Reklama

Opis Patcha 10.1 w League of Legends

League of Legends

Reklama

Szczegółowy opis zmian na patch 10.1 w LoLu. Rozpoczynamy nowy sezon 2020.

Zgodnie z zapowiedziami, do League of Legends trafiła nowa aktualizacja. Jest to pierwszy patch w tym roku, który skupia się na zmianach postaci.

Co najważniejsze? Wydaje się, że tym razem są to zmiany Sylasa. Riot postanowił wiele zamieszczać w jego umiejętnościach.

Opis aktualizacji

Witajcie z powrotem! Mamy nadzieję, że miło spędziliście święta i jesteście gotowi na więcej wyważania i LoL-owych szaleństw w roku 2020. W tym patchu witamy się z napakowanym gangsterem, Settem, i mamy pokaźną aktualizację dla Sylasa, naszego kochanego złola. Przede wszystkim chcemy zachęcić graczy do wybierania go na środkowej alei, ale w taki sposób, żeby jego słynny styl gry à la osiłek na tym nie ucierpiał. Poza tym przygotowaliśmy kilka drobnych poprawek dla Vi, Kog’Mawa, Kassadina oraz Jaxa, a także parę konserwatywnych wzmocnień dla bohaterów, którzy kiedyś siali spustoszenie w rozgrywkach profesjonalnych. Kontynuujemy także prace nad nowymi przedmiotami dla wspierających i zmieniamy je tak, żeby skłonić ich posiadaczy do większej aktywności we wczesnej fazie gry. Szczęśliwego Nowego Roku! Użyjcie tego portalu, jeśli szukacie opisu patcha TFT!

Patch w skrócie

Reklama
Sylas z Freljordu będzie dostępny 10 stycznia 2020 roku. Sett i Sett z Królestw Mecha będą dostępni 14 stycznia 2020 roku. Draven, Garen, Leona i Jax z Królestw Mecha oraz Garen z Królestw Mecha (Prestiżowa Edycja) będą dostępni 15 stycznia 2020 roku.

Reklama

Początek sezonu

Sezon rankingowy 2020 zaczyna się o 13:00 CET 10 stycznia! Przygotujcie się na kolejny rok rywalizacji, wściekania się, chwalebnych zwycięstw i odbierających smak życia porażek.

Bohaterowie

Sett

Gangster

Sett pokaże swoją wyższość w patchu 10.1.

Portrety Setta w wysokiej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!

Aphelios

Zmniejszone podstawowa prędkość ruchu i zdrowie. Zmniejszone obrażenia obszarowe superumiejętności Infernum zadawane celom drugorzędnym.

Infernum powinno być najlepszą opcją Apheliosa, jeśli chodzi o superumiejętność, kiedy 3-5 przeciwników stoi obok siebie, ale „najlepsza” wcale nie musi oznaczać, że masakruje całą drużynę za jednym zamachem. Uważamy, że bez problemu możemy zmniejszyć jej obrażenia, a superumiejętność Infernum wciąż będzie najskuteczniejsza przeciwko zgrupowanym wrogom.

Podstawowe statystyki

PRĘDKOŚĆ RUCHU 330 jedn. ⇒ 325 jedn.
ZDROWIE 530 pkt. ⇒ 500 pkt.

R — Warta w Świetle Księżyca

WZMOCNIONE OBRAŻENIA OBSZAROWE INFERNUM 100% w przypadku drugorzędnych celów ⇒ 75% w przypadku drugorzędnych celów

Aurelion Sol

Zmniejszone obrażenia podstawowe gwiazd umiejętności biernej.

Aurelion Sol trochę za dobrze kontroluje fale i zbyt mocno obija wrogów we wczesnej fazie gry w alei. Choć zmniejszamy jego obrażenia na niższych poziomach, chcemy zachować jego potęgę w późniejszych etapach rozgrywki.

Umiejętność bierna — Centrum Wszechświata

PODSTAWOWE OBRAŻENIA GWIAZD 16-120 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 12-120 pkt. (na poziomach 1-18)

Azir

Zwiększone obrażenia podstawowe R, dłuższy czas działania.

Jako że Zdobywca został osłabiony, a Azir nie był zbyt popularny w rozgrywkach profesjonalnych, postanowiliśmy dać Imperatorowi Pustyni parę wzmocnień, ale z dużą dozą ostrożności i optymizmu.

R — Zdobycz Imperatora

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 150/250/450 pkt. ⇒ 175/325/475 pkt.
CZAS DZIAŁANIA ŚCIANY 3 sek. ⇒ 5 sek.

Corki

Zwiększone obrażenia podstawowe R na wyższych poziomach.

Dajemy Corkiemu trochę mocy w sposób, który nie poprawi jego zdolności do czyszczenia fal we wczesnej fazie gry, ale ogólnie wzmocni jego niszę strzelca bazującego na umiejętnościach. Do tych zmian również podchodzimy z dużą dozą ostrożności i optymizmu, bo tak jak Azir, Corki również nie należał do najpopularniejszych wyborów profesjonalistów.

R — Ogień Zaporowy

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 90/115/140 pkt. ⇒ 90/125/160 pkt.

Jax

R działa teraz z Ostrzem Gniewu Guinsoo.

R — Potęga Mistrza

OSTRZE GNIEWU GUINSOO Potęga Mistrza korzysta teraz z efektów Ostrza Gniewu Guinsoo.

Jayce

Zwiększone obrażenia podstawowe Q w formie działa na wyższych poziomach.

Jayce nie radzi sobie najlepiej. Doskwiera mu brak Kleptomancji, tęskni za lepszymi czasami i ogólnie przydałaby mu się pomoc. Na szczęście wzmocnienia destrukcji z końca zeszłego roku nieco poprawiły jego sytuację, ale przywracamy mu trochę bardziej wybuchowej mocy i podkreślamy obrażenia eksplozywne, z których słynie.

Q — Porażająca Eksplozja

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 55/105/155/205/255/305 pkt. ⇒ 55/110/165/220/275/330 pkt.

Kalista

Zwiększone przyrosty podstawowego zdrowia i pancerza.

Kalista wciąż jest dość słaba, nawet po wzmocnieniach z patcha 9.22, więc tym razem zwiększamy jej wytrzymałość w środkowej i późnej fazie gry, żeby łatwiej było jej zadawać obrażenia w mniejszych i większych walkach drużynowych. Do tych zmian również podchodzimy z dużą dozą ostrożności i optymizmu, bo tak jak Azir, Kalista również nie należała do najpopularniejszych wyborów profesjonalistów.

Podstawowe statystyki

PRZYROST ZDROWIA 89 pkt. ⇒ 100 pkt.
PRZYROST PANCERZA 3,5 pkt. ⇒ 4 pkt.

Kassadin

Zmniejszona prędkość ruchu. Czas trwania zwiększonego kosztu many R teraz wyświetla się na ikonie.

Kassadin zbyt dobrze radzi sobie w rękach średnio zaawansowanych graczy. Osłabiamy jego zdolność wędrowania i uciekania, żeby uderzyć w graczy, którzy wychodzą z fazy gry w alei bez szwanku i mogą udawać się na wypady, gdzie i kiedy tylko chcą.

Podstawowe statystyki

PRĘDKOŚĆ RUCHU 340 jedn. ⇒ 335 jedn.

R — Krok przez Wymiary

WYŚWIETLANIE OSŁABIENIA Czas trwania zwiększonego kosztu many R Kassadina teraz wyświetla się na ramce ikony tej umiejętności.

Kog’Maw

Czas trwania zwiększonego kosztu many R teraz wyświetla się na ikonie.

R — Żywy Pocisk

WYŚWIETLANIE OSŁABIENIA Czas trwania zwiększonego kosztu many R Kog’Mawa teraz wyświetla się na ramce ikony tej umiejętności.

Mordekaiser

Krótszy czas działania umiejętności biernej, prędkość ruchu jest teraz wartością stałą.

Jak na molocha, Mordekaiser zbyt dobrze radzi sobie ze skracaniem dystansu i gonieniem wrogów. A to w połączeniu z jego synergią z Kryształowym Kosturem Rylai sprawia, że niezwykle trudno jest mu uciec.

Umiejętność bierna — Nadejście Ciemności

CZAS DZIAŁANIA 5 sek. ⇒ 4 sek.
PRĘDKOŚĆ RUCHU 3/6/9% (na poziomach 1/6/11) ⇒ 3% (na poziomach 1-18)

Nami

E teraz wzmacnia również umiejętności celu.

Większość zaklinaczy została zaprojektowana tylko do jednego — do ochraniania strzelca. Nami nie jest tu wyjątkiem. Ale dostrzegliśmy okazję na rozszerzenie jej strefy (w)pływów, żeby mogła wspierać i strzelców, i bohaterów korzystających głównie z umiejętności.

E — Błogosławieństwo Władczyni Przypływów

BŁOGOSŁAWIEŃSTWO Wzmacnia 3 kolejne ataki podstawowe celu ⇒ Wzmacnia 3 kolejne ataki i umiejętności celu (zaklęcia obszarowe wzmocnione Błogosławieństwem Władczyni Przypływów zadają 33-66% mniej obrażeń jednostkom niebędącym bohaterami)

Sejuani

Zwiększony podstawowy przyrost zdrowia. Zwiększone pancerz i odporność na magię Mroźnego Pancerza. Zwiększone podstawowe obrażenia E na wyższych poziomach.

Sejuani podoba nam się w roli skalującej się obrończyni, więc pomagamy jej lepiej się w niej spełniać i zwiększamy jej skalowanie, nie ruszając przy tym jej słabości we wczesnej fazie gry.

Podstawowe statystyki

PRZYROST ZDROWIA 95 pkt. ⇒ 100 pkt.

Umiejętność bierna — Gniew Północy

MROŹNY PANCERZ 10 (+0,35 pkt. dodatkowego pancerza) pkt. dodatkowego pancerza i 10 (+0,35 pkt. dodatkowej odporności na magię) pkt. dodatkowej odporności na magię ⇒ 10 (+0,5 pkt. dodatkowego pancerza) pkt. dodatkowego pancerza i 10 (+0,5 pkt. dodatkowej odporności na magię) pkt. dodatkowej odporności na magię

E — Wieczne Zamrożenie

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 40/80/120/160/200 pkt. ⇒ 40/90/140/190/240 pkt.

Shyvana

Zyskuje pancerz i odporność na magię, kiedy zabije Starszego Smoka. Dusza Podniebnego Smoka zwiększa generowanie furii, zamiast skracać czas odnowienia jej superumiejętności. Zwiększone skalowanie obrażeń zadawanych celom oznaczonym E i zwiększony limit obrażeń zadawanych potworom oznaczonym E.

Shyvana, mimo że jest smoczą pogromczynią smoków, nie otrzymuje takich samych korzyści z zabijania nowych Smoków Żywiołów, jak inni bohaterowie. Naprawiamy to i nieco wzmacniamy jej źródło ciągłych obrażeń.

Umiejętność bierna — Furia Córy Smoków

POGROMCZYNI SMOKÓW Shyvana na stałe zyskuje 5 pkt. dodatkowego pancerza i dodatkowej odporności na magię za każdego Smoka Żywiołów i Starszego Smoka zabitego przez jej drużynę.
ROZSZALAŁY WIATR Dusza Podniebnego Smoka teraz przyspiesza generowanie furii Shyvany o 10/20/30/40% (ponieważ jej superumiejętność nie ma czasu odnowienia)

E — Ognisty Podmuch

SKALOWANIE OBRAŻEŃ ZADAWANYCH OZNACZONYM CELOM 3,25% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 3,75% maksymalnego zdrowia celu
LIMIT OBRAŻEŃ ZADAWANYCH OZNACZONYM POTWOROM 100 pkt. ⇒ 150 pkt.

Sylas

Mniej podstawowych statystyk na niższych poziomach, więcej na wyższych. Umiejętność bierna przyznaje teraz prędkość ataku. Krótszy czas odnowienia W. Zwiększone skalowanie E z mocą umiejętności. Usunięto reset ataku podstawowego z W, E1 i R.

Wyważenie Sylasa tak, żeby nie był ani zbyt przegięty, ani zbyt słaby na wszystkich poziomach rozgrywek, sprawiło nam dość spore problemy, a lista zmian, jakie otrzymał od czasu debiutu, jest niewiarygodnie długa. Dlatego obiecaliśmy, że poza grzebaniem w jego statystykach przyjrzymy mu się bliżej i podejmiemy bardziej stanowcze kroki, żeby wyrównać jego stan na wszystkich szczeblach rankingowej drabinki. Po pierwsze: zmieniamy jego wczesną fazę gry w alei, żeby była na równi z wczesną fazą gry w alei bohaterów pokroju Ekko czy Fizza, czyli takich, którzy mają mniej kontroli nad aleją, ale przybierają na sile wraz z poziomami. Po drugie: wyważamy go jak środkowego i wprowadzamy zmiany, mające na celu skłonić graczy do grania nim właśnie na środku, a nie w innych alejach. Po trzecie: usuwamy kombinację E+Q i zmniejszamy jego częstotliwość używania ataków podstawowych, żeby w miarę zachować jego styl gry jako osiłka wplatającego ataki między zaklęcia i jednocześnie zredukować jego obrażenia eksplozywne. Będziemy bacznie monitorować jego stan w przyszłych miesiącach, żeby przekonać się, jaki skutek odniosły te zmiany!

Podstawowe statystyki

ZDROWIE 585 pkt. ⇒ 525 pkt.
PRZYROST ZDROWIA 95 pkt. ⇒ 115 pkt.
PANCERZ 32 pkt. ⇒ 27 pkt.
PRZYROST PANCERZA 3 pkt. ⇒ 4 pkt.
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 39 pkt. ⇒ 32 pkt.
PRZYROST ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 1,25 pkt. ⇒ 1,75 pkt.

Umiejętność bierna — Petrucytowa Eksplozja

SKALOWANIE OBRAŻEŃ W PRZYPADKU GŁÓWNEGO CELU 1,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku (+0,2 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 1,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku (+0,25 pkt. mocy umiejętności)
OBSZAR DZIAŁANIA 400 jedn. zasięgu ⇒ 300 jedn. zasięgu
nowośćTURBOŁAŃCUCHY Teraz zapewnia Sylasowi 60% prędkości ataku, gdy się nie odnawia.
PETRUCYTOWA EKSPLOZJA 2 ładunki ⇒ 3 ładunki
nowośćWYKAŃCZANIE STWORÓW Teraz wykańcza stwory będące celem drugorzędnym i mające mniej niż 25 pkt. zdrowia.

Q — Smagnięcie Łańcuchem

CZAS ODNOWIENIA 9/8/7/6/5 sek. ⇒ 10/9/8/7/6 sek.
OBRAŻENIA ŁAŃCUCHA 45/70/95/120/145 pkt. (+0,6 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 40/55/70/85/100 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności)
OBRAŻENIA WYBUCHU 45/70/95/120/145 pkt. (+0,6 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 60/105/150/195/240 pkt. (+0,8 pkt. mocy umiejętności)
REDUKCJA OBRAŻEŃ WYBUCHU ZADAWANYCH STWOROM 45% ⇒ 60%
usuniętoSPOWOLNIENIE WYBUCHU Już nie spowalnia trafionych wrogów na 2 sek.
nowośćZAKUTY W ŁAŃCUCHY Już nie może zostać rzucone podczas E — Uprowadzenia.

W — Królobójca

usuniętoRESET ATAKU PODSTAWOWEGO Użycie Królobójcy nie resetuje już ataku podstawowego Sylasa.
OBRAŻENIA 65/100/135/170/205 pkt. (+0,65 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 65/100/135/170/205 pkt. (+0,85 pkt. mocy umiejętności)
CZAS ODNOWIENIA 14/13,5/13/12,5/12 sek. ⇒ 14/12,5/11/9,5/8 sek.
usuniętoŁASKA Już nie zadaje obrażeń zwiększonych o 50% celom, których poziom zdrowia wynosi mniej niż 40%.
ZWIĘKSZONE LECZENIE Wartość leczenia jest zwiększona o 75%, jeśli poziom zdrowia Sylasa wynosi mniej niż 40% ⇒ Wartość leczenia jest zwiększona zależnie od zdrowia Sylasa, maksymalnie o 100%, gdy poziom jego zdrowia wynosi 40%
KOSZT 40 pkt. many ⇒ 70/80/90/100/110 pkt. many

E — Ucieczka/Uprowadzenie

usuniętoRESET ATAKU PODSTAWOWEGO E1 Użycie Ucieczki nie resetuje już ataku podstawowego Sylasa.
OBRAŻENIA E2 70/85/100/115/130 pkt. (+0,2 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 80/130/180/230/280 pkt. (+1,0 pkt. mocy umiejętności)
usuniętoTARCZA Nie daje już tarczy chroniącej przed obrażeniami magicznymi na 2 sek.
CZAS ODNOWIENIA 14 sek. ⇒ 14/13/12/11/10 sek.
BLOKADA 0,2 sek. przy poruszaniu się, jeśli Uprowadzenie trafi cel ⇒ 0,05 sek. przy poruszaniu się po użyciu Uprowadzenia

R — Przejęcie

usuniętoRESET ATAKU PODSTAWOWEGO Rzucenie Przejęcia nie resetuje już ataku podstawowego Sylasa.

Varus

Krótszy czas odnowienia Q, mniejsze skrócenie czasu odnowienia w przypadku wysadzenia ładunków Rozkładu.

Varus jako nękający strzelający był dość słaby od czasu większych zmian, które wpłynęły na jego archetyp w 2018 roku. Biorąc pod uwagę, że Varus jest strzelcem opierającym się na zdolnościach, ten styl gry powinien być jednym z jego najlepszych, o ile nie po prostu najlepszym, więc to zwłaszcza jego wzmacniamy.

Q — Przebijająca Strzała

CZAS ODNOWIENIA 20/18/16/14/12 sek. ⇒ 18/16/14/12/10 sek.
SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA PRZY WYSADZENIU ŁADUNKÓW ROZKŁADU 4 sek. ⇒ 3 sek.

Vi

Vi jest teraz niepowstrzymana przez cały czas działania R.

Wprowadzamy drobną poprawkę do superumiejętności Vi, żeby lepiej się sprawdzała, gdy wróg próbuje powstrzymać ją odrzuceniem lub podrzuceniem, dzięki czemu „Wielka Łapa” będzie mogła trzymać się swojego celu przez cały czas działania R.

R — Atak i Pobicie

nowośćŁAZARSKI GLADIATOR Vi pozostaje niepowstrzymana również kiedy wymierza podbródkowy.

Zyra

Zmniejszone spowolnienie E.

Zyra nigdy nie miała powodu do wykorzystywania wielu Smagających Pnączy naraz, bo posiadanie jednego dawało tyle samo, co posiadanie dwóch. Sprawiliśmy jednak, że spowolnienie Smagających Pnączy można kumulować, żeby Zyra była w stanie zmieniać plany w zależności od potrzebnych roślin i żeby warto było się zastanowić, którą z nich wybrać.

E — Korzenny Uścisk

SPOWOLNIENIE SMAGAJĄCEGO PNĄCZA 30%, nie kumuluje się ⇒ 25%, kumuluje się do dwóch razy, ale jedna roślina może spowolnić tylko raz

Przedmioty dla wspierających

Kontynuujemy prace nad nowymi przedmiotami dla wspierających i zmieniamy je tak, żeby skłonić ich posiadaczy do większej aktywności we wczesnej fazie gry w zamian za trochę statystyk pomagających w walce. Wspierający obrońcy będą odrobinę wytrzymalsi, a wspierający magowie będą mieli więcej many do wykorzystania na rzucanie zaklęć.

Reliktowa Tarcza

nowośćPODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 25%

Puklerz Targonu

nowośćPODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 50% podstawowej regeneracji zdrowia

Bastion Góry

nowośćPODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 100%
MOC UMIEJĘTNOŚCI 40 pkt. ⇒ 25 pkt.

Stalowe Naramienniki

nowośćPODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 25%

Ochraniacze z Runicznej Stali

nowośćPODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 50%

Naramienniki spod Białej Skały

nowośćPODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 100%
OBRAŻENIA OD ATAKU 24 pkt. ⇒ 15 pkt.

Widmowy Sierp

nowośćREGENERACJA MANY 25%

Półksiężycowe Ostrze Harrowing

nowośćREGENERACJA MANY 50%

Kosa Czarnej Mgły

nowośćREGENERACJA MANY 100%
OBRAŻENIA OD ATAKU 35 pkt. ⇒ 25 pkt.
ZDROWIE 150 pkt. ⇒ 100 pkt.

Ostrze Złodziejki Czarów

nowośćREGENERACJA MANY 25%

Lodowy Kieł

nowośćREGENERACJA MANY 50%

Odłamek Prawdziwego Lodu

nowośćREGENERACJA MANY 100%
ZDROWIE 150 pkt. ⇒ 100 pkt.
MOC UMIEJĘTNOŚCI 60 pkt. ⇒ 45 pkt.

Runy

Zdobywca

Opis Zdobywcy teraz mówi o całkowitej wartości leczenia.

WYŚWIETLANIE LECZENIA Opis Zdobywcy wyświetla teraz całkowite uzyskane leczenie, także kiedy najedzie się kursorem na tę runę na tablicy wyników.

Prototyp: Wszechkamień

Krótszy czas odnowienia.

Wszechkamień wciąż jest kiepski, więc wzmacniamy go, żeby miał dość mocy, by móc rywalizować z innymi runami.

CZAS ODNOWIENIA 7-3 sek. dla bohaterów walczących w zwarciu, 11-7 sek. dla bohaterów walczących z dystansu ⇒ 5-3 sek. dla bohaterów walczących w zwarciu, 9-7 sek. dla bohaterów walczących z dystansu

Naprawione błędy

  • Q — Kły Bestii Warwicka nie zużywają już many i nie zaczynają się odnawiać, gdy ich cel umrze podczas rzucania tej umiejętności.
  • Unikalny bierny efekt Ognistego Trybularza, który zapewnia dodatkową prędkość ataku, już nie aktywuje się na bohaterach, którzy osłaniają tarczą samych siebie.
  • Umiejętności z pociskami, które normalnie nie byłyby w waszej wizji, już nie będą stawały się widoczne przedwcześnie, kiedy są we mgle wojny.

Nadchodzące skórki i Barwy

Wraz z tym patchem pojawią się poniższe skórki. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej