Reklama

Opis Patcha 10.5 w League of Legends

League of Legends

Reklama

Szczegółowy opis zmian na patch 10.5 League of Legends.

Reklama

Cześć.

W tym patchu w nieco bardziej usystematyzowany sposób zajmiemy się problemem „zerowej farmy na górnej alei”, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Sona i Soraka były jedynie wierzchołkiem góry lodowej hipotetycznego stylu gry opartego na „zerowej farmie na górnej alei”, więc wprowadzamy tam nieco szerzej zakrojone zmiany, aby zapobiec stosowaniu podobnej strategii w przyszłości. Jednocześnie chcemy pozwolić graczom z górnej alei na wywieranie dużego wpływu na rozgrywkę. Ornn i Sett, stanowiący obecnie fundament profesjonalnej rozgrywki, zostaną nieco osłabieni, więc te napakowane koksy przestaną już tak wszystkich rozstawiać po kątach. Wprowadzamy też drugą falę zmian w dżunglerach, żeby nieco poszerzyć wachlarz bohaterów występujących w tej roli.

Mamy też dla was zmiany wyważające tryb ARAM oraz premierę Patronów! Podobnie jak różne inne funkcje i zawartość spoza Summoner’s Rift ten rodzaj zawartości może nie być dla was, ale to w porządku. Co kto lubi. Zagrajcie w ARAM, sprawdźcie Patronów, kupcie skórki… albo i nie!

Patch w skrócie

Rek’Sai Czarnego Mrozu, Alistar Czarnego Mrozu i Renekton Czarnego Mrozu dostępni już 5 marca 2020 r.

Reklama

Bohaterowie

Alistar

Zwiększone podstawowe zdrowie. Gromadzenie ładunków umiejętności biernej nie ma już czasu odnowienia po ryku Alistara.

Krówka potrzebuje więcej mleka.


Podstawowe statystyki

ZDROWIE 575 pkt. 600 pkt.

Umiejętność bierna – Triumfalny Ryk

CZAS ODNOWIENIA ŁADUNKÓW Gdy ładunki Triumfu zostają zużyte, Alistar może zyskać nowe dopiero po 3 sek. natychmiast (Triumfalny Ryk wciąż nie może się jednak aktywować częściej niż co 3 sek.)

Amumu

Dłuższy czas odnowienia R na niższych poziomach.

Odbieramy mu część siły, jaką otrzymał w patchu 10.4.

R – Klątwa Smutnej Mumii

CZAS ODNOWIENIA 130/115/100 sek. 150/125/100 sek.

Bard

Zmniejszenie biernych obrażeń od dzwonków.

Przez długi czas Bard umykał naszej uwadze, ale teraz trzeba go nieco stonować, bo zaczął sobie nieco zbyt dobrze radzić w rozgrywce na wyższych poziomach. Zmniejszamy nieco wpływ słodkiej muzyki dzwonków, jaką raczą nas meepy.

Umiejętność bierna – Zew Wędrowca

DODATKOWE OBRAŻENIA ZA KAŻDE 5 DZWONKÓW 15 pkt. 12 pkt.

Blitzcrank

Zmniejszony podstawowy pancerz.

Małe osłabienie, bo tylko lekko nas rozdrażnił.


Podstawowe statystyki

PANCERZ 40 pkt. 37 pkt.

Graves

Zwiększone podstawowa odporność na magię i przyrost tej odporności. Q ma teraz stały koszt i krótszy czas odnowienia.

Graves był słaby na wyższym poziomie gry i taki sobie na każdym innym. Oddajemy mu część odporności na magię, którą zabraliśmy z jego E, oraz wzmacniamy jego grę w dżungli i alei.


Podstawowe statystyki

ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 30 pkt. 32 pkt.
PRZYROST ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 1 pkt. 1,25 pkt.

Q – To Koniec!

KOSZT 60/65/70/75/80 pkt. many 60 pkt. many
CZAS ODNOWIENIA 13/12/11/10/9 sek. 12/11/10/9/8 sek.

Kai’Sa

Zmniejszone skalowanie Q z mocą umiejętności, więcej ulepszonych pocisków. Zwiększone podstawowe obrażenia W i jego skalowanie z mocą umiejętności oraz zmniejszone skalowanie z całkowitymi obrażeniami od ataku. Zwiększone skrócenie czasu odnowienia ulepszonej umiejętności.

Celem tych zmian jest wzmocnienie Kai’Sy wraz z jej ewolucją, szczególnie gdy bohaterka zaczyna się specjalizować w mocy umiejętności lub obrażeniach od ataku. Jednak uważamy, że ewolucja powinna wiązać się z większą przeciwwagą.

Q – Icathiański Deszcz

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 0,4 pkt. mocy umiejętności 0,25 pkt. mocy umiejętności
ŻYWA BROŃ 10 pocisków 12 pocisków

W – Szperacz Pustki

OBRAŻENIA 20/45/70/95/120 pkt. (+0,6 pkt. mocy umiejętności) (+1,5 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) 30/55/80/105/130 pkt. (+0,7 pkt. mocy umiejętności) (+1,3 pkt. całkowitych obrażeń od ataku)
ŻYWA BROŃ Skrócenie 50% czasu odnowienia w przypadku trafienia bohatera Skrócenie 70% czasu odnowienia w przypadku trafienia bohatera

Kayn

Zwiększone bierne zyskiwanie kul. Zwiększone spowolnienie W.

Ułatwiamy transformację Kayna, żeby gracz nie stał na straconej pozycji z powodu dezorientacji lub zbytniej złożoności bohatera. Wzmacniamy też nieco jego umiejętność łapania, żeby obniżyć poziom trudności Kayna.

Umiejętność bierna – Kosa Darkinów

TEMPO ZYSKIWANIA KUL Zwiększa się w 8. i 12. minucie Zwiększa się nieustannie (co sekundę) po 5 minutach i przybiera stałą wartość w 13. minucie

W – Dotyk Ostrza

ZANIKAJĄCE W CZASIE SPOWOLNIENIE 60% 70%

Lissandra

Zwiększone skalowanie Q z mocą umiejętności.

Chcemy tchnąć z powrotem nieco siły w zimny i zmrożony fundament, na którym bazuje Lissandra, żeby przeciwnicy nie mogli go bez mrugnięcia okiem przyjmować na klatę.

Q – Odłamek Lodu

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 0,7 pkt. mocy umiejętności 0,8 pkt. mocy umiejętności

Neeko

Zwiększone przyrost podstawowej prędkości ataku i jej skalowanie. Zwiększone skalowanie E z mocą umiejętności. Zwiększona tarcza R.

Wzmacniamy Neeko, by mogła się odnaleźć w każdej sytuacji niezależnie od przybranego kształtu.


Podstawowe statystyki

PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU 3% 3,5%
SKALOWANIE PRĘDKOŚCI ATAKU 0,645 jedn. 0,670 jedn.

E – Kolco-Plączki

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 0,4 pkt. mocy umiejętności 0,6 pkt. mocy umiejętności

R – Skoczny Rozkwit

TARCZA 50/80/110 pkt. (+0,5 pkt. mocy umiejętności) 75/100/125 pkt. (+0,75 pkt. mocy umiejętności)

Ornn

Zmniejszone wzmocnienie obrażeń od umiejętności biernej. Podwyższony poziom automatycznego ulepszenia przedmiotów. Ulepszanie przedmiotów sojuszników dostępne jest później.

Zmniejszamy nieco jego obrażenia i cofamy wcześniejsze wzmocnienie, dzięki któremu dość mocno tryknął profesjonalne rozgrywki. Baranek jest teraz nieco zbyt agresywny i zbyt często bierze rywali na rogi.

Umiejętność bierna – Żywa Kuźnia

OBRAŻENIA AKTYWOWANEJ KRUCHOŚCI 12-20,5 % maksymalnego zdrowia celu (na poziomach 1-18) 10-18% maksymalnego zdrowia celu (na poziomach 1-18)
AUTOMATYCZNE ULEPSZENIE DO MISTRZOWSKICH PRZEDMIOTÓW Na poziomie 12. Na poziomie 13.
ULEPSZANIE PRZEDMIOTÓW SOJUSZNIKÓW Na 13., 14., 15. i 16. poziomie Na 14., 15., 16. i 17. poziomie

Rammus

Zmniejszone skalowanie podstawowej prędkości ataku.

Okazało się, że jego statystyki nie były „spoko”, tak jak myśleliśmy. Cofamy część wzmocnień, które daliśmy mu w patchu 10.4.


Podstawowe statystyki

SKALOWANIE PRĘDKOŚCI ATAKU 0,656 jedn. 0,625 jedn. (podstawowa prędkość ataku pozostaje niezmieniona)

Sett

Zmniejszone podstawowy pancerz, regeneracja zdrowia i przyrost regeneracji zdrowia. Zmniejszony czas działania spowolnienia R.

Sett szpanuje głównie w górnej alei, ale w dżungli też jest obecnie nokautująco silny. Nasz cios ma na celu osłabienie go w obu tych miejscach.


Podstawowe statystyki

PANCERZ 37 pkt. 33 pkt.
REGNERACJA ZDROWIA 8 pkt. 7 pkt.
PRZYROST REGENERACJI ZDROWIA 0,75 pkt. 0,5 pkt.

R – Koniec Przedstawienia

CZAS DZIAŁANIA SPOWOLNIENIA 1,5 sek. spowolnienia celu i wszystkich wrogów w polu rażenia 1 sek. spowolnienia celu i wszystkich wrogów w polu rażenia
NAPRAWIONE BŁĘDNE REJESTROWANIE ASYST Sett teraz poprawnie otrzymuje asystę, gdy cel zginie, będąc pod wpływem przygwożdżenia

Sivir

Zwiększone obrażenia Q na wyższych poziomach. Minimalna prędkość ruchu R teraz się skaluje.

Sivir jest teraz dość słaba, więc postanowiliśmy ją wzmocnić.

Q – Ostrze-Bumerang

OBRAŻENIA OD KAŻDEGO TRAFIENIA 35/55/75/95/115 pkt. (+0,7/0,8/0,9/1/1,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) (+0,5 pkt. mocy umiejętności) 35/50/65/80/95 pkt. (+0,7/0,85/1/1,15/1,3 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) (+0,5 pkt. mocy umiejętności)

R – Wielkie Łowy

MINIMALNA PRĘDKOŚĆ RUCHU 20% 20/25/30%

Sona

Zwiększenie podstawowych obrażeń od ataku i przyrostu obrażeń od ataku. Zwiększona prędkość ruchu E przyznawana sobie – teraz ma stałą wartość.

Cofamy korekty z aktualizacji patcha 10.4, ponieważ teraz w życie wchodzą zmiany przedmiotów wspierających z Daniną, w tym Ostrza Złodziejki Czarów. Ogólnie powinno to sprawić, że Sona odzyska swoją siłę w swojej głównej alei i na dobre zniknie z górnej.


Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU 45 pkt. 49 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 2 pkt. 3 pkt.

E – Pieśń Prędkości

WŁASNA PRĘDKOŚĆ RUCHU 10/11/12/13/14% 20%

Zmiany w używaniu umiejętności poza zasięgiem

Podczas próby użycia umiejętności poza zasięgiem maksymalnym mogą stać się dwie rzeczy: albo postać się przemieści, by cel umiejętności znalazł się w zasięgu, albo umiejętność zostanie użyta na granicy zasięgu w kierunku wskazanego miejsca. Biorąc pod uwagę sposób, w jaki gracze, szczególnie mniej doświadczeni, próbują używać trzech poniższych umiejętności, zmieniamy ich działanie tak, aby były używane na granicy zasięgu. W przypadku Syndry ułatwi to wykonanie jej kombinacji Q->E.

Doświadczeni gracze będą się musieli na nowo przyzwyczaić do działania tych umiejętności na większym dystansie, ale naszym celem nie jest zmiana ich siły. W razie potrzeby dokonamy stosownych korekt.


Zmienione umiejętności

  • E – Deszcz Kul Miss Fortune
  • Q – Mroczna Kula Syndry
  • E – Grad Strzał Varusa

Dżunglerzy

Zmiany w wachlarzu dostępnych dżunglerów wprowadzone przez ostatni patch dobrze się przyjęły. Wielu graczy o niższych umiejętnościach z powodzeniem próbowało używać nowych bohaterów, ale bohaterowie ci nie zdominowali jednak rozgrywki na wyższych poziomach. Z tej grupy Morde i Darius radzili sobie nieco gorzej, więc wyciągamy ku nim pomocną dłoń. Dorzucamy też Poppy do tej mieszanki. W rękach niektórych graczy już teraz stanowi dobry wybór na dżunglę, więc wzmocnienie będzie subtelne.

Darius

OBRAŻENIA OD KRWOTOKU PRZECIWKO POTWOROM 120% 175%

Mordekaiser

MAKSYMALNE OBRAŻENIA OD NADEJŚCIA CIEMNOŚCI PRZECIWKO POTWOROM 25-110 pkt. (na poziomach 1-18) 28-164 pkt. (na poziomach 1-18)

Poppy

OGRANICZENIE OBRAŻEŃ OD MAKSYMALNEGO ZDROWIA UDERZENIA MŁOTEM PRZECIW JEDNOSTKOM NIEBĘDĄCYM BOHATERAMI 40/60/80/100/120 pkt. 50/80/110/140/170 pkt.

Znaczenie górnej alei

OPANCERZENIE WIEŻ

Opancerzenie wieży zapewnia więcej złota, otrzymuje większe obrażenia od bohaterów walczących w zwarciu i jest bardziej odporne na grupowe ataki.

Przekształcamy opancerzenie wież w taki sposób, by stało się bardziej atrakcyjnym celem na górnej alei dla bohaterów walczących w zwarciu i atakujących je samotnie. Opancerzenie będzie teraz otrzymywać więcej obrażeń od bohaterów walczących wręcz, więc większość bohaterów z górnej alei będzie łatwiej je niszczyć (i zgarniać premię za zniszczenie pierwszej wieży). Zwiększenie wytrzymałości pawęży oznacza, że grupowe ataki nie będą już tak skuteczne, a taktyka „gankować dół i szykować się na smoka” straci na atrakcyjności w fazie gry w alei. Więcej złota za płyty doda tym zmianom znaczenia. W patchu 10.5 opuszczenie alei i wędrowanie po mapie będzie dosłownie bardziej kosztowne.

Do grających bohaterami dystansowymi: druga i trzecia linia wzajemnie się równoważą i będziecie zadawać pancerzowi tyle samo obrażeń co wcześniej. Po prostu nie chcieliśmy pisać „wieże otrzymują więcej obrażeń od bohaterów walczących w zwarciu”.

NAGRODA ZA PŁYTĘ 120 szt. złota 160 szt. złota
nowośćODPORNOŚĆ NA ATAKI DYSTANSOWE Opancerzenie wieży otrzymuje 17% mniej obrażeń od ataków dystansowych bohaterów
OPANCERZENIE I ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ ZEWNĘTRZNEJ WIEŻY 40/80/120/160/200 pkt. (przy braku 0-4 płyt) 15/50/85/120/155 pkt. (przy braku 0-4 płyt)
ODPORNOŚĆ PAWĘŻY 35 pkt. za każdego pobliskiego wrogiego bohatera oprócz pierwszych dwóch 45 pkt. za każdego pobliskiego wrogiego bohatera oprócz pierwszych dwóch
OPANCERZENIE I ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ ZEWNĘTRZNEJ WIEŻY PO OPADNIĘCIU PANCERZA 40 pkt. (bez zmian)

Ostrze Zniszczonego Króla

Obrażenia od aktualnego zdrowia zwiększone dla bohaterów walczących w zwarciu.

Ostrze Zniszczonego Króla u wojowników wypadło trochę z obiegu. Wzmacniamy je, by stało się dodatkową opcją do radzenia sobie z molochami i obrońcami.

UNIKALNE BIERNE Ataki podstawowe zadają dodatkowe obrażenia fizyczne równe 8% aktualnego zdrowia celu 8% aktualnego zdrowia celu w przypadku bohaterów walczących na dystans, 12% aktualnego zdrowia celu w przypadku bohaterów walczących w zwarciu
ORNN Zmiana dotyczy także Potęgi Zniszczonego Króla

Krwiożercza Hydra

Zwiększona kradzież życia. Zwiększony obszar użycia, teraz aktywuje się na maksymalnym zasięgu ataku.

Wzmocnienie Krwiożerczej Hydry powinno zwiększyć jej atrakcyjność w oczach większej liczby bohaterów i wzmocnić bohaterów, którzy już po nią sięgają. Użycie Półksiężyca będzie teraz działać poprawnie w rękach bohaterów z zasięgiem ataku większym niż 125 jedn.

KRADZIEŻ ŻYCIA 12% 18%
PROMIEŃ UŻYCIA 400 jedn. 450 jedn.
CENTRALNY PUNKT UŻYCIA 125 jedn. odległości przed tobą W zasięgu ataku podstawowego (maks. do 200 jedn. – wybacz, Rengar)

Kolosalna Hydra

Zwiększone obrażenia umiejętności biernej w stożku.

Wzmacniamy skalowanie obrażeń ze zdrowiem bohatera Kolosalnej Hydry, aby zwiększyć jej skuteczność u postaci z dużym zdrowiem.

OBRAŻENIA UMIEJĘTNOŚCI BIERNEJ GŁÓWNEGO CELU 5 pkt. (+1% maksymalnego zdrowia używającego) 5 pkt. (+1,5% maksymalnego zdrowia używającego)
OBRAŻENIA UMIEJĘTNOŚCI BIERNEJ POBLISKICH CELÓW 40 pkt. (+2,5% maksymalnego zdrowia używającego) 40 pkt. (+3% maksymalnego zdrowia używającego)

Przedmioty

Ostrze Złodziejki Czarów

Teraz Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w pobliżu znajduje się sojusznik.

Usuwamy użyteczność przedmiotów wspierających w solowych alejach.

nowośćWSPÓLNIK W ZBRODNI Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w zasięgu 2000 jedn. znajduje się sojuszniczy bohater (nawet martwy)(wpływa także na Lodowy Kieł)

Widmowy Sierp

Teraz Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w pobliżu znajduje się sojusznik.

Usuwamy użyteczność przedmiotów wspierających w solowych alejach.

nowośćWSPÓLNIK W ZBRODNI Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w zasięgu 2000 jedn. znajduje się sojuszniczy bohater (nawet martwy) (wpływa także na Półksiężycowe Ostrze Harrowing)

Buty Mobilności

Zwiększony koszt.

Buty Mobilności znacznie ułatwiają potęgowanie zdobytej przewagi w grze rankingowej na wyższych poziomach i wzmacniają wpływ mocnych alei na całą grę, przez co wybór butów staje się ograniczony. Chcemy sprawić, by było to dobro nieco bardziej luksusowe, a nie przedmiot, który jest łatwo dostępny po wypracowaniu przewagi.

KOSZT 900 szt. złota 1000 szt. złota

Buty Prędkości

Zwiększona prędkość ruchu.

Buty Prędkości są obecnie dość średnie, więc zwiększamy nieco ich atrakcyjność.

PRĘDKOŚĆ RUCHU 55 jedn. 60 jedn.

Zmiany wyważające w trybie ARAM

Wzmocnienia w patchu 10.5

Akali +18% zadawanych obrażeń, -12% otrzymywanych obrażeń +18% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń

Osłabienia w patchu 10.5

Alistar Brak zmian +5% otrzymywanych obrażeń
Yuumi +5% zadawanych obrażeń brak zmian
Zac +5% zadawanych obrażeń brak zmian

Patronowie

Patch 10.5 wprowadza Patronów. Rejestrujcie, upamiętniajcie i celebrujcie swoje chwile chwały w grze i poza nią oraz śledźcie statystyki swoich ulubionych bohaterów. Patronowie z Serii Początkowej są dostępni za Niebieską Esencję, a Patronowie 1. Serii za RP.

Naprawione błędy

  • E – Rąb i Siecz Renektona nie powoduje już odtworzenia dźwięku trafienia, jeśli umiejętność w nic nie trafiła.
  • Gdy Idealne Wyczucie Czasu zmienia Uruchamianie Stopera w Replikę Stopera, nie zamienia to już przedmiotów miejscami.
  • Czas odnowienia W – Pożarcia Tahm Kencha nie zostaje już skrócony o połowę, gdy sojuszniczy bohater pozostanie w jego paszczy przez cały czas trwania umiejętności, i nie zapewnia już dwukrotnych obrażeń z efektu Biernego – Smakosz.
  • Rakan nie może już gromadzić ładunków Zaklinacza Zaklęć, używając E2 – Tańca Bojowego na sojusznikach, którzy znajdują się poza zasięgiem umiejętności.
  • W Clash imiona Przywoływaczy nie pojawiają się już w złej kolejności podczas fazy sprawdzania.
  • Przytrzymanie kursora na Duszy Oceanicznego Smoka na tablicy wyników nie powoduje już krótkiego zacinania się gry.
  • Ostatnie draśnięcie zgromadzonych obrażeń Tańca Śmierci teraz poprawnie zabija cel, zamiast zostawiać mu 1 PZ.
  • Naprawiono błąd powodujący, że przycisku Usuń nie dało się przełączyć w zakładce Runy na ekranie Kolekcja, przez co gracze nie mogli usuwać większej liczby stron na runy naraz.
  • Podczas przechodzenia na ekran podsumowania rozgrywki imiona Przywoływaczy nie mają już szarego koloru, gdy gracz dalej znajduje się w poczekalni.
  • Przycisk Wskrzeszenia w Narzędziu treningowym działa teraz poprawnie i wskrzesza bohatera.
  • Bohaterowie z Zabójczym Tempem teraz poprawnie gromadzą dodatkową prędkość ataku po zaatakowaniu wrogich bohaterów, nawet jeśli cel chroni tarcza.
  • Użycie W – Czerpania Fiddlesticksa w momencie, gdy Fiora aktywuje W – Ripostę, teraz poprawnie zada obrażenia i uleczy go.
  • Bohaterowie, którzy przeprowadzają ataki podstawowe na wrogów, nie będą mogli już za nimi podążyć w Mgłę wojny.
  • DJ Sona po szybkiej transformacji nie utknie już z hełmem eterycznej postaci.
  • Jeśli Sion przygotuje R – Niepowstrzymaną Rzeź przez 3+ sek., a następnie wbiegnie w innego bohatera, to teraz poprawnie ogłuszy cel na 1,75 sek.

Nadchodzące skórki i Barwy

Wraz z tym patchem pojawią się poniższe skórki. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Wraz z tym patchem pojawią się następujące Barwy:

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama