Reklama

Opis Patcha 12.12 w League of Legends. Szczegóły zmian, buffy i nerfy aktualizacji LoLa

League of Legends

Reklama

Szczegóły zmian i nowości na patch 12.12 w LoLu.

Reklama


Nadszedł śnieżny patch 12.12!

Mamy dla was kolejną porcję zmian wyważenia. Niektóre z nich są kontynuacjami aktualizacji wytrzymałości wprowadzonej w patchu 12.10. Część umiejętności leczących i tarcze zostają znowu zmodyfikowane, a mechaniki związane z obrażeniami eksplozywnymi i inicjowaniem walk – nieco wzmocnione. Zwierzątka bohaterów też staną się trochę wytrzymalsze.

W tym patchu na ograniczony czas przywracamy też Emporium esencji. Po raz pierwszy zmieni się również oferta Mitycznego sklepu – tym razem za ladą znajdziecie Rycerza Popiołu Pantheona i inne dobroci. Uch, zrobiło się jakoś chłodno? Pewnie wschodzi Śnieżny Księżyc…

Reklama

Patch w skrócie

Caitlyn Śnieżnego Księżyca, Illaoi Śnieżnego Księżyca i Kayn Śnieżnego Księżyca będą dostępni 23 czerwca 2022 r. Rycerz Popiołu Pantheon będzie dostępny 23 czerwca 2022 r.

Bohaterowie

Amumu

Q: zmniejszony koszt many; teraz zwiększa się z poziomem. R: zwiększone obrażenia podstawowe.

Amumu w roli wspierającego praktycznie zniknął z Summoner’s Rift po sporych osłabieniach dotyczących jego kosztów many wprowadzonych w zeszłym sezonie. Cofamy te osłabienia i wzmacniamy superumiejętność bohatera na niższych poziomach, by pomóc mu w poszukiwaniu przyjaciół w dolnej alei.


Q – Rzut Bandażem

Koszt many 70 pkt.  30/35/40/45/50 pkt.

R – Klątwa Smutnej Mumii

Obrażenia 150/250/350 pkt. (+80% mocy umiejętności)  200/300/400 pkt. (+80% mocy umiejętności)

Annie

Q: zwiększone skalowanie z mocą umiejętności. Tibbers: zwiększone podstawowe zdrowie, pancerz i odporność na magię.

Annie z zestawem przedmiotów skupiającym się na obrażeniach eksplozywnych wypada raczej słabo od wprowadzenia aktualizacji wytrzymałości. W szczególności dotyczy to wyższych poziomów rozgrywek. Dolewamy oliwy do ognia jej kombinacji, a Tibbersa wyposażamy w jego własną PAW (Przytulaśną Aktualizację Wytrzymałości).


Q – Dezintegracja

Obrażenia 80/115/150/185/220 pkt. (+75% mocy umiejętności)  80/115/150/185/220 pkt. (+80% mocy umiejętności)

R – Przywołanie: Tibbers

Tibbers – podstawowe zdrowie 1200/2100/3000 pkt.  1300/2200/3100 pkt.
Tibbers – podstawowy pancerz i odporność na magię 30/50/70 pkt.  30/60/90 pkt.

Bel’Veth

Zwiększony zasięg ataku podstawowego; zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia; zmniejszony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: zwiększona wartość ładunku na niższych poziomach, teraz osiąga maksymalną wartość na 13. poziomie; duże stwory przyznają teraz 1 ładunek. E: zmniejszone obrażenia podstawowe; zmniejszona kradzież życia na wyższych poziomach. R: dodatkowy zasięg ataku i obrażenia wybuchu zależne od brakującego zdrowia wroga nie zwiększają się już wraz z poziomem umiejętności; zmniejszone zdrowie Ławicy Pustki na niższych poziomach, teraz zwiększa się z poziomem umiejętności.

Rządy terroru Cesarzowej Pustki zaszły za daleko na niższym i średnim poziomie umiejętności. Nasze osłabienia powinny ograniczyć jej potęgę na niższym poziomie rozgrywek, przez co bohaterka powinna mieć spójny współczynnik zwycięstw. Wprowadziliśmy też kilka aktualizacji wizualnych prawdziwej postaci Bel’Veth na podstawie uwag od graczy!


Podstawowe statystyki

Zasięg ataku podstawowego: 125 jedn.  175 jedn.
Podstawowa regeneracja zdrowia: 8,5 pkt.  6 pkt.
Przyrost regeneracji zdrowia 0,85 pkt.  0,6 pkt.
Regeneracja zdrowia na 18. poziomie 22,95 pkt.  16,2 pkt.

Umiejętność bierna – Lawendowa Śmierć

Dodatkowa prędkość ataku za każdy ładunek Lawendy 0,25-1,25% (na poziomach 1-18)  0,28-1% (na poziomach 1-13)
nowośćLAWENDOWE STWORKI Bel’Veth zyskuje teraz 1 ładunek Lawendy za każdego dużego stwora.

E – Królewski Wir

Minimalne obrażenia każdego trafienia: 8/11/14/17/20 pkt. (+6% obrażeń od ataku)  8/10/12/14/16 pkt. (+6% obrażeń od ataku)
Kradzież życia 20/22/24/26/28%  20/21,5/23/24,5/26%

 R – Bezustanny Bankiet

Obrażenia od wybuchu zależne od brakującego zdrowia celu 25/30/35% ⇒ 25% na wszystkich poziomach
Dodatkowy zasięg ataku 50/75/100 jedn.  50 jedn. na wszystkich poziomach
Zdrowie Ławicy Pustki 70%  50/60/70% maksymalnego zdrowia stwora

Naprawione błędy i aktualizacje

  • Animacja E – Królewskiego Wiru prawdziwej postaci Bel’Veth została dopracowana w przypadku wyższej prędkości ataku.
  • Animacja ataku podstawowego prawdziwej postaci Bel’Veth została dopracowana i jest trochę wolniejsza, gdy bohaterka ma niską prędkość ataku.
  • Blask nie będzie się już aktywować, jeśli Bel’Veth spróbuje rzucić Q – Przypływ Pustki w kierunku, który się odnawia.
  • Q – Przypływ Pustki Bel’Veth nie zadaje już dwa razy większych obrażeń nieuchronnych, niż było to zamierzone z efektu biernego R – Bezustannego Bankietu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterka traciła dodatkowe zdrowie po zjedzeniu Koralowca Pustki, jeśli była już w swojej prawdziwej postaci.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego jeśli Ławica Pustki Bel’Veth zaatakowała nieumarłego Siona, gdy czas trwania jego umiejętności biernej dobiegał końca, pojawiał się Koralowiec Pustki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego czas trwania prawdziwej postaci Bel’Veth czasem nie odświeżał się po zjedzeniu Koralowca Pustki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe ataku podstawowego Bel’Veth czasem były słyszalne dla wrogów we mgle wojny.

Blitzcrank

Q: zwiększone obrażenia podstawowe. R: zwiększone obrażenia podstawowe użycia.

Umiejętności inicjacji Blitzcranka są trochę zardzewiałe, odkąd wprowadziliśmy aktualizację wytrzymałości. Wzmacniamy jego chwyty, by łapanie przeciwników dawało więcej satysfakcji.


Q – Rakietowy Chwyt

Obrażenia 90/140/190/240/290 pkt. (+120% mocy umiejętności)  105/155/205/255/305 pkt. (+120% mocy umiejętności)

R – Pole Statyczne

Obrażenia wybuchu 250/375/500 pkt. (+100% mocy umiejętności)  275/400/525 pkt. (+100% mocy umiejętności)

Dr Mundo

Umiejętność bierna: zmniejszona regeneracja zdrowia. R: zmniejszone zwiększenie podstawowego zdrowia.

Błędy w sztuce Dr. Mundo były śmiercionośne, ale po osłabieniu Głębokich Ran postanowiliśmy, że sprawdzimy jego licencję medyczną. Wprowadzamy ogólne osłabienia bohatera w postaci zmniejszonego leczenia. Teraz, gdy będzie mu brakowało więcej zdrowia, bohater z pewnością ożywi się jeszcze bardziej po wstrzyknięciu Maksymalnej Dawki.


Umiejętność bierna – Chodzić, Gdzie Chcieć

Regeneracja zdrowia 1-2% maksymalnego zdrowia (na poziomach 1-18)  0,8-1,6% maksymalnego zdrowia celu (na poziomach 1-18)

R – Maksymalna Dawka

Zwiększenie podstawowego zdrowia 10/15/20% brakującego zdrowia  8/11,5/15% brakującego zdrowia

Fiora

Umiejętność bierna: zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku.

Od wprowadzenia aktualizacji wytrzymałości Fiora potrafi karać swoich przeciwników za błędy znacznie skuteczniej na elitarnym poziomie rozgrywek. Dzieje się tak dlatego, że gracze na tym poziomie z łatwością trafiają we Wrażliwe Punkty, przez co zadają ogromne obrażenia nieuchronne zależne od maksymalnego zdrowia. Osłabiamy umiejętność bierną bohaterki, co również ograniczy moc jej superumiejętności.


Umiejętność bierna – Taniec Fechmistrzyni

Dodatkowe obrażenia nieuchronne 3% (+5,5% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku)  3% (+4,5% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia celu

Heimerdinger

Q: zwiększone podstawowe zdrowie i obrażenia zwykłych działek. E: skrócony czas odnowienia.

Wynalazki Heimerdingera nie są ostatnio zbyt innowacyjne. Zwiększamy zdrowie i moc jego działek, by dostosować je do aktualizacji wytrzymałości. To z pewnością przepis na sukces!


Q – Działko Rozwojowe H-28G

Zwykłe działko – zdrowie 150-575 pkt. (+5-40%) (na poziomach 1-18)  175-700 pkt. (+5-40%) (na poziomach 1-18)
Zwykłe działko – obrażenia magiczne 6/9/12/15/18 pkt. (+35% mocy umiejętności)  7/11/15/19/23 pkt. (+35% mocy umiejętności)

E – Granat Burzy Elektronowej CH-2

Czas odnowienia 12 sek.  11 sek.

Ivern

Umiejętność bierna: zmniejszony koszt zdrowia i many. E: zwiększona podstawowa wytrzymałość tarczy. Stokrotka: zwiększone podstawowe zdrowie, pancerz i odporność na magię.

Aktualizacja wytrzymałości nie była przyjazna wobec naszego Przyjaciela Lasu. Wprowadzone wzmocnienia powinny przywrócić silne możliwości gankowania bohatera we wczesnej fazie gry. Mamy też trochę statystyk podstawowych dla Stokrotki!


Umiejętność bierna – Przyjaciel Lasu

Koszt podstawowego zdrowia 23,5-6,5% (na poziomach 1-18)  20-3% (na poziomach 1-18)
Koszt podstawowej many 34,5-9% (na poziomach 1-18)  30-4,5% (poziom 1-18)

E – Wybuchowe Nasiono

Tarcza 70/100/130/160/190 pkt. (+75% mocy umiejętności)  80/115/150/185/220 pkt. (+75% mocy umiejętności)

R – Stokrotka!

Stokrotka – zdrowie 1250/2500/3750 pkt. (+50% mocy umiejętności)  1300/2600/3900 pkt. (+50% mocy umiejętności)
Stokrotka – pancerz i odporność na magię 15/40/90 pkt. (+5% mocy umiejętności)  20/50/100 pkt. (+5% mocy umiejętności)

Janna

W: zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu i spowolnienie. E: zmniejszona wytrzymałość tarczy.

Janna nadal jest za silna. Najbardziej podatna powinna być w chwili, gdy zostanie złapana w niekorzystnej pozycji, dlatego osłabiamy jej wiatr prędkość i zaklęcia obronne, by łatwiej było karać ją za potknięcia.


W – Zefir

Dodatkowa prędkość ruchu 6/7,5/9/10,5/12% (+2% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)  6/7/8/9/10% (+2% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)
Spowolnienie 24/28/32/36/40% (+6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)  20/24/28/32/36% (+6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)

E – Oko Cyklonu

Tarcza 75/100/125/150/175 pkt. (+60% mocy umiejętności)  65/90/115/140/165 pkt. (+55% mocy umiejętności)

Jarvan IV

Zwiększony przyrost many. Umiejętność bierna: czas odnowienia skraca się teraz wraz z poziomami.

Jarvan IV nie oberwał aż tak po aktualizacji wytrzymałości, jednak jego obrażenia ciągłe nie uszły bez szwanku. Wprowadzamy zmiany, dzięki którym będzie mógł skuteczniej przemieszczać się po mapie. I tak trudniej jest szybko rozprawić się z przeciwnikami.


Podstawowe statystyki

Przyrost many 40 pkt.  55 pkt.
Mana na 18. poziomie 980 pkt.  1235 pkt.

Umiejętność bierna – Bojowy Rytm

Czas odnowienia 6 sek.  6/5/4/3 sek. (na poziomach 1/6/11/16)

Katarina

Umiejętność bierna: zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku. E: zwiększone obrażenia podstawowe; zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku. R: zwiększone skalowanie prędkości ataku; zwiększona skuteczność przy trafieniu.

Zestawy przedmiotów dla osiłków i obrońców nie powinny dobrze się sprawdzać dla bohaterów takich jak Katarina, która jest supermobilną zabójczynią, opierającą się na resetowaniu umiejętności. Wprowadzamy drobne poprawki, by zniechęcić graczy do wyposażania bohaterki w takie przedmioty.


Umiejętność bierna – Chciwość

Obrażenia magiczne po odzyskaniu sztyletu – skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku 75%  65%

E – Shunpo

Obrażenia 15/30/45/60/75 pkt. (+50% obrażeń od ataku) (+25% mocy umiejętności)  20/35/50/65/80 pkt. (+40% obrażeń od ataku) (+25% mocy umiejętności)

R – Lotos Śmierci

Obrażenia fizyczne każdego sztyletu 16% (+12,8% za każde dodatkowe 1,0 jedn. całkowitej prędkości ataku) dodatkowych obrażeń od ataku  16% (+16% za każde dodatkowe 0,7 jedn. całkowitej prędkości ataku) dodatkowych obrażeń od ataku
Skuteczność przy trafieniu każdego sztyletu 25/30/35%  28/33/38%

Lucian

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku. Q: zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach.

Lucian świetnie spisywał się na dolnej alei w rozgrywkach profesjonalnych jeszcze przed MSI i nadal nic go nie powstrzymuje. Nawet aktualizacja wytrzymałości. Osłabiamy jego obrażenia we wczesnej fazie gry, by Strażnik Światła nie przyćmiewał swoich wrogów.


Podstawowe statystyki

Podstawowe obrażenia od ataku 62 pkt.  60 pkt.

Q – Przebijające Światło

Obrażenia 95/130/165/200/235 pkt. (+60/75/90/105/120% dodatkowych obrażeń od ataku)  95/125/155/185/215 pkt. (+60/75/90/105/120% dodatkowych obrażeń od ataku)

Seraphine

E: skrócony czas odnowienia na niższych poziomach i nie skraca się już wraz z poziomem. Wydłużony czas działania spowolnienia/ogłuszenia.

Seraphine straciła na popularności, więc wzmacniamy jej efekty kontroli tłumu, by mogła oszałamiać swoich wrogów.


E ― Więcej Basu

Czas odnowienia 11/10,5/10/9,5/9 sek.  10 sek.
Czas trwania spowolnienia/ogłuszenia 1 sek.  1,5 sek.

Shaco

Zmniejszony podstawowy przyrost zdrowia i przyrost pancerza. Q: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku. W: zwiększone skalowanie z mocą umiejętności. E: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku i mocą umiejętności.

Shaco ma problemy w świecie z wytrzymalszymi zabawkami. W szczególności tyczy się to jego tradycyjnych zestawów przedmiotów z obrażeniami eksplozywnymi. Dzięki swoim sztuczkom jego przeżywalność jest na dość wysokim poziomie, więc jej kosztem wzmacniamy obrażenia eksplozywne bohatera. Dzięki temu ryzykowne zestawy przedmiotów nastawione na duże korzyści wrócą do łask. Bohater tym samym zyska na zróżnicowaniu skutecznych przedmiotów. (Dla przypomnienia: Q i E bohatera mogą zadać dodatkowe obrażenia dzięki jego umiejętności biernej – Ciosowi w Plecy).


Podstawowe statystyki

Przyrost zdrowia 103 pkt.  99 pkt.
Zdrowie na 18. poziomie 2381 pkt.  2313 pkt.
Przyrost pancerza 4,7 pkt.  4 pkt.
Pancerz na 18. poziomie 109,9 pkt.  98 pkt.

Q – Podstęp

Obrażenia fizyczne 25/35/45/55/65 pkt. (+25% dodatkowych obrażeń od ataku)  25/35/45/55/65 pkt. (+40% dodatkowych obrażeń od ataku)

W – Zabawka Niespodzianka

Obrażenia magiczne 10/15/20/25/30 pkt. (+9% mocy umiejętności)  10/15/20/25/30 pkt. (+12% mocy umiejętności)

E – Zatrute Sztylety

Obrażenia magiczne 70/95/120/145/170 pkt. (+70% dodatkowych obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności)  70/95/120/145/170 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku) (+60% mocy umiejętności)

Singed

W: zmniejszona skuteczność spowolnienia na niższych poziomach, ale zwiększona na wyższych. Teraz zwiększa się z poziomem umiejętności. R: zmniejszone statystyki dodatkowe na niższych poziomach i zwiększone na wyższych.

Singed zawsze był całkiem silny w środkowej alei, ale ostatnie zmiany systemowe sprawiły, że bohater jest zdecydowanie za mocny. Osłabiamy jego siłę we wczesnej fazie gry, wynikającą z faktu, że może biec bez opamiętania na swoich przeciwników. Dzięki temu mniej wytrzymali wrogowie z alei będą mieli szansę na ucieczkę (albo chociaż na wymianę ciosów).


W – Substancja Klejąca

Spowolnienie 60%  50/55/60/65/70%

R – Mikstura Obłędu

Dodatkowe statystyki 30/60/90 pkt.  20/60/100 pkt.

Soraka

R: zwiększone podstawowe leczenie; nie usuwa już Głębokich Ran.

Wzmocniliśmy superumiejętność Soraki w patchu 11.18, pozwalając, by usuwała Głębokie Rany. Chcieliśmy, by po tej zmianie bohaterka miała jakiekolwiek szanse przeciwko 60% osłabieniu efektów leczenia. Teraz, gdy Głębokie Rany są słabsze, postanowiliśmy cofnąć tę zmianę.


R – Życzenie

Uzdrowienie 125/200/275 pkt. (+50% mocy umiejętności)  150/250/350 pkt. (+50% mocy umiejętności)
usuniętoGŁĘBOKIE RANY Nie usuwa już Głębokich Ran z celów.

Viego

Umiejętność bierna: zmniejszone leczenie. W: nie sprawia już, że bohater natychmiastowo się ukrywa, jeśli zostanie rzucone podczas przygotowania E. R: zmniejszone obrażenia przeciwko najpoważniej zranionemu lub najbliższemu wrogowi.

Viego jest władcą dżungli zdecydowanie za długo, w szczególności w rozgrywkach profesjonalnych. Osłabiamy potencjał króla do resetowania umiejętności, dając tym samym wrogom z alei więcej czasu na zareagowanie na ganki bohatera.


Umiejętność bierna – Dominacja Suwerena

Podstawowe leczenie po przejęciu 2,5%  2% maksymalnego zdrowia celu

E – Ścieżka Przerażenia

usunięteCICHE OGŁUSZENIE Rzucenie E – Ścieżki Przerażenia podczas przygotowania W – Widmowej Paszczy nie sprawia już, że Viego natychmiast się ukrywa.

R – Łamacz Serc

Dodatkowe obrażenia fizyczne 15/20/25% (+3% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku)  12/16/20% (+3% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku) brakującego zdrowia wroga z najniższym poziomem zdrowia lub znajdującego się najbliżej

Yorick

Zwiększone podstawowe zdrowie i prędkość ruchu Istot Mgły. Zwiększone podstawowe zdrowie Mglistej Dziewicy; zmniejszony zasięg namierzania zależny od E.

Istoty Mgły i Mglista Dziewica Yoricka również dostają nieco statystyk podstawowych, by mogły nadążyć za aktualizacją wytrzymałości. Wprowadzamy też kilka modyfikacji, by widmowa armia bohatera była jeszcze bardziej upiorna, jeśli zostanie rozstawiona z pomyślunkiem. Dziewica nie będzie odchodzić zbyt daleko, gdy będzie poruszać się w kierunku oznaczonych celów.


Umiejętność bierna – Pasterz Dusz

Istota Mgły – podstawowe zdrowie 100-185 pkt. (na poziomach 1-18) (+15% maksymalnego zdrowia Yoricka)  110-212 pkt. (na poziomach 1-18) (+20% maksymalnego zdrowia Yoricka)
Istota Mgły – prędkość ruchu 300 jedn.  325 jedn.

R – Chluba Wysp

Mglista Dziewica – podstawowe zdrowie 300/1000/3000 pkt. (+70% maksymalnego zdrowia Yoricka)  350/1100/3300 pkt. (+75% maksymalnego zdrowia Yoricka)
Mglista Dziewica – zasięg ścigania oznaczonego celu 1600 jedn.  1000 jedn.

Yuumi

Umiejętność bierna: zwiększona wytrzymałość tarczy. E: zmniejszone podstawowe leczenie; zwiększona dodatkowa prędkość ruchu.

Bieżący rozdział aktualizacji wytrzymałości powoli dobiega końca, jednak leczenie Yuumi jest nadal zbyt silne. Bohaterka ogólnie nie jest za silna, więc wprowadzamy jedynie drobne zmiany.


Umiejętność bierna – Pac i Blok

Wytrzymałość tarczy 56-360 pkt. (zmienia się, na poziomach 1-18)  60-380 pkt. (zmienia się, na poziomach 1-18)

E – Ziuum

Uzdrowienie 70/100/130/160/190 pkt. (+35% mocy umiejętności)  70/90/110/130/150 pkt. (+35% mocy umiejętności)
Dodatkowa prędkość ruchu 15% (+6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)  20% (+6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)

Zeri

Zwiększony przyrost regeneracji zdrowia. W: zwiększone obrażenia podstawowe; zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku i mocą umiejętności.

Obrażenia W Zeri były zbyt szokujące w połączeniu z mnożnikiem trafienia krytycznego, dlatego osłabiamy umiejętność, ale w zamian dajemy bohaterce więcej regeneracji zdrowia.


Podstawowe statystyki

Przyrost regeneracji zdrowia 0,55 pkt.  0,7 pkt.
Regeneracja zdrowia na 18. poziomie 12,6 pkt.  15,15 pkt.

W – Laserowy Wstrząs

Obrażenia 10/45/80/115/150 pkt. (+150% obrażeń od ataku) (+70% mocy umiejętności)  20/55/90/125/160 pkt. (+130% obrażeń od ataku) (+60% mocy umiejętności)
Obrażenia trafienia krytycznego 17,5/78,75/140/201,25/262,5 pkt. (+262,5% obrażeń od ataku) (+122,5% mocy umiejętności)  25/96,25/157,5/218,75/280 pkt. (+227,5% obrażeń od ataku) (+105% mocy umiejętności)

Przedmioty

Nocny Żniwiarz

Wzbogacamy przepis Nocnego Żniwiarza o przyspieszenie umiejętności, by dostosować przedmiot do jego wzmocnienia wprowadzonego w ostatnim patchu.

Przepis Alternator Hextech + Wzmacniająca Księga + Różdżka Zniszczenia + 865 szt. złota  Alternator Hextech + Wzmacniająca Księga + Czarci Kodeks + 815 szt. złota

Wężowy Kieł

Wężowy Kieł osłabiał tarcze znacznie bardziej, niż powinien, ze względu na błąd. Uważamy, że naprawienie tego błędu spowoduje poważne osłabienie, więc postanowiliśmy je tu opisać.

BARDZO JADOWITY Wężowy Kieł nie nakłada już dodatkowego osłabienia tarczy wynoszącego więcej niż 50% zależnie od dodatkowego leczenia i wytrzymałości tarczy wroga.

Płomień Cienia

Płomień Cienia radził sobie za słabo ze względu na inny błąd, który powstrzymywał jego obrażenia zależnie od odporności na magię, którą przedmiot miał ignorować. Naprawienie błędu powinno poskutkować małym wzmocnieniem przedmiotu.

FOCH Z PRZYTUPEM Dodatkowe obrażenia magiczne Płomienia Cienia zależne od ignorowanej odporności na magię nie są już powstrzymywane przez odporność na magię celu.

Runy

Drapieżnik

Osłabiamy moc Drapieżnika we wczesnej fazie gry, gdyż wywoływał ogromne szkody w alejach zanim wrogowie mieli szansę na kontratak. Rekompensujemy to wzmacniając runę w późnej fazie gry.

Maksymalna dodatkowa prędkość ruchu 45%  25-50% (na poziomach 7-18)
Obrażenia 40-120 pkt. (na poziomach 1-18) (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) (+10% mocy umiejętności)  20-180 pkt. (na poziomach 1-18) (+25% dodatkowych obrażeń od ataku) (+15% mocy umiejętności)
Czas odnowienia 90-60 sek. (na poziomach 1-18)  120-60 sek. (na poziomach 1-18)

Zmiany systemowe

Wizja

Obecnie, jeśli gracz doskoczy lub mignie w potwora z dżungli bądź zasięg widoczności totemu, istnieje bardzo krótkie opóźnienie, zanim ten gracz je zobaczy. Prowadzi to do frustrujących chwil, więc wprowadzamy zmiany, aby widoczność była zyskiwana natychmiastowo. (Z drugiej strony utrata widoczności potworów i totemów wciąż będzie miała niewielkie opóźnienie).

TERAZ MNIE WIDZISZ Wszystkie potwory z dżungli i totemy będą natychmiastowo widoczne, nawet po doskoczeniu lub mignięciu w zasięg widoczności.

Emporium esencji

Emporium esencji powraca i będzie z nami od 28 czerwca do 12 lipca. Wbijcie do sklepu by wykorzystać swoją Niebieską Esencję do zdobycia barw, skórek totemów, emotek, ikon i nie tylko. Mamy też dla was cacka dostępne tylko w Emporium – chociażby skórkę URFWicka!

WAŻNE: Po podanym wcześniej czasie Emporium Esencji będzie miało przerwę, gdyż musimy je przerobić. Obecnie utrzymywanie Emporium jest mało efektywne i powoduje opóźnienia oraz cięcia w funkcjach innych projektów, jak chociażby wydarzenia czy misje. Chcemy sprawić, by Emporium było bardziej efektywne i polepszyć nawigację oraz użyteczność, gdy (nie jeśli) powróci. Pamiętajcie o wydaniu całej zebranej Niebieskiej Esencji w trakcie tego Emporium!

By zrekompensować przerwę, trzy zestawy ikon klejnotów zostały zamienione w ciąg trzech misji (dobierane gry SR lub ARAM). Będą darmowe dla wszystkich graczy, a każda zapewni 10 Mitycznej Esencji, czyli łącznie 30.

Zawartość mityczna

Mityczne Barwy

Dodajemy nowy rodzaj treści w Mitycznym sklepie: Mityczne Barwy dostępne za 40 Mitycznej Esencji! Pierwsza Mityczna Barwa jest przeznaczona dla Końcowego Bossa Veigara i będzie dostępna w patchach 12.12 i 12.13.

Mityczne Barwy prócz modelu ulepszają efekty wizualne skórki. Będą dostępne dla Legendarnych oraz Mitycznych skórek, jak na przykład Rycerze Popiołu. (Barwy Żywego Żaru dla Rycerza Popiołów Pyke’a i Rycerza Popiołów Pantheona otrzymają aktualizacje efektów wizualnych w patchu 12.18).

Rotacja mitycznego sklepu

Oferta Mitycznego sklepu zmieni się po raz pierwszy. Przechodzimy na standardowe tempo rotacji:

ŻEGNAMY Rycerz Popiołów Pyke, jego zestaw barw Żywego Żaru i emotka opuszczają Mityczny sklep.
ZAPRASZAMY Rycerz Popiołów Pantheon, jego zestaw barw Żywego Żaru i emotka będą dostępne od patcha 12.12 do 12.17.
ŻEGNAMY Kai’Sa z K/DA (Prestiżowa), PROJEKT: Irelia (Prestiżowa), Teemo Duchowego Rozkwitu (Prestiżowa), Adeptka Arkanów Zoe (Prestiżowa), Cybernetyczny Thresh (Prestiżowa) i Wojownicza Królowa Diana (Prestiżowa) opuszczają Mityczny sklep.
ZAPRASZAMY Evelynn z K/DA (Prestiżowa) (150 ME) i Cybernetyczny Lucian (Prestiżowa) (125 ME) będą dostępne w Mitycznym sklepie w patchach 12.12 i 12.13.
ŻEGNAMY Hextechowa Annie i Hextechowy Amumu opuszczają Mityczny sklep.
ZAPRASZAMY Hextechowy Ziggs (100 ME) i Kosmiczny Pirat Darius (100 ME) będą dostępni w Mitycznym sklepie od patcha 12.12 do 12.17.
ZAPRASZAMY Mityczna barwa Bojowego Bossa Veigara będzie dostępna od patcha 12.12 do 12.13.

Systemy behawioralne

Wyciszenie gracza w trakcie wyboru bohaterów będzie teraz utrzymywało się w grze i przy podsumowaniu rozgrywki. (Wyciszenie gracza podczas gry również przejdzie na podsumowanie rozgrywki). Co więcej, stan wyciszenia każdego gracza można teraz wyświetlić i przełączyć na ekranie podsumowania rozgrywki.

Clash Demacii

Tworzenie drużyn na drugi weekend wydarzenia Clash Demacii rozpoczyna się 20 czerwca, a turnieje odbędą się 25 i 26 czerwca!

Wyzwania

Zaktualizowano sposób, w jaki niektóre wyzwania wykrywały aleję, na której była rozgrywana gra na Summoner’s Rift. Dodaliśmy również nowe wyzwania.

  • Legenda ARAM-u: Zostań legendą w trybie ARAM.
  • Te uniki!: Uniknij pięciu umiejętności mierzonych w ciągu 8 sek.
  • To był… Prawie trafiony: Unikaj umiejętności mierzonych w trybie ARAM.
  • Legendarna legenda: Zostawaj legendą.
  • Poradzimy sobie sami: Wygrywaj gry, mimo że członek twojej drużyny był AFK.
  • Kolekcjoner skorupek: Zabijaj Heroldów.
  • Tuż pod ich nosem: Używaj Powrotu w pobliżu wrogiego bohatera, który nie może cię zauważyć.
  • Pozdro, poćwicz: Bierz udział w zabójstwach na chwilę po uzyskaniu przewagi w poziomie.
  • Nigdzie nie jest bezpiecznie: Bierz udział w zabójstwach wrogich bohaterów w ich fontannie.
  • Styl: Zdobywaj punkty wyzwań w zwieńczeniu Styl.

Naprawione błędy i aktualizacje

  • Przywrócono wyzwanie „Po co mi stwory, farmię bohaterów”.
  • Przywrócono wyzwanie „Dobry przykład”.
  • Dodano Qiyanę do wyzwań „Gdzie oni się podziali?” i „Ma »super« w nazwie!”.
  • Dodano Renatę Glasc do wyzwań „Nie ruszaj się”, „Oni… Po prostu… NIE UMIERAJĄ!”, „Chronimy” i „Ma „super« w nazwie!”.
  • Opis wyzwania „Prosto w Twarz” został zaktualizowany, by był klarowny.
  • Naprawiono paski postępów, które teraz będą prawidłowo wyświetlać postęp wyzwań.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tytuły wyzwań nie pasowały do ich nazw.
  • Zmiana zakładek na stronie kolekcji wyzwań powoduje teraz przewinięcie na samą górę.
  • Rankingi wyzwań teraz poprawnie skracają liczby.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wyzwanie Cudotwórca czasem nie naliczało postępów po zdobyciu wielobójstw w tym samym czasie.

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Sona nie może już zyskać dodatkowego wzmocnionego ataku podstawowego umiejętności biernej – Akordu potęgi poprzez rzucenie umiejętności natychmiast po innym wzmocnionym ataku podstawowym.
  • Efekt bierny – Czerpanie Pierścienia Dorana został przywrócony i będzie prawidłowo odnawiać zdrowie, jeśli bohater ma pełną manę.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego trafienie Wybuchowej Szyszki przez Olafa, podczas gdy aktywne było jego R – Ragnarok, powodowało, że bohater nie był odrzucany przez szyszkę.
  • Resetowanie ataku podstawowego W – Trzeba Być Twardym Olafa będzie prawidłowo wchodzić w interakcję z Nawałnicą Mieczy (podobnie do W – Wzmocnienia Jaxa, przez co maksymalnie 4 ataki podstawowe będą mogły zostać wzmocnione przez runę).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E – Szaleńczy Zamach Olafa mógł leczyć wieże, jeśli bohater użył tej umiejętności na tym samym celu, który wykańczała wieża.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego rzucenie R – Ostatniej Iskry Lux jako Sylas kosztowało go manę.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q – Miażdżący Cios Wukonga nie przyznawał ładunków Łzy Bogini.
  • Stworzone przez bohaterów klony nie mogą już nakładać podpalenia Żaronoża i efektu biernego – Przypalenia Gradoostrza.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt bierny – Iskrzenie Zasłony Równości był nieprawidłowo traktowany jako spowolnienie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne Całunu Banshee i Ostrza Nocy czasem nie były widoczne.
  • Naprawiono liczne efekty wizualne (Wieczna Zmarzlina) i dźwiękowe (E – Żarliwa Szarża Ornna, Korona Roztrzaskanej Królowej, Pancerz Umrzyka, Turbochemiczny Pojemnik, Klepsydra Zhonyi i Stoper) i nie będą one już widoczne lub słyszalne we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zwłoki Siona, Karthusa i Kog’Mawa nie mogły przenikać przez jednostki, gdy czas trwania ich umiejętności biernych dobiegał końca (mogło to powodować blokowanie stworów).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik opóźnienia w grze pokazywał opóźnienie sieci o 7 ms wyższe niż rzeczywiste opóźnienie dla wszystkich graczy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dwucyfrowe Z/Z/A czasem wyświetlały się nieprawidłowo na tablicy wyników.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego czasem w poczekalni grupy, po kliknięciu przycisku „Znajdź mecz” wyświetlał się komunikat o błędzie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego okno rozpoczęcia splitu sezonu wyświetlało Zwycięską Morganę.
  • Naprawiono tagi ról wyboru bohaterów dla Syndry, Rell i Nautilusa.

Nadchodzące skórki i Barwy

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama