Opis Patcha 10.1 w League of Legends
Szczegółowy opis zmian na patch 10.1 w LoLu. Rozpoczynamy nowy sezon 2020.
Zgodnie z zapowiedziami, do League of Legends trafiła nowa aktualizacja. Jest to pierwszy patch w tym roku, który skupia się na zmianach postaci.
Co najważniejsze? Wydaje się, że tym razem są to zmiany Sylasa. Riot postanowił wiele zamieszczać w jego umiejętnościach.
Opis aktualizacji
Witajcie z powrotem! Mamy nadzieję, że miło spędziliście święta i jesteście gotowi na więcej wyważania i LoL-owych szaleństw w roku 2020. W tym patchu witamy się z napakowanym gangsterem, Settem, i mamy pokaźną aktualizację dla Sylasa, naszego kochanego złola. Przede wszystkim chcemy zachęcić graczy do wybierania go na środkowej alei, ale w taki sposób, żeby jego słynny styl gry à la osiłek na tym nie ucierpiał. Poza tym przygotowaliśmy kilka drobnych poprawek dla Vi, Kog’Mawa, Kassadina oraz Jaxa, a także parę konserwatywnych wzmocnień dla bohaterów, którzy kiedyś siali spustoszenie w rozgrywkach profesjonalnych. Kontynuujemy także prace nad nowymi przedmiotami dla wspierających i zmieniamy je tak, żeby skłonić ich posiadaczy do większej aktywności we wczesnej fazie gry. Szczęśliwego Nowego Roku! Użyjcie tego portalu, jeśli szukacie opisu patcha TFT!
Patch w skrócie
Początek sezonu
Sezon rankingowy 2020 zaczyna się o 13:00 CET 10 stycznia! Przygotujcie się na kolejny rok rywalizacji, wściekania się, chwalebnych zwycięstw i odbierających smak życia porażek.
Bohaterowie
Sett
Gangster
Sett pokaże swoją wyższość w patchu 10.1.
Portrety Setta w wysokiej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!
Aphelios
Zmniejszone podstawowa prędkość ruchu i zdrowie. Zmniejszone obrażenia obszarowe superumiejętności Infernum zadawane celom drugorzędnym.
Infernum powinno być najlepszą opcją Apheliosa, jeśli chodzi o superumiejętność, kiedy 3-5 przeciwników stoi obok siebie, ale „najlepsza” wcale nie musi oznaczać, że masakruje całą drużynę za jednym zamachem. Uważamy, że bez problemu możemy zmniejszyć jej obrażenia, a superumiejętność Infernum wciąż będzie najskuteczniejsza przeciwko zgrupowanym wrogom.
Podstawowe statystyki
R — Warta w Świetle Księżyca
Aurelion Sol
Zmniejszone obrażenia podstawowe gwiazd umiejętności biernej.
Aurelion Sol trochę za dobrze kontroluje fale i zbyt mocno obija wrogów we wczesnej fazie gry w alei. Choć zmniejszamy jego obrażenia na niższych poziomach, chcemy zachować jego potęgę w późniejszych etapach rozgrywki.
Umiejętność bierna — Centrum Wszechświata
Azir
Zwiększone obrażenia podstawowe R, dłuższy czas działania.
Jako że Zdobywca został osłabiony, a Azir nie był zbyt popularny w rozgrywkach profesjonalnych, postanowiliśmy dać Imperatorowi Pustyni parę wzmocnień, ale z dużą dozą ostrożności i optymizmu.
R — Zdobycz Imperatora
Corki
Zwiększone obrażenia podstawowe R na wyższych poziomach.
Dajemy Corkiemu trochę mocy w sposób, który nie poprawi jego zdolności do czyszczenia fal we wczesnej fazie gry, ale ogólnie wzmocni jego niszę strzelca bazującego na umiejętnościach. Do tych zmian również podchodzimy z dużą dozą ostrożności i optymizmu, bo tak jak Azir, Corki również nie należał do najpopularniejszych wyborów profesjonalistów.
R — Ogień Zaporowy
Jax
R działa teraz z Ostrzem Gniewu Guinsoo.
R — Potęga Mistrza
Jayce
Zwiększone obrażenia podstawowe Q w formie działa na wyższych poziomach.
Jayce nie radzi sobie najlepiej. Doskwiera mu brak Kleptomancji, tęskni za lepszymi czasami i ogólnie przydałaby mu się pomoc. Na szczęście wzmocnienia destrukcji z końca zeszłego roku nieco poprawiły jego sytuację, ale przywracamy mu trochę bardziej wybuchowej mocy i podkreślamy obrażenia eksplozywne, z których słynie.
Q — Porażająca Eksplozja
Kalista
Zwiększone przyrosty podstawowego zdrowia i pancerza.
Kalista wciąż jest dość słaba, nawet po wzmocnieniach z patcha 9.22, więc tym razem zwiększamy jej wytrzymałość w środkowej i późnej fazie gry, żeby łatwiej było jej zadawać obrażenia w mniejszych i większych walkach drużynowych. Do tych zmian również podchodzimy z dużą dozą ostrożności i optymizmu, bo tak jak Azir, Kalista również nie należała do najpopularniejszych wyborów profesjonalistów.
Podstawowe statystyki
Kassadin
Zmniejszona prędkość ruchu. Czas trwania zwiększonego kosztu many R teraz wyświetla się na ikonie.
Kassadin zbyt dobrze radzi sobie w rękach średnio zaawansowanych graczy. Osłabiamy jego zdolność wędrowania i uciekania, żeby uderzyć w graczy, którzy wychodzą z fazy gry w alei bez szwanku i mogą udawać się na wypady, gdzie i kiedy tylko chcą.
Podstawowe statystyki
R — Krok przez Wymiary
Kog’Maw
Czas trwania zwiększonego kosztu many R teraz wyświetla się na ikonie.
R — Żywy Pocisk
Mordekaiser
Krótszy czas działania umiejętności biernej, prędkość ruchu jest teraz wartością stałą.
Jak na molocha, Mordekaiser zbyt dobrze radzi sobie ze skracaniem dystansu i gonieniem wrogów. A to w połączeniu z jego synergią z Kryształowym Kosturem Rylai sprawia, że niezwykle trudno jest mu uciec.
Umiejętność bierna — Nadejście Ciemności
Nami
E teraz wzmacnia również umiejętności celu.
Większość zaklinaczy została zaprojektowana tylko do jednego — do ochraniania strzelca. Nami nie jest tu wyjątkiem. Ale dostrzegliśmy okazję na rozszerzenie jej strefy (w)pływów, żeby mogła wspierać i strzelców, i bohaterów korzystających głównie z umiejętności.
E — Błogosławieństwo Władczyni Przypływów
Sejuani
Zwiększony podstawowy przyrost zdrowia. Zwiększone pancerz i odporność na magię Mroźnego Pancerza. Zwiększone podstawowe obrażenia E na wyższych poziomach.
Sejuani podoba nam się w roli skalującej się obrończyni, więc pomagamy jej lepiej się w niej spełniać i zwiększamy jej skalowanie, nie ruszając przy tym jej słabości we wczesnej fazie gry.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Gniew Północy
E — Wieczne Zamrożenie
Shyvana
Zyskuje pancerz i odporność na magię, kiedy zabije Starszego Smoka. Dusza Podniebnego Smoka zwiększa generowanie furii, zamiast skracać czas odnowienia jej superumiejętności. Zwiększone skalowanie obrażeń zadawanych celom oznaczonym E i zwiększony limit obrażeń zadawanych potworom oznaczonym E.
Shyvana, mimo że jest smoczą pogromczynią smoków, nie otrzymuje takich samych korzyści z zabijania nowych Smoków Żywiołów, jak inni bohaterowie. Naprawiamy to i nieco wzmacniamy jej źródło ciągłych obrażeń.
Umiejętność bierna — Furia Córy Smoków
E — Ognisty Podmuch
Sylas
Mniej podstawowych statystyk na niższych poziomach, więcej na wyższych. Umiejętność bierna przyznaje teraz prędkość ataku. Krótszy czas odnowienia W. Zwiększone skalowanie E z mocą umiejętności. Usunięto reset ataku podstawowego z W, E1 i R.
Wyważenie Sylasa tak, żeby nie był ani zbyt przegięty, ani zbyt słaby na wszystkich poziomach rozgrywek, sprawiło nam dość spore problemy, a lista zmian, jakie otrzymał od czasu debiutu, jest niewiarygodnie długa. Dlatego obiecaliśmy, że poza grzebaniem w jego statystykach przyjrzymy mu się bliżej i podejmiemy bardziej stanowcze kroki, żeby wyrównać jego stan na wszystkich szczeblach rankingowej drabinki. Po pierwsze: zmieniamy jego wczesną fazę gry w alei, żeby była na równi z wczesną fazą gry w alei bohaterów pokroju Ekko czy Fizza, czyli takich, którzy mają mniej kontroli nad aleją, ale przybierają na sile wraz z poziomami. Po drugie: wyważamy go jak środkowego i wprowadzamy zmiany, mające na celu skłonić graczy do grania nim właśnie na środku, a nie w innych alejach. Po trzecie: usuwamy kombinację E+Q i zmniejszamy jego częstotliwość używania ataków podstawowych, żeby w miarę zachować jego styl gry jako osiłka wplatającego ataki między zaklęcia i jednocześnie zredukować jego obrażenia eksplozywne. Będziemy bacznie monitorować jego stan w przyszłych miesiącach, żeby przekonać się, jaki skutek odniosły te zmiany!
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Petrucytowa Eksplozja
Q — Smagnięcie Łańcuchem
W — Królobójca
E — Ucieczka/Uprowadzenie
R — Przejęcie
Varus
Krótszy czas odnowienia Q, mniejsze skrócenie czasu odnowienia w przypadku wysadzenia ładunków Rozkładu.
Varus jako nękający strzelający był dość słaby od czasu większych zmian, które wpłynęły na jego archetyp w 2018 roku. Biorąc pod uwagę, że Varus jest strzelcem opierającym się na zdolnościach, ten styl gry powinien być jednym z jego najlepszych, o ile nie po prostu najlepszym, więc to zwłaszcza jego wzmacniamy.
Q — Przebijająca Strzała
Vi
Vi jest teraz niepowstrzymana przez cały czas działania R.
Wprowadzamy drobną poprawkę do superumiejętności Vi, żeby lepiej się sprawdzała, gdy wróg próbuje powstrzymać ją odrzuceniem lub podrzuceniem, dzięki czemu „Wielka Łapa” będzie mogła trzymać się swojego celu przez cały czas działania R.
R — Atak i Pobicie
Zyra
Zmniejszone spowolnienie E.
Zyra nigdy nie miała powodu do wykorzystywania wielu Smagających Pnączy naraz, bo posiadanie jednego dawało tyle samo, co posiadanie dwóch. Sprawiliśmy jednak, że spowolnienie Smagających Pnączy można kumulować, żeby Zyra była w stanie zmieniać plany w zależności od potrzebnych roślin i żeby warto było się zastanowić, którą z nich wybrać.
E — Korzenny Uścisk
Przedmioty dla wspierających
Kontynuujemy prace nad nowymi przedmiotami dla wspierających i zmieniamy je tak, żeby skłonić ich posiadaczy do większej aktywności we wczesnej fazie gry w zamian za trochę statystyk pomagających w walce. Wspierający obrońcy będą odrobinę wytrzymalsi, a wspierający magowie będą mieli więcej many do wykorzystania na rzucanie zaklęć.
Reliktowa Tarcza
Puklerz Targonu
Bastion Góry
Stalowe Naramienniki
Ochraniacze z Runicznej Stali
Naramienniki spod Białej Skały
Widmowy Sierp
Półksiężycowe Ostrze Harrowing
Kosa Czarnej Mgły
Ostrze Złodziejki Czarów
Lodowy Kieł
Odłamek Prawdziwego Lodu
Runy
Zdobywca
Opis Zdobywcy teraz mówi o całkowitej wartości leczenia.
Prototyp: Wszechkamień
Krótszy czas odnowienia.
Wszechkamień wciąż jest kiepski, więc wzmacniamy go, żeby miał dość mocy, by móc rywalizować z innymi runami.
Naprawione błędy
- Q — Kły Bestii Warwicka nie zużywają już many i nie zaczynają się odnawiać, gdy ich cel umrze podczas rzucania tej umiejętności.
- Unikalny bierny efekt Ognistego Trybularza, który zapewnia dodatkową prędkość ataku, już nie aktywuje się na bohaterach, którzy osłaniają tarczą samych siebie.
- Umiejętności z pociskami, które normalnie nie byłyby w waszej wizji, już nie będą stawały się widoczne przedwcześnie, kiedy są we mgle wojny.
Nadchodzące skórki i Barwy
Wraz z tym patchem pojawią się poniższe skórki. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Wraz z tym patchem pojawią się następujące Barwy: