Opis Patcha 10.11 w League of Legends
Szczegółowy opis zmian w patchu 10.11 w LoLu.
Nadszedł grom i choć oczekiwanie było męczące, nasz niedźwiedź wreszcie przybrał swoją ostateczną formę. Mamy nadzieję, że zdołaliście dołączyć do szaleństwa z Volim podczas naszego wydarzenia na Howling Abyss!
Przy tym patchu chcieliśmy się upewnić, że wszystko pójdzie jak po maśle. Spędziliśmy długie, posępne wieczory skuleni w zimnym pomieszczeniu wokół świeczki, intonując przeróżne słowne gierki, od których aż zęby bolą. Oczywiście zachowując od siebie bezpieczną odległość. Więc nie martwcie się, chłopcy i dziewczęta. Damy radę.
Krótko mówiąc, zmieniamy parę drobiazgów, m.in. u Fiddlesticksa czy Lux, ale w tym patchu skupiamy się głównie na klasie strzelców (tak, wreszcie!).
Wszyscy wiemy, że strzelcom i strzelczyniom ostatnio wiatr wiał w oczy. Są delikatni, więc ciężko jest im się utrzymać w alei, szczególnie w kluczowych wczesnych fazach gry. Aby nieco temu zaradzić, robimy im podwójny zastrzyk ze wzmocnień: zwiększamy ich zdrowie i poprawiamy mobilność w późnej fazie gry za pomocą zmian w przedmiotach, dzięki czemu gracze będą mogli próbować spektakularnych zagrań bez strachu o to, że najmniejszy błąd spowoduje katastrofę.
Zresztą szybkość jest fajna.
Mając to na uwadze, chcieliśmy też bliżej przyjrzeć się strzelcom, którzy mogą grać w solowej alei i nie polegają tak bardzo na swoich wspierających (Lucian, Vayne, Tristana, Kalista). Naszym celem jest, aby oni także zostali wzmocnieni na równi z resztą. Nie chcemy jednak przesadzić z ich siłą w solowych alejach, więc przygotowaliśmy dla nich smakołyki, które jeszcze celniej trafią w dziesiątkę!
Zapraszamy więc na Summoner’s Rift, gdzie możecie wykorzystać całą tę wiedzę, by skołować przeciwników. I, no wiecie, wydłużyć im czas do wskrzeszenia.
Patch w skrócie
Bohaterowie
Volibear
Bezlitosny Grom
W patchu 10.11 w świetle błyskawic przybywa duch walki Freljordu uzbrojony w jeszcze potężniejsze pazury!
Zaktualizowane portrety Volibeara w wysokiej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!
Fiddlesticks
Wydłużony czas przybierania postaci Kukły. Umiejętności użyte, gdy Fiddlesticks udaje Kukłę, teraz powodują Przerażenie u wrogów. Zwiększone obrażenia W przeciwko stworom.
Rozbudowujemy umiejętność bierną Q Fiddlesticksa o mechanikę, który wydaje się być dla niej naturalna. Teraz Fiddle na pewno będzie najstraszniejszym strachem. Rzucamy też kość grającym Fiddle’em w środkowej i górnej alei, ułatwiając mu czyszczenie fali, bo bez tego trudno byłoby mu odnaleźć się w tej roli.
Umiejętność bierna – To Tylko Strach na Wróble
Q – Przerażenie
W – Obfite Żniwa
Gangplank
Zwiększone skalowanie podstawowej prędkości ataku.
Zwiększamy prędkość ataku Gangplanka, żeby mógł wykonywać szybsze kombinacje z beczkami i, być może, wybierał Zapał zamiast innych przedmiotów zwiększających obrażenia od ataku. Powinno to skutkować większą liczbą trafień krytycznych, wybuchów i bitek w zwarciu. To także znacząco zwiększy jego skok mocy w momencie uzyskania Mocy Trójcy.
Podstawowe statystyki
E – Beczka Prochu
Graves
Osłabione skalowanie obrażeń pierwszego strzału Q.
Graves robił niezłą zadymę na wyższym poziomie gry, więc szybko naciskamy spust i hamujemy jego siłę opartą na Destrukcji, osłabiając skalowanie obrażeń od ataku, co wpłynie także na jego zdolność do wypracowania dużej przewagi w złocie. Nie powinno to jednak zmienić gry z innymi zestawami przedmiotów, ponieważ w mniejszym stopniu polegają one na dodatkowych obrażeniach. Mamy nadzieję, że zachęci to graczy do sięgania także po nie.
Q – To Koniec!
Hecarim
Zwiększone obrażenia podstawowe Q. Zmniejszone obrażenia zadawane stworom.
Hecarim stał się znacznie groźniejszy w patchu 10.6, ale wciąż pozostawia wiele do życzenia na prawie wszystkich poziomach rozgrywki. Zwiększamy szybkość, z jaką czyści dżunglę, i jego siłę w dłuższych starciach, ale jednocześnie nie chcemy za bardzo ułatwić mu eliminacji stworów.
Q – Szał
Janna
Zmniejszone obrażenia podstawowe W na wyższych poziomach.
Uważamy, że zaczepna Janna jest optymalnym sposobem gry tą bohaterką w alei, ale jej zdolność do nękania przeciwników jest zbyt porywista. Osłabiamy nieco to huraganowe nękanie.
W – Zefir
Kai’Sa
Zwiększone skalowanie Q od dodatkowych obrażeń od ataku. Zwiększony zasięg R na wyższych poziomach.
Kai’Sa to strzelczyni nieopierająca się na Zapale, która i tak jest relatywnie słabsza od innych z tej samej klasy, więc uznaliśmy, że należy jej się wzmocnienie wybiegające poza wspomniane już zmiany.
Q – Icathiański Deszcz
R – Instynkt Zabójcy
Lux
Wydłużone działanie spowolnienia E2.
Nasz promyk słońca nie radził sobie najlepiej w obu swoich alejach (na każdym poziomie rozgrywki jako wspierająca i w wysokich kręgach jako środkowa). Dłuższe spowolnienie sprawi, że łatwiej będzie jej trafić swoją kombinacją i wniesie do drużyny więcej użyteczności.
E – Świetlista Osobliwość
Syndra
Dłuższy czas odnowienia E.
Syndra jest obecnie jednym z najmocniejszych bohaterów środkowej alei i stanowi relatywnie bezpieczny wybór. Wydłużamy czas odnowienia jej ogłuszenia, dzięki czemu przeciwnicy łatwiej będą mogli wykorzystać moment, w którym jest wrażliwa na ataki.
E – Precz, Słabeusze
Talon
Zwiększony koszt Q, zmniejszone leczenie przy zabójstwie na wczesnych poziomach.
Na wysokim poziomie rozgrywki Talon pozostaje jednym z najmocniejszych bohaterów środkowej alei, który najpierw często koncentruje się na rozwijaniu Q. Osłabiamy nieco jego zdolność do utrzymania się w alei, żeby nie mógł tak łatwo i szybko sięgać po swoje kluczowe przedmioty.
Q – Noxiańska Dyplomacja
Bohaterowie – strzelcy
Strzelcy mieli spory problem z przeżywalnością, szczególnie we wczesnej fazie gry w alei, gdzie w dużej mierze muszą polegać na wsparciu. Znacząco zmniejszało to satysfakcję z gry, ponieważ siła strzelców zależy właśnie od ich przeżywalności. Zwiększamy ich mobilność (przedmiotami) oraz podstawowe zdrowie, więc nie będą musieli już płacić tak słonej ceny za błędy. Pozwoli im to utrzymać się w grze i wykorzystać swój potencjał w walkach.
Mając to na uwadze, pamiętamy też o waszych obawach dotyczących strzelców z dolnej alei, którzy mogą również grać w solowej alei, jak np. Lucian czy Vayne. Dla nich przeznaczamy odrębny zestaw zmian, o których więcej dowiecie się poniżej.
Pominęliśmy Corkiego, Kindred, Quinn, Sennę i Gravesa, bo obecnie ci bohaterowie pojawiają się głównie w innych alejach, choć Sennę mogą czekać podobne zmiany w kolejnych patchach.
Ogólne zmiany
Każdy poniższy bohater otrzyma podobne wzmocnienie podstawowych statystyk zdrowia i przyrostu zdrowia.
Aphelios
Ashe
Caitlyn
Draven
Ezreal
Jhin
Jinx
Kai’Sa
Kog’Maw
Miss Fortune
Sivir
Twitch
Varus
Xayah
Zmiany bohaterów w solowych alejach
Poniżsi bohaterowie otrzymają bardziej precyzyjne wzmocnienia z uwagi na ich umiejętności i popularność w solowych alejach. Wciąż uważamy, że cierpią oni na podobne problemy z siłą i satysfakcją z rozgrywki jak reszta strzelców, ale zdajemy sobie sprawę, że wymagają nieco konkretniejszych zmian, aby je rozwiązać, i nie zmienią tego proste korekty zdrowia.
Lucian
Kalista
Vayne
Tristana
Przedmioty
Zapał
Widmowy Tancerz
Ognista Armata
Kosa Statikka
Huragan Runaana
Aktualizacje efektów wizualnych bohaterów
Cassiopeia
Wprowadzamy niewielkie zmiany wśród bohaterów, których efekty wizualne umiejętności są w zasadzie w porządku, ale przydałaby im się lepsza przejrzystość obszarów trafienia. W przypadku Cassiopei trudno było rozpoznać efekty cząsteczkowe Q i ustalić dokładny obszar działania jej superumiejętności. Obie te umiejętności zostały zaktualizowane dla większej precyzji.
Oprócz tego grający Cassiopeią mieli trudności z rozpoznaniem, które cele są zatrute (i otrzymają dodatkowe obrażenia od jej E). Teraz Cassiopeia zobaczy wyraźniejszy wskaźnik nad głowami zatrutych celów.
Zmiany wyważające w trybie ARAM
Wzmocnienia
Osłabienia
Zmiany wyważające w trybie URF
Wzmocnienia
Osłabienia
Tęczowy Puch
Wszystkim, którzy w tym roku kupili ikonę Puchu, przypominamy, że Tęczowy Poro (i jego nowi przyjaciele) będą ubarwiać Summoner’s Rift i Howling Abyss aż do 30 czerwca. Wybierzcie jedną z tych siedmiu ikon, by zmienić tło swojego profilu i zostawiać za sobą w grze barwny ślad Obrony Terytorialnej.
Skubnijcie tęczy!
Naprawione błędy
- Czwarty strzał umiejętności biernej – Szeptu Jhina nie może już zostać przerwany przeciwko stworom i potworom.
- Bezczynny Jhin swoim czwartym strzałem nie będzie już automatycznie namierzać wrogów i potworów.
- Gracze spadający z dywizji Mistrza zawsze będą trafiać do dywizji Diamentu I z 75 PL.
- Naprawiono błąd powodujący, że nowo zdobyte ramki banerów Clash nie były widoczne w grze ani w zakładce profilu.
- Sylas teraz poprawnie otrzymuje dodatkową prędkość ataku z umiejętności biernej – Petrucytowej Eksplozji, gdy przejmie Potęgę Mistrza Jaxa za pomocą superumiejętności R – Przejęcie.
- Naprawiono błąd powodujący, że Sylas nie zadawał obrażeń wszystkim wrogom przejętą superumiejętnością Karthusa (R – Rekwiem).
- Singed nie może już używać E – Rzutu, gdy jest przygwożdżony R – Bezkresną Niewolą Warwicka.
- Osłabienie z E – Złowieszczych Wizji Malzahara teraz poprawnie przechodzi na najbliższy cel nawet po zabiciu zombie Siona podczas działania umiejętności.
- Aatrox będzie teraz poprawnie leczył się za pomocą umiejętności biernej – Stylu Siewcy Śmierci lub E – Doskoku Umbry podczas atakowania Malphite’a korzystającego z umiejętności biernej – Granitowej Tarczy.
- Gragas nie może już ogłuszać wrogów, którzy znajdują się dość daleko od siebie, trafiając E – Natarciem jeden cel przez ścianę, a potem, po użyciu Błysku, drugi.
- Zamarznięci Niewolnicy Lissandry nie liczą się już jako sojusznicy i nie zabierają części złota za skruszone opancerzenie wieży, gdy znajdują się w pobliżu.
- Gdy gracz zostanie wykończony przez neutralne źródło obrażeń (stwory, potwory, wieże itp.), nie otrzyma już efektu Obrony Terytorialnej we wczesnej fazie gry.
Nadchodzące skórki i Barwy
Wraz z tym patchem pojawią się następujące Barwy:
Barwa 5. Poziomu Honoru
Rozszerzamy wachlarz Barw o tegoroczne dodatki w postaci Szarego Warwicka i Średniowiecznego Twitcha! Gdy w tym sezonie osiągniecie 5. poziom honoru, wasza kapsuła będzie zawierała token, który można wymienić na jedną z nowych Barw, jeśli macie już podstawową skórkę. (Można go też wymienić na wcześniejszą Barwę lub jedną z podstawowych skórek).