Opis Patcha 12.13 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 12.13 w LoLu.
Możecie skakać z radości – patch 12.13 już jest!
W tym wydaniu opisu patcha przedstawiamy wam nową bohaterkę (do tego Czarodziejkę Gwiazd) – poznajcie Nilah Nieokiełznaną Radość! Towarzyszą nam również stara, jak i nowa ekipa Czarodziejek Gwiazd, które będą nas chronić przed złem. Wprowadzamy też niewielką aktualizację dla Sivir i zmiany wyważające.
Na chwilę przerywamy omówienie patcha, by pożegnać się z naszą autorką opisów – ahrisoo, która rozpoczyna nową przygodę, by stać się dr ahrisoo. Będzie nam brakowało twoich dowcipów i lekkiego pióra!
Czytajcie dalej, a przekonacie się, że prawdziwy skarb opisów patchów to przyjaciele PL.
Patch w skrócie
Bohaterowie
Sivir
Niewielka aktualizacja, zmodyfikowano wszystkie umiejętności!
Sivir została zdetronizowana z pozycji królowej walk drużynowych w późnej fazie gry. Krótki zasięg bohaterki oznaczał, że musiała starać się dwa razy bardziej niż pozostali prowadzący, by zadawać obrażenia. Przez to gracze częściej wybierali dla niej zestawy przedmiotów skupiające się na destrukcji, a nie trafieniach krytycznych. Inni strzelcy mogą pochwalić się większym zasięgiem ataku, lecz Sivir otrzyma nowe narzędzia, które wzmocnią jej silne strony jako walczącej na krótki dystans superprowadzącej z rozłożonymi w czasie obrażeniami obszarowymi. Chcemy, by gracze byli nagradzani za grę na granicy niebezpieczeństwa.
Po tej aktualizacji Sivir będzie dysponować największymi rozłożonymi w czasie obrażeniami obszarowymi ze wszystkich strzelców, o ile będzie żyła na tyle długo, by je zadać. Mamy nadzieję, że dzięki zmianom w Rykoszecie i popisowym Ostrzu-Bumerangu bohaterki gracze zauważą, że potencjalnie zadawane przez nią obrażenia są znacznie wyższe i spójniejsze. Sivir powinna skupiać się na dużych obrażeniach obszarowych oraz wykańczaniu wrogów po wygranych walkach.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Zwinne Kroki
Q – Ostrze-Bumerang
W – Rykoszet
E – Tarcza Magii
R – Wielkie Łowy
Corki
E: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku. R: zmniejszone obrażenia podstawowe; zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku.
Dzielny Bombardier jest zbyt groźny, gdy może strzelać rakietami z odległości wykraczającej poza granice ekranu. Jego dalekosiężne zdolności nękania sprawiły, że sieje postrach w rozgrywkach zawodowych. Osłabiamy jego rakiety i wzmacniamy Karabin Maszynowy, by Corki miał powód do walki na krótsze dystanse.
E – Karabin Maszynowy
R – Ogień Zaporowy
Elise
Zwiększono podstawowe zdrowie, przyrost zdrowia i podstawowy pancerz. Q: zwiększone obrażenia w ludzkiej postaci.
Elise wciąż tka sieć i próbuje znaleźć swoje miejsce na Summoner’s Rift po aktualizacji wytrzymałości. Wzmacniamy Q bohaterki, by mogła zabijać nieco wytrzymalsze cele. Dajemy jej również więcej statystyk podstawowych, by dorównywała innym dżunglerom.
Podstawowe statystyki
Q – Neurotoksyny (ludzka postać)
Evelynn
Umiejętność bierna: zwiększone leczenie. W: zwiększone obniżenie odporności na magię. R: teraz skraca odliczanie do ponownego zakamuflowania z efektu biernego.
Evelynn jest rzadko widywana na Summoner’s Rift po wprowadzeniu aktualizacji wytrzymałości. I nie jest to spowodowane jej kamuflażem. Chcemy skusić graczy do gry bohaterką, wprowadzając drobne wzmocnienia i zwiększając nagrodę za dobre wykorzystywanie Uroku.
Umiejętność bierna – Demoniczny Cień
W – Pokuszenie
R – Ostatnia Pieszczota
Fiddlesticks
Q: dłuższy czas działania przestraszenia. R: zwiększone obrażenia.
Jak na żyjące wcielenie strachu, Fiddlesticks nie budził ostatnimi czasy grozy. Naprawiamy ten problem, wzmacniając obrażenia i efekt kontroli tłumu bohatera.
Q – Przerażenie
R – Chmara Kruków
Galio
Q: zwiększone obrażenia.
Tornada Galia były raczej lekkimi wietrzykami, ale nie chcemy zrobić z niego zabójcy opartego na mocy umiejętności. Dajemy mu więcej wiatru pod skrzydła, by mógł nękać wrogów bez podejmowania znacznego ryzyka.
Q – Wichry Wojny
Gwen
Zwiększony przyrost regeneracji zdrowia. Q: zwiększone obrażenia ciachnięcia; zmniejszone obrażenia nieuchronne środkowego ciachnięcia; teraz zadaje mniejsze obrażenia stworom, ale zadaje dodatkowe obrażenia stworom z niskim zdrowiem. W: zwiększony dodatkowy pancerz i odporność na magię; skrócony czas działania. E: zwiększone dodatkowe obrażenia magiczne przy trafieniu; zwiększony dodatkowy zasięg ataku; wydłużony czas odnowienia; wydłużony czas odnowienia zwracany po pierwszym ataku podstawowym. R: zwiększone obrażenia za każdą igłę; zmodyfikowane warunki ponownego użycia.
Gwen jest jedną z najlepszych górnych od czasów MSI, a aktualizacja wytrzymałości tylko umocniła jej pozycję. Nawet po osłabieniach wprowadzonych w patchu 12.11 jest lepsza od konkurencji. Szczególnie w rozgrywkach profesjonalnych. Ucinamy nieco mocy z jej umiejętności zaprojektowanych bardziej z myślą o graczach profesjonalnych, takich jak E i W, by wszyć tę moc w nieco bardziej przystępne elementy jej zestawu. Powinno to poskutkować osłabieniem Gwen w rozgrywkach profesjonalnych, ale wzmocnieniem na poziomie przeciętnych i uzdolnionych graczy.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Tysiąc Cięć
Q ― Ciach, Ciach!
W ― Uświęcona Mgła
E ― Unik i Cięcie
R ― Przeszycie
Karthus
Zwiększony podstawowy pancerz i przyrost zdrowia.
Karthus nie radzi sobie w roli maga bitewnego, więc wzmacniamy jego wytrzymałość, by mógł bezpieczniej czyścić obozy w dżungli. Pozwoli mu to również przebywać nieco bliżej potyczek, dzięki czemu będzie mógł maksymalnie wykorzystać zestaw swoich umiejętności. Tylko nie podchodźcie za blisko, bo jego umiejętność bierna da o sobie znać.
Podstawowe statystyki
Kled
Q: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku. W: krótszy czas odnowienia na wszystkich poziomach.
Kled świetnie sprawdza się w swojej roli tyrana alei. Nieco gorzej wychodzi mu jednak gra poza górą mapy. Wzmacniamy Swarliwego Rajtara, by był groźniejszy w późniejszej fazie gry.
Q – Wnyki na Linie (na Skaarlu)
W – Agresywne Skłonności
Master Yi
Zwiększony zasięg ataku. Q: zmodyfikowano. W: skrócony czas odnowienia; zmieniony koszt many; zwiększone zmniejszenie obrażeń; dostosowano zmniejszenie obrażeń utrzymujących się.
Master Yi zawsze był bohaterem, który lepiej radził sobie na niższych poziomach rozgrywek, lecz nieco gorzej na wyższych. Mieliśmy oko na tego bohatera po naszej ostatniej serii osłabień i stwierdziliśmy, że możemy go nieco wzmocnić, by jego moc była podobna na wszystkich poziomach rozgrywek. Yi na wyższym poziomie jest mocno uzależniony od swojej wytrzymałości, więc dajemy mu więcej możliwości zwiększania przeżywalności podczas walk.
Podstawowe statystyki
Q – Cios Alfa
W – Medytacja
Olaf
Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia i jej przyrost. Umiejętność bierna: zwiększona maksymalna dodatkowa prędkość ataku na niższych poziomach. Q: zmniejszony koszt many na niższych poziomach i zwiększony na wyższych poziomach.
Niewielka aktualizacja Olafa pomogła w ugruntowaniu pozycji bohatera w górnej alei. Nie był on jednak aż tak silny w dżungli. Wprowadzamy dodatkowe wzmocnienia, które umocnią jego dżunglerskie korzenie.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Gniew Berserkera
Q – Rzut Toporem
Renekton
R: obrażenia skalują się teraz z obrażeniami od ataku.
Po ostatnich zmianach Renekton miał problemy ze skalowaniem do środkowej i późnej fazy gry. Obrażenia obszarowe jego superumiejętności mają szczególnie niski wpływ na rozgrywkę. Wzbogacamy je o skalowanie z obrażeniami od ataku, by ograniczyć krokodyle łzy.
R – Dominus
Taliyah
Q: zwiększone obrażenia; zmniejszony koszt many; zmniejszone dodatkowe obrażenia przeciwko potworom; skały ogłuszają teraz potwory z dżungli. R: zmodyfikowano.
Taliyah nie jest tak silna, jakbyśmy tego chcieli po ostatnich ruchach tektonicznych zmianach jej mocy z patcha 12.11. Zwiększamy obrażenia zadawane przez Q bohaterki, by lepiej radziła sobie w alei i dżungli na niższych poziomach rozgrywki. Wprowadzamy także inne drobne wzmocnienia.
Umiejętność bierna – Skalna Surferka
Q – Utkana Salwa
R – Ściana Tkaczki
Vex
Q: krótszy czas odnowienia na wszystkich poziomach, zwiększone skalowanie z mocą umiejętności.
Vex czuje się jeszcze bardziej ponuro, gdyż nie może łatwo zadawać wrogom obrażeń eksplozywnych. Wzmacniamy nieco jej Porywisty Pocisk, by uszczęśliwić bohaterkę i umożliwić jej masakrowanie wrogów (i tak będzie twierdzić, że ma to gdzieś).
Q – Porywisty Pocisk
Volibear
Q: zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu; zmniejszone obrażenia podstawowe. W: zmniejszone obrażenia podstawowe; zmniejszone skalowanie z dodatkowym zdrowiem. E: zmniejszone obrażenia zależne od maksymalnego zdrowia celu; zmniejszony limit obrażeń przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami.
Volibear jest ostatnio zbyt silny, szczególnie w dżungli. Osłabiamy jego silniejsze umiejętności przeznaczone do dżunglowania, skupiając się na jego silnym potencjale do gankowania i dodatkowym obrażeniom przeciwko celom z wysokim poziomem zdrowia, takim jak Baron czy Smoki. Obniżamy także jego ogólne obrażenia, by nie zadawał ich aż tak dużo, gdy kupuje przedmioty przeznaczone dla obrońców.
Q – Grzmiące Uderzenie
W – Wściekłe Okaleczenie
E – Rozszczepiacz Niebios
Przedmioty
Boski Łamacz
Boski Łamacz jest obecnie nieco zbyt boski. Nie tylko wspiera wojowników walczących przeciwko obrońcom, ale generalnie pomaga im w starciach ze wszystkimi klasami. Chcemy zmienić Łamacza z przedmiotu masakrującego obrońców na przedmiot z mniejszymi obrażeniami, który będzie zapewniał więcej przeżywalności wojownikom.
Demoniczny Uścisk
Wprowadzamy zmiany w sposobie kumulowania się efektu biernego Demonicznego Uścisku i Cierpienia Liandry’ego, gdy są nakładane przez kilku użytkowników.
Cierpienie Liandry’ego
Mroczne Ostrze Draktharru
Zabójcy zadają teraz zrównoważone obrażenia z przedmiotami z destrukcją, ale klasa jest ogólnie słabsza, niż chcemy. Spróbujemy podejść niestandardowo do wzmocnienia zabójców. Wzbogacamy ich przedmioty mityczne o dodatkową prędkość ruchu, co również powinno zniechęcić do kupna przedmiotów dla osiłków i obrońców.
Zaćmienie
Szpon Ciemnego Typa
Nagrody za cele
Aktualizujemy nagrody za cele, by sprawiedliwiej nagradzały graczy niezależnie od tego, czy są na prowadzeniu czy nie.
Gdy stworzyliśmy nagrody za cele, naszym zamiarem było umożliwienie powrotu do gry drużynie pozostającej w tyle. Miało to być trudne, ale nie niewykonalne. Jednak w przypadkach, gdy dana drużyna jest tylko ociupinkę do tyłu i uda jej się zdobyć nagrody za cele, zostaje katapultowana na prowadzenie. Chcemy, by zmiany te wyrównały szanse obu drużyn.
Wizja
Obecnie, jeśli gracz doskoczy lub mignie w potwora z dżungli lub w zasięg widoczności totemu, istnieje bardzo krótkie opóźnienie, zanim ten gracz uzyska ich wizję. Prowadzi to do frustrujących chwil, więc wprowadzamy zmiany, aby widoczność była zyskiwana natychmiastowo. (Z drugiej strony utrata widoczności potworów i totemów wciąż będzie miała niewielkie opóźnienie).
Tryby gry
Superksięga Czarów powraca, ale tym razem z motywem Czarodziejek Gwiazd. Ta wersja Superksięgi będzie zawierać stwory Czarodziejek Gwiazd i Ahri w roli komentatorki!
Wprowadziliśmy również inne aktualizacje w tym trybie gry, niezwiązane z Czarodziejkami Gwiazd:
- Gracze mogą teraz wybierać spośród czterech superumiejętności, a nie trzech.
- Pula superumiejętności została rozbudowana o nowe.
- Wszystkie smoki ze standardowego Summoner’s Rift znalazły się w Superksiędze Czarów.
Clash Wysp Cienia
Tworzenie drużyn na drugi weekend wydarzenia Clash Wysp Cienia rozpoczyna się 18 lipca, a turnieje odbędą się 23 i 24 lipca!
Rywalizacja
Dodano zachowanie rangi podczas zmiany regionu. W przypadku przeniesienia konta do innego regionu i z powrotem w ciągu 2 tygodni ranga konta w pierwotnym regionie zostanie przywrócona do oryginalnego stanu w momencie zmiany regionu. Ma to na celu wyeliminowanie pewnych nadużyć związanych ze zmianą regionu. Oznacza to również, że gracze nie będą musieli od nowa wspinać się po drabince rankingowej, jeśli zabiorą swoje konto League na wakacje.
Naprawione błędy i drobne zmiany
Drobne zmiany
- Kayle teraz zwiększa odrobinę swoje rozmiary, gdy osiągnie 11. poziom.
- Bel’Veth jest teraz nieco mniejsza w swojej prawdziwej postaci.
- Pasek zasobów Bel’Veth został zaktualizowany, by wskazywać czas trwania jej prawdziwej postaci.
- Śledzenie leczenia Chłeptacza Posoki uwzględnia teraz leczenie ze wszystkich trafionych celów, a nie tylko raz na użycie.
- Czarny Tasak wyświetla teraz dodatkowe obrażenia wywołane jego efektem biernym osłabienia pancerza.
- Glewia Umbry wyświetla teraz dodatkowe obrażenia wywołane jej efektem biernym osłabienia pancerza.
- Stan uśpienia EDG Zoe jest teraz bardziej widoczny, szczególnie w rzece.
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik opóźnienia w grze pokazywał opóźnienie sieci o 7 ms wyższe niż rzeczywiste opóźnienie dla wszystkich graczy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego długość i szerokość Q Pantheona zostały cofnięte do stanu sprzed patcha 12.7.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Pusklęta Bel’Veth walczące na dystans nie otrzymywały wzmocnienia Barona.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego koralowce Pustki Bel’Veth mogły tworzyć się wewnątrz R – Wymiaru Śmierci Mordekaisera, jeśli wróg został zabity poza Wymiarem, ale na tym samym obszarze.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego E – Dziki Pęd Samiry resetował się po zabiciu wrogiego klona.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego seria stworów umiejętności biernej Dravena resetowała się, jeśli jego wspierający wykończył stwora za pomocą Łupów Wojennych Reliktowej Tarczy lub Stalowych Naramienników.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego odbijające się ataki W – Rykoszetu Sivir zadawały 0 pkt. obrażeń roślinom Zyry.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Volibear mógł przenikać przez bramę odrodzenia po czerwonej stronie za pomocą swojego E – Rozszczepiacza Niebios.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik dodatkowych obrażeń Płomienia Cienia wyświetlał nieprawidłową wartość.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Kayn zyskiwał postępy w przemianie dzięki dodatkowym obrażeniom Pierwszego Uderzenia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Sadzonki E – Rzutu Sadzonką Maokaia mogły zadawać obrażenia przez tarcze magii.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego klon R – Halucynacji Shaco nie mógł aktywować efektu Zmory Licza.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik leczenia Chłeptacza Posoki śledził jedynie obrażenia zadane przez rzucane umiejętności, a nie całkowite obrażenia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ikony Władcy Mgły i Ścieżki Przerażenia Viego nie pojawiały się po wejściu w Czarną Mgłę.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego animacje Rell na chwilę zatrzymywały się po użyciu E – Przyciągnij i Odstrasz.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pasek postępów Ornna podczas używania jego umiejętności biernej – Żywej Kuźni wyświetlał błędne nazwy umiejętności.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli użyć sygnału na Kadłubołamaczu i otrzymać wiadomość „Poluję w samotności”, jeśli Yuumi była do nich przywiązana. Tak, Yuumi liczy się jako bohater.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego dodatkowy pancerz i odporność na magię Kadłubołamacza znikały natychmiast, zamiast po 3 sekundach, gdy podczas samotnych łowów sojusznicy podeszli za blisko.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wybór odłamków nie pojawiał się po najechaniu kursorem na ikonkę w panelu run.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ikony wzmocnień aury (np. umiejętność bierna Skarnera lub E Viego) cały czas odświeżały się na pasku wzmocnienia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna – Potępienie Thresha pojawiało się na jego pasku wzmocnień jako efekt tymczasowy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q – Transfuzja Vladimira pojawiała się na jego pasku wzmocnień jako efekt tymczasowy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego opis R – Stokrotki! Iverna pokazywał błędne wartości.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego martwi gracze nie mogli użyć Łańcuchów Zguby.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Łańcuchy Zguby ujawniały użytkownika podczas użycia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Pierwsze Uderzenie ujawniało swojego użytkownika po aktywacji runy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Nawałnica Luden ujawniała swojego użytkownika po aktywacji.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe wzmocnienia prędkości ruchu Wędrującego Kraba nie pasowały do czasu trwania wzmocnienia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik leczenia Chłeptacza Posoki był niższy niż powinien w przypadku trafienia więcej niż jednego bohatera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wyłączenie wszystkich dźwięków w grze nie było zachowywane w następnych grach.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Łowca Skarbów był niepoprawnie naliczany na ekranie podsumowania rozgrywki.
Nadchodzące skórki i Barwy
Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki:
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: