Opis Patcha 12.14 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 12.14 w LoLu.
Czy to ptak? Czy to samolot? A może Czarodziejka Gwiazd? Nie, to patch 12.14 i wasza regularna, dwutygodniowa dawka zmian rozgrywki i aktualizacji!
W tym patchu mamy dla was szereg aktualizacji leczenia. Zadbaliśmy o właściwe wyważenie uzdrowicieli (i ich przedmiotów). Wprowadzamy też pewne zmiany dla Smoków, Starszego Smoka i Herolda. Modyfikujemy również runy i czary przywoływacza. Ponadto w tym patchu powitamy w Summoner’s Rift drugą połowę ekipy waszych ulubionych superbohaterek-licealistek! Walczcie dzielnie, Czarodziejki Gwiazd!
Patch w skrócie
Bohaterowie
Aatrox
Zwiększony przyrost zdrowia. E: zmniejszone leczenie z efektu biernego na wyższych poziomach. R: zmniejszone dodatkowe leczenie na wyższych poziomach.
Po osłabieniu Głębokich Ran w patchu 12.11 absorbowanie obrażeń przez Aatroxa dzięki kradzieży życia wymknęło się spod kontroli. Zmieniamy nieco rozłożenie jego mocy. Osłabiamy ogólne leczenie, ale w zamian zwiększamy podstawową wytrzymałość Darkina.
Podstawowe statystyki
E – Doskok Umbry
R – Zagłada Świata
Alistar
Q: zmniejszony koszt many i skrócony czas odnowienia na wszystkich poziomach.
Alistar nie nadąża za resztą wspierających walczących w zwarciu. Chcemy zwiększyć czas trwania Q – Zmiażdżenia, by bohater mógł częściej używać tej umiejętności podczas walk. W szczególności podczas trwania jego superumiejętności.
Q – Zmiażdżenie
Gangplank
Zmniejszone podstawowe zdrowie i pancerz; zwiększony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: teraz skaluje się z szansą na trafienie krytyczne. Q: zmniejszone obrażenia podstawowe na niższych poziomach, ale zwiększone na wyższych. E: osłabione spowolnienie, teraz skaluje się z szansą na trafienie krytyczne; dodatkowe obrażenia fizyczne zmniejszone na niższych poziomach i zwiększone na wyższych; zmniejszone dodatkowe obrażenia trafień krytycznych.
Jedną z charakterystycznych cech Gangplanka jest jego zdolność do odwrócenia przebiegu walki w późnej fazie gry dzięki reakcjom łańcuchowym beczek i trafieniom krytycznym. Jednak osiąganie tej mocy powinno być nieco trudniejsze. Osłabiamy jego fazę gry w alei, ograniczając jego potencjał do nękania wrogów i zmniejszamy wytrzymałość we wczesnej fazie gry. Mimo wszystko gracze nadal powinni wyposażać bohatera w przedmioty wzmacniające trafienia krytyczne.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Próba Ognia
Q – Paktujemy?
E – Beczka Prochu
Gnar
Zmniejszone podstawowe zdrowie; zmniejszony przyrost regeneracji zdrowia.
Mini-Gnar czuje się zbyt bezpiecznie podczas fazy gry w alei. Obniżamy jego podstawowe zdrowie oraz przyrost regeneracji zdrowia, by łatwiej można było wykorzystać jego potknięcia na bliskim dystansie, podobnie jak w przypadku innych górnych walczących z dystansu.
Podstawowe statystyki
Janna
E: zwiększona podstawowa wytrzymałość tarczy na wszystkich poziomach, zmniejszone dodatkowe leczenie i moc tarczy. R: zwiększone leczenie na sekundę na wszystkich poziomach; zwiększone skalowanie z mocą umiejętności.
Jednym z naszych celów w tym patchu jest osłabienie przegiętych bohaterów i przedmiotów zapewniających leczenie i tarcze. Chcemy przywrócić mechaniki leczenia do stanu wyważenia, dlatego musimy zabrać nieco wiatru z żagli Janny. Jej leczenie i tarcza są znacznie silniejsze, niż inne przedmioty zapewniające te efekty, które również modyfikujemy w tym patchu. Przenosimy nieco jej mocy do podstawowego leczenia i tarcz, by zrównać ją z resztą ekipy zaklinaczy.
E – Oko Cyklonu
R – Monsun
Jarvan IV
Q: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku. E: czas odnowienia skraca się teraz wraz z poziomem umiejętności.
Jarvan IV nie radzi sobie w świecie długich potyczek, a nasza ostatnia seria wzmocnień w patchu 12.12 nie była wystarczająca. Tym razem rozwijamy jego potencjał wykonywania zagrywek, zwiększając czas odnowienia jego kombinacji rzucenia sztandaru i przyciągnięcia się do niego.
Q – Cios Smoka
E – Demaciański Sztandar
Kayn
Zwiększony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: zmniejszone leczenie Rhaasta zależne od zadanych obrażeń.
Czerwony Kayn / Rhaast sieje spustoszenie ze względu na osłabienia Głębokich Ran wprowadzone w patchu 12.11. Jego leczenie wymknęło się spod kontroli. Tak jak w przypadku Aatroxa, zmniejszamy leczenie i zwiększamy podstawową wytrzymałość bohatera.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Kosa Darkinów
LeBlanc
Zwiększona podstawowa mana i przyrost many. W: zwiększone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach.
LeBlanc nieźle się oberwało po aktualizacji wytrzymałości. Nie nadąża za zwiększonymi statystykami pozostałych bohaterów. Zmniejszamy ograniczenia many jej umiejętności i dajemy jej więcej many, by mogła nękać wrogów, a potem ich eliminować.
Podstawowe statystyki
W – Zniekształcenie
Nocturne
Zmodyfikowano umiejętność bierną.
Wprowadzamy drobne usprawnienie dla Nocturne’a, by jego umiejętność bierna nie karała bohatera w aż tak wysokim stopniu, gdy próbuje podkradać wykańczać stwory.
Umiejętność bierna – Ostrza Cieni
Pantheon
Q: zwiększone obrażenia zadawane potworom.
Pomimo ostatnich starań, by wzmocnić Pantheona w solowych alejach, bohater radzi sobie raczej słabo. Biorąc pod uwagę, że obecna meta bazuje na wolniejszej rozgrywce z mniejszym naciskiem na agresywne zabójstwa, cofamy zmiany wprowadzone w patchu 11.3. Chcemy tym samym pomóc bohaterowi w gwiezdnym wielkim powrocie do dżungli. Dzięki temu wczesna faza gry będzie nieco bardziej emocjonująca.
Q – Kometarna Włócznia
Renata Glasc
Zmniejszone podstawowe zdrowie i obrażenia od ataku.
Przejęcie dolnej alei przez Renatę dobiegło końca, co umocniło pozycję bohaterki jako najlepszej wspierającej. Jednak nic nie trwa wiecznie. Osłabiamy Renatę, zmniejszając jej statystyki podstawowe. Teraz używający jej gracze będą musieli się zastanowić, czy chcą rozpoczynać wymianę ciosów we wczesnej fazie gry.
Podstawowe statystyki
Seraphine
W: zmniejszone skalowanie tarczy i leczenia z mocą umiejętności.
Seraphine znalazła się w centrum uwagi po aktualizacji wytrzymałości i jej ostatnich wzmocnieniach wprowadzonych w patchu 12.12. Błyszczy najjaśniej jako prowadząca w dolnej alei, ale w rolach środkowej i wspierającej również radzi sobie zadziwiająco dobrze. Osłabiamy bohaterkę, zmniejszając jej skalowanie z mocą umiejętności. Chcemy w ten sposób ograniczyć skuteczność, z jaką Seraphine może wspierać sojuszników, gdy zostanie wyposażona w przedmioty z mocą umiejętności.
W – Dźwięk Przestrzenny
Sivir
Q: naprawiono błędy. W: zmniejszone obrażenia zadawane stworom; teraz wykańcza stwory, których poziom zdrowia spadł poniżej określonego progu.
Niewielka aktualizacja Sivir wyszła świetnie, dzięki czemu bohaterka jest całkiem mocna. Szczególnie odzwierciedla to szybkość, z jaką czyści fale stworów. Chcemy osłabić ją pod tym kątem, obniżając obrażenia jej W zadawane stworom z wysokim poziomem zdrowia. Dodajemy jednak wykończenie, by bohaterka wciąż mogła kumulować złoto poprzez skuteczną eliminację stworów.
Q – Ostrze-Bumerang
W – Rykoszet
Teemo
Zwiększony przyrost many. R: zwiększony zasięg na niższych poziomach; zwiększone skalowanie z mocą umiejętności; koszt many teraz skaluje się w dół z poziomem.
Po aktualizacji wytrzymałości grzybki Teemo nie zadają już tyle obrażeń, co kiedyś. By pomóc Chyżemu Zwiadowcy, wzmacniamy moc jego grzybków i zwiększamy obszar, na jakim mogą zostać umieszczone we wczesnej fazie gry. Rozluźniamy również pewne ograniczenia many, by akcje bohatera były powstrzymywane przez czas odnowienia jego R, a nie problemy z maną.
Podstawowe statystyki
R – Trująca Pułapka
Varus
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku.
Varus nie radzi sobie w rozgrywkach profesjonalnych i kolejce solo. Wprowadzamy wzmocnienie bohatera, które pomoże mu niezależnie od wybranej kompozycji przedmiotów.
Podstawowe statystyki
Wukong
Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia. Umiejętność bierna: zmniejszona regeneracja zdrowia za każdy ładunek.
Wartość leczenia wzrosła wraz z aktualizacją wytrzymałości. Podobnie stało się z umiejętnością bierną Wukonga – szczególnie w późnej fazie gry. Kończymy z tymi małpimi wybrykami i przenosimy regenerację zdrowia z jego umiejętności biernej do statystyk podstawowych. Faza gry w alei powinna pozostać bez zmian, ale ograniczymy nieco skalowanie regeneracji bohatera.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Kamienna Skóra
Yuumi
E: zmniejszone skalowanie z mocą umiejętności.
Yuumi bawiła się ostatnio na Summoner’s Rift jak kotek z kłębkiem przędzy. Jest jedną z najlepszych zaklinaczek w grze i musimy osłabić jej leczenie, by zrównać ją z mocą innych wspierających.
E – Ziuum
Zeri
Q: efekt bierny zmodyfikowany. R: zmniejszone dodatkowe obrażenia magiczne.
Zdolność Zeri do wygrywania pojedynków i naciskania w alei sprawiają, że gra przeciwko niej jest niesprawiedliwa. Dzieje się tak przez zwiększone obrażenia, jakie bohaterka zadaje wrogom o niskim poziomie zdrowia. Chcemy zachować tę mechanikę w formie narzędzia, które pozwoli jej wykańczać stwory. Musimy natomiast osłabić ją pod kątem zadawania obrażeń innym wrogom z niskim zdrowiem.
Q – Szybka Seria
R – Piorunujący Strzał
Przedmioty
Chempunkowy Łańcuchowy Miecz
Po zmianach wprowadzonych w patchu 12.11 Chempunkowy Łańcuchowy Miecz stał się bardzo opłacalnym przedmiotem, nawet pomimo osłabionych efektów Głębokich Ran. Zamiast zmieniać statystyki przedmiotu, postanowiliśmy zwiększyć jego koszt, by zrównać go z innymi legendarnymi przedmiotami dla wojowników.
Przedmioty dla zaklinaczy
Efektywność zaklinaczy wzrosła dzięki aktualizacji wytrzymałości, nawet po systemowych osłabieniach leczenia i tarcz wprowadzonych w patchu 12.10. Są trudni do zabicia we wczesnej fazie gry, wzmacniają mocniejsze cele i odnoszą korzyści z osłabionych Głębokich Ran. Uważamy, że obecnie są zbyt skuteczni w utrzymywaniu siebie i swoich sojuszników przy życiu w środkowej i późnej fazie gry. Osłabiamy wszystkie ich standardowe przedmioty, aby gracze mieli więcej okazji do zabicia prowadzących znajdujących się w niewłaściwej pozycji, podczas gdy za nimi podąża zaklinacz.
Słoneczna Egida
Słoneczna Egida staje się potężnym drugim przedmiotem dla bohaterów zadających obrażenia na sekundę. Wojownicy już wcześniej zaczęli wybierać inne przedmioty dla obrońców, ale Słoneczna Egida oferuje najwięcej statystyk i obrażeń w porównaniu z alternatywami. Wprowadzamy zmiany w tym przedmiocie, aby obrażenia były ściśle związane z kumulowaniem zdrowia.
Przedmioty i runy
Po aktualizacji wytrzymałości znacznie spadła liczba zabójstw we wczesnej fazie gry. W szczególności tyczy się to rozgrywek profesjonalnych.
Uważamy, że obrażenia zadawane po fazie gry w alei są dobrze wyważone. Jednak trudno jest obecnie zdobyć przewagę w alei ze względu na defensywne runy i mikstury. Osłabiamy te opcje zapewniające utrzymywanie się, by zdobywanie przewagi we wczesnej fazie gry było nieco prostsze.
Mikstury
Dostawa Ciastek
Szkolenie Sprawnościowe
Drugi Oddech
Niespodziewane Uderzenie
Zaginający Czas Tonik
Niezachwiany
Czary przywoływacza
Wyzywające Porażenie
Bohaterowie są wytrzymalsi, więc osłabienie obrażeń Wyzywającego Porażenia nie jest już tak potrzebne, jak dawniej. Sprawiamy, że dżunglerzy mają większy wpływ na wczesną fazę gry dzięki zmianom wprowadzonym dla celów. Dlatego chcemy nieco osłabić ten czar przywoływacza.
Wyczerpanie
Wyczerpanie ostatnio króluje wśród strzelców, przez co bardzo trudne jest zabicie wspierających zaklinaczy w dolnej alei. Osłabiamy moc tego czaru, by granie przeciwko niemu nie było takie wyczerpujące.
Zmiany systemowe
Jak wspomnieliśmy powyżej, wczesna faza gry staje się obecnie wolniejsza, co doprowadziło do zmiany mety – teraz gracze skupiają się na skalujących kompozycjach. Czują się znacznie bardziej komfortowo, gdy oddają wczesne cele, by osiągnąć warunki zwycięstwa w późnej fazie gry.
Chcemy zmienić priorytet celów we wczesnej fazie gry, więc zwiększymy nagrody za wczesne zabójstwa Smoka i Herolda. Poszczególne wzmocnienia Smoków mają obecnie zbyt niski wpływ na rozgrywkę. Gracze skupiają się na nich ze względu na zagrożenie stanowione przez duszę, a nie przez same wzmocnienia. Chcemy sprawić, by Smocze wzmocnienia miały większe znaczenie. Zwiększamy wartość każdego z nich o około 50% (a nawet więcej w przypadku Podniebnego Smoka). Co więcej, zmniejszamy obrażenia zadawane przez Smoki, ale za to zwiększamy ich wytrzymałość, by drużyny miały więcej czasu na podjęcie walki jako skoordynowana grupa. W podobny sposób zwiększamy wartość Herolda. Shelly będzie przyznawać więcej lokalnego złota. Zwiększamy również zdrowie drugiego Herolda, tym samym zwiększając jego wartość i priorytet w porównaniu do pierwszego, by nie był aż tak często ignorowany.
Smoki
Zmiany wszystkich Smoków
Podniebny Smok
Hextechowa Smoczyca
Piekielny Smok
Górski Smok
Oceaniczny Smok
Starszy Smok
Herold
Superksięga Czarów
Nowe alternatywne superczary przywoływacza
- Dostępne jest teraz R Nilah
- R Annie znów jest dostępne
Osłabienia alternatywnych superczarów przywoływacza
Aktualizacje
Następujące alternatywne superczary przywoływacza zostały zaktualizowane, by działały tak, jak w przypadku oryginalnych bohaterów:
- R Soraki
- R Kindred
- R Jinx
Puchar Clash Zaun
Tworzenie drużyn na pierwszy weekend Pucharu Clash Zaun rozpoczyna się 1 sierpnia, a turnieje odbędą się 6 i 7 sierpnia!
Rozpoczęcie 3. splitu rankingowego
Systemy behawioralne
- Teraz możecie sprawdzić, którzy współgracze przyznali wam honor, jeśli najedziecie na ikonę honoru kursorem na ekranie podsumowania gry.
Zawartość mityczna
Mityczny sklep podlega rotacji w tym patchu! Rotacja będzie jednak niewielka, co znaczy, że jedynie powracające prestiżowe skórki i nowe Mityczne Barwy podlegają rotacji. Następna duża rotacja odbędzie się w patchu 12.18.
Już dostępne
- Aatrox Krwawego Księżyca (Prestiżowy) – 150 ME, dostępny do patcha 12.16
- Malphite Mrocznej Gwiazdy (Prestiżowy) – 125 ME, dostępny do patcha 12.16
- Mityczna Barwa Czarodziejki Gwiazd Jinx + Ikona – 40 ME, dostępne do patcha 12.16
Opuszczają Mityczny Sklep
- Evelynn z K/DA (Prestiżowa)
- Cybernetyczny Lucian (Prestiżowy)
- Mityczna Barwa Końcowego Bossa Veigara + Ikona
Naprawione błędy i drobne zmiany
Wyzwania
- Usunięto wprowadzający tekst „Nadeszły Wyzwania”. Chyba wszyscy już o tym wiedzą.
- Możecie teraz zmienić kolejność, w jakiej wyświetlane są wasze tokeny Wyzwań. Wystarczy otworzyć personalizację tożsamości, wybrać miejsce na token, które chcecie zmodyfikować, i zmienić wyświetlany w nim token.
Zestaw poprawek błędów dla Siona
- Naprawiono lukę w grze, która pozwalała graczom szybko zmienić kierunek superumiejętności Siona.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ataki podstawowe Siona czasem automatycznie anulowały się podczas walki.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Siona przestawało działać zbyt wcześnie, jeśli jego przygotowanie zostało rozpoczęte natychmiast po użyciu E.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W nie mogło być użyte po zakończeniu użycia Q.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Sion mógł anulować animację kombinacji R > Q, przez co ogłuszenie po trafieniu superumiejętnością z bardzo bliskiej odległości trwało dłużej, niż powinno.
Inne poprawki błędów
- Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterowie z klonami (np. Shaco, LeBlanc, Neeko) nie wyświetlali poprawnie ramek mitycznych przedmiotów Ornna w ekwipunku swojego klona.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego opisy czarów przywoływacza przeciwnika wyświetlały pewne wartości jako „0”, jeśli zostały wyświetlone przed zobaczeniem danego bohatera w grze.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Yone nie mógł powrócić do swojego ciała po użyciu E – Wyzwolonej Duszy, będąc pod wpływem efektów takich jak R – Hextechowe Ultimatum lub R – Wymiar Śmierci Mordekaisera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne trzeciego ataku Q – Śmiercionośnej Stali Yone znikały wcześniej, niż powinny.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego kombinacja Q > W > Q Qiyany zadawała mniej obrażeń, niż powinna.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego E – Królewski Wir Bel’Veth tymczasowo miał globalny zasięg, gdy bohaterka została wprowadzona w stan berserka przez R ― Wrogie Przejęcie Renaty.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego rzucenie R – Pośpiechu Pustki Rek’Sai na wrogi nośnik stworzony przez E – Próbę Ducha Illaoi sprawiało, że Rek’Sai przestawała się renderować.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre efekty wizualne Q – Przebijającej Strzały Varusa przestawały się renderować po rzuceniu E – Gradu Strzał przez bohatera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna – Nieskończona Radość Nilah aktywowała się z efektu biernego Wielkiej Zimy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego animacja wirowania umiejętności biernej – Piętna Zabójczyni była opóźniania, gdy gracz wydał polecenie ruchu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocniony atak podstawowy Q – Bezkształtnego Ostrza Nilah trwał dłużej, niż powinien, jeśli umiejętność została użyta w trakcie trwania E – Strumienia Powietrznego.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocniony atak podstawowy Q – Bezkształtnego Ostrza Nilah zadawał jej obrażenia, gdy została wprowadzona w stan berserka przez R ― Wrogie Przejęcie Renaty.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego buty zastępowały bierną prędkość ruchu z przedmiotu mitycznego, jeśli zostały umieszczone w gnieździe pod przedmiotem mitycznym.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik dodatkowych obrażeń Czarnego Tasaka nieprawidłowo śledził obrażenia zadawane tarczom.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego mityczne przedmioty nieprawidłowo śledziły obrażenia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe podczas zatwierdzenia wyboru Nilah były zbyt głośne.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne Q – Arktycznego Natarcia Sejuani nie były wyświetlane prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne R – Mikstury Obłędu Singeda nie były wyświetlane prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W – Całun Radości Nilah nie robiło się szare, by odzwierciedlić, że nie może zostać użyte podczas jej R – Apoteozy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne wzmocnionych ataków podstawowych Q – Bezkształtnego Ostrza Nilah nie były wyświetlane prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik obrażeń Zaćmienia nie działał prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Poro-Chrupki w trybie ARAM nie wyświetlały poprawnie swojego cudownego tekstu fabularnego.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pociski Nawałnicy Luden czasem miały wpływ na opisy obrażeń innych przedmiotów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego personalizacja tożsamości otwierała się w złej sekcji podczas kolejnych prób wyświetlenia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego animacje ogłuszenia i podrzucenia nie były prawidłowo odtwarzane dla kilku bohaterów.
- Zaktualizowano opis W Jarvana IV, by wyświetlał prawidłowe informacje.
Nadchodzące skórki i Barwy
Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki:
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: