czarodziejów.
Rengar
Łowca
Kategoria 3
3 szt. złota
Dzikość
- Rengar skacze do najsłabszego wroga i dźga go, by zadać dodatkowe obrażenia. Po zadaniu obrażeń Rengar zyskuje prędkość ataku i szansę na trafienie krytyczne.
Pochodzenie: dziki
- Wystawienie wielu dzikich daje im prędkość ataku w miarę atakowania.
- Wystawienie odpowiedniej liczby dzikich daje całej drużynie prędkość ataku w miarę atakowania.
Klasa: zabójca
Zabójcy na początku bitwy przekradają się przez pole walki i ustawiają się naprzeciwko miejsca, w którym zaczęli.
- Wystawienie wielu zabójców pozwala im zadawać większe obrażenia od trafień krytycznych, tym wyższe, im więcej jest zabójców.
Gnar
Brakujące Ogniwo
Kategoria 4
4 szt. złota
GNAR!
- Gnar zmienia postać, zyskując zdrowie oraz obrażenia od ataku, i wskakuje za najdalszego przeciwnika, zadając obrażenia i popychając wrogów do tyłu.
Pochodzenie: dziki
- Wystawienie wielu dzikich daje im prędkość ataku w miarę atakowania.
- Wystawienie odpowiedniej liczby dzikich daje całej drużynie prędkość ataku w miarę atakowania.
Pochodzenie: Yordle
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasa: zmiennokształtny
- Wystawienie odpowiedniej liczby zmiennokształtnych zapewnia im zdrowie przy transformacji.
Mieszkaniec Pustki
Kha’Zix
Łowca Pustki
Kategoria 1
1 szt. złota
Zakosztuj Ich Strachu
- Kha’Zix tnie najbliższego wroga. Zadaje dodatkowe obrażenia wrogom, którzy są odosobnieni.
Pochodzenie: mieszkaniec Pustki
- Wystawienie odpowiedniej liczby mieszkańców Pustki pozwala twojej drużynie ignorować część pancerza jej celów.
Klasa: zabójca
Zabójcy na początku bitwy przekradają się przez pole walki i ustawiają się naprzeciwko miejsca, w którym zaczęli.
- Wystawienie wielu zabójców pozwala im zadawać większe obrażenia od trafień krytycznych, tym wyższe, im więcej jest zabójców.
Kassadin
Wędrowiec Pustki
Kategoria 1
1 szt. złota
Piekielne Ostrze (umiejętność bierna)
- Ataki Kassadina wykradają wrogom manę i zamieniają ją w tarczę.
Pochodzenie: mieszkaniec Pustki
- Wystawienie odpowiedniej liczby mieszkańców Pustki pozwala twojej drużynie ignorować część pancerza jej celów.
Klasa: czarodziej
Czarodzieje dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie wielu czarodziejów daje twojej drużynie moc umiejętności, tym więcej, im więcej jest czarodziejów.
Rek’Sai
Furia Pustki
Kategoria 2
2 szt. złota
Zanurzenie
- Rek’Sai zanurza się na krótką chwilę, staje się niemożliwa do obrania za cel i leczy się. Kiedy Rek’Sai się wynurza, zadaje obrażenia i podrzuca najbliższego wroga.
Pochodzenie: mieszkaniec Pustki
- Wystawienie odpowiedniej liczby mieszkańców Pustki pozwala twojej drużynie ignorować część pancerza jej celów.
Klasa: osiłek
- Wystawienie wielu osiłków daje im dodatkowe zdrowie, tym wyższe, im więcej jest osiłków.
Cho’Gath
Postrach Pustki
Kategoria 4
4 szt. złota
Rozerwanie
- Cho’Gath rozrywa dany obszar, ogłuszając i zadając obrażenia wrogom, którzy się na nim znajdują.
Pochodzenie: mieszkaniec Pustki
- Wystawienie odpowiedniej liczby mieszkańców Pustki pozwala twojej drużynie ignorować część pancerza jej celów.
Klasa: osiłek
- Wystawienie wielu osiłków daje im dodatkowe zdrowie, tym wyższe, im więcej jest osiłków.
Yordle
Tristana
Dumna Kanonierka
Kategoria 1
1 szt. złota
Ładunek Wybuchowy
- Tristana umieszcza na swoim aktualnym celu bombę, która wybucha po kilku atakach i zadaje obrażenia pobliskim wrogom.
Pochodzenie: Yordle
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasa: rewolwerowiec
- Wystawienie wielu rewolwerowców daje im szansę na trafienie dodatkowych celów podczas atakowania, tym wyższą, im więcej jest rewolwerowców.
Lulu
Wróżkowa Czarodziejka
Kategoria 2
2 szt. złota
Szalony Rozrost
- Lulu daje sojusznikowi dodatkowe zdrowie i podrzuca wrogów wokół niego.
Pochodzenie: Yordle
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasa: czarodziej
Czarodzieje dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie wielu czarodziejów daje twojej drużynie moc umiejętności, tym więcej, im więcej jest czarodziejów.
Poppy
Strażniczka Młota
Kategoria 3
3 szt. złota
Osąd Strażniczki
- Poppy uderza swym młotem, zadając obrażenia i podrzucając najbliższego wroga.
Pochodzenie: Yordle
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasa: rycerz
- Wystawienie wielu rycerzy pozwala im blokować obrażenia od ataków, tym skuteczniej, im więcej jest rycerzy.
Veigar
Panicz Zła
Kategoria 3
3 szt. złota
Przedwieczny Wybuch
- Veigar ciska we wroga magiczną energią, zadając obrażenia. To zaklęcie natychmiast zabija, jeśli wróg ma niższy poziom gwiazdek od Veigara.
Pochodzenie: Yordle
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasa: czarodziej
Czarodzieje dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie wielu czarodziejów daje twojej drużynie moc umiejętności, tym więcej, im więcej jest czarodziejów.
Kennen
Serce Nawałnicy
Kategoria 3
3 szt. złota
Tnąca Burza
- Kennen przywołuje wokół siebie burzę, zadając obrażenia i ogłuszając wrogów, którzy się w niej znajdują.
Pochodzenie: ninja
- Wystawienie tylko jednego ninja daje mu obrażenia od ataku.
- Wystawienie wszystkich ninja daje im wszystkim jeszcze większe obrażenia od ataku.
Pochodzenie: Yordle
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasa: mistrz żywiołów
Mistrzowie żywiołów dostają za atakowanie więcej many niż inni.
- Wystawienie odpowiedniej liczby mistrzów żywiołów powoduje przyzwanie żywiołaka, który będzie walczył dla ciebie od początku bitwy.
Gnar
Brakujące Ogniwo
Kategoria 4
4 szt. złota
GNAR!
- Gnar zmienia postać, zyskując zdrowie oraz obrażenia od ataku, i wskakuje za najdalszego przeciwnika, zadając obrażenia i popychając wrogów do tyłu.
Pochodzenie: dziki
- Wystawienie wielu dzikich daje im prędkość ataku w miarę atakowania.
- Wystawienie odpowiedniej liczby dzikich daje całej drużynie prędkość ataku w miarę atakowania.
Pochodzenie: Yordle
- Wystawienie wielu Yordlów powoduje, że wymierzone w nich ataki czasami pudłują. Szansa na to jest tym wyższa, im więcej jest Yordlów.
Klasa: zmiennokształtny
- Wystawienie odpowiedniej liczby zmiennokształtnych zapewnia im zdrowie przy transformacji.
PRZEGLĄD PRZEDMIOTÓW
Przedmioty zwiększają podstawowe statystyki bohaterów i mogą być ulepszane do silniejszych wersji, które zapewniają unikalne efekty. Podczas rund PvE każdy z pokonanych potworów może upuścić przedmiot. Podczas rund dobierania każdy z dostępnych bohaterów jest już wyposażony w jakiś przedmiot. Na początku rozgrywki zawsze będziecie znajdować podstawowe przedmioty, ale w miarę postępów w grze zaczniecie uzyskiwać dostęp do przedmiotów ulepszonych.
W grze mamy osiem przedmiotów podstawowych:
K.W. Miecz:
ataki zadają więcej obrażeń.
Wygięty Łuk:
ataki następują częściej.
Absurdalnie Wielka Różdżka:
umiejętności są silniejsze.
Łza Bogini:
zapewnia trochę many na początku bitwy.
Pas Giganta:
zwiększa zdrowie.
Kamizelka Kolcza:
redukuje obrażenia od ataków podstawowych.
Płaszcz Negacji:
redukuje obrażenia od umiejętności.
Szpatułka:
nie poprawia statystyk, ale zmienia się w różne przedmioty, które naginają zasady!
Aby wyposażać bohaterów w przedmioty, przeciągajcie je i upuszczajcie na swoich bohaterów (bądźcie ostrożni, tego nie można cofnąć). Jeśli wyposażycie bohatera w dwa przedmioty podstawowe, te przedmioty automatycznie połączą się w przedmiot ulepszony, który posiada kombinację statystyk swoich elementów składowych. Każda para przedmiotów w wersji podstawowej tworzy inny ulepszony przedmiot!
Ulepszone przedmioty mogą wzmacniać wasze ataki i umiejętności, zapewniać unikalne efekty, a nawet zmieniać właściwości waszych bohaterów! To zaledwie kilka przykładów; dziesiątki innych zobaczycie, grając w Potyczki Taktyczne!
Ostrze Nieskończoności:
trafienia krytyczne zadają podwójne obrażenia.
Naszyjnik Żelaznych Solari:
na początku walki posiadacz tego przedmiotu i sąsiadujący z nim bohaterowie zyskują tarczę.
Przysięga Rycerska:
posiadacz tego przedmiotu jest również rycerzem.