Opis Patcha 10.25 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 10.25 w LoLu.
Pokonaliśmy burzę i wylądowaliśmy z ostatnim patchem tego roku! Zakładajcie okulary do czytania i czapki Mikołaja, bo mamy dla was dość pokaźną listę zmian mających na celu doszlifowanie nowego otoczenia, w jakim znaleźliśmy się po ostatnich zawirowaniach.
I nie zdejmujcie ich, bo będziemy mieli dla was jeszcze końcoworoczną aktualizację patcha – 10.25b – dzięki której wyważymy skrajne aspekty League przed pojawieniem się pierwszej gwiazdki.
Poza bohaterami i przedmiotami przygotowaliśmy zmiany początkowych meczów rozstawiających i utraty PL. Nexus Blitz powraca z wieloma ulepszeniami, a Rell wpada na Summoner’s Rift wraz ze swoim żelaznym koniem i resztą zabawek.
To by było na tyle! W imieniu nas wszystkich: bądźcie bezpieczni i spędźcie czas z bliskimi, a my zobaczymy się z wami w przyszłym roku. To będzie dobry rok.
Patch w skrócie
Wojownicza Królowa Katarina, Wojownicza Królowa Diana, Wojownicza Królowa Qiyana, Wojownicza Królowa Janna, Wojownicza Królowa Rell, Xayah z Prastarej Kniei, Rakan z Prastarej Kniei, Ivern z Prastarej Kniei, Azir z Prastarej Kniei, Ornn z Prastarej Kniei i Wojownicza Królowa Diana (Prestiżowa Edycja) będą dostępni 10 grudnia 2020 r.
Bohaterowie
Amumu
Zmniejszony podstawowy przyrost many. E: Zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach. R: Krótszy czas działania ogłuszenia na niższych poziomach, od teraz się skaluje.
Współczynnik zwycięstw Amumu przekraczał akceptowalne granice do tego stopnia, że musieliśmy go osłabić w mikropatchu 10.24. Jeśli nie widzieliście zmian, które wprowadziliśmy, oto one: mumia wydawała się być zwycięzcą przedsezonu ze względu na synergię swojej umiejętności biernej, czasu działania Rozpaczy, skalowania odporności Histerii, unikalnego efektu i odporności Słonecznej Egidy, palenia Demonicznym Uściskiem oraz zwiększenia obrażeń Maski Otchłani swoim R. Dodajmy do tego wzmocnienie z patcha 10.23, gdzie sprawiliśmy, że superumiejętność Amumu zaczęła ogłuszać, przez co zwalał on swoją konkurencję z nóg. Te zmiany powinny zapobiec podobnym wybrykom.
Podstawowe statystyki
E – Histeria
R – Klątwa Smutnej Mumii
Anivia
Przyspieszona animacja ataku podstawowego. Q: Wydłużony czas odnowienia, zwiększona prędkość pocisku i obrażenia wybuchu, zmniejszony koszt i obrażenia przeniknięcia. Od teraz obladza wrogów, przez których przeniknie. W: Wyrównany koszt i zwiększone obrażenia. R: Czas odnowienia teraz się skaluje, zmniejszone podstawowe obrażenia.
Anivia od jakiegoś czasu wydawała się przestarzała. Pomimo jej niezłego wyważenia odnieśliśmy wrażenie, że przydałaby jej się aktualizacja stylu gry. Straciła nieco mocy po zmianach przedsezonowych, co wykorzystujemy jako okazję do rozpostarcia jej skrzydeł. W celu zrobienia miejsca na te modyfikacje osłabiamy podstawowe obrażenia jej R, by nie mogła podlecieć zbyt blisko słońca.
Podstawowe statystyki
Q – Błyskawiczny Mróz
E – Odmrożenie
R – Burza Lodu
Annie
E: Zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu.
Annie odniosła zbyt duży sukces dzięki swojemu eksplozywnemu potencjałowi do wyłapywania wrogów. Jako że nowy sezon zapewnił tej bohaterce nowe zabawki, osłabiamy nieco jej prędkość ruchu, dzięki której mogła podpalać wszystko i wszystkich.
E – Płonąca Tarcza
Ekko
Umiejętność bierna: zwiększone skalowanie obrażeń i usunięty limit obrażeń przeciwko potworom.
Ekko nieźle radzi sobie w środkowej alei, ale naprawdę słabo idzie mu w dżungli, więc cofamy osłabienie z patcha 10.3 i dorzucamy coś ekstra.
Umiejętność bierna – Rezonans Napędu Z
Fizz
Zmniejszony podstawowy przyrost many.
Fizz radzi sobie doskonale pomimo utraty many w patchu 10.24. W dodatku wykorzystał wiele aspektów mitycznych przedmiotów i wyskoczył przed szereg. Czas na odpływ – cofamy zmianę z patcha 10.23.
Podstawowe statystyki
Gragas
Umiejętność bierna: zwiększone leczenie. W: Krótszy czas odnowienia.
Gragas mocno oberwał, zwłaszcza w przedsezonowej dżungli, przez mniejszą ilość zdrowia do rozdysponowania. Pomagamy mu szybciej czyścić obozy, by nieco go otrzeźwić.
Umiejętność bierna – Happy Hour
W – Pijacka Furia
Irelia
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Q: Krótszy czas odnowienia.
Irelia nie odnalazła jeszcze swojego miejsca pośród mitycznych wojowników, więc zmieniamy kilka aspektów, które teraz pozwolą jej na synergię z istniejącymi mitycznymi przedmiotami, a także oddajemy jej nieco czasu odnowienia, by mogła lepiej wykorzystać szybko zakupiony Blask.
Podstawowe statystyki
Q – Fala Ostrzy
Ivern
Q: Krótszy czas odnowienia. E: Krótszy czas odnowienia, zwiększona wytrzymałość tarczy. R: Zwiększona podstawowa prędkość ataku.
Ivernowi daleko do świetności i należy mu się sporo miłości, szczególnie po wprowadzeniu przyspieszenia umiejętności. By pomóc temu drzewcowi zakorzenić się jako mocniejszy wybór do dżungli, przywracamy mu trochę siły tarcz, którą stracił wraz Athene, oraz zwiększamy częstotliwość, z jaką może używać swoich umiejętności, by pomóc mu i jego sojusznikom przetrwać potyczki. Nie martwcie się, nie zapomnieliśmy o Stokrotce!
Q – Zaklinacz Korzeni
E – Wybuchowe Nasiono
R – Stokrotka!
Jhin
Q: Zmniejszone skalowanie minimalnych obrażeń.
Pomimo osłabień przedmiotów z destrukcją (patrzcie niżej) Jhin nadal bardzo dobrze radzi sobie z zestawami przedmiotów opartymi wyłącznie na szansie na trafienie krytyczne. Szlifujemy jego pociski.
Q – Tańczący Granat
Karthus
Q: Zwiększone skalowanie obrażeń i koszt zmniejszony na wyższych poziomach.
Karthusowi słabo idzie w każdej z jego ról, ale wydaje się radzić sobie lepiej, gdy sięga po mityczne przedmioty z maną. Nieco go wzmacniamy, ale spodziewamy się, że na duchu podniesie go także optymalizacja przedmiotów.
Q – Zrównanie z Ziemią
Kayle
Zmniejszona podstawowa odporność na magię. E: Zmniejszone skalowanie biernych obrażeń.
Przed przeróbką przedmiotów wzmocniliśmy Kayle, by miała dostęp do lepszych wyborów w nowym systemie. Okazało się, że naprawdę nieźle radzi sobie z nowymi przedmiotami, co poskutkowało zbyt dobrymi wynikami w środkowej alei. Ogólnie rzecz biorąc, podoba nam się, co wybiera w sklepie, więc nie rezygnujemy w pełni z wzmocnienia z patcha 10.23, ale w zamian bierzemy na cel inne problematyczne aspekty (w szczególności wytrzymałość w środkowej alei i obrażenia przy trafieniu w połączeniu z Zębem Nashora).
Podstawowe statystyki
E – Gwieździste Czaroostrze
Kayn
Zmniejszony podstawowy pancerz. Q: Zmniejszone obrażenia podstawowe i wydłużony czas odnowienia.
Kayn jest jednym z nielicznych dżunglerów, którzy w pełni mogą wykorzystać nowy przedmiot do dżungli przez swoją skłonność do wyprowadzania silnych ataków podstawowych i możliwość zadawania obrażeń obszarowych. Skutkiem tych atutów jest szybsze czyszczenie dżungli i większa moc we wczesnej fazie gry. Osłabiamy jego potencjał do wczesnego czyszczenia dżungli, by powrócił do szeregu.
Podstawowe statystyki
Q – Koszące Cięcie
Lee Sin
Zwiększony podstawowy pancerz. W: Krótszy czas odnowienia. E: Zwiększone podstawowe obrażenia.
Ślepy Mnich bez Maczety musi nabrać mięśni, by móc karczować dżunglę.
Podstawowe statystyki
W – Osłona
E – Nawałnica
Lulu
Q: Zmniejszone obrażenia podstawowe, zadaje dodatkowe obrażenia celom trafionym dwoma pociskami, usunięto zmniejszenie obrażeń przy trafieniu kolejnych celów, zadaje mniej obrażeń stworom.
Zwiększamy prawdopodobieństwo sukcesu Lulu, gdy trafi obydwoma pociskami Lśniącej Lancy, i rozwiewamy wątpliwości dotyczące tego, czy drugi pocisk zadaje jakiekolwiek obrażenia. Cóż… teraz zadaje!
Q – Lśniąca Lanca
Mordekaiser
Q: Zwiększone obrażenia przeciwko odizolowanym wrogom.
Morde okazał się nieco słabszy po utracie kombinacji Liandry’ego i Rylaia, ale przynajmniej na pocieszenie otrzymał Szczelinotwórcę w patchu 10.23. Po osłabieniu Szczelinotwórcy w patchu 10.24 chcemy bezpośrednio zwiększyć moc Mordekaisera, by nie musiał polegać na konkretnych przedmiotach i ich kombinacjach.
Q – Unicestwienie
Morgana
W: Zmniejszone obrażenia rozłożone w czasie na wyższych poziomach.
Rozłożone w czasie obrażenia Morgany sprawiają, że jest ona zbyt silna w solowej alei – przede wszystkim dlatego, że jej przeciwnicy nie mają wsparcia w postaci drugiego bohatera tak jak w dolnej alei.
W – Udręczony Cień
Nasus
Q: Krótszy czas odnowienia.
Z powodu zmian skrócenia czasu odnowienia Nasusowi ciężko jest znacząco zwiększyć częstotliwość swoich uderzeń. Bezpośrednio skracamy podstawowy czas odnowienia jego Q, by pomóc mu w skalowaniu się do późnej fazy gry.
Q – Wysysające Uderzenie
Nidalee
Q: Koszt zmniejszony na wyższych poziomach; zwiększone obrażenia na wyższych poziomach. E: Zmniejszony koszt.
Stan wyważenia Nidalee był do niedawna ekstremalnie związany z jej synergią z Runicznymi Echami, które zostały usunięte podczas przeróbek przedmiotów. Ma również dość poważne problemy z maną, jako że koszty jej umiejętności były wyważone z myślą o tym przedmiocie. Biorąc to wszystko pod uwagę, przenosimy część jej mocy z silnego farmienia w środkowej fazie gry na obrażenia skupione na bohaterach, co wydaje się bardziej przyjazne graczom na wszystkich poziomach gry.
Q – Rzut Oszczepem
E – Pierwotna Moc
Pantheon
Aktualizujemy Pantheona, by lepiej radził sobie w różnych rolach na Summoner’s Rift.
Ostatnia przeróbka Pantheona miała na celu danie nowego życia przestarzałemu górnemu. Z biegiem czasu i rozgrywek profesjonalnych jego przeróbka skierowała go na środkową aleję, a potem przypisała mu rolę wspierającego. O ile uwielbiamy obserwować innowacyjne sposoby na wykorzystywanie tego bohatera, o tyle nie możemy ignorować sentymentu graczy tęskniących za Pantheonem, którego kochali. Naszym zdaniem warto, by wrócił do swojego rodzinnego domu.
Mając to na uwadze, nie zamierzamy usunąć wspierającego Pantheona, ale raczej zmienić jego moc w tej roli, wzmacniając również niektóre spośród jego narzędzi, by fani dawnego Pantheona mogli powrócić do górnej alei, a nawet odwiedzać środkową, zgodnie z obietnicami sprzed lat.
W skrócie: przenosimy moc w stronę osiłkowego stylu gry, pozwalając mu częściej używać Q i wyposażając go w bardziej samolubne statystyki, takie jak przebicie pancerza – kosztem użyteczności (np. dużej wytrzymałości), spowolnień i, co najważniejsze, ogromnego zwiększenia prędkości ruchu po wleceniu na scenę.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Wola Śmiertelnika
Q – Kometarna Włócznia
W – Skok z Tarczą
E – Natarcie Egidy
R – Spadająca Gwiazda
Samira
Umiejętność bierna: zaktualizowano, by przedłużała efekty podrzucenia na wrogach, którzy zostali już podrzuceni. Q i R: Zmniejszona efektywność kradzieży życia. Q: Naprawiony błąd związany z trafieniami krytycznymi.
Współczynnik zwycięstw Samiry nie wyróżnia się na tle innych bohaterów, ale współczynnik banów już tak, co wpływa na równowagę gry – a to już problem. Usuwamy frustrującą mechanikę podrzucenia i synergię, którą zdobyła dzięki nowym przedmiotom.
Umiejętność bierna – Chojracki Impuls
Q ― Smykałka
R – Piekielny Spust
Seraphine
Zwiększony podstawowy przyrost zdrowia. W: Zwiększona wytrzymałość tarczy na sobie.
Seraphine wydaje się być niezwykle słaba przeciwko agresywnym przeciwnikom (np. Zedowi, Fizzowi, Akali) w środkowej alei. Tak słaba, że gracze upuszczają mikrofon i uciekają ze sceny do innych alei. Dajemy jej nieco więcej wytrzymałości, by mogła dłużej przeżyć w pojedynkach 1 na 1.
Podstawowe statystyki
W – Dźwięk Przestrzenny
Shyvana
Umiejętność bierna: zmodyfikowano w trybach gry poza Summoner’s Rift, np. ARAM lub Nexus Blitz.
Jak wielu fanów Shyvany wie, granie nią w innych trybach gry poza Summoner’s Rift jest niezwykle frustrujące przez to, że jej umiejętność bierna zapewnia jedynie 5 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię. Na innych mapach nie ma możliwości w pełni skorzystać z umiejętności biernej. Cóż… zmieniamy to!
Umiejętność bierna – Furia Córy Smoków
Taliyah
Q: Kolejne trafienia tego samego potwora nie zadają już zmniejszonych obrażeń.
Pomagamy Taliyah nadążyć za innymi dżunglerami, upewniając się, że ta zmiana nie wpłynie na jej skuteczność w środkowej alei.
Q – Utkana Salwa
Twitch
Q: Zwiększona prędkość ataku. W: Zwiększone spowolnienie. R: Zwiększone dodatkowe obrażenia.
Zarówno Twitch skupiający się na mocy umiejętności, jak i ten budujący obrażenia od ataku radzą sobie zbyt słabo. Naszym celem jest doprowadzenie do stanu, w którym oba warianty są grywalne, ale zależy nam przy tym na zachowaniu pierwotnego stylu gry Twitchem. Nie chcemy, by wariant z mocą umiejętności był silniejszy od tego skupionego na obrażeniach od ataku. Na ten moment wzmacniamy oba style gry, ale możliwe, że będą potrzebne kolejne zmiany wyważające, gdy gracze przyzwyczają się do Twitcha skupiającego się na mocy umiejętności.
Q – Zasadzka
W – Beczka Jadu
R – Walę na Oślep
Yasuo
Zwiększony przyrost podstawowej prędkości ataku.
Zwiększamy skalowanie prędkości ataku Yasuo, ponieważ nowe przedmioty nie dają mu jej tyle, ile potrzebuje, by wystarczająco skalować obrażenia.
Podstawowe statystyki
Yone
Zwiększony przyrost podstawowej prędkości ataku.
Bracia na zawsze. Yone i Yasuo dzielą nie tylko krew, ale i te same problemy, dlatego starszy z braci otrzymuje identyczną zmianę.
Podstawowe statystyki
Rengar
W: Zwiększone leczenie z potworów, od teraz zadaje dodatkowe obrażenia potworom.
Duży kot i następujący bohaterowie (wybaczcie brak alfabetycznej kolejności) cierpią z powodu braku starego Tiamatu, więc należą im się zmiany. W szczególności oberwała szybkość czyszczenia dżungli Rengara, więc drapiemy go za uchem i dajemy mu nieco kocimiętki.
W – Bitewny Ryk
Warwick
Umiejętność bierna: zwiększone dodatkowe obrażenia. Zaktualizowano opis umiejętności dla lepszej przejrzystości.
Utrata Tiamatu i Maczety odbiła się negatywnym echem na szybkości czyszczenia dżungli przez Warwicka. Na dodatek zestawy przedmiotów, które wybierają jego gracze, są w dużej mierze skupione na odpornościach. Wzmacniamy go i zachęcamy do sięgania po przedmioty zwiększające obrażenia.
Umiejętność bierna – Wieczny Głód
Talon
W: Zwiększone obrażenia przy powrocie ostrzy na wyższych poziomach.
Możliwość wędrowania Talona jest uzależniona od jego umiejętności czyszczenia fal stworów, a ta dotychczas w dużej mierze opierała się na Tiamacie. O ile w przypadku Talona zestaw przedmiotów z destrukcją mocno oberwał, o tyle bohater ten zaczął sięgać po przedmioty takie jak Chłeptacz Posoki czy Krwiożercza Hydra zamiast wybierać arsenał typowy dla zabójców, więc na ten moment wzmacniamy go tylko troszkę.
W – Rozpruwanie
Wukong
E: Zadaje teraz więcej obrażeń potworom.
To niszowa zmiana, ale pomagamy Wukongowi, ponieważ na modyfikacji Tiamatu ucierpiał również jego potencjał w dżungli.
E – Cios Nimbu
Przedmioty
Ogólne
Zbieramy w jedno miejsce zmiany niektórych pojedynczych przedmiotów, ponieważ wiele z dotyczących ich modyfikacji możemy pogrupować według klasy. Mamy jednak kilka uwag co do niektórych przedmiotów: paru magów zaczęło sięgać po Muramanę jako optymalny drugi przedmiot, widząc w niej potencjał. Zmieniamy jej efekt na obrażenia fizyczne, by zachęcić docelowych odbiorców do sięgania po nią (mamy na myśli rzucających czary bohaterów skupionych na obrażeniach od ataku), a tym samym stawiamy fundamenty pod potencjalne wzmocnienia, które nie zachęcą magów do podkradania tego przedmiotu. Naramiennik Poszukiwacza był zbyt skuteczny w zestawieniu ze swoim kosztem, więc nieco go osłabiamy.
Kolekcjoner
Muramana
Ostrze Gniewu Guinsoo
Konwergencja Zeke’a
Naramiennik Poszukiwacza
Przedmioty startowe do dżungli
Konkretni dżunglerzy, którzy wiele zyskują na szybkich atakach i obrażeniach obszarowych, radzą sobie zbyt dobrze od początku przedsezonu, więc osłabiamy ich szybkość czyszczenia dżungli, którą otrzymali wraz z nowym systemem.
Gradoostrze
Żaronóż
Przedmioty dla wspierających
Robimy porządek pośród przedmiotów dla wspierających, żeby rozwiązać następujące problemy:
- Wspierający nie są w stanie zdobyć wielu przedmiotów w przeciętnych grach.
- Niektóre przepisy przedmiotów są zbyt drogie.
- Niektóre przedmioty są słabsze/silniejsze od innych.
- Imperialny Mandat powinien przydawać się w solowych alejach, ale nie powinien być optymalnym wyborem.
Lustro ze Szkła Bandle
Chemtechowy Skaziciel
Ognisty Trybularz
Kostur Płynącej Wody
Imperialny Mandat
Odnowienie Kamienia Księżycowego
Naszyjnik Żelaznych Solari
Pieśń Bitewna Shurelyi
Przedmioty z trafieniem krytycznym
Wielu strzelców nadal odstaje od reszty. Szczególnie wyróżniają się ci, którzy zadają obrażenia zwłaszcza dzięki atakom podstawowym. Aby pomóc im wyjść z tej sytuacji, wzmacniamy kilka przedmiotów legendarnych, które są budowane we wczesnej fazie gry, by strzelcy mogli gładko skalować się w środkowej fazie gry i zyskać gwałtowny skok mocy z Ostrzem Nieskończoności.
Potęga Wichury
Tajfun
Złodziej Esencji
Zapał
Ognista Armata
Widmowy Tancerz
Śmiertelne Przypomnienie
Pozdrowienia Lorda Dominika
Ostrze Nieskończoności
Mityczne przedmioty z maną
Odpowiadamy na uwagi dotyczące niemrawych bohaterów przy niskim poziomie przyspieszenia umiejętności – dokonujemy kilku zmian mitycznych przedmiotów z mocą umiejętności i maną, by polepszyć doświadczenie płynące z korzystania z nich. Liandry nadal będzie najlepszym wyborem pod względem przyspieszenia umiejętności, jako że zapewnia 40 jedn. przyspieszenia w późnej fazie gry. Przedmioty Ornna również będą uwzględniały te zmiany.
Nawałnica Luden
Wieczna Zmarzlina
Mityczne przedmioty z destrukcją
Zaćmienie i Mroczne Ostrze Draktharru są zbyt mocne w rękach bohaterów walczących z dystansu.
Mroczne Ostrze Draktharru
Zaćmienie
Przedmioty dla obrońców
Przed wami kolejne osłabienia przedmiotów dla obrońców. Opóźniamy skok mocy Żaru Bami, zwłaszcza w przypadku dżunglerów, i bardziej oddalamy od siebie silne aspekty mitycznych przedmiotów. Słoneczna Egida oczywiście może być popularniejszym wyborem, ale wszystkie inne przedmioty budowane z Żaru Bami przewyższają nasze oczekiwania w kwestii ich mocy.
Żar Bami
Słoneczna Egida
Rękawica Mroźnego Ognia
Turbochemiczny Pojemnik
Aktualizacja sklepu z przedmiotami
Ciężko pracowaliśmy nad sklepem i w końcu możemy podzielić się z wami tymi ekscytującymi funkcjami. Więcej na ten temat wkrótce – co prawda jeszcze nie skończyliśmy prac, ale niedługo będziemy mieli dla was kolejne zmiany.
Aktualizacje czatu w grze
Kontynuujemy prace nad nowym czatem w grze. Tym razem naszym celem jest pozbycie się felernych uszkodzonych linijek czatu na początku gry.
- Zmniejszyliśmy rozmiar czcionki.
- Rozszerzyliśmy okno czatu.
- Naprawiliśmy kilka błędów związanych z paskiem przewijania, który nie działał poprawnie.
- Poprawiliśmy 1-pikselową nierówność pomiędzy czatem i oknem wpisywania, co sprawiało, że gra była niegrywalna.
Nexus Blitz powraca
Nexus Blitz wraca w patchu 10.25. Tym razem przygotowaliśmy kilka zmian, bazując na waszych ostatnich opiniach, jak i naprawiliśmy kilka błędów:
- Strażnik Dżungli zadaje teraz mniej obrażeń, ale częściej używa efektów kontroli tłumu. Poza tym wyposażyliśmy go w laser, który pokazuje, kogo obiera za cel.
- Usunięto wszystkie przedmioty unikalne dla trybu Nexus Blitz poza Złotą Szpatułką. Przedmioty w Nexus Blitz pasują do tych, które znacie z Summoner’s Rift (z wyjątkiem tych generujących złoto i odpowiedzialnych za totemy).
- Żaby! Lisy! Mamy dla was aktualizacje graficzne na całej mapie.
- Dom Wędrującego Kraba na dole mapy został wyremontowany, by zapewnić więcej możliwości strategicznej rozgrywki w celu zdobycia wizji.
- Wejścia do baz zostały nieco poszerzone.
- Już o tym wspominaliśmy, ale Shyvana ma nową umiejętność bierną!
- Katapulta Bohaterów nie może już zostać przesunięta po uderzeniu Saniami Bitewnymi.
- Bohaterowie biorący udział w Deathmatchu URF nie tracą już na stałe dostępu do umiejętności po zakończeniu tego wydarzenia (np. E – Na pomoc, Pix! Lulu).
- Potwory z dżungli nie mogą już zostać przesunięte i uwięzione za Katapultą Bohaterów za pomocą niektórych umiejętności bohaterów (np. W – Siły Woli Syndry czy Q – Rakietowego Chwytu Blitzcranka).
- Bohaterowie wchodzący w stan zombie (np. umiejętność bierna – Icathiańska Niespodzianka Kog’Mawa) podczas lotu Katapultą nadal wylądują w zamierzonym miejscu.
- Niektóre umiejętności bohaterów (np. W – Pożarcie Tahma Kencha) nie zapewnią już chwilowej nieśmiertelności Goblinom z Łupami.
- Jeśli bohater wejdzie do Katapulty, będąc w powietrzu w wyniku działania swojej umiejętności (np. W – Sus Nidalee, W – Ładunek Kumulacyjny Ziggsa itp.), od teraz poprawnie zyska efekty Katapulty, gdy wyląduje, tak jakby normalnie wszedł do Katapulty.
- E – Wyzwolona Dusza Yone poprawnie detonuje się i zadaje obrażenia nieuchronne przeciwko Kukle Treningowej Testującej Obrażenia i Goblinom z Łupami.
- R – Zew Przeznaczenia Kalisty nie może już zostać użyty na sojusznikach w inercji podczas Walki o Nagrodę.
Aktualizacja gier rankingowych
Kontynuujemy pracę nad systemem rankingowym, by upewnić się, że początek sezonu nie będzie aż tak frustrującym doświadczeniem dla wszystkich graczy. W przypadku Diamentu usuwamy złożoność tego systemu, ponieważ utrata PL w tym kręgu wyglądała zupełnie inaczej. Nowa wersja jest dla graczy z Diamentu bardziej łaskawa niż poprzednia, a w dodatku jej zasady są luźniejsze od tych w kręgach Mistrza i wyższych.
- Konfiguracja początkowych meczów rozstawiających: Reset rang na początku sezonu będzie w tym roku mniej drastyczny, by gracze szybciej wrócili do przewidywanych dla nich kręgów i dywizji. Aby to wyrównać, zyski i utraty PL będą nieco mniejsze.
- Ujednolicona utrata PL: Diament korzysta od teraz z tego samego systemu gwarantowanych dni za gry jak kręgi powyżej, jest on jednak trochę luźniejszy.
Mistrz, Arcymistrz, Pretendent
- Każda gra gwarantuje 1 dzień aktywności, do maks. 10 dni.
- Po 10 dniach nieaktywności wasze gwarantowane dni zaczną być zużywane.
- Po wykorzystaniu wszystkich gwarantowanych dni będziecie codziennie tracić 250 PL, dopóki nie spadniecie poniżej kręgu Mistrza.
Diament
- Każda gra gwarantuje 7 dni aktywności, do maks. 28 dni.
- Po 28 dniach nieaktywności wasze gwarantowane dni zaczną być zużywane (początkowy okres ochrony zostanie pominięty, jeśli spadniecie do kręgu Diamentu z kręgu Mistrza lub wyższego).
- Po wykorzystaniu wszystkich gwarantowanych dni będziecie codziennie tracić 50 PL, dopóki nie spadniecie poniżej kręgu Diamentu.
Przyznanie Żetonów zwrotu 2021
Jak zaznaczaliśmy w FAQ na temat refundacji zawartości, gracze posiadający w 2020 r. mniej niż trzy żetony zwrotu otrzymają żeton na rok 2021 w patchu 10.25! Przypominamy, że otrzymujecie jeden żeton zwrotu na rok, nawet jeśli brakuje wam więcej niż jednego. Zawsze możecie sprawdzić, ile żetonów posiadacie w sklepie, oraz przeczytać FAQ Wsparcia Gracza, by dowiedzieć się więcej o Żetonach zwrotu.
Naprawione błędy / drobne zmiany
- KLIENT LEAGUE: Napis „Ta skórka jest już niedostępna” nie będzie się już pojawiał na początku wyboru bohaterów.
- KLIENT LEAGUE: Okno czatu nie przeskakuje już w lewo podczas wyboru bohaterów.
- KLIENT LEAGUE: Panel społeczności – po najechaniu myszką na znajomego karty ponownie prawidłowo wyświetlają rodzaj gry i bohatera, jeśli znajomy jest aktualnie w grze.
- Ujednoliciliśmy ikonę, która pojawia się przy celach o obniżonych odpornościach.
- Dubbing śmierci Renektona od teraz poprawnie odtwarza się we wszystkich językach.
- Trafienie umiejętnością bierną – Petrucytową Eksplozją Sylasa poprawnie zalicza się do trafień atakami.
- W – Ty i Ja! Yuumi od teraz poprawnie zaczyna się odnawiać, gdy bohaterka ta zostanie dotknięta efektami uroku lub podrzucenia.
- Kula, którą trzyma Kosmiczny Pożeracz Vladimir, od teraz poprawnie pojawia się z powrotem po odrodzeniu.
- W – Pływy Morskie Nami od teraz poprawnie zapewnia wrogom prędkość ruchu z umiejętności biernej – Spiętrzonych Fal.
- Kilkukrotne zaatakowanie tego samego celu jako Bard, korzystając z Meepów z umiejętności biernej – Zewu Wędrowca, od teraz poprawnie nakłada ponownie Imperialny Mandat.
- E – Wspinaczka Elise od teraz poprawnie wzmacnia efekty jej umiejętności biernej – Królowej Pająków.
- Ikony Poświęcenia Przysięgi Rycerskiej, Linii Życia Łuklerza, Rozerwania Duszy Nocnego Żniwiarza, Ponaddźwiękowości Hextechowego Pasa Rakietowego i Oddania Naszyjnika Żelaznych Solari od teraz poprawnie wyświetlają się na pasku wzmocnień.
- Kiedy Jhin jest wyposażony w Ostrze Gniewu Guinsoo i Huragan Runaana, pociski z jego czwartego strzału od teraz poprawnie zadają normalne obrażenia.
- Paski zdrowia bohaterów poprawnie odzwierciedlają wytrzymałość tarczy nawet po aktywacji efektu biernego Zaćmienia na Krwiopijcy, gdy inna tarcza jest aktywna.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że dało się zresetować czas odnowienia innego przedmiotu, jeśli zamieniono go miejscami w ekwipunku z dopiero co aktywowanym Blaskiem.
- Umiejętności, które wzmacniają atak podstawowy bohatera, od teraz prawidłowo aktywują Doładowanie Many przy atakowaniu potężnych potworów.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że zasięg ataku Kayle niezamierzenie zwiększał się po rozwinięciu jej R – Boskiego Osądu.
- Przywrócono współczynniki obrażeń od ataku E – Rozdarcia Kalisty do ich prawidłowych wartości.
- Karthus może od teraz poprawnie aktywować Skupienie Horyzontalne za pomocą swojego Q – Zrównania z Ziemią.
- Zabicie celu za pomocą Q – Przebicia Kalisty od teraz poprawnie przenosi wszystkie ładunki E – Rozdarcia z pierwotnego celu na następny cel.
- Kalista nie może już aktywować Elektryzacji ani Pędu Fazowego dwoma atakami (E – Rozdarciem tuż po ataku podstawowym lub Q – Przebiciu). Teraz będą się one aktywować poprawnie po 3 osobnych atakach/umiejętnościach.
- Poprawiono opisy wielu przedmiotów, by poprawnie odzwierciedlały właściwe wartości z gry w takich miejscach jak historia gier, ekran podsumowania rozgrywki itp.
- Wskaźnik zasięgu Pożogi od teraz poprawnie powiększa się wraz z bohaterem (np. w przypadku Cho’Gatha).
- W – Schronienie Ducha Shena nie blokuje już wszystkich umiejętności Katariny, które mają efekty przy trafieniu. Jej obrażenia pochodzące z samego zaklęcia powinny być zadane Shenowi.
- Wszystkie pociski Huraganu Runaana od teraz poprawnie zadają obrażenia biernego efektu Krwiożerczej Hydry.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli użyć W – Salwy Ashe, gdy umiejętność ta odnawiała się, jeśli rozwinęli ją i użyli w tym samym momencie.
- Białe płytki nie pojawiają się już pod stopami Zeda podczas Powrotu i animacji śmierci.
- Małe Legendy mogą teraz zostać zapisane w wyborze ekwipunku w ARAM-ie, nawet jeśli jest to pierwsza gra po odblokowaniu Małej Legendy.
Nadchodzące skórki i Barwy
Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki.