Opis Patcha 10.5 w League of Legends
Szczegółowy opis zmian na patch 10.5 League of Legends.
Cześć.
W tym patchu w nieco bardziej usystematyzowany sposób zajmiemy się problemem „zerowej farmy na górnej alei”, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Sona i Soraka były jedynie wierzchołkiem góry lodowej hipotetycznego stylu gry opartego na „zerowej farmie na górnej alei”, więc wprowadzamy tam nieco szerzej zakrojone zmiany, aby zapobiec stosowaniu podobnej strategii w przyszłości. Jednocześnie chcemy pozwolić graczom z górnej alei na wywieranie dużego wpływu na rozgrywkę. Ornn i Sett, stanowiący obecnie fundament profesjonalnej rozgrywki, zostaną nieco osłabieni, więc te napakowane koksy przestaną już tak wszystkich rozstawiać po kątach. Wprowadzamy też drugą falę zmian w dżunglerach, żeby nieco poszerzyć wachlarz bohaterów występujących w tej roli.
Mamy też dla was zmiany wyważające tryb ARAM oraz premierę Patronów! Podobnie jak różne inne funkcje i zawartość spoza Summoner’s Rift ten rodzaj zawartości może nie być dla was, ale to w porządku. Co kto lubi. Zagrajcie w ARAM, sprawdźcie Patronów, kupcie skórki… albo i nie!
Patch w skrócie
Bohaterowie
Alistar
Zwiększone podstawowe zdrowie. Gromadzenie ładunków umiejętności biernej nie ma już czasu odnowienia po ryku Alistara.
Krówka potrzebuje więcej mleka.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Triumfalny Ryk
Amumu
Dłuższy czas odnowienia R na niższych poziomach.
Odbieramy mu część siły, jaką otrzymał w patchu 10.4.
R – Klątwa Smutnej Mumii
Bard
Zmniejszenie biernych obrażeń od dzwonków.
Przez długi czas Bard umykał naszej uwadze, ale teraz trzeba go nieco stonować, bo zaczął sobie nieco zbyt dobrze radzić w rozgrywce na wyższych poziomach. Zmniejszamy nieco wpływ słodkiej muzyki dzwonków, jaką raczą nas meepy.
Umiejętność bierna – Zew Wędrowca
Blitzcrank
Zmniejszony podstawowy pancerz.
Małe osłabienie, bo tylko lekko nas rozdrażnił.
Podstawowe statystyki
Graves
Zwiększone podstawowa odporność na magię i przyrost tej odporności. Q ma teraz stały koszt i krótszy czas odnowienia.
Graves był słaby na wyższym poziomie gry i taki sobie na każdym innym. Oddajemy mu część odporności na magię, którą zabraliśmy z jego E, oraz wzmacniamy jego grę w dżungli i alei.
Podstawowe statystyki
Q – To Koniec!
Kai’Sa
Zmniejszone skalowanie Q z mocą umiejętności, więcej ulepszonych pocisków. Zwiększone podstawowe obrażenia W i jego skalowanie z mocą umiejętności oraz zmniejszone skalowanie z całkowitymi obrażeniami od ataku. Zwiększone skrócenie czasu odnowienia ulepszonej umiejętności.
Celem tych zmian jest wzmocnienie Kai’Sy wraz z jej ewolucją, szczególnie gdy bohaterka zaczyna się specjalizować w mocy umiejętności lub obrażeniach od ataku. Jednak uważamy, że ewolucja powinna wiązać się z większą przeciwwagą.
Q – Icathiański Deszcz
W – Szperacz Pustki
Kayn
Zwiększone bierne zyskiwanie kul. Zwiększone spowolnienie W.
Ułatwiamy transformację Kayna, żeby gracz nie stał na straconej pozycji z powodu dezorientacji lub zbytniej złożoności bohatera. Wzmacniamy też nieco jego umiejętność łapania, żeby obniżyć poziom trudności Kayna.
Umiejętność bierna – Kosa Darkinów
W – Dotyk Ostrza
Lissandra
Zwiększone skalowanie Q z mocą umiejętności.
Chcemy tchnąć z powrotem nieco siły w zimny i zmrożony fundament, na którym bazuje Lissandra, żeby przeciwnicy nie mogli go bez mrugnięcia okiem przyjmować na klatę.
Q – Odłamek Lodu
Neeko
Zwiększone przyrost podstawowej prędkości ataku i jej skalowanie. Zwiększone skalowanie E z mocą umiejętności. Zwiększona tarcza R.
Wzmacniamy Neeko, by mogła się odnaleźć w każdej sytuacji niezależnie od przybranego kształtu.
Podstawowe statystyki
E – Kolco-Plączki
R – Skoczny Rozkwit
Ornn
Zmniejszone wzmocnienie obrażeń od umiejętności biernej. Podwyższony poziom automatycznego ulepszenia przedmiotów. Ulepszanie przedmiotów sojuszników dostępne jest później.
Zmniejszamy nieco jego obrażenia i cofamy wcześniejsze wzmocnienie, dzięki któremu dość mocno tryknął profesjonalne rozgrywki. Baranek jest teraz nieco zbyt agresywny i zbyt często bierze rywali na rogi.
Umiejętność bierna – Żywa Kuźnia
Rammus
Zmniejszone skalowanie podstawowej prędkości ataku.
Okazało się, że jego statystyki nie były „spoko”, tak jak myśleliśmy. Cofamy część wzmocnień, które daliśmy mu w patchu 10.4.
Podstawowe statystyki
Sett
Zmniejszone podstawowy pancerz, regeneracja zdrowia i przyrost regeneracji zdrowia. Zmniejszony czas działania spowolnienia R.
Sett szpanuje głównie w górnej alei, ale w dżungli też jest obecnie nokautująco silny. Nasz cios ma na celu osłabienie go w obu tych miejscach.
Podstawowe statystyki
R – Koniec Przedstawienia
Sivir
Zwiększone obrażenia Q na wyższych poziomach. Minimalna prędkość ruchu R teraz się skaluje.
Sivir jest teraz dość słaba, więc postanowiliśmy ją wzmocnić.
Q – Ostrze-Bumerang
R – Wielkie Łowy
Sona
Zwiększenie podstawowych obrażeń od ataku i przyrostu obrażeń od ataku. Zwiększona prędkość ruchu E przyznawana sobie – teraz ma stałą wartość.
Cofamy korekty z aktualizacji patcha 10.4, ponieważ teraz w życie wchodzą zmiany przedmiotów wspierających z Daniną, w tym Ostrza Złodziejki Czarów. Ogólnie powinno to sprawić, że Sona odzyska swoją siłę w swojej głównej alei i na dobre zniknie z górnej.
Podstawowe statystyki
E – Pieśń Prędkości
Zmiany w używaniu umiejętności poza zasięgiem
Podczas próby użycia umiejętności poza zasięgiem maksymalnym mogą stać się dwie rzeczy: albo postać się przemieści, by cel umiejętności znalazł się w zasięgu, albo umiejętność zostanie użyta na granicy zasięgu w kierunku wskazanego miejsca. Biorąc pod uwagę sposób, w jaki gracze, szczególnie mniej doświadczeni, próbują używać trzech poniższych umiejętności, zmieniamy ich działanie tak, aby były używane na granicy zasięgu. W przypadku Syndry ułatwi to wykonanie jej kombinacji Q->E.
Doświadczeni gracze będą się musieli na nowo przyzwyczaić do działania tych umiejętności na większym dystansie, ale naszym celem nie jest zmiana ich siły. W razie potrzeby dokonamy stosownych korekt.
Zmienione umiejętności
- E – Deszcz Kul Miss Fortune
- Q – Mroczna Kula Syndry
- E – Grad Strzał Varusa
Dżunglerzy
Zmiany w wachlarzu dostępnych dżunglerów wprowadzone przez ostatni patch dobrze się przyjęły. Wielu graczy o niższych umiejętnościach z powodzeniem próbowało używać nowych bohaterów, ale bohaterowie ci nie zdominowali jednak rozgrywki na wyższych poziomach. Z tej grupy Morde i Darius radzili sobie nieco gorzej, więc wyciągamy ku nim pomocną dłoń. Dorzucamy też Poppy do tej mieszanki. W rękach niektórych graczy już teraz stanowi dobry wybór na dżunglę, więc wzmocnienie będzie subtelne.
Darius
Mordekaiser
Poppy
Znaczenie górnej alei
OPANCERZENIE WIEŻ
Opancerzenie wieży zapewnia więcej złota, otrzymuje większe obrażenia od bohaterów walczących w zwarciu i jest bardziej odporne na grupowe ataki.
Przekształcamy opancerzenie wież w taki sposób, by stało się bardziej atrakcyjnym celem na górnej alei dla bohaterów walczących w zwarciu i atakujących je samotnie. Opancerzenie będzie teraz otrzymywać więcej obrażeń od bohaterów walczących wręcz, więc większość bohaterów z górnej alei będzie łatwiej je niszczyć (i zgarniać premię za zniszczenie pierwszej wieży). Zwiększenie wytrzymałości pawęży oznacza, że grupowe ataki nie będą już tak skuteczne, a taktyka „gankować dół i szykować się na smoka” straci na atrakcyjności w fazie gry w alei. Więcej złota za płyty doda tym zmianom znaczenia. W patchu 10.5 opuszczenie alei i wędrowanie po mapie będzie dosłownie bardziej kosztowne.
Do grających bohaterami dystansowymi: druga i trzecia linia wzajemnie się równoważą i będziecie zadawać pancerzowi tyle samo obrażeń co wcześniej. Po prostu nie chcieliśmy pisać „wieże otrzymują więcej obrażeń od bohaterów walczących w zwarciu”.
Ostrze Zniszczonego Króla
Obrażenia od aktualnego zdrowia zwiększone dla bohaterów walczących w zwarciu.
Ostrze Zniszczonego Króla u wojowników wypadło trochę z obiegu. Wzmacniamy je, by stało się dodatkową opcją do radzenia sobie z molochami i obrońcami.
Krwiożercza Hydra
Zwiększona kradzież życia. Zwiększony obszar użycia, teraz aktywuje się na maksymalnym zasięgu ataku.
Wzmocnienie Krwiożerczej Hydry powinno zwiększyć jej atrakcyjność w oczach większej liczby bohaterów i wzmocnić bohaterów, którzy już po nią sięgają. Użycie Półksiężyca będzie teraz działać poprawnie w rękach bohaterów z zasięgiem ataku większym niż 125 jedn.
Kolosalna Hydra
Zwiększone obrażenia umiejętności biernej w stożku.
Wzmacniamy skalowanie obrażeń ze zdrowiem bohatera Kolosalnej Hydry, aby zwiększyć jej skuteczność u postaci z dużym zdrowiem.
Przedmioty
Ostrze Złodziejki Czarów
Teraz Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w pobliżu znajduje się sojusznik.
Usuwamy użyteczność przedmiotów wspierających w solowych alejach.
Widmowy Sierp
Teraz Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w pobliżu znajduje się sojusznik.
Usuwamy użyteczność przedmiotów wspierających w solowych alejach.
Buty Mobilności
Zwiększony koszt.
Buty Mobilności znacznie ułatwiają potęgowanie zdobytej przewagi w grze rankingowej na wyższych poziomach i wzmacniają wpływ mocnych alei na całą grę, przez co wybór butów staje się ograniczony. Chcemy sprawić, by było to dobro nieco bardziej luksusowe, a nie przedmiot, który jest łatwo dostępny po wypracowaniu przewagi.
Buty Prędkości
Zwiększona prędkość ruchu.
Buty Prędkości są obecnie dość średnie, więc zwiększamy nieco ich atrakcyjność.
Zmiany wyważające w trybie ARAM
Wzmocnienia w patchu 10.5
Osłabienia w patchu 10.5
Patronowie
Patch 10.5 wprowadza Patronów. Rejestrujcie, upamiętniajcie i celebrujcie swoje chwile chwały w grze i poza nią oraz śledźcie statystyki swoich ulubionych bohaterów. Patronowie z Serii Początkowej są dostępni za Niebieską Esencję, a Patronowie 1. Serii za RP.
Naprawione błędy
- E – Rąb i Siecz Renektona nie powoduje już odtworzenia dźwięku trafienia, jeśli umiejętność w nic nie trafiła.
- Gdy Idealne Wyczucie Czasu zmienia Uruchamianie Stopera w Replikę Stopera, nie zamienia to już przedmiotów miejscami.
- Czas odnowienia W – Pożarcia Tahm Kencha nie zostaje już skrócony o połowę, gdy sojuszniczy bohater pozostanie w jego paszczy przez cały czas trwania umiejętności, i nie zapewnia już dwukrotnych obrażeń z efektu Biernego – Smakosz.
- Rakan nie może już gromadzić ładunków Zaklinacza Zaklęć, używając E2 – Tańca Bojowego na sojusznikach, którzy znajdują się poza zasięgiem umiejętności.
- W Clash imiona Przywoływaczy nie pojawiają się już w złej kolejności podczas fazy sprawdzania.
- Przytrzymanie kursora na Duszy Oceanicznego Smoka na tablicy wyników nie powoduje już krótkiego zacinania się gry.
- Ostatnie draśnięcie zgromadzonych obrażeń Tańca Śmierci teraz poprawnie zabija cel, zamiast zostawiać mu 1 PZ.
- Naprawiono błąd powodujący, że przycisku Usuń nie dało się przełączyć w zakładce Runy na ekranie Kolekcja, przez co gracze nie mogli usuwać większej liczby stron na runy naraz.
- Podczas przechodzenia na ekran podsumowania rozgrywki imiona Przywoływaczy nie mają już szarego koloru, gdy gracz dalej znajduje się w poczekalni.
- Przycisk Wskrzeszenia w Narzędziu treningowym działa teraz poprawnie i wskrzesza bohatera.
- Bohaterowie z Zabójczym Tempem teraz poprawnie gromadzą dodatkową prędkość ataku po zaatakowaniu wrogich bohaterów, nawet jeśli cel chroni tarcza.
- Użycie W – Czerpania Fiddlesticksa w momencie, gdy Fiora aktywuje W – Ripostę, teraz poprawnie zada obrażenia i uleczy go.
- Bohaterowie, którzy przeprowadzają ataki podstawowe na wrogów, nie będą mogli już za nimi podążyć w Mgłę wojny.
- DJ Sona po szybkiej transformacji nie utknie już z hełmem eterycznej postaci.
- Jeśli Sion przygotuje R – Niepowstrzymaną Rzeź przez 3+ sek., a następnie wbiegnie w innego bohatera, to teraz poprawnie ogłuszy cel na 1,75 sek.
Nadchodzące skórki i Barwy
Wraz z tym patchem pojawią się poniższe skórki. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Wraz z tym patchem pojawią się następujące Barwy: