Opis Patcha 11.15 w League of Legends – Nowa postać, nerfy Irelii, Viego, czy Aurelion Sola
Szczegóły zmian i nowości na patch 11.15 w LoLu.
Wsiadajcie, Strażnicy, oto patch 11.15!
Przejażdżka nie będzie jednak szalona – w przypadku części bohaterów po prostu zajęliśmy się ich potencjałem utrzymywania się przy życiu we wczesnej fazie gry. U innych podkręciliśmy nieco tempo (Blitz! Kennen! Xayah!). Mamy dla was również kilka zmian wyważających i aktualizacje Superksięgi Czarów, w tym superumiejętność pewnego kamiennego twardziela.
Dodajcie do tego Strażnika o zniewalającym uśmiechu, skórkę (wyzwolonego) Strażnika Łańcuchów i w sumie macie cały patch!
Do następnego razu.
Patch w skrócie
Strażnicy Powstają
Dotarły do nas wasze uwagi dotyczące powolnego zdobywania postępów w przygodzie fabularnej Strażnicy Powstają. Do jej kolejnego rozdziału dodaliśmy nową, niekończącą się misję, która nagradza Strażników dodatkowymi punktami za rozgrywanie gier, wliczając w to podstawowe TFT.
Uwaga: Ponieważ wprowadzamy to w trakcie wydarzenia, misje są ukryte, ale szybsze zdobywanie postępów powinno być odczuwalne na pierwszy rzut oka.
Bohaterowie
Annie
Q: zmniejszone skalowanie obrażeń.
Mała piromanka i jej miś przeginają w rozgrywkach na wyższych poziomach! Annie świetnie radzi sobie z bohaterami o krótkim zasięgu i to właśnie przeciwko nim jest wybierana najczęściej. Postanowiliśmy zająć się jej nękaniem w alei i obrażeniami eksplozywnymi zadawanymi na dzień dobry.
Q – Dezintegracja
Aurelion Sol
Q: dłuższy czas odnowienia.
Aurelion Sol całkiem nieźle radził sobie na elitarnym poziomie rozgrywki. Do tego stopnia, że w końcu postanowił położyć na nim swoją łapę. Musimy więc nieco go przystopować.
Q – Gwiezdna Fala
Blitzcrank
Zwiększony podstawowy pancerz i obrażenia Q.
Blitzcrank nie był ostatnio skłonny do siania destrukcji we wczesnej i środkowej fazie gry. Zważywszy na fakt, że jego pięść jest dość imponująca, uderzenie nią powinno przynosić więcej satysfakcji. Do tego przyda mu się małe polerowanie i delikatne wzmocnienie metalowej powłoki.
Podstawowe statystyki
Q – Rakietowy Chwyt
Caitlyn
Q: zwiększone skalowanie obrażeń na wyższych poziomach.
Naszej Szeryf Piltover przydałby się mały kopniak na zachętę, by dogonić obecną metę strzelców. Ostatnio dobrze sobie radziła z zestawami opartymi o maksymalizowanie Q, dlatego podkręcamy skalowanie właśnie tej umiejętności.
Q – Rozjemca z Piltover
Cassiopeia
E: zwiększone podstawowe wzmocnione obrażenia.
Cassiopeia była niegdyś prawdziwą tyranką alei. Jednak z upływem lat jej styl gry zmienił się w cierpliwe farmienie we wczesnej fazie gry, dzięki któremu skaluje się do momentu, kiedy to może zadawać potężne obrażenia. Dzięki poniższym zmianom będzie mogła czerpać korzyści z trafiania Q we wczesnej fazie gry w alei.
E – Podwójny Kieł
Gwen
E: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku na niższych poziomach.
Gwen, wyposażona w mocne statystyki i wielką parę nożyc, potrafi z łatwością podcinać skrzydła nawet najsilniejszym przeciwnikom. Chcemy podkreślić nieco jej słabszą stronę i obniżyć prędkość, z którą ciacha od 1. poziomu.
E – Unik i Cięcie
Irelia
W: zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku. Zmniejszona redukcja obrażeń na wyższych poziomach.
Patch 11.14 był korzystny dla Irelii. Teraz znajduje się ona po silnej stronie mocy i jest na dobrej drodze do osiągnięcia wyważonej pozycji. Zobaczymy, jakie efekty przyniosą te zmiany w dłuższym okresie. Na razie jednak osłabiamy nieco jej W.
W – Buntowniczy Taniec
Kayle
Zmniejszona podstawowa odporność na magię.
Kayle może pewnie stać latać w środkowej alei, czekając na osiągnięcie pełni swojej mocy, ponieważ jest bezpiecznym wyborem. Zajęliśmy się odpornością na magię tej bohaterki, by jej przeciwnicy od samego początku mieli więcej okazji, aby ukarać ją za błędy.
Podstawowe statystyki
Kennen
Q: zwiększone obrażenia.
Kennen zszedł ostatnio ze sceny, nie radząc sobie za dobrze w żadnej roli. Podkręcamy jego główną umiejętność, by przypominała bardziej piorun niż ukłucie.
Q – Grzmiący Shuriken
Mordekaiser
W: skrócony czas odnowienia. Zwiększone przechowywane obrażenia po redukcji od zadanych obrażeń.
Żelazny Upiór miewał ostatnio kłopoty z dorównaniem reszcie wojowników w górnej alei. Postanowiliśmy wzmocnić jego wytrzymałość, by lepiej radził sobie zarówno w alei, jak i w całej grze.
W – Niezniszczalny
Nidalee
Zwiększone podstawowe zdrowie i przyrost zdrowia.
Nidalee jest znana jako nieustraszona łowczyni. Ostatnio jednak nie szło jej najlepiej na wszystkich poziomach gry. Zwiększone zdrowie powinno pozwolić tej bohaterce z większą śmiałością atakować swoje ofiary pod postacią pumy oraz sprawić, że będzie przystępniejszym wyborem dla graczy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z nią.
Podstawowe statystyki
Rell
W: skrócony czas odnowienia.
Rell powinna siać zamęt i spustoszenie wśród swoich wrogów, zwłaszcza gdy uda jej się wyprowadzić pełną kombinację w dłuższych walkach. Obecnie jest jednak dość słaba na wszystkich poziomach gry. Odchodzimy od jej osłabienia wprowadzonego w patchu 11.5, by mogła zaszarżować na swoich wrogów, wyjść z walki, ponownie dosiąść wierzchowca, a następnie wszystko powtórzyć.
W – Ferromancja
Rumble
Naprawiliśmy wiele błędów związanych z nagrzaniem Rumble’a oraz wprowadziliśmy inne poprawki!
Zajęliśmy się wieloma irytującymi usterkami dotyczącymi Przegrzania Rumble’a, które pozostały po naszych zmianach z patcha 11.13. Poniższe zmiany powinny je wyeliminować i sprawić, że kontrolowanie Tristy będzie łatwiejsze.
Umiejętność bierna – Tytan ze Złomowiska
E – Elektroharpun
Shyvana
Q: krótszy czas odnowienia na niższych poziomach. Zwiększone skalowanie obrażeń.
Shyvana mogłaby lepiej wykorzystywać swoją umiejętność, która nie wymaga wielu punktów, by robić dobrą robotę. Podkręcamy Q tej bohaterki, aby zwiększyć jej szybkość czyszczenia oraz pozwolić mocniej wgryzać się w przeciwników. Zajęliśmy się również jej mocą umiejętności, by dobrze radziła sobie też w tym wydaniu.
Q – Podwójne Ugryzienie
Sylas
Q: zwiększone obrażenia wybuchu. W: zmniejszone leczenie.
Sylas to wszechstronny pojedynkowicz, który w walkach leczy się trochę za dobrze. W rezultacie szala zwycięstwa często przechyla się na jego stronę, zaskakując jego wrogów. Mimo że utrzymywanie się przy życiu to ważny aspekt tego bohatera, wrogowie powinni mieć szansę trafić na skazę w jego pancerzu. Postanowiliśmy więc osłabić tę stronę Sylasa, ale w zamian wzmocniliśmy nieco jego łańcuchy. Przez to pojedynki będą dla niego trochę trudniejsze, ale trafianie innymi umiejętnościami wciąż będzie mogło przynieść mu zwycięstwo.
Q – Smagnięcie Łańcuchem
W – Królobójca
Syndra
Q: zmniejszony koszt na niższych poziomach.
Osłabienie many Syndry z patcha 10.13 miało na celu przystopować ją nieco w grach profesjonalistów. Nie było jednak w pełni efektywne i negatywnie odbiło się na jej kondycji we wczesnej fazie gry. Syndry nie widać już tak często w rozgrywkach profesjonalnych, odchodzimy więc od tych zmian, a jeśli w przyszłości bohaterka ta znów będzie sprawiać kłopoty, zajmiemy się tym w inny sposób.
Q – Mroczna Kula
Thresh
E: dłuższy czas odnowienia.
Thresh świetnie sprawdza się w roli eskorty nawet najsłabszych sojuszników, ponieważ zna wiele sposobów na ochronę swoich przyjaciół. Ostatnio zdominował rozgrywki na poziomie profesjonalnym, dlatego postanowiliśmy zająć się czasem odnowienia jego E.
E – Młynek
Viego
Q: zmniejszone podstawowe obrażenia. Zwiększone dodatkowe obrażenia przeciwko potworom. Zmniejszone leczenie z obrażeń zadawanych oznaczonym stworom.
Mimo ostatniego występu Viego w opisie patcha 11.13, wciąż jest on popularnym wyborem na wszystkich swoich pozycjach. Tym razem zajęliśmy się jego mocą w solowej alei, ale wzmocniliśmy jego obrażenia przeciwko potworom, by na dłuższą metę osiągnąć stosunkowo wyważony stan.
Q – Ostrze Zniszczonego Króla
Wukong
Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia.
Wukong nie ma problemu z utrzymaniem się w alei, nawet jeśli ktoś spuści mu manto. Zajęliśmy się jego regeneracją zdrowia, by ten silny pojedynkowicz potrzebował nieco więcej czasu na zagojenie ran.
Podstawowe statystyki
Xayah
R: skrócony czas odnowienia.
Xayah ciągnie się ostatnio na szarym końcu stada. Jej piórkom przydałoby się poczuć nieco wiatru.
R – Nawałnica Piór
Przedmioty
Kadłubołamacz
Kadłubołamaczowi przydałaby się pomoc w późniejszej fazie gry. W związku z tym zwiększamy wytrzymałość dla wszystkich samotnych łowców.
Aktualizacje Superksięgi Czarów
Pula alternatywnych superczarów przywoływacza
Wzmocnienia bohaterów
Osłabienia bohaterów
Wzmocnienia alternatywnych superczarów przywoływacza
Osłabienia alternatywnych superczarów przywoływacza
Naprawione błędy i inne
- Ukrywający się bohaterowie mogą już wybierać bazujące na ukrywaniu się alternatywne superczary przywoływacza.
- Klony teraz poprawnie kopiują ikony paska zdrowia, w tym ikony alternatywnych superczarów przywoływacza. Ten błąd został również naprawiony w innych kontekstach (np. Wszechkamień poprawnie kopiuje swoją ikonę).
- Złoto za pierwszą krew teraz poprawnie odpowiada wartościom z klasycznego Summoner’s Rift (150 szt. złota ⇒ 100 szt. złota).
- Odrodzenie Duszy Smoka aktywuje się teraz po innych odrodzeniach.
- Naprawiono błąd, który dotyczył nieprawidłowego tekstu ogłaszającego kradzież Zniszczonego Smoka.
- Volibear nie będzie już czasami wypluwać pocisków ze swojego alternatywnego superczaru przy próbie ugryzienia celu.
Dobieranie przeciwników
- Przeorganizowaliśmy dobieranie przeciwników w kolejce Superksięgi Czarów! Oznacza to, że będziecie teraz rozgrywać mecze w towarzystwie graczy będących na poziomie umiejętności podobnym do waszego. Naprawiliśmy ten błąd już w połowie zeszłego patcha, ale stwierdziliśmy, że należałoby o tym wspomnieć.
Rozpoczęcie 3. splitu rankingowego na Summoner’s Rift
Trzeci split rankingowy rozpocznie się w niedzielę 8 sierpnia o 23:59 lokalnego czasu waszego regionu! Wespnijcie się na sam szczyt, zdobywając po drodze ekskluzywne nagrody, w tym ikonę przywoływacza Akshana, emotki Akshana oraz Kapsułę Patronów z 1. Serii.
Start turnieju Clash
- Clash Góry Targon: drugi weekend turnieju Clash z motywem Góry Targon odbędzie się 24 i 25 lipca. Tworzenie drużyn na drugi weekend będzie możliwe od 19 lipca.
- Clash Bandle City: pierwszy weekend turnieju Clash z motywem Bandle City odbędzie się 7 i 8 sierpnia. Tworzenie drużyn na pierwszy weekend będzie możliwe od 2 sierpnia. Drugi weekend turnieju odbędzie się w patchu 11.16.
Naprawione błędy / drobne zmiany
- Efekty dźwiękowe Powrotu odtwarzają się teraz dla podstawowego Nautilusa, Nautilusa z Otchłani, Podziemnego Nautilusa, AstroNautilusa oraz Destruktora Światów Nautilusa.
- Naprawiono błąd, który powodował, że E Kayna odtwarzało pykający dźwięk podczas zapętlania.
- Globalne efekty dźwiękowe związane z przemianą Kayna odtwarzają się teraz dla obydwu drużyn.
- Muzyka tańca Kayna z Odysei odpowiada teraz jego formie.
- Efekty dźwiękowe W Kayna przy trafieniu odpowiadają teraz jego formie.
- Efekty dźwiękowe Powrotu podstawowego Kayna odpowiadają teraz jego formie.
- Efekty dźwiękowe przemiany Kayna odtwarzane są teraz graczom w pobliżu w formie stereo.
- Naprawiono błąd, który powodował, że prędkość ruchu Q – Kwitnących Ciosów Lillii nie skalowała się z mocą umiejętności z run.
- Umiejętność bierna – Ostrza Cieni Nocturne’a prawidłowo leczy teraz o pełną wartość przeciwko zwierzątkom.
- Animacja Q – Uderzenia Macką Illaoi nie blokuje się już, gdy zaraz po użyciu tej umiejętności użyta zostanie inna komenda.
- Pomarańczowy dym z Q – Podstępu Shaco wyświetla się teraz prawidłowo z perspektywy wroga, gdy umiejętność zostanie użyta we mgle wojny.
- Przywrócono jedną z linii dialogowych W Kleda w jego podstawowej wersji oraz we wszystkich skórkach.
- Linie dialogowe Kleda Marudera poprawnie przełączają się teraz w zależności od tego, czy bohater jest na Skaarlu, czy porusza się pieszo.
- Viego odpowiada teraz na interakcje głosowe związane z Wyspami Cienia, a nie Demacią.
- Przywrócono linie dialogowe prowokacji Zoe wobec Ezreala i Lux.
- Przywrócono unikalne linie dialogowe skórki Senny z True Damage.
Nadchodzące skórki i Barwy
Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki:
Podczas tego patcha pojawią się poniższe Barwy: