Opis Patcha 11.6 w League of Legends – 6 buffów, 6 nerfów, zmiany czarów i więcej
Szczegóły zmian i nowości na patch 11.6 w LoLu.
Ale nie bójcie się, mamy dla was wyczesaną ściągawkę: najważniejsze zmiany tego patcha dotyczą odświeżenia Xin Zhao i ogólnego osłabienia systemowego leczenia (tj. z run i przedmiotów). Utrzymywanie się przy życiu to jedno, ale problem pojawia się, gdy niektórzy bohaterowie wydają się nieśmiertelni.
Gdy już skończycie odrabiać pracę domową, udajcie się na Summoner’s Rift i zgotujcie ciężkie lekcje przeciwnikom. Do zobaczenia po dzwonku w kolejnym patchu!
Patch w skrócie
Bohaterowie
Akali
Zmniejszone podstawowe zdrowie i zwiększony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: usunięto przywracanie energii. Q: zwiększony koszt na niższych poziomach i zmniejszony na wyższych poziomach; usunięto dodatkowe obrażenia. W: od teraz zwiększa maksymalną energię Akali. E: zwiększone całkowite obrażenia, zmniejszone skalowanie obrażeń pierwszego uderzenia, zwiększone skalowanie obrażeń drugiego uderzenia. R: pierwszy doskok zadaje od teraz obrażenia magiczne i lepiej skaluje się z mocą umiejętności.
Od początku większości gier Akali jest w stanie wykorzystać swoją wytrzymałość, aby przetrwać nawet najtrudniejsze sytuacje we wczesnej fazie gry w alei. Zmniejszamy jej wytrzymałość w tej fazie gry, przez co jej sukces w alei nie zawsze będzie gwarantowany, ale w zamian ogólnie wzmacniamy jej możliwości pojedynkowania się w późnej fazie gry, aby jej ciosy były bardziej zabójcze. Ponadto sprawiamy, że zarządzanie energią stanie się bardziej intuicyjne, dzięki czemu próby zaznajomienia się z tą bohaterką nie będą wymagały tyle… energii?
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Piętno Zabójczyni
Q – Technika Pięciu Cięć
W – Osłona Zmierzchu
E – Salto Shurikena
R – Skrytobójcze Wykończenie
Gnar
W: zmniejszone dodatkowe obrażenia podstawowe.
Mimo że Gnar jest malutki, w grach profesjonalnych jest gigantem, dlatego osłabiamy jego możliwości nękania w alei.
W – Hipersiła
Hecarim
Q: zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach.
Hecarim od jakiegoś czasu jest niezłym kucem w dżungli, szczególnie gdy sięga po przedmioty dla obrońców. Przez osłabienie obrażeń podstawowych ten konik będzie musiał poświęcić nieco wytrzymałości, by mocniej uderzyć z kopyta.
Q – Szał
Karthus
Q: zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach.
Karthus jest szczególnie wrażliwy na zmiany w mecie, dlatego jest stałym bywalcem w opisach patchów. Tym razem, gdy gracze dopracowali optymalne zestawy przedmiotów dla Żniwiarza, ponownie znalazł się on w centrum uwagi w grach na elitarnym poziomie, więc zmniejszamy jego obrażenia.
Q – Zrównanie z Ziemią
LeBlanc
W: zmniejszony koszt na wyższych poziomach.
Wygląda na to, że LeBlanc czuje się przygwożdżona i potrzebuje pomocy, aby osiągnąć sukces. Dajemy tej mistrzyni iluzji więcej możliwości wskakiwania w niebezpieczne sytuacje i wycofywania się z nich.
W – Zniekształcenie
Lillia
R: dłuższy czas odnowienia.
Odkąd Lillia wkroczyła na polanę, hasała z dala od osłabień, mimo że ciągle pojawiała się w grach profesjonalnych. Ponieważ wielu jej konkurentów wypadło z łask, nadszedł czas, aby ją ziipować. Jej superumiejętność potrafi odwrócić losy walk, dlatego wydłużamy jej czas odnowienia, by lepiej odzwierciedlał potencjał, jaki posiada.
R – Melodyjna Kołysanka
Pyke
E: czas odnowienia od teraz się skraca.
Pyke osiadł na dnie, gdy osłabiliśmy go w środkowej alei w patchu 11.5. Teraz, gdy gracze wybierają go częściej w roli wspierającego, czas pomóc mu wrócić na powierzchnię, dając mu nieco mocy podczas rozwijania umiejętności.
E – Widmowy Odpływ
Renekton
R: zmniejszone dodatkowe zdrowie na wyższych poziomach.
Jako solidny wybór zapewniający przeżywalność w późnej fazie gry w potyczkach i walkach drużynowych ten krokodyl zbyt często pojawia się w grach profesjonalnych. Osłabiamy jego wytrzymałość w późnej fazie gry, aby wrogowie mieli szansę na znalezienie jego łuski Achillesa.
R – Dominus
Sylas
Umiejętność bierna: zwiększona dodatkowa prędkość ataku Wyzwolonego z Kajdan. W: skrócony czas odnowienia, zmniejszony koszt i skalowanie leczenia.
Sylas ostatnimi czasy nie radził sobie zbyt dobrze, jakby znów trafił do celi, ale pomożemy mu w ucieczce. Dajemy mu więcej możliwości do wskakiwania, uderzania i ciachania bez rozbijania banku (leczenia).
Umiejętność bierna – Petrucytowa Eksplozja
W – Królobójca
Urgot
W: zmniejszona skuteczność obrażeń przy trafieniu.
Zmiany Urgota w patchu 11.4 miały na celu sprawienie, żeby bardziej kruche zestawy przedmiotów z Pogromcą Krakenów były grywalne, ale Motor Agonii wymknął się spod kontroli i zaczął w pośpiechu sięgać po Kolosalną Hydrę. Cofamy zmiany obrażeń przy trafieniu, by zniechęcić go do wybierania tych zestawów przedmiotów i nakierować na poprzednią ścieżkę.
W – Czystka
Volibear
W: leczenie z potworów nie jest już zmniejszone o połowę. E: maksymalne obrażenia są teraz stałe.
Otrzymaliśmy wiele zgłoszeń o niedźwiedziach, koniach i łaniach biegających w amoku po dżungli, ale po rzetelnym dochodzeniu możemy stwierdzić, że Volibear jest niewinny jakichkolwiek dżunglowych wykroczeń. Wręcz przeciwnie, jest ich ofiarą. Budzimy go z zimowego snu, by mógł cieszyć się dżunglą w nowym sezonie.
W – Wściekłe Okaleczenie
E – Rozszczepiacz Niebios
Xin Zhao
Zmiany Xin Zhao z obrażeniami od ataku
Umiejętność bierna: zmniejszone leczenie; naprawiono błąd związany z pochłanianiem ładunków. Q: zmniejszone dodatkowe obrażenia na niższych poziomach. W: skrócony czas odnowienia, zwiększony koszt; redukcja zadawanych obrażeń przeciwko stworom od teraz się zmniejsza; zmieniony obszar trafienia. W1: czas rzucenia jest teraz stały. W2: obrażenia skalują się teraz z szansą na trafienie krytyczne; zwiększony zasięg i prędkość pocisku; od teraz oznacza wrogów jako wyzwanych.
Mamy dla Xina dwa zestawy zmian: jeden wycelowany w wariant z obrażeniami od ataku, a drugi – z mocą umiejętności, aby otworzyć wrota do nowych zestawów przedmiotów. Trochę tego jest, ale podzieliliśmy opis zmian Xina, aby łatwiej było się w nim odnaleźć.
Na pierwszy ogień idzie Xin Zhao z obrażeniami od ataku, którego wszyscy znają i kochają: demaciański wojownik z silnym duchem, dzierżący jeszcze silniejszą włócznię. Jako zawadiaka najlepiej odnajduje się w potyczkach, więc chcemy doszlifować jego zalety, dając mu narzędzia do wydłużenia kombinacji i rozpoczynania pojedynków. Z nowymi, kreatywnymi sposobami na dotarcie do wrogów będzie się wydawał wzmocniony, a nawet zuchwały na tyle, aby wskakiwać do walk drużynowych i potyczek.
Umiejętność bierna – Zdecydowanie
Q – Cios Trzech Szponów
W – Z Wiatru Grom
E – Zuchwała Szarża
Zmiany Xin Zhao z mocą umiejętności
Umiejętność bierna: zwiększone skalowanie leczenia z mocą umiejętności. W2: obrażenia skalują się teraz z mocą umiejętności. R: skaluje się teraz z mocą umiejętności.
Ale czekajcie, a co, jak Xin zechce trochę namieszać? Na przykład odłożyć włócznię i założyć kapelusz czarodzieja? Przed przeróbką Xin Zhao z mocą umiejętności pojawiał się okazjonalnie wraz z nietypowym zestawem przedmiotów i cechował się zupełnie innym stylem gry niż wersja z obrażeniami od ataku. Te zmiany mają na celu przywrócić Xina z mocą umiejętności do łask, ale mimo to spodziewamy się, że zestawy przedmiotów z obrażeniami od ataku będą górowały.
Umiejętność bierna – Zdecydowanie
W – Z Wiatru Grom
R – Garda Półksiężyca
Przedmioty
Przedmioty z leczeniem
Wartość systemowego leczenia z run i przedmiotów nadal jest zbyt wysoka, więc przenosimy nieco mocy z eksplozywnego leczenia do innych obszarów.
Nieśmiertelny Łuklerz
Ostrze Zniszczonego Króla
Gruboskórność Steraka
Cierpienie Liandry’ego
Chcemy, aby gracze sięgali po różnorodne mityczne przedmioty z mocą umiejętności, dlatego sprawiamy, żeby Cierpienie i Nawałnica były bardziej użyteczne dla magów. Dzięki tej zmianie magowie z obrażeniami eksplozywnymi powinni częściej wybierać ten przedmiot przeciwko wytrzymałym drużynom.
Nawałnica Luden
Jak w przypadku Cierpienia Liandry’ego, dorzucamy kolejny mityczny przedmiot z mocą umiejętności do kotła. Powinien być lepszym wyborem dla bohaterów, którzy zadają obrażenia rozłożone w czasie.
Zabójczy Kapelusz Rabadona
Chcemy, aby Kapelusz Rabadona był wygodniejszy, a jego cena przystępniejsza, żeby wpasował się w miejsce przedmiotu kupowanego jako trzeci.
Naramiennik Poszukiwacza
Naramiennik Poszukiwacza i Roślinna Bariera zbyt dobrze wykonywały swoją robotę, trzymając skalujących się z mocą umiejętności bohaterów z dala od niebezpieczeństwa podczas fazy gry w alei, co przysłoniło ich zamierzone słabości i przyczyniło się do powstania wyjątkowo nudnej mety. Osłabiamy te przedmioty ze średniej półki, jednocześnie zachowując poziom mocy legendarnych przedmiotów, które z nich powstają (Klepsydra Zhonyi, Całun Banshee).
Roślinna Bariera
Tak samo, jak w przypadku Naramiennika! Osłabiamy Roślinną Barierę, jednocześnie zachowując poziom mocy ukończonego przedmiotu.
Pieśń Bitewna Shurelyi
Patrząc na liczby, Odnowienie Kamienia Księżycowego stało się dominującym wyborem wśród zaklinaczy, dlatego wzmacniamy Pieśń Bitewną, nadając jej jeszcze bardziej chwytliwy rytm.
Żelazny Bicz
Jakimś cudem czas odnowienia Łamacza Falangi był dłuższy od Żelaznego Bicza, więc to naprawiamy. Aby zrekompensować utratę mocy, zmniejszamy jego koszt.
Słoneczna Egida
Jako że gracze zaczęli sobie uświadamiać, że istnieje sensowny wybór pośród mitycznych przedmiotów dla obrońców, możemy z powrotem wzmocnić Słoneczną Egidę, biorąc pod uwagę, że jest to jeden z gorszych przedmiotów z tej kategorii.
Kostur Pustki
Sprawiamy, że szybkie kupowanie tego przedmiotu będzie mniej opłacalne, zwiększając zarówno jego koszt, jak i efekt bierny.
Zmiany obozów w dżungli
Ostatnie zmiany dżungli ucięły sporą ilość doświadczenia, więc rekompensujemy te zmiany wzmocnieniem Porażenia (niżej) i starego, dobrego Ponurnika. To powinno poprawić niektóre ścieżki, pomóc dżunglerom zdobywać 3. poziom po wyczyszczeniu 3 obozów i utrzymać ich przy życiu.
Ponurnik
Czary przywoływacza
Porażenie
Wraz ze wzmocnieniem Ponurnika i osłabieniem Krwiożerczego Łowcy dodajemy nieco podstawowego leczenia, aby niezbyt wytrzymali dżunglerzy nie mieli problemów z utrzymaniem się w dżungli.
Teleportacja
Odnosimy się do nieintuicyjnych i frustrujących sytuacji związanych z Teleportacją, jak na przykład teleportowanie się i pędzenie do alei po wczesnej śmierci. W ramach rekompensaty wzmacniamy ten czar, aby nadal był solidnym narzędziem do tworzenia okazji.
Runy
Zwinne Nogi
Choć przydatna dla wielu bohaterów, ta runa jest zbyt hojna, jeśli chodzi o utrzymywanie się bohaterów z mocą umiejętności, więc na nich się skupimy.
Krwiożerczy Łowca
Kolejna zmiana z zakresu poprawek dotyczących leczenia: Krwiożerczy Łowca wyróżniał się jako silna runa służąca do utrzymywania się, więc go osłabiamy.
Aktualizacje sklepu w grze
Sklep jest przekonany, że może osiągnąć Złoto w tym roku, jeśli poświęci na to odpowiedni czas. W międzyczasie oto kilka aktualizacji.
- Składniki przedmiotów z dużą liczbą ścieżek przedmiotów nie będą już na siebie nachodzić. Dzieci Kołczanu Południa mogą odetchnąć z ulgą.
- Sygnalizowanie statystyki wszechwampiryzmu będzie od teraz pokazywało prawidłowe wartości zamiast błędnych. Tak powinno być od początku, prawda?
- nowośćSZYBKI SKRÓT Możecie szybko wybrać przedmioty z ekwipunku, gdy sklep jest otwarty, wciskając odpowiadający im skrót klawiszowy. Wyzwólcie swojego wewnętrznego zakupowicza wyścigowego!
- Więcej naprawionych błędów i ulepszeń wydajności.
Clash Noxusu
Po Zaun tematem kolejnego turnieju Clash będzie… Noxus! Na pierwszy weekend turnieju zapraszamy 20 i 21 marca, a drugi – 3 i 4 kwietnia. Tworzenie drużyn na pierwszy weekend jest możliwe od 15 marca.
Wsparcie dla DX11
W poprzednim roku opublikowaliśmy artykuł, w którym mówiliśmy o nadchodzącej zmianie i wsparciu dla DX11. W końcu nadszedł czas, by ją wprowadzić! W przypadku problemów podczas wdrażania tej opcji dajemy graczom możliwość powrotu do DX9, którą znajdziecie w ustawieniach klienta League > Opcje Gry > Preferuj klasyczny tryb DX9.
Zmiany wyważające w trybie ARAM
Wzmocnienia w patchu 11.6:
Osłabienia w patchu 11.6:
Naprawione błędy / drobne zmiany
- KLIENT LEAGUE: Napisano od nowa kod, który odpowiadał za ciągłe wyskakiwanie powiadomień dotyczących fragmentów klucza (będziemy się temu dalej przyglądać).
- KLIENT LEAGUE: Naprawiono problem z danymi obecności graczy, w wyniku którego osoby w poczekalni nie widniały jako online i/lub ich ikony przywoływacza nie aktualizowały się po zmianie.
- KLIENT LEAGUE: Poprawiono rozmiar obrazków nagród za honor.
- KLIENT LEAGUE: Odnaleziono brakujące obrazki niektórych opisów misji.
- KLIENT LEAGUE: Gracze mogą teraz wyłączyć powiadomienia o nowej zawartości w Kolekcji w ustawieniach.
- Poprawiono formatowanie tekstu i nazewnictwo w opisie Teleportacji.
- W – Piekielne Ostrze Kassadina od teraz prawidłowo zapewnia ładunki many z Łzy Bogini.
- Łupieżca Tarcz Wężowego Kła nie nakłada się już na stwory i wieże.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że drugi atak W – Wirującego Ostrza Samiry czasami nie zadawał obrażeń.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas odnowienia efektu biernego Całunu Banshee, Uchylenia, nie wyświetlał się w ekwipunku gracza.
- Naprawiono dwa błędy, które sprawiały, że ataki z W – Czystki Urgota i umiejętności biernej – Miotacza Światła Luciana nie liczyły się jako osobne ataki przy kumulowaniu Manamune, przy trafieniu Muramaną, Huraganem Runaana i Krwiożerczą Hydrą.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt bierny Syzygium Ornna, Wiecznie Wschodzący Księżyc, nie zaczynał się odnawiać, jeśli bohater używał podstawowych ataków, posiadając w ekwipunku Czarny Tasak.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt bierny Gruboskórności Steraka, Zew Krwi, nie leczył jego użytkownika za każdego bohatera, z którym walczył.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekty przy trafieniu Muramany nie były nakładane co 3 ataki, gdy gracz miał Ostrze Gniewu Guinsoo.
- Shyvana od teraz prawidłowo zyskuje dodatkową regenerację Furii z Podniebnych Smoków i Duszy Podniebnego Smoka.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że kliknięcie prawym przyciskiem myszy na Długi Miecz w przepisie Kołczanu Południa w ramach przepisów Nieśmiertelnego Łuklerza, Potęgi Wichury lub Pogromcy Krakenów prowadziło do przypadkowego zakupu Sztyletu, który znajduje się obok.
- R – Burza Lodu Anivii nie wyłącza się już po użyciu Hextechowego Pasa Rakietowego.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że trzeci obszarowy atak Stokrotki błędnie brał pod uwagę obrażenia od ataku Iverna zamiast Stokrotki.
Nadchodzące skórki i Barwy
UWAGA: W rezultacie głosowania graczy w mediach społecznościowych następujące nazwy skórek zostały zaktualizowane: Pszczółka Yuumi → Bzzuumi, Pszczółka Malzahar → Malbzzahar. Nazwa „Pszczółka Kog’Maw” nie uległa zmianie, zgodnie z rezultatem głosowania.
Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki:
Podczas tego patcha pojawią się poniższe Barwy: