Opis Patcha 11.22 w League of Legends. 6 postaci zbuffowanych i 6 mocno znerfionych
Szczegóły zmian i nowości na patch 11.22 w LoLu.
Sezon 2021 zbliża się ku końcowi, ale impreza dopiero się rozkręca.
Kto wygra Mistrzostwa? Wszystko sprowadza się do tego, kto w 2021 r. wróci z ostatecznego boju Z TARCZĄ, a kto NA TARCZY. Wraz z końcem sezonu mamy dla was nagrody za Clash, skórki Arcane oraz Zwycięskiego Blitzcranka. Przygotowaliśmy także wzmocnienia i osłabienia bohaterów, a oprócz tego poprawki Chłeptacza Posoki. A na sam koniec… z racji tego, że w ten weekend nadciąga Arcane, będziemy mogli cieszyć się z wami całym mnóstwem ekscytującej zawartości i wydarzeń.
Otrzyjcie łzy po nietrafionych typowaniach, powodzenia podczas ostatecznej wspinaczki przed końcem sezonu i miłego oglądania serialu!
Patch w skrócie
W głąb Arcane
W listopadzie podczas RiotX Arcane przyjrzymy się dokładniej światowi Arcane, świętując jego premierę! Dołączcie do imprezy na Summoner’s Rift dzięki wydarzeniu W głąb Arcane oraz wzorowanych na Arcane akcentom na mapach, darmowym skórkom inspirowanym Arcane, a także dwóm nowym interaktywnym doświadczeniom, które zostaną dodane w przyszłości w patchu.
Sprawdźcie stronę wydarzenia W głąb Arcane, żeby dowiedzieć się więcej!
Koniec sezonu
Sezon rankingowy i zyskiwanie honoru w Summoner’s Rift zakończą się o 23:59 czasu lokalnego ostatniego dnia patcha 11.22. Nagrody rankingowe zostaną rozdane do 16 grudnia podczas patcha 11.23 we wszystkich regionach poza Chinami, gdzie nagrody zostaną rozdane w patchu 11.24. Więcej szczegółów możecie znaleźć na stronie Wsparcia Gracza tutaj!
Sezon Clash dla wszystkich regionów poza Azją Południowo-Wschodnią i Chinami także zakończy się o 23:59 czasu lokalnego ostatniego dnia patcha 11.22. Nagrody Clash dla tych regionów zostaną rozdane do 16 grudnia podczas patcha 11.23.
Bohaterowie
Akali
Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia.
Akali wciąż jest dość słaba, a fakt, że nadal nie pojawia się w rozgrywkach na najwyższym poziomie, sprawił, że mamy pewną swobodę we wzmocnieniu jej umiejętności biernej, która pełni ważną rolę w przypadku tej bohaterki.
Umiejętność bierna – Piętno Zabójczyni
Graves
Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia.
Unikalne ataki Gravesa mają bardzo dobre skalowanie trafienia krytycznego, ponieważ w starym systemie przedmiotów jego zestawy skupione na trafieniu krytycznym były ryzykownym wyborem. Zmiany przedmiotów w sezonie 2021 sprawiły, że nastawianie się na trafienia krytyczne jest dla Gravesa dużo bezpieczniejsze, dlatego ograniczamy skalowanie trafienia krytycznego jego kul.
Umiejętność bierna – Nowy Los
Kalista
E: zwiększone skalowanie obrażeń.
Nagroda za dźganie swoich wrogów w późnej fazie gry Kalistą nie jest aż tak satysfakcjonująca, dlatego zwiększamy obrażenia jej popisowej umiejętności. Powinno to również umożliwić jej wypróbowanie zestawów przedmiotów skupionych w dużej mierze na obrażeniach od ataku.
E – Rozdarcie
Kayn
Q jako Darkin: zwiększone skalowanie obrażeń. R jako Darkin: zwiększone skalowanie obrażeń od maksymalnego zdrowia.
Czerwony Kayn bardziej niż inni wojownicy odczuł zmniejszenie zadawanych obrażeń wraz z osłabieniami Chłeptacza Posoki w ostatnim patchu. Dlatego przywracamy część obrażeń zestawowi umiejętności Żniwiarza Cienia. Oprócz tego jego superumiejętność wydawała się nieco słaba we wczesnej fazie gry, dlatego podbijamy jej moc.
Q – Koszące Cięcie
R – Wtargnięcie Umbry
Kha’Zix
Q: zmniejszone skalowanie obrażeń.
Jak to mawia nasz bohater: „Zmiany są dobre”. Jednak ten potwór przemknął się przez niemal cały sezon bez jakichkolwiek zmian! Ogólnie był dość silny, a ponieważ wielu rywalizujących z nim dżunglerów zostało osłabionych, zyskał na popularności. Właściwie ostatnio stał się wręcz przepakowany, dlatego musimy nieco ograniczyć jego obrażenia.
Q – Zakosztuj Ich Strachu
Maokai
Umiejętność bierna: zmniejszenie leczenia na niższych poziomach. W: zmniejszone obrażenia podstawowe.
Zestawy przedmiotów dla wspierającego obrońcy Maokaia dawały radę w kolejce solo, a niekiedy biły na głowę jego i tak już potężne zestawy oparte na mocy umiejętności. Zmniejszamy presję wywieraną przez Spaczonego Drzewca we wczesnej fazie gry oraz wytrzymałość, jednocześnie przywracając je na późniejszym etapie w solowej alei (co także jest silną, lecz nie tak popularną opcją).
Umiejętność bierna – Wyssanie Magii
W – Spaczone Natarcie
Qiyana
Zmniejszone podstawowe zdrowie, zwiększony podstawowy przyrost zdrowia. Q: zmienione obrażenia. E: zmienione obrażenia.
Qiyana jest niesłychanie silna na elitarnym poziomie rozgrywek, lecz wypada słabo na przeciętnym poziomie, dlatego balansujemy tę bohaterkę zamiast bezpośrednio ją osłabiać. Elitarni gracze świetnie wykorzystują przewagę we wczesnej fazie gry i szybko zdobywają złoto. Z tego powodu zamieniamy część mocy Qiyany i skalowanie złota na początkowym etapie na moc opartą na jej poziomie, która będzie bardziej przystępna dla przeciętnego gracza Qiyany.
Podstawowe statystyki
Q – Ostrze Ixtal
E – Bezczelność
Renekton
W: zwiększenie czasu trwania ogłuszenia i blokady.
Zmiany w ogłuszeniu Renektona w patchu 11.18 pomogły zmniejszyć jego popularność w profesjonalnych rozgrywkach, jednak odbyło się to zbyt wysokim kosztem. Cofamy te osłabienia i będziemy starać się w inny sposób sprawić, aby nasz krokodyl znów nie siał zniszczenia na profesjonalnej scenie.
W – Bezwzględny Drapieżnik
Riven
W: zwiększone obrażenia podstawowe. E: zwiększone skalowanie wytrzymałości tarczy.
Osłabienia Chłeptacza Posoki mocno dotknęły Riven i była ona bardzo słaba w patchu 11.21, szczególnie na średnim poziomie. Mimo niewielkich wzmocnień Chłeptacza Posoki w tym patchu Riven nadal wymaga odrobiny uwagi, dlatego zwiększamy jej obrażenia i wytrzymałość tarczy.
W – Wybuch Ki
E – Waleczność
Varus
E: zwiększone skalowanie obrażeń.
Nasze osłabienia zabójczego Varusa były zbyt dotkliwe, więc zwracamy mu odrobinę mocy. Ten zabieg wesprze zabójczy styl gry bohatera, ale na nieco krótszym dystansie niż jego Q. Zestawy przedmiotów z obrażeniami przy trafieniu dobrze sprawdzają się u Varusa, a to wzmocnienie nie powinno go za bardzo dopakować.
E – Grad Strzał
Vi
Q i R: usprawnione w celu zwiększenia spójności.
Vi przyda się trochę zmian, by mogła nadążyć za swoją siostrą. Naprawiamy więc pewne niespójności, jeśli chodzi o obieranie przez nią celów i nakładanie na nie efektów kontroli tłumu. Dzięki tym zmianom bohaterka nie będzie miała problemu z trafianiem wrogów, przy których znajdzie się za sprawą użycia Błysku w trakcie trwania swojego Q, a także będzie łatwiej podrzucała (i odpychała) swoje cele. Wszystko, co najlepsze, dla Najznamienitszej z Piltover.
Q – Niszczyciel Skarbca
R – Nie Stawiaj Oporu
Yuumi
E: zmniejszenie skalowania prędkości ruchu i leczenia.
Podczas Mistrzostw Yuumi pokazała pazur, jednak zanotowała bardzo wysoki wskaźnik banów w kolejce solo. Bierzemy na celownik Ziuum, ponieważ w dłuższych grach jest to jeden z najbardziej denerwujących aspektów tej bohaterki. Dzięki jej wzmocnieniom we wczesnej fazie gry w patchu 11.18 ta umiejętność nie musi być aż tak potężna. W gruncie rzeczy wszystkie zmiany powinny zachęcić Yuumi do większej aktywności i wspierania sojuszników w alei, a także pozwolić jej nie być aż tak irytującą dla przeciwników na późniejszym etapie gry.
E – Ziuum
Przedmioty
Chłeptacz Posoki
W ostatnim patchu wprowadziliśmy dość konkretne zmiany w Chłeptaczu Posoki, jednak wygląda na to, że przesadziliśmy z osłabieniami. Jak wspominaliśmy w ostatnim opisie patcha, Chłeptacz Posoki został stworzony po to, by pozwolić posiadaczowi przetrwać dłużej niż jego wrogowie, dlatego wzmacniamy wytrzymałość i zdolność do utrzymywania się zapewniane przez ten przedmiot. Te zmiany powinny przywrócić go do łask, choć nie ma co liczyć na osiągnięcie takiej popularności, jak kiedyś.
Nieustający Głód (przedmiot Ornna)
Naprawione błędy i drobne zmiany
- usuniętoKlient League Strona „Pomiń czekanie na statystyki” po zakończeniu gry została usunięta, by dokładnie odzwierciedlić stan klienta.
- zaktualizowanoSystemy Behawioralne Zmiany w karach za brak aktywności będą dalej wprowadzane w Korei.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wukong odpalał umiejętność bierną Tańca Śmierci – Przeciwstawienie, kiedy jego klon znikał.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego atakowanie Wybuchowej Szyszki przez gracza posiadającego Skupienie Horyzontalne sprawiało, że pobliscy sojusznicy otrzymywali osłabienie zapewniane przez ten przedmiot.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W – Powstańcie! Azira zapewniało ładunki Łzy Bogini, kiedy nie trafił on żadnych wrogów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Przypływ Życia aktywował Czujność Luciana przy drugim strzale umiejętności biernej – Miotacza Światła.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W – Obfite Żniwa Fiddlesticksa czasem nie zyskiwało częściowego skrócenia czasu odnowienia po pełnym użyciu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Xerath był w stanie przekierować obrażenia z R – Tajemnego Rytuału, nim pocisk trafił w cel.
- Uleczenie sojusznika z pełnym zdrowiem, zanim uzyska on zabójstwo, zapewni teraz asystę.
- Podstawowe linie dialogowe Miss Fortune i Zileana zostały zremasterowane – teraz brzmią czyściej.
- Efekt dźwiękowy ładowania E – Przypływu Krwi Vladimira został przywrócony dla wszystkich skórek.
- Naprawiono błędy z liniami dialogowymi PROJEKTU: Vayne, Yasuo Zwiastuna Nocy oraz niektórych skórek Zyry.
Nadchodzące skórki i Barwy
Podczas tego patcha pojawią się poniższe Barwy: