Reklama

Opis Patcha 12.21 w League of Legends

League of Legends

Reklama

Szczegóły zmian i nowości na patch 12.21 w LoLu.

Reklama


Finał Mistrzostw Świata odbędzie się już w ten weekend. Do gry wkracza K’Sante, a przedsezon 2023 jest tuż za rogiem. Czas goni, więc bierzcie się za lekturę patcha 12.21!

Patcha dość niewielkiego, ponieważ przygotowujemy się do ekscytujących zmian przedsezonowych, które są tuż-tuż. Tym razem wprowadzamy kilka pomniejszych modyfikacji wyważenia. To powiedziawszy, ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka – w tym patchu wprowadzamy K’Santego, Dumę Nazumah, więc nie zapomnijcie sprawdzić go w akcji! Dzięki za przeczytanie i do zobaczenia w następnym patchu!

Patch w skrócie

K’Sante Duma Nazumah będzie dostępny od 3 listopada 2022.

Reklama

K’Sante Empireum, Pyke Empireum, Jax Empireum, Jhin Empireum, Lux Empireum, Vex Empireum, Zac Empireum, Zed Empireum i K’Sante Empireum (Prestiżowy) będą dostępni od 3 listopada 2022.

Bohaterowie

K’Sante

Duma Nazumah

Usłyszcie jego imię i poznajcie jego moc już 3 listopada.

Ahri

Q: zmniejszony koszt many, zwiększone skalowanie z mocą umiejętności.

Osłabienie Uroku Ahri z patcha 12.17 było nieco przegięte, ale zamiast przywracać jej pełen urok, zdecydowaliśmy się zwiększyć jej obrażenia, nie modyfikując potencjału kontroli tłumu.


Q – Zwodnicza Kula

  • Koszt many: 60/70/80/90/100 pkt. ⇒ 55/65/75/85/95 pkt.
  • Obrażenia za każde trafienie: 40/65/90/115/140 pkt. (+40% mocy umiejętności) ⇒ 40/65/90/115/140 pkt. (+45% mocy umiejętności)

Bel’Veth

E: wydłużony czas odnowienia. Zmniejszone zdrowie Ławicy Pustki.

Bel’Veth jest ostatnio cesarzową dżungli – sprawdziliśmy i nie zgadza się to z uniwersum. Wydłużamy czas odnowienia E bohaterki, bo nie może być wiecznie dostępne (w szczególności, gdy używa tej umiejętności do farmienia). Osłabiamy również jej zdolność do zyskiwania przewagi dzięki ławicy.


E – Królewski Wir

  • Czas odnowienia: 22/20,5/19/17,5/16 sek. ⇒ 24/22,5/21/19,5/18 sek.

R – Bezustanny Bankiet

  • Zdrowie Ławicy Pustki: 50/60/70% ⇒ 40/50/60% maksymalnego zdrowia stwora

Blitzcrank

Zmniejszone podstawowe zdrowie, zmniejszony podstawowy pancerz. W: zmniejszona prędkość ataku.

Wzmocnienia Blitzcranka pod kątem dżungli sprawiły, że ten stanowi zagrożenie dla przeciwników, ale na złej pozycji… Osłabiamy go w roli wspierającego, w której dawał w kość wrogom przez wprowadzone wcześniej zmiany.


Podstawowe statystyki

  • Podstawowe zdrowie: 653 pkt. ⇒ 633 pkt.
  • Podstawowa odporność na magię: 32 pkt. ⇒ 28 pkt.

W – Zwiększone Obroty

  • Dodatkowa prędkość ataku: 40/53/66/79/92% ⇒ 30/43/56/69/82%

Corki

Zwiększony przyrost zdrowia, zwiększony przyrost obrażeń od ataku.

Wzmacniamy Corkiego pod kątem zestawów przedmiotów, które skupiają się na krótkim zasięgu. Zwiększamy wytrzymałość bohatera oraz wzmacniamy synergię z Blaskiem.


Podstawowe statystyki

  • Przyrost zdrowia: 101 pkt. ⇒ 105 pkt.
  • Przyrost obrażeń od ataku: 2,5 pkt. ⇒ 2,8 pkt.

Malzahar

E: dodana możliwość wykańczania stworów.

We wczesnej fazie gry Malzahar polega na swoich Złowieszczych Wizjach, jednak przez niską częstotliwość zadawania niewielkich obrażeń gracze czasami nie mają pewności, czy uda im się wykończyć stwora. Dodajemy drobną mechanikę wspomagającą i będziemy obserwować, jak spełnia swoją rolę. Być może w przyszłości inni bohaterowie również otrzymają podobną zmianę.


E – Złowieszcze Wizje

  • nowośćZabójstwo potwierdzone: Złowieszcze Wizje będą teraz wykańczać stwory mające mniej niż 15–45 pkt. zdrowia (na poziomach 1–11)

Miss Fortune

E: zwiększone skalowanie z mocą umiejętności, zmniejszone początkowe spowolnienie, zwiększone skalowanie spowolnienia z mocą umiejętności. R: zwiększone skalowanie z mocą umiejętności.

Miss Fortune wciąż panuje na morzach oraz dolnej alei – wszystko dzięki zmianom Q wprowadzonym w 12.17. Osłabiamy spowolnienie Deszczu Kul bohaterki, by nie dominowała aż tak we wczesnej fazie gry. Z drugiej strony Miss Fortune bazująca na mocy umiejętności przez przypadek oberwała, więc nieco wzmacniamy jej niewpisujące się w metę zestawy przedmiotów z ARAM-u.


E – Deszcz Kul

  • Obrażenia magiczne: 70/100/130/160/190 pkt. (+100% mocy umiejętności) ⇒ 70/100/130/160/190 pkt. (+120% mocy umiejętności)
  • Spowolnienie: 50% (+4% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 40% (+6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)

R – Czas na Ostrzał

  • Obrażenia każdej fali: 75% obrażeń od ataku + 20% mocy umiejętności ⇒ 75% obrażeń od ataku + 25% mocy umiejętności

Ornn

R: zaktualizowano.

Czasami błędy mogą stać się funkcjonalnościami. Superumiejętność Ornna spowalniała wrogów o 60% już od jakiegoś czasu. W tym patchu postanowiliśmy oficjalnie ogłosić, że to omyłkowe spowolnienie zostaje w grze na dobre. (Uwaga: nie poskutkuje to żadnymi zmianami po wprowadzeniu patcha).


R – Zew Boga Kuźni

  • Maksymalne spowolnienie: 40/50/60% ⇒ 60% na wszystkich poziomach

Xin Zhao

Umiejętność bierna: zwiększone skalowanie obrażeń dodatkowych przy trzecim trafieniu z obrażeniami od ataku, zwiększone skalowanie leczenia z mocą umiejętności. E: skrócony czas odnowienia.

Xin Zhao wciąż próbuje stanąć na nogi w obecnej mecie – nie radzi sobie podczas fazy gry w alei, a wszyscy wokoło są znacznie wytrzymalsi od niego. Wzmacniamy bohatera w sytuacjach, w których może trzymać się blisko wrogów wraz z postępem meczu.


Umiejętność bierna – Zdecydowanie

  • Obrażenia dodatkowe przy trzecim trafieniu: 15/25/35/45% obrażeń od ataku ⇒ 15/30/45/60% obrażeń od ataku
  • Leczenie: 6–74 pkt. (w zależności od poziomu) (+10% obrażeń od ataku) (+55% mocy umiejętności) ⇒ 6–74 pkt. (w zależności od poziomu) (+10% obrażeń od ataku) (+65% mocy umiejętności)

E – Zuchwała Szarża

  • Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 11 sek.

Rywalizacja

Aktualizacja funkcji zakończenia gry przed czasem

Skracamy czas potrzebny do zakończenia gry przed czasem, aby można było to zrobić, gdy czyjaś nieobecność zacznie wpływać na integralność rywalizacji, jeśli dana osoba była nieobecna od początku bitwy. Ten patch nie wprowadzi znaczących zmian w systemach tej funkcji. Planujemy dodatkowe prace, aby stała się solidniejsza. Aby uzyskać bardziej szczegółowe wyjaśnienie tej funkcji, zajrzyjcie do tego FAQ na temat /remake stworzonego przez Wsparcie Gracza.

  • Funkcja /remake jest dostępna po upływie 3 minut ⇒ Funkcja /remake będzie dostępna od 1:30 do 3 minuty
  • Po upływie 3 minut drużyna, która boryka się z nieobecnością, ma 60 sekund na wpisanie /remake na czacie ⇒ jeśli wymagania dotyczące /remake zostały spełnione w czasie od rozpoczęcia gry do upływu 3 minut, drużyny będą mogły skorzystać z tej funkcji, wpisując /remake między 1:30 a 3 minutą. Zawsze będziecie mieli co najmniej 30 sekund, aby wpisać /remake od momentu spełnienia warunków, więc jeśli stanie się to przy 2:59 minucie, gracze będą mogli głosować do 3:29.
  • Funkcja /remake będzie teraz dostępna w trybie ARAM i rotacyjnych trybach gry z identycznymi, nowymi zasadami.

Misje wydarzenia

Pojawiła się nowa partia misji wydarzenia. Nie przestawajcie robić postępów w Przepustce wydarzenia dzięki misjom Empireum, które będą dostępne dla wszystkich. Wprowadziliśmy również zmianę związaną z misjami i dodatkowe 440 PD dla każdej misji, co łącznie daje 8300 PD (wcześniej 3900 PD).

Dostępne są wszystkie trzy serie misji (Duchowy Rozkwit, Opowieści z Rift i Empireum), a gracze mogą również ukończyć misję Mistrzostw 2022, by zdobyć dodatkowe 500 PD.

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego klony bohaterów nie otrzymywały zwiększonych obrażeń od trafień wież następujących jedno po drugim.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E Syndry nie zadawało obrażeń potężnym potworom z wyjątkiem Herolda.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E Syndry mogło zadać obrażenia Gwen w jej własnym W.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego w postaci Syndry nie wypuszczał jednostek podniesionych za pomocą jej W po zakończeniu przejęcia bohaterki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego czas trwania tarczy z efektu biernego Q Nilah nie był taki sam, jak w opisie umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne E Mordekaisera były odtwarzane dwa razy podczas jednego użycia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnienie siły adaptacyjnej W Yuumi nie utrzymywało się na sojusznikach będących pod wpływem pewnych osłabień.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wrogowie trafieni kombinacją R + W Rakana mogli używać przedmiotów i umiejętności, gdy byli w powietrzu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R Dariusa czasem nie resetowało swojego czasu odnowienia, jeśli cel zginął na chwilę przed otrzymaniem obrażeń.
  • Usunięto z gry opcję „Pokazuj opisy z informacjami o wrogach” (uwaga: usunęliśmy tę funkcję kilka lat temu, ale dopiero teraz ją wyłączamy, bo w zasadzie to nic nie robiła).

Nadchodzące skórki i Barwy

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej