Reklama

Opis Patcha 12.13 w League of Legends

League of Legends

Reklama

Szczegóły zmian i nowości na patch 12.13 w LoLu.

Reklama


Możecie skakać z radości – patch 12.13 już jest!

W tym wydaniu opisu patcha przedstawiamy wam nową bohaterkę (do tego Czarodziejkę Gwiazd) – poznajcie Nilah Nieokiełznaną Radość! Towarzyszą nam również stara, jak i nowa ekipa Czarodziejek Gwiazd, które będą nas chronić przed złem. Wprowadzamy też niewielką aktualizację dla Sivir i zmiany wyważające.

Na chwilę przerywamy omówienie patcha, by pożegnać się z naszą autorką opisów – ahrisoo, która rozpoczyna nową przygodę, by stać się dr ahrisoo. Będzie nam brakowało twoich dowcipów i lekkiego pióra!

Reklama

Czytajcie dalej, a przekonacie się, że prawdziwy skarb opisów patchów to przyjaciele PL.

Patch w skrócie

Nilah Nieokiełznana Radość 14 lipca wkracza na Summoner’s Rift!

Czarodziej Gwiazd Ekko, Czarodziejka Gwiazd Kai’Sa, Czarodziejka Gwiazd Nilah, Czarodziejka Gwiazd Sona, Nemezis Gwiazd Fiddlesticks i Prestiżowy Czarodziej Gwiazd Ekko będą dostępni od 14 lipca 2022.

Bohaterowie

nowośćNilah

Nieokiełznana Radość

Hasajcie po Summoner’s Rift i zróbcie furorę z Nilah już 14 lipca!

Sivir

Niewielka aktualizacja, zmodyfikowano wszystkie umiejętności!

Sivir została zdetronizowana z pozycji królowej walk drużynowych w późnej fazie gry. Krótki zasięg bohaterki oznaczał, że musiała starać się dwa razy bardziej niż pozostali prowadzący, by zadawać obrażenia. Przez to gracze częściej wybierali dla niej zestawy przedmiotów skupiające się na destrukcji, a nie trafieniach krytycznych. Inni strzelcy mogą pochwalić się większym zasięgiem ataku, lecz Sivir otrzyma nowe narzędzia, które wzmocnią jej silne strony jako walczącej na krótki dystans superprowadzącej z rozłożonymi w czasie obrażeniami obszarowymi. Chcemy, by gracze byli nagradzani za grę na granicy niebezpieczeństwa.

Po tej aktualizacji Sivir będzie dysponować największymi rozłożonymi w czasie obrażeniami obszarowymi ze wszystkich strzelców, o ile będzie żyła na tyle długo, by je zadać. Mamy nadzieję, że dzięki zmianom w Rykoszecie i popisowym Ostrzu-Bumerangu bohaterki gracze zauważą, że potencjalnie zadawane przez nią obrażenia są znacznie wyższe i spójniejsze. Sivir powinna skupiać się na dużych obrażeniach obszarowych oraz wykańczaniu wrogów po wygranych walkach.


Podstawowe statystyki

Podstawowe zdrowie 632 pkt.  600 pkt.
Podstawowa mana 325 pkt.  340 pkt.
Przyrost many 50 pkt.  40 pkt.
Podstawowa regeneracja many 1,6 pkt.  1,2 pkt. na sek.
Przyrost regeneracji many 0,18 pkt.  0,16 pkt.
Podstawowe obrażenia od ataku 63 pkt.  58 pkt.
Przyrost obrażeń od ataku 3 pkt.  3,3 pkt.
Przyrost prędkości ataku 1,6%  2%

Umiejętność bierna – Zwinne Kroki

Dodatkowa prędkość ruchu 35/40/45/50/55 jedn.  55/60/65/70/75 jedn. (na poziomach 1/6/11/16/18)
Czas trwania dodatkowej prędkości ruchu 2 sek.  Zanika przez 1,5 sek.

Q – Ostrze-Bumerang

Obrażenia podstawowe 35/50/65/80/95 pkt. (+70/85/100/115/130% całkowitych obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności)  25/40/55/70/85 pkt. (+80/85/90/65/100% całkowitych obrażeń od ataku) (+60% mocy umiejętności)
Czas odnowienia 7 sek. na wszystkich poziomach  10/9,5/9/8,5/8 sek.
Czas rzucenia 0,25 sek.  0,25-0 sek. (wciąż skaluje się w dół z prędkością ataku)
nowośćKRYTYCZNY CHALICAR Teraz skaluje się z szansą na trafienie krytyczne, zadając maks. 50% dodatkowych obrażeń przy 100% szansie na trafienie krytyczne.
Koszt many 70/80/90/100/110 pkt.  55/60/65/70/75 pkt.
Prędkość pocisku 1350 jedn.  1450 jedn. po rzucie i 1200 jedn. w trakcie powrotu

W – Rykoszet

Obrażenia 30/45/60/75/90% całkowitych obrażeń od ataku  30/35/40/45/50% całkowitych obrażeń od ataku
Koszt many 75 pkt.  60 pkt.
zaktualizowanoCzas działania wzmocnienia 3 ataki  4 sek.
Czas odnowienia 12/10,5/9/7,5/6 sek.  10 sek. na wszystkich poziomach
nowośćPRZYSPIESZENIE Aktywacja Rykoszetu zapewnia teraz Sivir 20/25/30/35/40% dodatkowej prędkości ataku.
nowośćTRUDNA WIDOWNIA Teraz zadaje 80% obrażeń stworom.
Maksymalna liczba odbić Bez limitu  8 odbić na atak
Zasięg odbić 450 jedn.  500 jedn. (uwaga: około jeden dodatkowy Teemo)
Prędkość pocisku po odbiciu 700 jedn.  1000 jedn.
nowośćPODWÓJNE ODBICIE Rykoszet może się teraz odbić z powrotem do celów, które zostały już wcześniej trafione, ale tylko raz. Rykoszet priorytetowo traktuje nowe cele.

E – Tarcza Magii

Czas odnowienia 22/19/16/13/10 sek.  22/20/18/16/14 sek.
nowośćWESOŁE LECZONKO Blokowanie umiejętności wroga teraz leczy Sivir o 60/65/70/75/80% jej całkowitych obrażeń od ataku (+50% całkowitej mocy umiejętności).
nowośćNARA! Zablokowanie wrogiej umiejętności aktywuje teraz umiejętność bierną – Zwinne Kroki.
usunięto NIE TAK SZYBKO Zablokowanie umiejętności wroga za pomocą E nie zwraca już many.

R – Wielkie Łowy

Czas odnowienia 120/100/80 sek.  100/85/70 sek.
Czas trwania 8 sek. na wszystkich poziomach  8/10/12 sek.
nowośćŁOWY TRWAJĄ Jeśli Sivir weźmie udział w zabójstwie, podczas gdy wzmocnienie z jej R – Wielkich Łowów jest aktywne, czas trwania aury zostanie odświeżony.
nowośćCZAS ODNOWIENIA Ataki podstawowe Sivir podczas R – Wielkich Łowów teraz skracają czas odnowienia jej podstawowych umiejętności o 0,5 sek. za każdy atak.
usunięte ŻEGNAJCIE, DOSTOJNI ŁOWCY Sivir nie zyskuje już dodatkowej prędkości ataku z R – Wielkich Łowów.
usunięte WOLNE POCZĄTKI Nie zapewnia już Sivir i jej sojusznikom początkowego przypływu prędkości ruchu.

Corki

E: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku. R: zmniejszone obrażenia podstawowe; zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku.

Dzielny Bombardier jest zbyt groźny, gdy może strzelać rakietami z odległości wykraczającej poza granice ekranu. Jego dalekosiężne zdolności nękania sprawiły, że sieje postrach w rozgrywkach zawodowych. Osłabiamy jego rakiety i wzmacniamy Karabin Maszynowy, by Corki miał powód do walki na krótsze dystanse.


E – Karabin Maszynowy

Obrażenia od każdego draśnięcia 7,5/10,63/13,75/16,88/20 pkt. (+10% dodatkowych obrażeń od ataku)  7,5/10,63/13,75/16,88/20 pkt. (+15% dodatkowych obrażeń od ataku)

R – Ogień Zaporowy

Obrażenia rakiety 90/125/160 pkt. (+15/45/75% obrażeń od ataku) (+20% mocy umiejętności)  80/115/150 pkt. (+15/45/75% obrażeń od ataku) (+12% mocy umiejętności)
Obrażenia Pocisku Burzącego 180/250/320 pkt. (+30/90/150% obrażeń od ataku) (+40% mocy umiejętności)  160/230/300 pkt. (+30/90/150% obrażeń od ataku) (+24% mocy umiejętności)

Elise

Zwiększono podstawowe zdrowie, przyrost zdrowia i podstawowy pancerz. Q: zwiększone obrażenia w ludzkiej postaci.

Elise wciąż tka sieć i próbuje znaleźć swoje miejsce na Summoner’s Rift po aktualizacji wytrzymałości. Wzmacniamy Q bohaterki, by mogła zabijać nieco wytrzymalsze cele. Dajemy jej również więcej statystyk podstawowych, by dorównywała innym dżunglerom.


Podstawowe statystyki

Podstawowe zdrowie 625 pkt.  650 pkt.
Przyrost zdrowia 107 pkt.  109 pkt.
Podstawowy pancerz 27 pkt.  30 pkt.

Q – Neurotoksyny (ludzka postać)

Obrażenia podstawowe 40/70/100/130/160 pkt.  40/75/110/145/180 pkt.

Evelynn

Umiejętność bierna: zwiększone leczenie. W: zwiększone obniżenie odporności na magię. R: teraz skraca odliczanie do ponownego zakamuflowania z efektu biernego.

Evelynn jest rzadko widywana na Summoner’s Rift po wprowadzeniu aktualizacji wytrzymałości. I nie jest to spowodowane jej kamuflażem. Chcemy skusić graczy do gry bohaterką, wprowadzając drobne wzmocnienia i zwiększając nagrodę za dobre wykorzystywanie Uroku.

Umiejętność bierna – Demoniczny Cień

Samoleczenie przy niskim poziomie zdrowia 15-75 pkt. (na poziomach 1-18)  15-150 pkt. (na poziomach 1-18)

W – Pokuszenie

Zmniejszenie odporności na magię wroga 25/27,5/30/32,5/35%  35/37,5/40/42,5/45%

R – Ostatnia Pieszczota

nowośćZABAWA W CHOWANEGO Teraz użycie R skraca czas odnowienia Umiejętności biernej – Demonicznego Cienia do 1,25 sekundy (zamiast wcześniejszych 4 sekund).

Fiddlesticks

Q: dłuższy czas działania przestraszenia. R: zwiększone obrażenia.

Jak na żyjące wcielenie strachu, Fiddlesticks nie budził ostatnimi czasy grozy. Naprawiamy ten problem, wzmacniając obrażenia i efekt kontroli tłumu bohatera.


Q – Przerażenie

Czas działania przestraszenia 1/1,25/1,5/1,75/2 sek.  1,25/1,5/1,75/2/2,25 sek.

R – Chmara Kruków

Obrażenia 625/1125/1625 pkt. (+225% mocy umiejętności)  750/1250/1750 pkt. (+250% mocy umiejętności)

Galio

Q: zwiększone obrażenia.

Tornada Galia były raczej lekkimi wietrzykami, ale nie chcemy zrobić z niego zabójcy opartego na mocy umiejętności. Dajemy mu więcej wiatru pod skrzydła, by mógł nękać wrogów bez podejmowania znacznego ryzyka.


Q – Wichry Wojny

Obrażenia tornada od każdego draśnięcia 2% (+0,66% za 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu  2,5% (+1% za 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu
Maksymalne obrażenia tornada (w ciągu 5 sek.) 8% (+2,64% za 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu  10% (+4% za 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu

Gwen

Zwiększony przyrost regeneracji zdrowia. Q: zwiększone obrażenia ciachnięcia; zmniejszone obrażenia nieuchronne środkowego ciachnięcia; teraz zadaje mniejsze obrażenia stworom, ale zadaje dodatkowe obrażenia stworom z niskim zdrowiem. W: zwiększony dodatkowy pancerz i odporność na magię; skrócony czas działania. E: zwiększone dodatkowe obrażenia magiczne przy trafieniu; zwiększony dodatkowy zasięg ataku; wydłużony czas odnowienia; wydłużony czas odnowienia zwracany po pierwszym ataku podstawowym. R: zwiększone obrażenia za każdą igłę; zmodyfikowane warunki ponownego użycia.

Gwen jest jedną z najlepszych górnych od czasów MSI, a aktualizacja wytrzymałości tylko umocniła jej pozycję. Nawet po osłabieniach wprowadzonych w patchu 12.11 jest lepsza od konkurencji. Szczególnie w rozgrywkach profesjonalnych. Ucinamy nieco mocy z jej umiejętności zaprojektowanych bardziej z myślą o graczach profesjonalnych, takich jak E i W, by wszyć tę moc w nieco bardziej przystępne elementy jej zestawu. Powinno to poskutkować osłabieniem Gwen w rozgrywkach profesjonalnych, ale wzmocnieniem na poziomie przeciętnych i uzdolnionych graczy.


Podstawowe statystyki

Przyrost regeneracji zdrowia 0,55 pkt.  0,9 pkt. co 5 sek.

Umiejętność bierna – Tysiąc Cięć

Maksymalne obrażenia przeciwko potworom 10 pkt. (+15%)  6 pkt. (+10%)

Q ― Ciach, Ciach!

Obrażenia od każdego ciachnięcia 9/12/15/16/21 pkt. (+5% mocy umiejętności)  10/14/18/22/26 pkt. (+5% mocy umiejętności)
Obrażenia od ostatniego ciachnięcia 45/60/75/90/105 pkt. (+25% mocy umiejętności)  60/80/100/120/140 pkt. (+35% mocy umiejętności)
Środkowe ciachnięcie 100% obrażeń nieuchronnych  75% obrażeń nieuchronnych
nowośćSTWÓR WYBRAŁ KAMIEŃ Teraz zadaje 75% obrażeń stworom, które mają więcej niż 20% zdrowia.
nowośćSTWÓR WYBRAŁ PAPIER Stwory poniżej 20% zdrowia otrzymują o 1000% więcej obrażeń.

W ― Uświęcona Mgła

Dodatkowy pancerz i odporność na magię 12/14/16/18/20 pkt. (+5% mocy umiejętności)  17/19/21/23/25 pkt. (+7% mocy umiejętności)
Czas działania 5 sek.  4 sek.

E ― Unik i Cięcie

Dodatkowe obrażenia magiczne przy trafieniu 10 pkt. (+15% mocy umiejętności)  15 pkt. (+20% mocy umiejętności)
Dodatkowy zasięg 50 jedn.  75 jedn.
Czas odnowienia 13/12/11/10/9 sek.  13/12,5/12/11,5/11 sek.
Czas odnowienia zwrócony za pierwszy atak podstawowy 50%  25/35/45/55/65%

R ― Przeszycie

Obrażenia za każdą igłę 30/55/80 pkt. (+8% mocy umiejętności)  35/65/95 pkt. (+10% mocy umiejętności)
zaktualizowano NOWE WZORKI Ponowne użycie resetuje się po zadaniu obrażeń wrogiemu bohaterowi  Ponowne użycie resetuje się po 1 sekundzie

Karthus

Zwiększony podstawowy pancerz i przyrost zdrowia.

Karthus nie radzi sobie w roli maga bitewnego, więc wzmacniamy jego wytrzymałość, by mógł bezpieczniej czyścić obozy w dżungli. Pozwoli mu to również przebywać nieco bliżej potyczek, dzięki czemu będzie mógł maksymalnie wykorzystać zestaw swoich umiejętności. Tylko nie podchodźcie za blisko, bo jego umiejętność bierna da o sobie znać.


Podstawowe statystyki

Podstawowy pancerz 18 pkt.  21 pkt.
Przyrost zdrowia 101 pkt.  110 pkt.

Kled

Q: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku. W: krótszy czas odnowienia na wszystkich poziomach.

Kled świetnie sprawdza się w swojej roli tyrana alei. Nieco gorzej wychodzi mu jednak gra poza górą mapy. Wzmacniamy Swarliwego Rajtara, by był groźniejszy w późniejszej fazie gry.


Q – Wnyki na Linie (na Skaarlu)

Obrażenia początkowe 30/55/80/105/130 pkt. (+60% dodatkowych obrażeń od ataku)  30/55/80/105/130 pkt. (+65% dodatkowych obrażeń od ataku)
Obrażenia po drugiej aktywacji 60/110/160/210/260 pkt. (+120% dodatkowych obrażeń od ataku)  60/110/160/210/260 pkt. (+130% dodatkowych obrażeń od ataku)

W – Agresywne Skłonności

Czas odnowienia 12/10,5/9/7,5/6 sek.  11/9,5/8/6,5/5 sek.

Master Yi

Zwiększony zasięg ataku. Q: zmodyfikowano. W: skrócony czas odnowienia; zmieniony koszt many; zwiększone zmniejszenie obrażeń; dostosowano zmniejszenie obrażeń utrzymujących się.

Master Yi zawsze był bohaterem, który lepiej radził sobie na niższych poziomach rozgrywek, lecz nieco gorzej na wyższych. Mieliśmy oko na tego bohatera po naszej ostatniej serii osłabień i stwierdziliśmy, że możemy go nieco wzmocnić, by jego moc była podobna na wszystkich poziomach rozgrywek. Yi na wyższym poziomie jest mocno uzależniony od swojej wytrzymałości, więc dajemy mu więcej możliwości zwiększania przeżywalności podczas walk.


Podstawowe statystyki

Zasięg ataku 125 jedn.  175 jedn.

Q – Cios Alfa

nowośćWOLNY WYBÓR Gdy Cios Alfa dobiegnie końca, Yi znajdzie się w pozycji 75 jedn. przed swoim głównym celem  Domyślnie Master Yi znajdzie się w pozycji 75 jedn. przed swoim głównym celem. Podczas Ciosu Alfa gracz może kliknąć prawy przycisk myszy, by Master Yi znalazł się w pozycji oddalonej o 75 jedn. od celu, ale w kierunku kliknięcia.

W – Medytacja

Czas odnowienia 28 sek.  9 sek.
Koszt many 50 pkt.  40 pkt. +6% maks. many na sekundę
Zmniejszenie obrażeń podczas Medytacji 60/62,5/65/67,5/70%  90% przez pierwsze 0,5 sek., zmniejszone do 60/62,5/65/67,5/70% na pozostały czas trwania ładowania
Zmniejszenie utrzymujących się obrażeń Na 0,5 sek. po zakończeniu Medytacji, lecz łącznie nie przekracza 4 sek.  Na 0,5 sek. po zakończeniu Medytacji

Olaf

Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia i jej przyrost. Umiejętność bierna: zwiększona maksymalna dodatkowa prędkość ataku na niższych poziomach. Q: zmniejszony koszt many na niższych poziomach i zwiększony na wyższych poziomach.

Niewielka aktualizacja Olafa pomogła w ugruntowaniu pozycji bohatera w górnej alei. Nie był on jednak aż tak silny w dżungli. Wprowadzamy dodatkowe wzmocnienia, które umocnią jego dżunglerskie korzenie.


Podstawowe statystyki

Regeneracja zdrowia 8,5 pkt.  6,5 pkt.
Przyrost regeneracji zdrowia 0,9 pkt.  0,6 pkt.
Regeneracja zdrowia na 18. poziomie 23,8 pkt.  16,7 pkt.

Umiejętność bierna – Gniew Berserkera

Maksymalna dodatkowa prędkość ataku 40-100%  60-100% (na poziomach 1-18)

Q – Rzut Toporem

Koszt many 40/45/50/55/60 pkt.  50/55/60/65/70 pkt.

Renekton

R: obrażenia skalują się teraz z obrażeniami od ataku.

Po ostatnich zmianach Renekton miał problemy ze skalowaniem do środkowej i późnej fazy gry. Obrażenia obszarowe jego superumiejętności mają szczególnie niski wpływ na rozgrywkę. Wzbogacamy je o skalowanie z obrażeniami od ataku, by ograniczyć krokodyle łzy.


R – Dominus

Obrażenia magiczne od każdego draśnięcia 25/50/75 pkt. (+10% mocy umiejętności)  20/50/75 pkt. (+10% mocy umiejętności) (+10% obrażeń od ataku)

Taliyah

Q: zwiększone obrażenia; zmniejszony koszt many; zmniejszone dodatkowe obrażenia przeciwko potworom; skały ogłuszają teraz potwory z dżungli. R: zmodyfikowano.

Taliyah nie jest tak silna, jakbyśmy tego chcieli po ostatnich ruchach tektonicznych zmianach jej mocy z patcha 12.11. Zwiększamy obrażenia zadawane przez Q bohaterki, by lepiej radziła sobie w alei i dżungli na niższych poziomach rozgrywki. Wprowadzamy także inne drobne wzmocnienia.


Umiejętność bierna – Skalna Surferka

nowośćCZAS POSURFOWAĆ Czas odnowienia umiejętności biernej Taliyah nie będzie się już resetować po zadaniu obrażeń od efektów (np. Cierpienie Liandry’ego)

Q – Utkana Salwa

Obrażenia jednego kamienia 40/60/80/100/120 pkt. (+50% mocy umiejętności)  45/65/85/105/125 pkt. (+50% mocy umiejętności)
Obrażenia pięciu kamieni 104/156/208/260/312 pkt. (+130% mocy umiejętności)  117/169/221/273/325 pkt. (+130% mocy umiejętności)
Obrażenia skały 76/114/152/190/228 pkt. (+95% mocy umiejętności)  85,5/123,5/161,5/199,5/237,5 pkt. (+95% mocy umiejętności)
Koszt many 60/65/70/75/80 pkt.  55/60/65/70/75 pkt.
Dodatkowe obrażenia przeciwko potworom 30 pkt. (+10% mocy umiejętności)  25 pkt. (+10% mocy umiejętności)
nowośćMIĘDZY MŁOTEM A KOWADŁEM Trafienie potworów z dżungli skałą Taliyah (stworzoną podczas aktywacji Q na Wyjałowionej Ziemi) teraz ogłusza je na 3 sek.

R – Ściana Tkaczki

zaktualizowano JEDZIEMY R – Ściana Tkaczki nie przechodzi już w stan odnawiania się, gdy Taliyah zada obrażenia totemom lub pułapkom

Vex

Q: krótszy czas odnowienia na wszystkich poziomach, zwiększone skalowanie z mocą umiejętności.

Vex czuje się jeszcze bardziej ponuro, gdyż nie może łatwo zadawać wrogom obrażeń eksplozywnych. Wzmacniamy nieco jej Porywisty Pocisk, by uszczęśliwić bohaterkę i umożliwić jej masakrowanie wrogów (i tak będzie twierdzić, że ma to gdzieś).


Q – Porywisty Pocisk

Czas odnowienia 9/8/7/6/5 sek.  8/7/6/5/4 sek.
Obrażenia magiczne 60/105/150/195/240 pkt. (+60% mocy umiejętności)  60/105/150/195/240 pkt. (+70% mocy umiejętności)

Volibear

Q: zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu; zmniejszone obrażenia podstawowe. W: zmniejszone obrażenia podstawowe; zmniejszone skalowanie z dodatkowym zdrowiem. E: zmniejszone obrażenia zależne od maksymalnego zdrowia celu; zmniejszony limit obrażeń przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami.

Volibear jest ostatnio zbyt silny, szczególnie w dżungli. Osłabiamy jego silniejsze umiejętności przeznaczone do dżunglowania, skupiając się na jego silnym potencjale do gankowania i dodatkowym obrażeniom przeciwko celom z wysokim poziomem zdrowia, takim jak Baron czy Smoki. Obniżamy także jego ogólne obrażenia, by nie zadawał ich aż tak dużo, gdy kupuje przedmioty przeznaczone dla obrońców.


Q – Grzmiące Uderzenie

Dodatkowa prędkość ruchu 10/14/18/22/26%  8/12/16/20/24%
Obrażenia 20/40/60/80/100 pkt. (+120% dodatkowych obrażeń od ataku)  10/30/50/70/90 pkt. (+120% dodatkowych obrażeń od ataku)

W – Wściekłe Okaleczenie

Obrażenia 10/35/60/85/110 pkt. (+100% obrażeń od ataku) (+6% dodatkowego zdrowia)  5/30/55/80/105 pkt. (+100% obrażeń od ataku) (+5% dodatkowego zdrowia)

E – Rozszczepiacz Niebios

Obrażenia 80/110/140/170/200 pkt. (+80% mocy umiejętności) (+11/12/13/14/15% maksymalnego zdrowia celu)  80/110/140/170/200 pkt. (+80% mocy umiejętności) (+9/10/11/12/13% maksymalnego zdrowia celu)
Limit obrażeń przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami 750 pkt.  650 pkt.

Przedmioty

Boski Łamacz

Boski Łamacz jest obecnie nieco zbyt boski. Nie tylko wspiera wojowników walczących przeciwko obrońcom, ale generalnie pomaga im w starciach ze wszystkimi klasami. Chcemy zmienić Łamacza z przedmiotu masakrującego obrońców na przedmiot z mniejszymi obrażeniami, który będzie zapewniał więcej przeżywalności wojownikom.

Obrażenia Czaroostrza (12% w zwarciu / 12% na dystans) maksymalnego zdrowia celu  125% podstawowych obrażeń od ataku (+6% w zwarciu / 3% na dystans) maksymalnego zdrowia celu
Leczenie 50% czystych obrażeń (+(6% w zwarciu / 3% na dystans) maksymalnego zdrowia celu)  65% czystych obrażeń (+(4,8% w zwarciu / 2,4% na dystans) maksymalnego zdrowia celu) (+100% podstawowych obrażeń od ataku)
Mityczna bierna premia za legendarne przedmioty 5% przebicia pancerza i 5% przebicia odporności na magię  3% przebicia pancerza i 3% przebicia odporności na magię
zaktualizowano NIEZAPOMINAJKA Te same zmiany zostaną zastosowane wobec Bogobójcy, mistrzowskiego przedmiotu Ornna

Demoniczny Uścisk

Wprowadzamy zmiany w sposobie kumulowania się efektu biernego Demonicznego Uścisku i Cierpienia Liandry’ego, gdy są nakładane przez kilku użytkowników.

zaktualizowano PATRZCIE NA MNIE Bierne – Spojrzenie Azakana kumuluje się teraz, gdy zostanie nałożone przez kilku użytkowników (dany użytkownik nie może odświeżyć nałożenia tego efektu przez innego użytkownika).

Cierpienie Liandry’ego

zaktualizowano DOSŁOWNA UDRĘKA Efekt bierny – Udręka kumuluje się teraz, gdy zostanie nałożona przez kilku użytkowników (dany użytkownik nie może odświeżyć nałożenia tego efektu przez innego użytkownika).

Mroczne Ostrze Draktharru

Zabójcy zadają teraz zrównoważone obrażenia z przedmiotami z destrukcją, ale klasa jest ogólnie słabsza, niż chcemy. Spróbujemy podejść niestandardowo do wzmocnienia zabójców. Wzbogacamy ich przedmioty mityczne o dodatkową prędkość ruchu, co również powinno zniechęcić do kupna przedmiotów dla osiłków i obrońców.

Mityczna bierna premia za legendarne przedmioty 5 jedn. przyspieszenia umiejętności  5 jedn. przyspieszenia umiejętności i 5 jedn. prędkości ruchu (to samo dotyczy Cieniotwórcy Draktharru, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Zaćmienie

Mityczna bierna premia za legendarne przedmioty 4% przebicia pancerza  4% przebicia pancerza i 5 jedn. prędkości ruchu (to samo dotyczy Syzygium, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Szpon Ciemnego Typa

Mityczna bierna premia za legendarne przedmioty 5 pkt. destrukcji  5 pkt. destrukcji i 5 jedn. prędkości ruchu (to samo dotyczy Szpona Piaskowej Dzierżby, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Nagrody za cele

Aktualizujemy nagrody za cele, by sprawiedliwiej nagradzały graczy niezależnie od tego, czy są na prowadzeniu czy nie.

Gdy stworzyliśmy nagrody za cele, naszym zamiarem było umożliwienie powrotu do gry drużynie pozostającej w tyle. Miało to być trudne, ale nie niewykonalne. Jednak w przypadkach, gdy dana drużyna jest tylko ociupinkę do tyłu i uda jej się zdobyć nagrody za cele, zostaje katapultowana na prowadzenie. Chcemy, by zmiany te wyrównały szanse obu drużyn.

Czas trwania nagrody 5 sek.  60 sek.
nowośćDAWAJ KASĘ Cele będą się teraz dezaktywowały nieco wcześniej, jeśli przegrywająca drużyna zmniejszy przewagę wroga.
nowośćHEJ! Zdobycie nagrody za cel, podczas gdy cele są aktywne, teraz anuluje wszystkie inne nagrody za cele na mapie (dopóki nagrody nie zostaną ponownie aktywowane ze względu na dużą przewagę).
nowośćCHOMIKOWANIE Bohaterowie, którzy mają efekty bierne pozwalające im kumulować złoto, tacy jak Draven czy Gangplank, a także runy, takie jak Łowca Skarbów, nie wliczają się już do łącznego złota drużyny podczas obliczania nagród za cele.
zaktualizowano ILE WARTY JEST SMOK Sposób, w jaki smoki i wieże są wliczane w kalkulacjach nagród za cele, został zaktualizowany. Teraz bardziej spełnia oczekiwania graczy co do ich wartości.

Wizja

Obecnie, jeśli gracz doskoczy lub mignie w potwora z dżungli lub w zasięg widoczności totemu, istnieje bardzo krótkie opóźnienie, zanim ten gracz uzyska ich wizję. Prowadzi to do frustrujących chwil, więc wprowadzamy zmiany, aby widoczność była zyskiwana natychmiastowo. (Z drugiej strony utrata widoczności potworów i totemów wciąż będzie miała niewielkie opóźnienie).

TERAZ MNIE WIDZISZ Wszystkie potwory z dżungli i totemy będą natychmiastowo widoczne, nawet po doskoczeniu lub mignięciu w zasięg widoczności.

Tryby gry

Superksięga Czarów powraca, ale tym razem z motywem Czarodziejek Gwiazd. Ta wersja Superksięgi będzie zawierać stwory Czarodziejek Gwiazd i Ahri w roli komentatorki!

Wprowadziliśmy również inne aktualizacje w tym trybie gry, niezwiązane z Czarodziejkami Gwiazd:

  • Gracze mogą teraz wybierać spośród czterech superumiejętności, a nie trzech.
  • Pula superumiejętności została rozbudowana o nowe.
  • Wszystkie smoki ze standardowego Summoner’s Rift znalazły się w Superksiędze Czarów.

Clash Wysp Cienia

Tworzenie drużyn na drugi weekend wydarzenia Clash Wysp Cienia rozpoczyna się 18 lipca, a turnieje odbędą się 23 i 24 lipca!

Rywalizacja

Dodano zachowanie rangi podczas zmiany regionu. W przypadku przeniesienia konta do innego regionu i z powrotem w ciągu 2 tygodni ranga konta w pierwotnym regionie zostanie przywrócona do oryginalnego stanu w momencie zmiany regionu. Ma to na celu wyeliminowanie pewnych nadużyć związanych ze zmianą regionu. Oznacza to również, że gracze nie będą musieli od nowa wspinać się po drabince rankingowej, jeśli zabiorą swoje konto League na wakacje.

Naprawione błędy i drobne zmiany

Drobne zmiany

  • Kayle teraz zwiększa odrobinę swoje rozmiary, gdy osiągnie 11. poziom.
  • Bel’Veth jest teraz nieco mniejsza w swojej prawdziwej postaci.
  • Pasek zasobów Bel’Veth został zaktualizowany, by wskazywać czas trwania jej prawdziwej postaci.
  • Śledzenie leczenia Chłeptacza Posoki uwzględnia teraz leczenie ze wszystkich trafionych celów, a nie tylko raz na użycie.
  • Czarny Tasak wyświetla teraz dodatkowe obrażenia wywołane jego efektem biernym osłabienia pancerza.
  • Glewia Umbry wyświetla teraz dodatkowe obrażenia wywołane jej efektem biernym osłabienia pancerza.
  • Stan uśpienia EDG Zoe jest teraz bardziej widoczny, szczególnie w rzece.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik opóźnienia w grze pokazywał opóźnienie sieci o 7 ms wyższe niż rzeczywiste opóźnienie dla wszystkich graczy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego długość i szerokość Q Pantheona zostały cofnięte do stanu sprzed patcha 12.7.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Pusklęta Bel’Veth walczące na dystans nie otrzymywały wzmocnienia Barona.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego koralowce Pustki Bel’Veth mogły tworzyć się wewnątrz R – Wymiaru Śmierci Mordekaisera, jeśli wróg został zabity poza Wymiarem, ale na tym samym obszarze.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E – Dziki Pęd Samiry resetował się po zabiciu wrogiego klona.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego seria stworów umiejętności biernej Dravena resetowała się, jeśli jego wspierający wykończył stwora za pomocą Łupów Wojennych Reliktowej Tarczy lub Stalowych Naramienników.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego odbijające się ataki W – Rykoszetu Sivir zadawały 0 pkt. obrażeń roślinom Zyry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Volibear mógł przenikać przez bramę odrodzenia po czerwonej stronie za pomocą swojego E – Rozszczepiacza Niebios.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik dodatkowych obrażeń Płomienia Cienia wyświetlał nieprawidłową wartość.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Kayn zyskiwał postępy w przemianie dzięki dodatkowym obrażeniom Pierwszego Uderzenia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Sadzonki E – Rzutu Sadzonką Maokaia mogły zadawać obrażenia przez tarcze magii.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego klon R – Halucynacji Shaco nie mógł aktywować efektu Zmory Licza.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik leczenia Chłeptacza Posoki śledził jedynie obrażenia zadane przez rzucane umiejętności, a nie całkowite obrażenia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ikony Władcy Mgły i Ścieżki Przerażenia Viego nie pojawiały się po wejściu w Czarną Mgłę.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego animacje Rell na chwilę zatrzymywały się po użyciu E – Przyciągnij i Odstrasz.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego pasek postępów Ornna podczas używania jego umiejętności biernej – Żywej Kuźni wyświetlał błędne nazwy umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli użyć sygnału na Kadłubołamaczu i otrzymać wiadomość „Poluję w samotności”, jeśli Yuumi była do nich przywiązana. Tak, Yuumi liczy się jako bohater.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dodatkowy pancerz i odporność na magię Kadłubołamacza znikały natychmiast, zamiast po 3 sekundach, gdy podczas samotnych łowów sojusznicy podeszli za blisko.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wybór odłamków nie pojawiał się po najechaniu kursorem na ikonkę w panelu run.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ikony wzmocnień aury (np. umiejętność bierna Skarnera lub E Viego) cały czas odświeżały się na pasku wzmocnienia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna – Potępienie Thresha pojawiało się na jego pasku wzmocnień jako efekt tymczasowy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q – Transfuzja Vladimira pojawiała się na jego pasku wzmocnień jako efekt tymczasowy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego opis R – Stokrotki! Iverna pokazywał błędne wartości.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego martwi gracze nie mogli użyć Łańcuchów Zguby.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Łańcuchy Zguby ujawniały użytkownika podczas użycia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Pierwsze Uderzenie ujawniało swojego użytkownika po aktywacji runy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Nawałnica Luden ujawniała swojego użytkownika po aktywacji.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe wzmocnienia prędkości ruchu Wędrującego Kraba nie pasowały do czasu trwania wzmocnienia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik leczenia Chłeptacza Posoki był niższy niż powinien w przypadku trafienia więcej niż jednego bohatera.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wyłączenie wszystkich dźwięków w grze nie było zachowywane w następnych grach.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Łowca Skarbów był niepoprawnie naliczany na ekranie podsumowania rozgrywki.

Nadchodzące skórki i Barwy

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej