Opis Patcha 12.5 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 12.5 w LoLu.
Wierzzzcie lub nie, ale pojawił się patch 12.5!
Tym razem mamy dla was raczej nieduże zmiany! Pojawią się pewne osłabienia mocniejszych bohaterów jak Ahri i Gwen oraz wzzzmocnienia Samiry i wspierającej Seraphine. Zmniejszymy też nieco moc Kadłubołamacza u bohaterów atakujących z dystansu i co najważniejszzze, poszerzymy pszczelą kolekcję skórek!
Informujemy, że patch 12.5 będzie aktywny przezzz miesiąc, a wersja 12.6 pojawi się 30 marca. Nie martwcie się jednak. Wciąż zzzamierzamy trzymać rękę na pulsie, na wypadek gdyby pojawiło się coś pilnego. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w artykule tutaj! Jeśli potrzebujecie przypomnienia terminów wprowadzania patchów, zajrzyjcie do naszego harmonogramu na 2022 rok, który znajdziecie tutaj!
Patch w skrócie
Bohaterowie
Ahri
W: zmniejszone obrażenia podstawowe, zwiększony koszt many. E: zwiększony koszt many.
Cieszymy się, że graczy zauroczyło odświeżenie Ahri w patchu 12.3, jednak stała się ona trochę zbyt silna. Osłabiamy ją nieco we wczesnej fazie gry, aby zmniejszyć jej ogólną siłę.
W – Ogniki
E – Urok
Gwen
Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia przeciwko potworom. E: zmniejszony dodatkowy zasięg ataku.
Już od jakiegoś czasu Gwen sieje zniszczenie w górnej alei oraz w dżungli na profesjonalnym poziomie rozgrywek. Zamierzamy więc nieco ją osłabić, aby uwydatnić jej słabe punkty i ograniczyć uniwersalność tej bohaterki.
Umiejętność bierna – Tysiąc Cięć
E – Unik i Cięcie
Kennen
W: zwiększone dodatkowe obrażenia ataków podstawowych przy maksymalnej liczbie ładunków.
Kennen niezbyt często pojawia się w górnej alei, więc trochę go wzmacniamy, aby nieco wstrząsnąć aktualnym stanem gry.
W – Porażenie Elektryczne
Master Yi
Q: zmniejszone obrażenia i dodatkowe obrażenia trafień krytycznych; każde oznaczenie nakłada teraz efekty przy trafieniu; skrócenie czasu odnowienia przy trafieniu teraz skaluje się z przyspieszeniem umiejętności. E oraz R: zostają od teraz wstrzymane podczas działania Q Mastera Yi, a ponadto można ich również wtedy użyć. E: zmniejszone obrażenia podstawowe w późnej fazie gry.
Połączenie Mastera Yi z Mrocznym Ostrzem bywało ostatnio nie tylko zbyt skuteczne, ale też frustrujące dla przeciwników i co najważniejsze, szkodliwe dla samej rozgrywki. Zmniejszamy więc synergię Q bohatera z destrukcją i przyspieszeniem umiejętności. Zamiast niej pojawi się skalowanie przy trafieniu, aby Szermierz Wuju musiał ujawnić się podczas walki.
Q – Cios Alfa
E – Styl Wuju
Miss Fortune
W: zwiększona bierna prędkość ruchu po odrodzeniu.
Nowe usprawnienie Miss Fortune pozwoli jej żwawiej poruszać się po odrodzeniu.
W – Szybki Krok
Samira
Zwiększony przyrost zdrowia i pancerza. R: skrócony czas odnowienia.
Jak na poszukiwaczkę wrażeń Róża Pustyni nie wykazuje się ostatnio specjalną odwagą. Zwiększamy jej wytrzymałość w dłuższej perspektywie, aby mogła spokojniej gromadzić kolejne ładunki swojego Stylu podczas wielkich starć drużynowych w późnej fazie gry, zanim wykończą ją wrogowie.
Podstawowe statystyki
R – Piekielny Spust
Seraphine
W: zmniejszony koszt many w późnej fazie gry; wydłużony czas odnowienia we wczesnej fazie gry i skrócony w późnej; zmniejszona tarcza, która teraz skaluje się razem z poziomem umiejętności; tarcze sojuszników będą teraz identyczne jak u samej Seraphine; zmodyfikowane skalowanie leczenia. E: skrócony czas odnowienia na niższych poziomach.
Seraphine znajduje się w centrum uwagi w środkowej alei, ale wydaje się oczywiste, że gracze chętnie zobaczyliby ją również w tej dolnej. Wprowadzamy więc kilka wzmocnień jej umiejętności wspierających, pilnując przy tym, aby nie stała się zbyt silna w samodzielnej rozgrywce w środkowej alei.
W – Dźwięk Przestrzenny
E ― Więcej Basu
Xin Zhao
E: wydłużony czas odnowienia. R: skrócony czas działania niewrażliwości.
Xin stał się ostatnio podstawowym bohaterem w profesjonalnych rozgrywkach, częściowo dzięki konsekwentnemu i niezawodnemu działaniu jego E w połączeniu z bezpieczeństwem zapewnianym przez jego R. Osłabiamy nieco jego zdolność inicjowania, przy okazji upewniając się, że jego superumiejętność nie będzie mu zapewniać zbyt dużego zapasu bezpieczeństwa.
E – Zuchwała Szarża
R – Garda Półksiężyca
Przedmioty
Kadłubołamacz
Dystansowi użytkownicy Kadłubołamacza przejęli kontrolę nad górną aleją, więc zmniejszamy zapewniane im przez niego korzyści. Przedmiot wciąż pozostanie opcją dla bohaterów atakujących z dystansu, ale nie przyćmi już tych walczących w zwarciu.
Bierne – Załoga Abordażowa
Aktualizacje efektów wizualnych
Elise
Przygotowania do modernizacji zawartości mitycznej
Modernizacja zawartości mitycznej rozpocznie się już w kolejnym patchu! Wersja 12.5 to wasza ostatnia szansa, aby wykorzystać swoje Punkty Prestiżu z 2020 roku! W przeciwieństwie do Klejnotów nie można ich wymienić na Mityczną Esencję. JEŚLI JE MACIE, UŻYJCIE ICH TERAZ!
Ponadto, jak wspominaliśmy ostatnim razem, po wprowadzeniu patcha 12.5 nie będzie już można zostać oryginalnym posiadaczem skórek prestiżowych z 2018 i 2019 roku poprzez otrzymanie ich w łupach lub w wyniku wymiany. Wspomniane skórki wciąż będzie można zdobyć tymi drogami podczas patcha 12.5, ale tylko ci, którzy zdobyli je wcześniej, dostaną ich wersje specjalne. Prestiżowe skórki oraz skórki za Klejnoty przestaną pojawiać się w łupach i wymianach, gdy rozpocznie się modernizacja zawartości mitycznej.
Clash Freljordu
Tworzenie drużyn na pierwszy weekend wydarzenia Clash Frejlordu rozpoczyna się 14 marca, a turnieje odbędą się 19 i 20 marca! Tworzenie drużyn na drugi weekend będzie możliwe od 28 marca, a turnieje odbędą się 2 i 3 kwietnia podczas patcha 12.6.
Personalizacja
Ramki i dywizje rankingowe
W odpowiedzi na wasze uwagi w patchu 12.5 na ekranie wczytywania pojawią się zaktualizowane ramki rankingowe. Ponadto dywizje rankingowe będą widoczne w poczekalniach, na kartach (po najechaniu myszką), na ekranach wczytywania i w profilach.
Naprawione błędy i drobne zmiany
- Naprawiono błąd, w wyniku którego runa Magiczne Obuwie czasami przyznawała Viego kopię Lekko Magicznych Butów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego na stałe otrzymywał dodatkową prędkość ruchu z umiejętności biernej – Skalnej Surferki Taliyah po przejęciu jej.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q – Rozjemca z Piltover Caitlyn nie zadawał obrażeń, jeśli dysponowała ona tarczą magii z Ostrza Nocy lub Całunu Banshee.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czasy odnowienia Drapieżnika oraz Uruchamiania Stopera nie wyświetlały się poprawnie na tablicy wyników.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ikona Mglistej Dziewicy Yoricka nie pojawiała się na minimapie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ataki podstawowe wzmocnione przez umiejętność bierną – Akord Potęgi Sony nie były zużywane ani nakładane przy atakowaniu sojuszników podczas Berserka.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego graficzne przedstawienie stanu Przegrzania Rumble’a znikało wcześniej, niż powinno, jeśli aktywował go jego E – Elektroharpun.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Mglista Dziewica i ghule przyzwane przez R – Chlubę Wysp Yoricka nie znikały po jego śmierci.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Ornn nie mógł użyć umiejętności biernej – Żywej Kuźni, aby ulepszyć przedmioty sprzymierzonego Viego, jeśli ten wcześniej przejął wrogiego bohatera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Karthus mógł opuścić fontannę przed opadnięciem bariery w 15. sekundzie gry.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego użycie R – Promienia Dezintegracji Istot Żywych Vel’Koza wywoływało awarię powtórek gry.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterowie w stanie Berserka wywołanego przez R – Wrogie Przejęcie Renaty nie zadawali dodatkowych obrażeń nieuchronnych przy pomocy runy Cios Poniżej Pasa.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Sett nie mógł używać swoich podstawowych umiejętności, jeśli Renata zginęła podczas jego R – Końca Przedstawienia, kiedy był on w stanie Berserka.
- Naprawiono kilka błędów, w wyniku których bohaterowie z pewnymi przedmiotami i runami nieprawidłowo otrzymywali zabójstwo oraz złoto za nie za zabicie sojuszników w stanie Berserka.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego odliczanie czasu odnowienia przedmiotów z użyciem nie wyświetlało się prawidłowo u sojuszników.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pasek rzucania Q – Gniewu Królowej Rek’Sai nie wyświetlał się prawidłowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego powiadomienie „Dziękujemy za grę w turnieju!” nie wyświetlało się w ostatnim ukończonym meczu turniejów Clash.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego kapitanowie drużyn Clash nie widzieli kręgu i alei w zgłoszeniach od wolnych agentów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie widzieli honoru otrzymywanego w poczekalni po grze, jeśli wciąż byli w trakcie przetwarzania.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego konta powyżej 500. poziomu domyślnie korzystały z ramki 1. poziomu. Teraz można to zmienić, wybierając dowolną prestiżową ramkę.