Opis Patcha 12.10 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 12.10 w LoLu.
Zero strachu, nadeszła aktualizacja wytrzymałości bohaterów, brachu!
Słuchajcie, ten patch będzie konkretny. Opracowaliśmy przełomowy zestaw zmian, aby zwiększyć wytrzymałość bohaterów w całej grze. W przeciwieństwie do innych patchów, które głównie skupiają się na zmianach wyważenia poprzez indywidualne poprawki, wersja 12.10 ma za zadanie równo zwiększyć wytrzymałość u wszystkich (i odpowiednio osłabić powiązane systemy, takie jak leczenie, tarcze i utrzymywanie się). Spodziewajcie się dłuższych walk, większego wysiłku potrzebnego do zniszczenia wrogów i dłuższych okazji do wykorzystania swoich umiejętności. Szczegóły znajdziecie poniżej. Zajrzyjcie też do najnowszych przemyśleń na temat rozgrywki, aby poznać szerszy kontekst!
Spodziewamy się, że ten patch całkiem zmieni metę, ale jak zwykle będziemy obserwować sytuację i w razie czego wprowadzimy kolejne, ważne zmiany. Dobrej zabawy i powodzenia!
PATCH W SKRÓCIE
AKTUALIZACJA WYTRZYMAŁOŚCI BOHATERÓW
Pakiet podstawowych statystyk wytrzymałości
Wszyscy bohaterowie otrzymają poniższy pakiet podstawowych statystyk wytrzymałości.
Leczenie, tarcze, utrzymywanie się i Głębokie Rany
Co ważne, naszym celem NIE jest osłabienie umiejętności utrzymywania się. Ponieważ każdy bohater korzysta z nich w inny sposób, ta aktualizacja niektórych wzmocni, a innych osłabi. W związku z tym zamierzamy bacznie śledzić efekty tych zmian i w razie potrzeby wprowadzimy odpowiednie poprawki.
Ponieważ zwiększenie wytrzymałości oznacza, że leczenie, tarcza i utrzymywanie się zyskają na znaczeniu dla wszystkich, odpowiednio osłabimy te systemy o mniej więcej podobną wartość. Z podobnych powodów w ramach tego patcha osłabimy też Głębokie Rany, aby zachować równowagę między nimi a leczeniem, dzięki czemu jego moc pozostanie mniej więcej na tym samym poziomie. Te zmiany mają zastosowanie wobec wszystkich elementów gry, w tym bohaterów, przedmiotów, run, czarów przywoływacza i celów.
Co ważne, naszym celem NIE jest osłabienie umiejętności utrzymywania się. Ponieważ każdy bohater korzysta z nich w inny sposób, ta aktualizacja niektórych wzmocni, a innych osłabi. W związku z tym zamierzamy bacznie śledzić efekty tych zmian i w razie potrzeby wprowadzimy odpowiednie poprawki.
Proaktywne osłabienia długotrwałej walki
Po tej aktualizacji możecie spodziewać się nieco dłuższych walk. Naszym celem nie jest wydłużenie gier, tylko osłabienie niektórych systemów (Słoneczna Egida, Odnowienie Kamienia Księżycowego, Demoniczny Uścisk i Szkolenie Sprawnościowe), które mogą zdominować rozgrywkę, jeśli pozostawi się je bez opieki (ktoś reflektuje na Ligę Tasaków?). Nie chcemy przedwcześnie osłabić potencjalnie przepakowanych bohaterów, ale jesteśmy pewni, że wspomniane systemy wypaczyłyby decyzje dotyczące przedmiotów lub run, gdybyśmy ich nie uregulowali.
BOHATEROWIE
Ponieważ dzisiejsza aktualizacja dotknie *sprawdza notatki* niemal wszystkich bohaterów w League, oszczędzimy sobie wysiłku i nie będziemy opisywać kontekstu dla każdego z nich. Mimo to, poza aktualizacją dotyczącą wytrzymałości, pojawiło się też kilka niepowiązanych ogólnych poprawek związanych z niedawną przeróbką Swaina. Przewińcie więc do przodu, aby zapoznać się z sytuacją waszego ulubionego ptasiego taktyka.
AATROX
AHRI
AKSHAN
ALISTAR
ANNIE
APHELIOS
AZIR
BARD
CAMILLE
CASSIOPEIA
CHO’GATH
DARIUS
DIANA
DR MUNDO
EKKO
ELISE
FIORA
FIDDLESTICKS
GALIO
GANGPLANK
GAREN
GRAGAS
GWEN
ILLAOI
IRELIA
IVERN
JANNA
JARVAN IV
KAI’SA
KARMA
KATARINA
KAYLE
KAYN
KHA’ZIX
KINDRED
KLED
LEE SIN
LILLIA
LISSANDRA
LULU
LUX
MALPHITE
10% ⇒ 9% maksymalnego zdrowia
MAOKAI
MORDEKAISER
MORGANA
NAMI
NASUS
NAUTILUS
NIDALEE
NOCTURNE
NUNU I WILLUMP
OLAF
ORIANNA
POPPY
PYKE
RAKAN
RELL
RENATA GLASC
RENEKTON
RIVEN
RUMBLE
SENNA
SERAPHINE
SHEN
SINGED
SION
SKARNER
SONA
SORAKA
SWAIN
SYLAS
TAHM KENCH
TALON
TARIC
THRESH
TRUNDLE
TRYNDAMERE
UDYR
URGOT
VARUS
VI
VIEGO
VIKTOR
VEX
VLADIMIR
VOLIBEAR
WARWICK
XIN ZHAO
YASUO
YONE
YORICK
YUUMI
ZAC
PRZEDMIOTY
KOLCZASTA KOLCZUGA
KAMIZELKA CIERNIOWA
ŚMIERTELNE PRZYPOMNIENIE
CHEMPUNKOWY ŁAŃCUCHOWY MIECZ
WEZWANIE KATA
MORELLONOMICON
CHEMTECHOWY SKAZICIEL
KULA ZAGŁADY
KOSTUR PUSTKI
KLEJNOT ROZPADU
POZDROWIENIA LORDA DOMINIKA
OSTATNI SZEPT
DEMONICZNY UŚCISK
ODNOWIENIE KAMIENIA KSIĘŻYCOWEGO
SŁONECZNA EGIDA
TANIEC ŚMIERCI
BOSKI ŁAMACZ
PIERŚCIEŃ DORANA
ELIKSIR GNIEWU
WIELKA ZIMA
KAMIENNA PŁYTA GARGULCA
CHŁEPTACZ POSOKI
GRADOOSTRZE
ŻARONÓŻ
PRZYSIĘGA RYCERSKA
NASZYJNIK ŻELAZNYCH SOLARI
PASZCZA MALMORTIUSA
BŁOGOSŁAWIEŃSTWO MIKAELA
POŻERACZ
ODKUPIENIE
SZCZELINOTWÓRCA
UŚCISK SERAFINA
ODŁAMEK PRAWDZIWEGO LODU
GRUBOSKÓRNOŚĆ STERAKA
WAMPIRYCZNY KOSTUR
KRWIOPIJEC
ZAĆMIENIE
NIEŚMIERTELNY ŁUKLERZ
RUNY
SZKOLENIE SPRAWNOŚCIOWE
ZDOBYWCA
PRZYPŁYW ŻYCIA
UŚCISK NIEUMARŁEGO
OPIEKUN
KULA NULIFIKACJI
PRZELECZENIE
PRZYWOŁANIE AERY
SMAK KRWI
TRIUMF
CZARY PRZYWOŁYWACZA
BARIERA
LECZENIE
PODPALENIE
PORAŻENIE
ZMIANY SYSTEMOWE
Górski Smok
Oceaniczny Smok
Baron Nashor
Wieże
ŚRODKOWE POPRAWKI
SWAIN
Zmodyfikowano R.
R — DEMONICZNE WZEJŚCIE
TALIYAH
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Naprawiono kilka błędów, w wyniku których Taliyah nie mogła odpowiednio ustawić swoich zaklęć w kolejce
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q — Utkana Salwa Taliyah nie zawsze miała odpowiedni czas odnowienia, gdy użyto jej na Wyjałowionej Ziemi.
- Naprawiono błąd efektów dźwiękowych związanych z interakcjami z Wyjałowioną Ziemią Taliyah
SYSTEMY ZWIĄZANE Z RYWALIZACJĄ I ZACHOWANIEM GRACZY
HONOROWY POWRÓT
Wzywamy wszystkich honorowych graczy! W grze pojawiły się nowe efekty wizualne związane z Honorowym Powrotem, którymi będzie można się popisywać. Będą one dotyczyć:
- Graczy na 5 poziomie Honoru
- Graczy na co najmniej 3 poziomie Honoru, którzy zostali uhonorowani przez co najmniej jednego gracza spoza swojej grupy w ostatnim meczu
- Graczy na co najmniej 3 poziomie Honoru, którzy zostali uhonorowani przez co najmniej dwóch graczy ze swojej grupy w ostatnim meczu
POWRÓT PRETENDENTA
Animacja Powrotu Pretendenta również uległa aktualizacji! Jeśli należycie do obu grup, efekty wizualne Powrotu Pretendenta będą miały pierwszeństwo przed Honorowym Powrotem.
BLOKOWANIE ZAPROSZEŃ DO ZNAJOMYCH
Teraz będzie można blokować graczy w oknie zaproszenia do znajomych. (Zgadza się, koniec z niechcianymi zaproszeniami!)
OGRANICZENIA DUETÓW Z WYSOKIM MMR (TYLKO W KR I NA)
W patchu 12.10 zamierzamy przetestować zmianę do kolejki duetu w najwyższych kręgach, ale tylko w regionach Kr i NA.
Bycie w umówionym duecie zapewnia lekką przewagę, a ponieważ gracze z najwyższych kręgów nie mogą utworzyć z nikim duetów, system opiera się tylko o aktualną rangę. W ramach tej zmiany zwiększymy ograniczenie najwyższych kręgów tak, aby miało też zastosowanie do MMR.
Naszym celem jest uniemożliwienie nieuczciwym graczom dostania się do najwyższych kręgów przez kolejkę duetów. Zawodnicy, którzy z nich spadną, oraz czołówka kręgu Diament I również mogą zostać dotknięci tą zmianą.
Do tej pory wspomnieni gracze mogli korzystać z kolejki duetów i w ten sposób dostać się do gier o najwyższą stawkę, co nie było sprawiedliwe wobec ich przeciwników, którzy nie mieli takiej możliwości. Jeśli ta zmiana zadziała zgodnie z naszymi oczekiwaniami, zastanowimy się nad wprowadzeniem jej na całym świecie i rozważymy to ponownie przed rozpoczęciem sezonu.
AKTUALIZACJE EFEKTÓW WIZUALNYCH
Nami
Twisted Fate
NAPRAWIONE BŁĘDY I DROBNE ZMIANY
- AKTUALIZACJA OPISÓW: Niektóre opisy zostały zaktualizowane, aby zyskały na poprawności, przejrzystości i jednolitości!
- OGÓLNE ZMIANY U SHYVANY: Q — Podwójne Ugryzienie Shyvany zapewnia teraz delikatne zwiększenie zasięgu ataku, podobnie jak zmiany innych ataków podstawowych (jak Q — Wysysające Uderzenie Nasusa)
- Teraz Q — Podwójne Ugryzienie Shyvany w postaci smoka będzie prawidłowo dwukrotnie trafiać inhibitory i Nexus
- R — Naaaaaaaaprzód!!! Kleda nie będzie już wywoływać braku wizualnej synchronizacji z punktu widzenia wroga (wreeeeeeeeeeszcie!!!)
- Sion nie będzie już mógł odrzucić Herolda przy użyciu E — Ryku Zabójcy
- Oblicze Ducha będzie teraz prawidłowo zwiększać leczenie od wszechwampiryzmu
- Naprawiono błąd, w wyniku którego atak Rengara wzmocniony przez jego Q — Dzikość przeciwko wieży nie zapewniał mu dodatkowej prędkości ataku
- Niektóre efekty niewrażliwości na kontrolę tłumu nie zostaną już pochłonięte przez Wybuchowe Szyszki wywołane przez sojuszników (Umiejętność bierna — Chodzić, Gdzie Chcieć Dr. Mundo, Umiejętność bierna — Przemiana Pustki Malzahara i E — Mroczna Tarcza Morgany)
- Umiejętność bierna — Icathiańska Niespodzianka Kog’Mawa nie będzie już aktywować jego własnego Nieśmiertelnego Łuklerza.
- Zabójcze Tempo będzie się teraz prawidłowo aktywować przeciwko klonom wrogich bohaterów
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czas odnowienia Łańcuchów Zguby nie skalował się odpowiednio z przyspieszeniem umiejętności przedmiotu
- Lodowcowe Ulepszenie będzie teraz prawidłowo zastępowane przez Pierwsze Uderzenie u wszystkich bohaterów, którzy nie mają żadnej kompatybilnej formy kontroli tłumu (dlaczego, Nidalee?
- Naprawiono błąd efektów dźwiękowych, w wyniku którego słychać było odgłosy rodzenia się i śmierci nieepickich potworów z dżungli, nawet jeśli spowijała je mgła wojny
- Naprawiono błąd efektów dźwiękowych, w wyniku którego gracze czasami słyszeli odgłosy używania Hexbram, nawet jeśli na nie nie patrzyli
- Naprawiono błąd, w wyniku którego rzucenie i zakończenie W — Nura w Upiorne Wody Pyke podczas R — Paranoi Nocturne’a wroga usuwało czerwoną barwę z waszych ekranów
- Naprawiono niewielkie niedociągnięcia efektów wizualnych W — Mrocznej Procesji i E — Żałobnej Mgły Yoricka
- Naprawiono błąd związany z wyzwaniem „Stoją jak wryci”, w wyniku którego niektóre przypadki spowolnienia były nieprawidłowo uwzględnianie w jego postępach
- Naprawiono błąd związany z wyzwaniem „Aktywny udział”, w wyniku którego niektóre przypadki udziału w zabójstwie były nieprawidłowo uwzględnianie w jego postępach
NADCHODZĄCE SKÓRKI I BARWY
Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki:
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: