w

Opis Patcha 10.8 w League of Legends

Szczegółowy opis zmian w patchu 10.8.


Siemacie, wszyscy Brylantowi Lwobrońcy i Cichogony!

W tym patchu przygotowaliśmy kolejne zmiany dotyczące mechaniki przekazywania złota i parę ogólnych modyfikacji dżungli, które pomogą ustabilizować wpływ dżunglerów na wczesną fazę gry. Trochę zmniejszamy szkody, jakie gank może wyrządzić wrogowi, i dajemy dżunglerom regularniejszy napływ punktów doświadczenia od środkowej do późnej fazy gry. Zmiany te powinny pomóc graczom podnosić się po problemach we wczesnej fazie gry. Poza tym chcemy pomóc graczom, którzy zbytnio nie optymalizują tego, jak czyszczą dżunglę, więc ułatwiamy im utrzymywanie się w dżungli, żeby nie czuli się źle, gdy przyjmą trochę za dużo obrażeń od Brzytwodzioba.

Przygotowaliśmy również kilka drobnych zmian dotyczących rzeczy takich jak narzędzie treningowe i liczniki związane z umiejętnościami, które ułatwią graczom sprawdzenie, ile czasu będzie jeszcze trwała ich umiejętność lub wzmocnienie. Koniecznie je sprawdźcie!

Patch w skrócie

Morgana z Sabatu, LeBlanc z Sabatu, Zyra z Sabatu i Zyra z Sabatu (Prestiżowa Edycja) będą dostępne 16 kwietnia 2020 r.

Bohaterowie

Aphelios

Usunięte przebicie dodatkowego pancerza z umiejętności biernej, dodana destrukcja. Skalowanie obrażeń podstawowych i czasów odnowienia Q z poziomami zajmuje dłużej, zwiększone skalowanie obrażeń.

Aphelios cały czas dominuje rozgrywki profesjonalne dzięki swoim ogromnym spluwom. Chcemy uderzyć w jego krzywą mocy i zdolność do rozprawiania się z wytrzymałymi przednimi formacjami, z którymi często mierzy się na poziomie profesjonalnym.

Umiejętność bierna – Zabójca i Wieszczka

usuniętoPRZEBICIE DODATKOWEGO PANCERZA Aphelios nie zyskuje już 3/6/9/12/15/18% przebicia dodatkowego pancerza
nowośćDESTRUKCJA Aphelios zyskuje teraz 2/4/6/8/10/12 pkt. destrukcji

Q – Broń Wiernych

SKALOWANIE OBRAŻEŃ PODSTAWOWYCH I CZASU ODNOWIENIA Z POZIOMAMI Skalowanie podstawowych obrażeń i czasów odnowienia umiejętności broni Apheliosa odbywa się od 1. do 9. poziomu  1. do 13. poziomu
SKALOWANIE STRZAŁU KSIĘŻYCA Z OBRAŻENIAMI OD ATAKU 0,6 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku  0,42-0,6 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
SKALOWANIE RZEZI Z OBRAŻENIAMI OD ATAKU 0,3 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku  0,21-0,3 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
SKALOWANIE OBRAŻEŃ UNIERUCHAMIAJĄCEGO ZAĆMIENIA 0,35 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku  0,26-0,35 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
SKALOWANIE OBRAŻEŃ FALI ZMIERZCHU 0,8 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku  0,56-0,8 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
SKALOWANIE OBRAŻEŃ DZIAŁKA STRAŻNICZEGO 0,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku  0,35-0,5 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku

Ashe

Zwiększona dodatkowa prędkość ataku Q.

Uderzajcie jeszcze szybciej. Ashe ostatnio była trochę słabsza, niż byśmy chcieli, więc zwiększamy obrażenia jej głównej umiejętności, bo takie już z nas zimne dranie.

Q – Skupienie Tropicielki

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 20/25/30/35/40%  20/30/40/50/60%

Evelynn

Zwiększone obrażenia Q.

Zwiększamy obrażenia Evelynn, żeby łatwiej jej było wygrywać pojedynki i czyścić obozy we wczesnej fazie gry.

Q – Kolec Nienawiści

PODSTAWOWE OBRAŻENIA KOLCA 25/30/35/40/45 pkt. (maksymalnie 75/90/105/120/135 pkt.)  30/35/40/45/50 pkt. (maksymalnie 90/105/120/135/150 pkt.)

Kalista

Zmniejszony podstawowy pancerz. Zmniejszono spowolnienie E.

Obniżamy poziom mocy Kalisty, szczególnie jeśli chodzi o jej kontrolę tłumu we wczesnej fazie gry, żeby utrudnić jej trzymanie wrogów na dystans, gdy jest w pojedynkę. Chcemy, by bardziej polegała na swoim wspierającym.


Podstawowe statystyki

PANCERZ 23 pkt.  21 pkt.

E – Rozdarcie

SPOWOLNIENIE 25/30/35/40/45%  10/18/26/34/42%

Master Yi

Zmniejszona dodatkowa prędkość ataku R.

Yi zbyt często zyskuje ogromną przewagę, zwłaszcza w grach na średnim poziomie umiejętności, więc zabieramy trochę mocy z jego superumiejętności, żeby go trochę przystopować.

R – Nieśmiertelny

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 30/55/80%  25/45/65%

Orianna

Zwiększony mnożnik efektu wpływającego na prędkość ruchu W na wyższych poziomach. Zwiększone skalowanie wytrzymałości tarczy E.

Dajemy naszej nakręcanej baletnicy trochę lepsze efekty kontroli tłumu i nieco mocniejsze efekty wspomagające sojuszników, żeby działała bardziej jak w zegarku.

W – Rozkaz: Dysonans

PRZYSPIESZENIE SOJUSZNIKA / SPOWOLNIENIE WROGA 20/25/30/35/40% prędkości ruchu  30/35/40/45/50% prędkości ruchu

E – Rozkaz: Chroń

SKALOWANIE WYTRZYMAŁOŚCI TARCZY 0,4 pkt. mocy umiejętności  0,5 pkt. mocy umiejętności

Ryze

Zaokrąglone w górę podstawowe zdrowie, pancerz i obrażenia. Zwiększona prędkość ruchu Q.

Ostrożnie wzmacniamy Ryze’a, przy okazji robiąc porządek w jego statystykach.


Podstawowe statystyki

ZDROWIE 570,48 pkt.  575 pkt.
PANCERZ 21,552 pkt.  22 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU 55,04 pkt.  56 pkt.

Q – Przeciążenie

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU 20/25/30/35/40% przy zużyciu 2 run  28/32/36/40/44% przy zużyciu 2 run

Senna

Zmniejszona szansa na pojawienie się Upiora z Mgły z umiejętności biernej.

Odbieramy Sennie trochę siły, ponieważ granie nią idzie naszym graczom coraz lepiej.

Umiejętność bierna – Rozgrzeszenie

SZANSA NA POJAWIENIE SIĘ UPIORA Z MGŁY 25% w przypadku stworów niezabitych przez Sennę  22% w przypadku stworów niezabitych przez Sennę

Sett

Zmniejszone obrażenia podstawowe W.

Gracze dość często wykorzystują W Setta, żeby kontrolować fale stworów we wczesnej fazie gry, więc ułatwiamy życie ich wrogom, bo ci prędzej czy później i tak zostaną poczęstowani sierpowym.

W – Sierpowy

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 90/120/150/180/210 pkt.  80/105/130/155/180 pkt.

Soraka

Zwiększona podstawowa mana. Zmniejszony koszt Q.

Czarodziejki Gwiazd dostają sporo many. Nie kłamię. Pozwalamy Sorace na trochę więcej, żeby mogła mieć większy wpływ na fazę gry w alei.


Podstawowe statystyki

MANA 375 pkt.  425 pkt.

Q – Deszcz Gwiazd

KOSZT 60/65/70/75/80 pkt. many  45/50/55/60/65 pkt. many

Tristana

Zwiększone skalowanie E z dodatkowymi obrażeniami od ataku.

Wzmacniamy najsłynniejszą umiejętność Tristany, żeby mogła obracać wrogów w proch przez całą grę.

E – Ładunek Wybuchowy

SKALOWANIE OBRAŻEŃ WYBUCHU 50/70/90/110/130% dodatkowych obrażeń od ataku  50/75/100/125/150% dodatkowych obrażeń od ataku

Urgot

Naprawione błędy związane z E. Krótszy czas odnowienia R.

Naprawiamy błędy związane z Pogardą i dajemy Urgotowi więcej okazji do straszenia. I zabijania. I takich tam.

E – Pogarda

NAPRAWIONY BŁĄD ZWIĄZANY Z PRĘDKOŚCIĄ RUCHU Naprawiono błąd powodujący, że Urgot nie otrzymywał dodatkowej prędkości ruchu podczas doskoku.
NAPRAWIONY BŁĄD ZWIĄZANY Z OGŁUSZENIEM Całkowity czas trwania efektu kontroli tłumu Pogardy wynosi teraz 1,5 sek., wliczając w to czas działania ogłuszenia i czas, jaki upływa, podczas gdy Urgot przerzuca wroga. Teraz ten czas zgadza się z tym, co chcieliśmy osiągnąć w patchu 10.6. (Opis Pogardy również pokazuje teraz poprawny czas działania efektu kontroli tłumu).

R – Strach ponad Śmierć

CZAS ODNOWIENIA 120/95/70 sek.  100/85/70 sek.

Varus

Dłuższy czas odnowienia R.

Chcemy nieco ograniczyć moc Varusa, nie naruszając przy tym równowagi między obydwoma zestawami przedmiotów, które można wykorzystać, grając nim, więc postanowiliśmy wyważyć tę umiejętność, która po równo wpłynie na oba zestawy i nie zepsuje żadnego nich.

R – Łańcuch Zepsucia

CZAS ODNOWIENIA 110/90/70 sek.  130/100/70 sek.

Xayah

Zwiększone obrażenia E za każde trafione pióro.

Wzmacniamy Wezwanie Ostrzy, żeby Xayah dalej mogła robić pióre ze swoich wrogów.

E – Wezwanie Ostrzy

OBRAŻENIA KAŻDEGO KOLEJNEGO TRAFIONEGO PIÓRA 10% mniej obrażeń z każdym kolejnym piórem  5% mniej obrażeń z każdym kolejnym piórem

Liczniki dotyczące umiejętności bohaterów

Widzieliśmy, że gracze proszą o wprowadzenie zmian do kolejnych umiejętności, których można użyć ponownie, więc wprowadziliśmy więcej wskaźników pokazujących czas na ponowne użycie.


Ramka (przygotowanie lub ponowne użycie)

E – Haki/Odbicie od Ściany Camille
W – Sroga Lekcja Illaoi
Q – Wyjąca Wichura Janny
W – Wzmocnienie Jaxa
E – Kontratak Jaxa
E – Świetlista Osobliwość Lux
R – Paranoja Nocturne’a
R – Rozbłysk Demona Swaina
Q – Wyrok Śmierci Thresha
Q – Przebijająca Strzała Varusa
Q – Niszczyciel Skarbca Vi
Naznaczenie (śnieżki na Howling Abyss)

Pasek (stan/wzmocnienie)

Q – Wirujący Topór Dravena
W – Hipersiła Gnara
E – Hop Gnara
Prędkość ataku z E – Haki/Odbicie od Ściany Camille
R – Hextechowe Ultimatum Camille

Mechanika przekazywania złota

Nasze próby osłabienia skuteczności przekazywania złota znacznie zmniejszyły popularność tej strategii, ale wciąż wydaje się ona efektywna dla osób nadal z niej korzystających. Chcemy sprawdzić, czy zmiana aktualnych parametrów jeszcze bardziej zmniejszy skuteczność takich par, jak Master Yi i Taric.


UNIKALNE – Łowca Potworów

AKTYWOWANIE KARY ZŁOTA ZE STWORÓW Kiedy złoto zdobyte przez zabijanie stworów jest większe niż 50% złota zdobytego przez zabijanie potworów  40% złota zdobytego przez zabijanie potworów
USUNIĘCIE KARY ZŁOTA ZE STWORÓW Po upływie 14 minut  Po upływie 20 minut

Zmiany związane ze śmiercią

Zmieniamy szansę drużyn na szybkie zyskanie przewagi we wczesnej fazie gry, by zagwarantować, że mecze nie będą tak często wymykać się spod kontroli, a drużyny będą miały większą szansę na wyważoną grę. Punkty doświadczenia za zabójstwo w połączeniu z Obroną Terytorialną nadal są bardzo silne, ale nie mają aż tak wielkiego wpływu na rozgrywkę, jak wcześniej. Zmiana rodzaju zabójstw na solowe pozwala zwiększyć wpływ jednostki na grę, co stale chcemy promować, zwłaszcza że widzimy mocne ukierunkowanie na wspólne zabójstwa.

Rozumiemy, że zmiany te mogą zaszkodzić przede wszystkim dżunglerom, ale dokładamy starań, aby przywrócić im moc w miejscach, które pasują do tej roli. (Poniżej znajdziecie więcej informacji na ten temat).

nowośćPRZYSPIESZENIE Z LITOŚCI W przypadku śmierci zyskujesz słabszy efekt Obrony Terytorialnej, który sprawia, że wrócisz do alei około 2,5 sek. szybciej.
nowośćSAMOTNY WILK Na poziomach 1-6 solowe zabójstwo bohatera daje o 20% więcej doświadczenia, a zabójstwo z asystą daje o 20% mniej doświadczenia. Na poziomach 7-8 wartości te zostają zmniejszone do 10%.

Wzmocnienia dla dżungli i zmiany przedmiotów

Dżunglerzy są niezwykle ważni, ale chcemy zredukować postrzeganie ich jako postaci, które we wczesnej fazie gry muszą być agresywne, aby okazały się skuteczne. Zamiast tego chcemy dać im możliwość uzyskania większej siły własnej poprzez odpowiednie farmienie w miarę postępu meczu.

Chcemy także mieć pewność, że dżungla będzie przystępna dla graczy, którzy nie potrafią idealnie trzymać potworów na dystans lub nie są odpowiednio przygotowani do tej wymagającej roli, więc wzmacniamy utrzymywanie się przy życiu dla tych, których poziom zdrowia spadnie bardzo nisko, pomagając im w ten sposób przetrwać.

PD OBOZÓW W DŻUNGLI 1,25 raza więcej PD na poziomach 9+  1,35 raza więcej PD na poziomach 9+ (około 10-13 dodatkowych PD za każdy obóz)
nowośćUNIKALNE BIERNE MACZETY ŁOWCY – PAZUR Teraz leczy o 50% więcej, gdy zdrowie spadnie poniżej 30% maksymalnego.
nowośćUNIKALNE BIERNE TALIZMANU ŁOWCY – ZĄB Teraz leczy o 50% więcej, gdy zdrowie spadnie poniżej 30% maksymalnego.
nowośćUNIKALNE BIERNE SZABLI ZWADŹCY – ZĄB/PAZUR Teraz leczy o 50% więcej, gdy zdrowie spadnie poniżej 30% maksymalnego.
nowośćUNIKALNE BIERNE OSTRZA ŁOWCY – ZĄB/PAZUR Teraz leczy o 50% więcej, gdy zdrowie spadnie poniżej 30% maksymalnego.

Zmiany wyważające w trybie Jeden za Wszystkich

Wzmocnienia w patchu 10.8

Akali +5% zadawanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -3% otrzymywanych obrażeń
Azir +5% zadawanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -3% otrzymywanych obrażeń
Bard +10% zadawanych obrażeń, -7% otrzymywanych obrażeń  +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń, +5% prędkości ruchu
Blitzcrank +3% zadawanych obrażeń
Evelynn Nie może już zastąpić W sojuszników swoim W.
Fiddlesticks -5% otrzymywanych obrażeń  +3% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
Gangplank +5% zadawanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
Nunu i Willump +3% zadawanych obrażeń, -3% otrzymywanych obrażeń, +5% leczenia  +3% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń, +5% leczenia
Senna +5% zadawanych obrażeń
Taliyah +5% zadawanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
Thresh +7% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
Yuumi +15% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń, +5 prędkości ruchu  +15% zadawanych obrażeń, -20% otrzymywanych obrażeń, +5% prędkości ruchu
Zoe +5% zadawanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń

Dodatki do narzędzia treningowego

Wprowadzamy trochę nowych rzeczy do narzędzia treningowego dla wszystkich osób, które chcą trenować z beczkami Gangplanka i szkolić się w zabijaniu stworów. Powodzenia!


Cel/Bot ćwiczebny

  • Dodaj jednostce 100 pkt. zdrowia.
  • Odejmij jednostce 100 pkt. zdrowia.
  • Dodaj jednostce 10 pkt. pancerza / odporności na magię.
  • Odejmij jednostce 10 pkt. pancerza / odporności na magię.

Czas gry

  • Przeskocz o 600 sek. (uwaga: przeskoczenie o 30 sek. już istnieje).

Neutralne obozy

  • Stwórz Barona Nashora.
  • Stwórz Herolda.

Kontrola gracza

  • Zabij swojego bohatera.
  • W pełni skumuluj runy Legenda: Żwawość, Legenda: Nieustępliwość, Legenda: Rodowód, Opaska Przepływu Many, Zombi Totem, Duch Poro, Kolekcja Oczu, Krwiożerczy Łowca, Pomysłowy Łowca, Bezwzględny Łowca oraz Superłowca.

Aktualizacja interfejsu Clash

Dodaliśmy podzakładkę nagród Clash w zakładce Clash, umożliwiającą graczom przejrzenie wszystkich trofeów, banerów i logo, które zdobyli w Clash!

Naprawione błędy

  • W – Pokuszenie Evelynn prawidłowo zadaje obrażenia na wszystkich poziomach z każdej odległości, gdy zostanie użyte na Baronie Nashorze.
  • Soczewka Wyroczni może być użyta natychmiast, jeżeli jest to pierwszy kupiony przez gracza talizman, zamiast standardowego czasu odnowienia wynoszącego 90 sek.
  • Zamarznięci Niewolnicy Lissandry stworzeni z umiejętności biernej – Zrodzonej z Lodu Niewoli teraz prawidłowo pojawiają się, gdy w pobliżu Lissandry zginą wrodzy bohaterowie, niezależnie od tego, czy ich zaatakowała, czy nie.
  • Neeko teraz prawidłowo zadaje podstawowe obrażenia od ataku każdemu wrogowi, gdy zamieni się w Wukonga, korzystając z umiejętności biernej – Wrodzonego Uroku.
  • Mordekaiser nie może już skorzystać z Teleportacji, gdy przebywa w swoim R – Wymiarze Śmierci.
  • Gdy Ornn ponownie użyje R – Zewu Boga Kuźni, zostanie on prawidłowo przekierowany w kierunku doskoku, a nie tam, gdzie zmierza Ornn.
  • Klony sojuszników nie będą już otrzymywały obrażeń od W – Pożarcia Tahma Kencha.
  • W – Spopielenie Annie nie jest już widoczne przez mgłę wojny dla jej wrogów.

Nadchodzące skórki i Barwy

Wraz z tym patchem pojawią się poniższe skórki. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Wraz z tym patchem pojawią się następujące Barwy: