Opis Patcha 10.6 w League of Legends
Szczegóły zmian na patch 10.6 w League of Legends.
Witajcie, dzieci ziemi.
W tym patchu powitamy nowego, podstępniejszego Wukonga i aktualizację systemu dobierania przeciwników, która sprawi, że mniej gier będzie miało nierówną liczbę graczy na wymuszonych pozycjach w obu drużynach. Szczegóły są o wiele bardziej interesujące niż moje ogólne podsumowanie, więc nie omieszkajcie zjechać w dół i dowiedzieć się wszystkiego!
Kontynuujemy prace z ostatniego patcha, wprowadzamy trzecią partię dżunglowych zmian, które obejmą bohaterów (jeszcze) niebędących dżunglerami, i dodatkowe modyfikacje systemowe mające pomóc górnym w byciu postrachem na przestrzeni całej gry.
Patch w skrócie
Równość liczby graczy na wymuszonych pozycjach w grach rankingowych
System dobierania przeciwników w kolejce solo/duet teraz będzie rzadziej tworzył gry, w których w obu drużynach nie ma takiej samej liczby graczy na wymuszonych pozycjach.
Nie jest tajemnicą, że posiadanie gracza na wymuszonej pozycji (albo dwóch) w swojej drużynie, gdy wszyscy przeciwnicy grają na swoich głównych pozycjach, jest ciężkie. Po tej zmianie system będzie czekać chwilę dłużej przed stworzeniem gry, by móc umieścić graczy na wymuszonej pozycji w obu drużynach (albo, jeśli to możliwe, w żadnej z drużyn). Choć nie możemy całkowicie pozbyć się wymuszonej pozycji, nie sprawiając, że czasy oczekiwania na mecz wystrzelą w kosmos, ta zmiana powinna uczynić gry z graczami na wymuszonych pozycjach zdecydowanie bardziej fair.
Przyglądamy się również podobnej zmianie, która wyrównuje liczbę graczy w omówionej grupie w obu drużynach. W pierwszej fazie testów działała całkiem nieźle w próżni. Jednakże połączyła się ze zmianami dotyczącymi równości liczby graczy na wymuszonych pozycjach w naprawdę okropny sposób, co doprowadziło do tego, że różnica MMR między drużynami w tworzonych grach była o wiele wyższa, niż chcieliśmy. Dlatego usprawniamy nasz pomysł i mamy nadzieję, że trafi do was w niedalekiej przyszłości.
Na chwilę obecną wprowadzamy tę zmianę tylko w systemie dobierania przeciwników w kolejce solo/duet, ponieważ na resztę kolejek ma inny wpływ. Jednak jeśli wszystko będzie układać się dobrze, chcemy rozszerzyć te zmianę na pozostałe kolejki.
Bohaterowie
Anivia
Dłuższy czas działania Oblodzenia R.
Wdrażamy zmianę ujednolicającą czas działania Oblodzenia Anivii (to osłabienie, które podwaja obrażenia jej E) w przypadku jej superumiejętności, żeby wszystkie umiejętności nakładające Oblodzenie nakładały je dokładnie tak samo.
R – Burza Lodu
Aphelios
Zmniejszone leczenie Severum i podstawowe obrażenia Infernum zadawane stworom. Zmniejszone wzmocnione obrażenia Crescendum.
Aphelios wciąż dominuje w rozgrywkach profesjonalnych. Zabieramy moc z mechanik, które profesjonalni zawodnicy cenią bardziej niż gracze z innych kręgów.
Severum, Pistolet-kosa
Infernum, Miotacz Ognia
Crescendum, Czakram
Darius
Zmniejszone dodatkowe obrażenia W, zwiększony koszt. Zwiększony koszt E, ale teraz skaluje się on w dół z poziomem.
Darius przekroczył granicę wyważenia po wszystkich zmianach, które wpłynęły na górną aleję i przedmioty dla wojowników. Osłabiamy go lekko i kładziemy większy nacisk na to, żeby użycie Pochwycenia wymagało podjęcia jeszcze ważniejszej decyzji strategicznej.
W – Okaleczający Cios
E – Pochwycenie
Draven
Zwiększona zanikająca w czasie prędkość ruchu W.
Draven otrzyma takie wzmocnienia, żeby dravenowi wyjadacze mogli wykorzystać je i pozwolić mu wepchnąć się do rozgrywek na wyższych poziomach umiejętności.
W – Gorąca Krew
Garen
Zmniejszony podstawowy przyrost odporności na magię. Zmniejszone obrażenia od trafienia krytycznego E.
Różnorodność zestawów Garena jest dość wysoka, ale to wciąż nie jest to, czego byśmy chcieli, więc osłabiamy niektóre statystki, przez które grający Garenem skłaniają się ku zaopatrywaniu się w obrażenia. Poza tym nasz demaciański mięśniak aktualnie jest naprawdę mocny.
Podstawowe statystyki
E – Osąd
Hecarim
Dłuższy czas działania przestraszenia R.
Zachęcamy Hecarima do podejmowania większego ryzyka poprzez inicjowanie walk z maksymalnego dystansu jego superumiejętności.
R – Nawałnica Cieni
Kayn
Zwiększona prędkość zyskiwania kul umiejętności biernej na wyższych poziomach.
W ostatnim patchu wyrównaliśmy zdobywanie kul w czasie przez Kayna, ale przez to zaczął się transformować w późniejszym etapie gry. Chcemy, żeby jego transformacja zachodziła bliżej czasu, w którym zachodziła przed poprzednimi zmianami.
Umiejętność bierna – Kosa Darkinów
Kindred
Zwiększone podstawowy przyrost obrażeń od ataku i regeneracja many. Zwiększone przywrócenie zdrowia W. Zwiększone leczenie R.
Kindred czują głód wzmocnień. Skoro Owca i Wilk byli ostatnio raczej słabi, dajemy im smaczne pożywienie w postaci leczenia i skalowania.
Podstawowe statystyki
W – Wilczy Szał
R – Jagnięcy Spokój
Morgana
Zwiększona podstawowa prędkość ruchu. Zwiększona wytrzymałość tarczy E na niższych poziomach.
Wprowadzamy wzmocnienia głównie dla Morgany w roli wspierającej, ponieważ Morgana jako środkowa ma się całkiem nieźle.
Podstawowe statystyki
E – Mroczna Tarcza
Ryze
Zwiększony podstawowy przyrost regeneracji many. Zwiększone obrażenia W na wyższych poziomach.
Chcemy zająć się popularnością Ryze’a w rozgrywkach profesjonalnych i dopilnować, żeby całkowicie ich nie zdominował, ale jego późna faza gry nie jest tak mocna jak mogłaby być. Ugruntowujemy jego pozycję jako króla poziomu 18., żeby mógł z łatwością wykorzystywać wszystkie okazje, które nadarzą się, jeśli gra faktycznie potrwa tak długo.
Podstawowe statystyki
W – Runiczne Więzienie
Senna
Zmniejszona ilość obrażeń od ataku za każdą duszę z umiejętności biernej, czas odnowienia efektu Mgły teraz się skaluje.
Senna jako wspierająca jest zbyt silna na chwilę obecną, szczególnie jeśli połączy się ją z defensywnymi obrońcami. Zmniejszamy wartość Dusz i częstotliwość używania efektu Rozgrzeszenia na wrogich bohaterach, żeby Senna nie mogła cały czas nękać wrogów w alei, a może to robić zdecydowanie częściej, gdy ma jakiegoś obrońcę w roli swojego osobistego ochroniarza.
Umiejętność bierna – Rozgrzeszenie
Shaco
Zmniejszone obrażenia ataku podstawowego klona R.
Shaco z obrażeniami od ataku jest aktualnie trochę zbyt mocny, więc delikatnie go osłabiamy.
R – Halucynacje
Soraka
Zwiększone leczenie Odmłodzenia Q, zwiększona dodatkowa prędkość ruchu.
Przywracamy trochę mocy Deszczowi Gwiazd, skoro pozbyliśmy się tej nieznośnej Soraki z górnej alei i nie stanowi już ona zagrożenia dla znanej nam czasoprzestrzeni.
Q – Deszcz Gwiazd
Twisted Fate
Zwiększone skalowanie niebieskich i czerwonych kart W z mocą umiejętności.
Dodatkowy powód, żeby w późnej fazie gry znaczyć karty nieco inaczej niż zwykle.
W – Wybierz Kartę
Urgot
Dłuższy czas działania spowolnienia Q. Dłuższy czas działania ogłuszenia E.
Jako że Czystka jest umiejętnością, którą Urgot standardowo maksymalizuje pierwszą, jego inne umiejętności mogą sprawiać wrażenie słabych. Małe wzmocnienie efektów kontroli tłumu Urgota sprawi, że jego kombinacja umiejętności będzie solidniejsza, nawet jeśli przeciwnicy posiadają nieustępliwość. Dzięki temu Urgot będzie mógł hUrgotać jeszcze głośniej.
Q – Pocisk Żrący
E – Pogarda
Veigar
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku, przyrost obrażeń od ataku i pancerz. Zwiększone obrażenia podstawowe Q.
Mikrusie wzmocnienia dla naszego mikrusa.
Podstawowe statystyki
Q – Złowrogie Uderzenie
Wukong
Statystyki umiejętności biernej zwiększają się w zależności od walki z bohaterami a nie od tego, ilu jest ich w pobliżu. W teraz posiada doskok i przynętę, która naśladuje ataki podstawowe i umiejętności. R może zostać użyte dwukrotnie.
Jednym z głównych celów aktualizacji było zapewnienie Wukongowi stylu gry prawdziwego rozrabiaki, ponieważ wydawało się nam, że takowego potrzebuje. Dlatego zwiększamy jego możliwości i elastyczność w walce, by miał więcej sposobów na ogranie wrogów. Nasza małpa będzie mogła wreszcie nabijać ludzi w butelkę zamiast zabijać ich jednym ciosem swojego kostura. Dodatkowo chcemy wzmocnić Wukonga w rolach osiłka, górnego i dżunglera, ponieważ kiedy znajdzie się w rolach środkowego i zabójcy (mimo że nieźle się spisuje), to niefajnie jest grać nim ani przeciwko niemu. A no i ten… coś tam, coś tam, 200+ lat.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Kamienna Skóra
Q – Miażdżący Cios
zaktualizowanoW – Wojowniczy Żartowniś
E – Cios Nimbu
R – Cyklon
Xerath
Zwiększone wzmocnienie obrażeń w środku W. Obrażenia każdego pocisku R zwiększone na wyższych poziomach.
Chcemy wzmocnić umiejętności Xeratha wymagające snajperskiej precyzji, żeby nagrodzić grających Xerathem za wyszlifowanie swojej celności do perfekcji.
W – Oko Zniszczenia
R – Tajemny Rytuał
Dżunglerzy
Wprowadzamy kolejną, trzecią partię zmian mających zdywersyfikować i poszerzyć pulę dżunglerów. Pewnie zauważycie, że zmieniamy Morganę tak, żeby można było nią grać w dżungli, ale wzmacniamy ją również w innych rolach. Będziemy monitorować efekt tych zmian, żeby nie miały zbyt dużego wpływu na cokolwiek na wyższych szczeblach drabinki rankingowej. Chcemy również potwierdzić, że faktycznie urozmaicają pulę bohaterów wybieranych do dżungli.
Brand
Morgana
Shen
Teemo
Yorick
Zyra
Mechanika przekazywania złota
Przekazywanie złota wciąż jest obecne w solo kolejce na każdym szczeblu drabinki rankingowej. Zaostrzamy ograniczenia, żeby bohaterowie w alejach byli bardziej zmotywowani do zatrzymywania złota i PD dla siebie. To obostrzenie nie dotknie nikogo, kto normalnie rozgrywa fazę gry w alei i nie przekazuje złota sojusznikowi.
UNIKALNE – Łowca Potworów
Kontynuacja prac nad znaczeniem górnej alei
Po zmianach z patcha 10.5 wprowadzamy kolejny zestaw zmian obejmujący Taniec Śmierci i Teleportację. Ta mieszanka wesprze nas w dążeniu do osiągnięcia założeń naszego celu i pomoże górnym, którzy zakończyli fazę gry w alei, kupować przedmioty pozwalające im na wywarcie większego wpływu, by mogli pozostać postrachem na przestrzeni całej gry. Zmiana dotycząca Teleportacji zmieni ją z wyśmienitego narzędzia do utrzymywania się w alei na narzędzie idealne do przeprowadzania dywersji i flankowania w późnej fazie gry.
Taniec Śmierci
Teleportacja
Polecane przedmioty
Wraz z ewolucją League of Legends gracze odkrywają nowe mety i strategie, bohaterowie przechodzą zmiany, a przedmioty są przerabiane, dodawane lub usuwane. W czasie całego tego modyfikowania polecane przedmioty zostają pozostawione na pastwę losu i nigdy nie są aktualizowane, by odzwierciedlać wszystkie zmiany wprowadzane do gry. Postanowiliśmy poprawić drobne błędy albo w niektórych przypadkach zupełnie wymienić przedmioty wyświetlane w sklepie, żeby gracze mieli dostęp do dobrego zestawu, po który mogą sięgnąć niezależnie od swojego poziomu umiejętności. (Uwaga: nie oznacza to, że polecane przedmioty to najlepszy zestaw przedmiotów, tylko taki, z którym nowi gracze mają największe szanse na odniesienie sukcesu)
Lista bohaterów, których polecane przedmioty przeszły spore zmiany: Alistar, Ashe, Blitzcrank, Garen, Gragas, Ivern, Kai’Sa, Kassadin, Kayn, Kindred, LeBlanc, Lee Sin, Leona, Lucian, Master Yi, Miss Fortune, Mordekaiser, Morgana, Olaf, Qiyana, Rakan, Renekton, Rengar, Riven, Rumble, Shaco, Sona, Swain, Syndra, Talon, Taric, Thresh, Varus, Vayne, Vel’Koz, Warwick, Xerath, Xin Zhao, Zilean, Zoe, Zyra.
Zmiana wyważające w trybie ARAM
Osłabienia
Ikony nawigacji
Nasze główne menu nawigacji w kliencie League of Legends pęka w szwach, ponieważ wreszcie dołączyły tam również Teamfight Tactics i Clash. Chcemy zrobić tam nieco miejsca i od razu usprawnić działanie niektórych funkcji. Dlatego zakładki Profil i Kolekcja przeobrazimy w ikony podobne do aktualnych ikon Łupów i Sklepu. Dzięki sondzie przeprowadzonej wśród graczy dowiedzieliśmy się, że czasami mylą oni ikony Łupów i Sklepu, dlatego w patchu 10.5 zmieniliśmy ikonę Łupów, by bardziej przywodziła na myśl tworzenie, a w tym patchu zmieniliśmy wygląd ikony Sklepu, żeby się wyróżniała.
Naprawione błędy
- Okna modalne w zaktualizowanym kliencie League of Legends teraz umożliwiają kliknięcie poza nimi, żeby je zamknąć (nie trzeba już zawsze klikać na „X”).
- Rek’Sai nie zyskuje już trzysekundowej niewrażliwości na efekty kontroli tłumu po skoczeniu na klony za pomocą R – Pośpiechu Pustki.
- Podczas prób użycia E – Deszczu Kul Miss Fortune, Q – Mrocznej Kuli Syndry lub E – Gradu Strzał Varusa poza maksymalnym zasięgiem tych umiejętności tuż po użyciu Błysku, ich umiejscowienie zostanie teraz poprawnie zaktualizowane i będą one użyte na maksymalny zasięg po wliczeniu Błysku.
- Użycie czaru przywoływacza, by aktywować Płaszcz Nimbu, już nie zresetuje żadnych trwających animacji ataku podstawowego.
- Gdy LeBlanc zostanie przygwożdżona przez R – Koniec Przedstawienia Setta, nie wróci już do swojego znacznika W – Zniekształcenia i znacznik ten będzie się utrzymywał przez odpowiedni czas.
- Gangplank będzie teraz poprawnie zyskiwał złoto lub Srebrne Węże za pomocą Q – Paktujemy?, jeśli naładowana błyskawica Kosy Statikka zabije cel.
- R – Wymiar Śmierci Mordekaisera już nie zadaje dodatkowych obrażeń równych 10% maksymalnego zdrowia celu, jeśli zostanie rzucony na cel mający pełne zdrowie.
- Efekty wampiryzmu zaklęć i wszechwampiryzmu teraz poprawnie zapewniają leczenie, nawet jeśli ich cele mają tarcze.
- Opaska Przepływu Many teraz poprawnie aktywuje się, gdy wrogi bohater zostanie trafiony umiejętnością.
- Graves zadaje teraz poprawną ilość obrażeń, gdy atakuje cel za pomocą naładowanego ataku podstawowego na maksymalny zasięg (efekt naładowania bierze się z Ognistej Armaty).
- Ulepszenia emotek maestrii pochodzące z ukończenia zestawów Patronów (osiągnięcia 15 kamieni milowych) powinny być teraz przyznawane poprawnie.
- Patron Gangplanka „Plądrowanie” teraz będzie poprawnie liczył złoto z niebezpośrednich obrażeń Q – Paktujemy? (czyli na przykład z łańcuchowych eksplozji beczek).
- Ogłoszenia o osiągnięciu kamieni milowych Patronów już nie będą natychmiastowo znikać, jeśli gracz rozpocznie walkę, kiedy akurat się pojawią.
- Ogłoszenia o osiągnieciu kamieni milowych Patronów przez wrogów już nie powinny się wyświetlać, gdy odpowiednia opcja jest zaznaczona w ustawieniach wyświetlania Patronów.
- Ustawienia wyświetlania kamieni milowych Patronów powinny utrzymywać się z jednego użycia klienta na kolejne.
- Kamienie milowe Patronów teraz poprawnie wyświetlają się po tym, jak gracz zakończy walkę, jeśli czynność potrzebna do rozniecenia ognia Patrona wymaga od gracza bycia w walce.
- Postępy w kamieniach milowych Patronów czynione w grze powinny być teraz precyzyjnie odzwierciedlane w kliencie.
Nadchodzące skórki i Barwy
Wraz z tym patchem pojawią się poniższe skórki. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Wraz z tym patchem pojawią się następujące Barwy: