Opis Patcha 11.13 w League of Legends. Aktualizacja Tahm Kencha, sporo zmian w przedmiotach
Szczegóły zmian i nowości na patch 11.13 w LoLu.
Cześć! Miło was widzieć w tych stronach!
Przygotowywaliśmy małe co nieco już od jakiegoś czasu i wreszcie jesteśmy gotowi zaserwować wam prawdziwą ucztę w patchu 11.13. Jest on nastawiony głównie na zmiany systemowe – skupiliśmy się przede wszystkim na zmniejszeniu mobilności. W skrócie, ograniczamy mobilność tam, gdzie jest jej za dużo, w tym w kilku przedmiotach, które przekroczyły granice dopuszczalności. Planujemy również usprawnić strategie opierające się na dywersji i polepszyć rozgrywkę pod tym kątem, aby końcowa faza gry była ogólnie bardziej różnorodna i ekscytująca.
Skoro mowa o jedzonku – w tym patchu wprowadzamy miniprzeróbkę Tahma Kencha! Wyposażyliśmy go w odświeżony zestaw umiejętności, efektów wizualnych i liźnięć. Pałaszujcie śmiało! Widzimy się następnym razem.
Patch w skrócie
Bohaterowie
Aphelios
Umiejętność bierna: zwiększone dodatkowe obrażenia oraz destrukcja.
Nasze wzmocnienia Apheliosa wprowadzone w patchu 11.12 nadały mu właściwy kierunek, ale miały negatywny wpływ na rozgrywki elitarne, przez co ogólnie stał się słabszy. Oznacza to, że przyda mu się kolejne wzmocnienie, dlatego dajemy mu więcej mocy podczas rozwijania mniej popularnych umiejętności, aby skorzystali na tym wszyscy gracze niezależnie od ich poziomu.
Umiejętność bierna – Zabójca i Wieszczka
Kayn
W: efekt wizualny jest teraz widoczny, gdy Kayn przebywa wewnątrz terenu.
Zajęliśmy się wyjątkowo frustrującą kwestią, a mianowicie efektami wizualnymi Kayna, które były niewidoczne, gdy ten przebywał wewnątrz elementów terenu. Ukrywanie efektów wizualnych bohaterów, którzy znajdują się poza wizją, jest normalne w przypadku wielu umiejętności, ale ze względu na to, iż gracze nie mogą mieć wizji wewnątrz terenu, za uczciwsze uważamy rozwiązanie sprawiające, że przeciwnicy będą w stanie zareagować na zaklęcia Kayna. Kayn ma unikalną umiejętność pozwalającą na przebywanie wewnątrz elementów terenu przez dłuższy czas i właśnie z tego powodu stosujemy tę zasadę tylko w jego przypadku.
W – Dotyk Ostrza
Lee Sin
E: zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach.
Lee Sin dominował w środkowej i górnej alei na wszystkich poziomach gry, a w szczególności na najwyższych. Osłabiamy maksymalną moc jednej z jego solidniejszych umiejętności w alei, tak aby nie osłabić go za bardzo w dżungli.
E – Nawałnica
Olaf
Zwiększony podstawowy przyrost zdrowia. Zaokrąglona w górę mana i przyrost many.
Jak na niepowstrzymanego wikinga zniszczenia, Olaf na przestrzeni ostatnich patchów często dostawał zadyszki. Dajemy mu więcej wytrzymałości w trakcie gry i zaokrąglamy w górę niektóre statystyki!
Podstawowe statystyki
Riven
E: zmniejszona podstawowa wytrzymałość tarczy.
Riven może blokować, doskakiwać i podrzucać wrogów do woli, przez co rani nie tylko ich paski zdrowia, ale również ego. Jest szczególnie silna na uzdolnionym i elitarnym poziomie rozgrywki, gdzie tarcze na żądanie są wykorzystywane łatwiej i bardziej efektywnie. Zmniejszamy nieco zdolność Riven do redukcji obrażeń, przez co będzie musiała być ostrożniejsza i porządnie się zastanowić, zanim wskoczy w wir walki.
E – Waleczność
Rumble
W: dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach; umiejętność teraz się skaluje; zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu.
Mimo że Rumble jest stałym gościem opisów patchów, wciąż spala na węgiel wszystko, co stanie na jego drodze – zarówno w środkowej alei, jak i w dżungli. Osłabiamy jego zdolność do szybkiego czyszczenia obozów w dżungli we wczesnej fazie gry oraz utrudniamy mu wędrowanie po mapie i gankowanie.
W – Tarcza Złomu
Tahm Kench
Zamieniliśmy Pożarcie z jego superumiejętnością oraz je przerobiliśmy. Umiejętność bierna: zmniejszone dodatkowe obrażenia. Q: teraz leczy, nakłada ładunki umiejętności biernej i skaluje się z rozmiarem Tahma. E: wydłużono czas działania tarczy; zwiększone leczenie w czasie, ale aktywacja następuje później. Dodaliśmy również nowe efekty wizualne!
Dzięki sporej aktualizacji w tym patchu Kench jest jeszcze bardziej lśniący i obślizgły niż kiedykolwiek wcześniej! Do tej pory nasz ulubiony sum był ograniczony przez swoją moc ze względu na zbyt silny zestaw umiejętności w rozgrywkach profesjonalnych, co sprawiało, że był słaby w rękach większości graczy. Aby rozwiązać ten problem, wprowadzamy kilka poważnych zmian, więc zapnijcie pasy.
Po pierwsze, przenosimy moc z Pożarcia – które jest często wykorzystywane przez skoordynowane drużyny do całkowitego negowania słabości sojuszników lub działań wrogów – na inne umiejętności Tahma wynagradzające go za proaktywną grę. Dotychczas główny wkład tego bohatera w walki drużynowe polegał na staniu w gotowości w pobliżu sojuszników, aby w razie potrzeby przechować któregoś z nich w swoim brzuszku. Ta przeróbka spowoduje, że będzie musiał podejmować większe ryzyko, korzystając ze swojego nowego Nura w Otchłań, i odpowiednio wykorzystywać liźnięcia oraz inne sztuczki (czy ktoś prosił o leczący jęzor?).
Po drugie, ułatwiamy korzystanie z Pożarcia w przypadku używania go na sojusznikach. Teraz zobaczą oni wyraźny wskaźnik, gdy Pożarcie będzie dostępne, dzięki czemu będą mogli wybrać odpowiedni moment na ucieczkę wprost do bezpiecznej paszczy Tahma.
Po trzecie, dostosowujemy Podmorską Podróż tak, by korzystanie z tej umiejętności nie opierało się wyłącznie na koordynacji z sojusznikiem i zagrywce na sporą odległość (atut wykorzystywany głównie w grze profesjonalnej) – teraz umiejętność ta działa samodzielnie.
Na koniec, dajemy mu nowe efekty wizualne, aby nieco mu się podlizać i wesprzeć go w walce z rywalami w dobrym stylu!
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Smakosz
Q – Smagnięcie Językiem
W – Nur w Otchłań
E – Gruba Skóra
R – Pożarcie
Viego
Q: zmniejszone leczenie ze stworów. E: zwiększona dodatkowa podstawowa prędkość ruchu, a także prędkość i długość obszaru pocisku.
Dzięki swojej niezawodnej zdolności uzupełniania zdrowia z fal stworów Viego czuje się trochę zbyt komfortowo w środkowej alei. Odbieramy mu nieco mocy utrzymywania się w alei i przenosimy ją w bardziej uniwersalne miejsce, aby wszystkie jego role mogły na tym skorzystać.
Q – Ostrze Zniszczonego Króla
E – Ścieżka Przerażenia
Xayah
Q: zwiększone podstawowe obrażenia od każdego pióra i maksymalne obrażenia całkowite.
Xayah była słaba na wszystkich poziomach gry, więc pomagamy tej bohaterce nastroszyć pióra dzięki sporemu wzmocnieniu jej Q, które zwykle jest rozwijane w późniejszej fazie gry. Naszym celem jest wzmocnienie Xayah w taki sposób, aby odniosła korzyści niezależnie od tego, którą umiejętność rozwija w pierwszej kolejności, przy jednoczesnym podkręceniu jej mocy w przypadku rozwijania Q jako pierwszego.
Q – Bliźniacze Sztylety
Przedmioty
Łańcuchy Zguby
Gracie obrońcami? Czy w drużynie przeciwnej znajduje się okropnie wkurzający bohater? Mamy przedmiot w sam raz dla was! Dzięki Łańcuchom Zguby możecie wybrać jednego nieszczęśnika spośród rywali, by łatwiej było go wam pokonać. Słodka zemsta jest na wyciągnięcie ręki!
Mówiąc poważniej, ten przedmiot daje obrońcom wyjątkową przewagę defensywną podczas walki z pojedynczym celem, a jednocześnie zapewnia ofensywny efekt kontroli tłumu. Powinno to być szczególnie przydatne, gdy uczestniczycie w grze, w której ciągle napotykacie tego samego wroga (lub kogoś, za kim po prostu nie przepadacie).
Podstawowe statystyki
Efekty
Kadłubołamacz
Wielu wojowników ma obecnie problemy z przekuwaniem przewagi w zwycięstwa – szczególnie przeprowadzając dywersję. Kadłubołamacz ma na celu zapewnienie strategicznej opcji zakupu dla wojowników, gdy zdecydują się na koncentrowanie się na dywersji kosztem odizolowania od swojej drużyny. Ten przedmiot powinien pozwolić dywersantom na niszczenie wież i szatkowanie każdego, kto przyjdzie, by ich powstrzymać. Zapewnia im również możliwość naciskania na obrońców i wieże, podobnie, jak kiedyś robił to Sztandar Dowódcy, ale z tą różnicą, że teraz dywersanci muszą trzymać się stworów, aby gnać przez aleję.
Podstawowe statystyki
Efekty
Przedmioty z mobilnością
Jak wspomnieliśmy w maju, przyglądamy się prędkości ruchu w przedmiotach i runach. Dostosowaliśmy przedmioty, które albo pasywnie zwiększają prędkość ruchu (Zmora Licza i Moc Trójcy), albo posiadają efekty obniżające oczekiwania graczy w kwestii bezpiecznej odległości od wroga czy drogi ucieczki (Pieśń Bitewna Shurelyi i Płaszcz Nimbu). Większość tych zmian powinna mieć neutralny wpływ na moc, ale wprowadziliśmy również poprawki zależne od tego, czy przedmiot był zbyt skuteczny, czy zbyt słaby.
Specjalna uwaga wobec Łamacza Falangi – jego efekt użycia jest ekscytujący dla wielu wojowników, ale mocno osłabił główną słabość molochów, jaką jest mobilność. Bohaterowie z tej kategorii są bardzo skuteczni, gdy rozpoczynają walkę na swoich warunkach, więc przedmiot, który pozwala im skrócić dystans, jest z natury potężny, nie wspominając już o jego obrażeniach i możliwości ponownego używania. Aby rozwiązać ten problem, zmieniamy działanie efektu użycia Łamacza Falangi, dzięki czemu będzie on lepiej odpowiadał potrzebom molochów. Dodatkowo wzmacniamy statystyki tego przedmiotu, mając na celu podkręcenie ich mocnych stron zamiast usuwania słabości.
Łamacz Falangi
Potęga Wichury
Zmora Licza
Kosmiczny Impuls
Czarny Tasak
Pancerz Umrzyka
Moc Trójcy
Taniec Śmierci
Pieśń Bitewna Shurelyi
Szpon Ciemnego Typa
Mityczne przedmioty z maną
W grze znajduje się zaledwie kilku silnych magów – ogółem ta klasa bohaterów jest znacznie słabsza niż w poprzednich sezonach. Stwierdziliśmy, że magowie będą zadowoleni, jeśli damy im mały rabacik na niektóre z ich mitycznych przedmiotów, dzięki czemu będą mogli szybciej osiągnąć pierwszy skok mocy w grze. Nie rozwiąże to wszystkich ich problemów, ale zapewni im konkretne wzmocnienie. Będziemy się przyglądać tym zmianom, aby ustalić, czy są przesadzone, niewystarczające, czy może w sam raz.
Cierpienie Liandry’ego
Nawałnica Luden
Wieczna Zmarzlina
Odnowienie Kamienia Księżycowego
Nasze poprawki Odnowienia Kamienia Księżycowego i Pieśni Bitewnej Shurelyi z patcha 11.8 skutecznie poszerzyły możliwości w zakresie wyboru mitycznych przedmiotów dla zaklinaczy, ale Kamień stał się słabszy w porównaniu do Shurelyi. Powtarzamy wzmocnienie Odnowienia Kamienia Księżycowego z patcha 11.11 na mniejszą skalę, aby zrównać jego moc z Shurelyą, w przypadku której osłabiamy prędkość ruchu.
Boski Łamacz
Boski Łamacz był zbyt silny w rękach wielu bohaterów walczących z dystansu (mówimy tu głównie o Ezrealu, ale nie tylko). Przedmiot ten był już bardzo mocny, gdy posługiwali się nim jeszcze przed wzmocnieniami wprowadzonymi w patchu 11.11, ale mimo to nie był popularnym zakupem. Teraz gdy bohaterowie chętniej po niego sięgają, zdecydowaliśmy, że cofniemy zmiany z patcha 11.11 i trochę więcej.
Runy
Płaszcz Nimbu
Jeśli chodzi o zmiany mobilności, wycofujemy dodatkową prędkość ruchu zapewnianą przez Płaszcz Nimbu w miarę postępów w grze.
Duch Poro
Duch Poro to bardzo rzadki wybór w gnieździe Tropienia ścieżki Dominacji. Wzmacniamy Poro, aby lepiej nagradzać rozgrywkę skupiającą się na kontrolowaniu wizji.
Aktualizacja wież
W ostatnich sezonach wewnętrzne wieże w górnej i dolnej alei nie były uważane za cele o znaczeniu strategicznym ze względu na ich niską wartość w porównaniu z innymi celami na mapie. Aby temu zaradzić, wprowadzamy zmiany, dzięki którym niszczenie tych obiektów będzie bardziej opłacalne. Chcemy w ten sposób zachęcić graczy do zdobywania przewagi w bocznych alejach, a tym samym zapewnić, że dywersja wciąż będzie użyteczną i emocjonującą strategią na wszystkich poziomach gry. Powinno to także sprawić, iż dywersanci będą naprawdę czuli, że mają więcej potencjału na zyskanie znacznej przewagi i stanie się zagrożeniem, obok którego nie można przejść obojętnie.
- Wewnętrzne wieże w bocznych alejach (górnej i dolnej) przyznają teraz dodatkowo 250 szt. złota lokalnego.
- Wszystkie ekwipunki wież pokazują teraz, ile szt. złota lokalnego zostanie przyznane za ich zniszczenie.
Czary przywoływacza
Porażenie
Wyzywające i Mrożące Porażenie dają dżunglerom wczesny dostęp do obrażeń nieuchronnych przeciwko stworom, co jest szczególnie uciążliwe dla zwierzątek o niskich poziomach, które są przywoływane przez superumiejętności, takich jak Tibbers czy Stokrotka, oraz dla Działka H-28Q Apex i Mglistej Dziewicy. Dodajemy modyfikator obrażeń do Wyzywającego i Mrożącego Porażenia, aby używanie tych czarów przywoływacza na zwierzątkach wciąż pozostało taktyczną opcją dla dżunglerów w toku całej gry, ale żeby nie byli oni w stanie kompletnie ich unicestwiać natychmiast po ulepszeniu Porażenia.
Przypominajka: do stworów zaliczamy przywoływane zwierzątka, ale potwory już nie, więc wartości obrażeń zadawane potworom pozostają bez zmian.
Wyzywające Porażenie
Mrożące Porażenie
Zmiany wyważenia w trybie ARAM
Wzmocnienia w patchu 11.13
Osłabienia w patchu 11.13
Naprawione błędy / drobne zmiany
- Naprawiono błąd, który powodował, że gdy Neeko była zakamuflowana, jej fioletowy pasek umiejętności biernej – Wrodzonego Uroku pokazywał ilość zdrowia wybranego sojusznika zamiast zdrowia Neeko.
- Zaktualizowaliśmy ataki umiejętności E – Tępego Urazu Dr. Mundo, by nie wydawały się aż tak ociężałe, gdy są wyprowadzane pomiędzy atakami podstawowymi.
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność bierna – Chodzić, Gdzie Chcieć Dr. Mundo nie odnawiała się po zablokowaniu R – Wymiaru Śmierci Mordekaisera.
- Zaktualizowano umiejętność Q – Zatrutą Piłę Prezesa Mundo, El Macho Mundo, Kata Mundo, Mr. Mundowersum, Mundo Mundo oraz TPA Mundo, by była bardziej widoczna podczas używania jej w zaroślach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Sion mógł się odrodzić w miejscu, w którym się znajdował, jeśli jego umiejętność bierna – Chwalebna Śmierć trwała dłużej niż czas do wskrzeszenia.
- Nakładane przez umiejętności obszarowe (W – Substancja Klejąca Singeda, E – Równonoc Soraki czy W – Miazmat Cassiopei) osłabienia uziemiające i uciszające nie mogą już zostać usunięte za pomocą Oczyszczenia, jeśli gracz znajduje się na obszarze, na który zostały rzucone umiejętności tego typu.
- Zakładka „Wspierający” teraz poprawnie pojawia się nad filtrem „Popularne” w sklepie w grze.
- Linie dialogowe Czarodziejki Gwiazd Jinx będą teraz odtwarzane, gdy kupi przedmiot.
- Linie dialogowe odtwarzane przy zakupie Kosy Statikka będą teraz odtwarzane przy zakupie Klingi Burzy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Aphelios leczył się z zaklęć zamiast z ataków podstawowych, gdy rzucał R – Wartę w Świetle Księżyca podczas używania Severum.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że podstawowe obrażenia od ataku umiejętności biernej – Genu Gniewu Mega-Gnara były niezgodne z jej opisem.
- Naprawiono błąd, który powodował, że dialogi Rammusa miały wpływ na głośność efektów dźwiękowych jego Q.
Nadchodzące skórki i Barwy
Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki:
Podczas tego patcha pojawią się poniższe Barwy: