Opis Patcha 14.16 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 14.16 w LoLu.
Uczcijcie prawdziwą wielkość i triumf T1 w patchu 14.16! W tym tygodniu przygotowaliśmy dla was trochę zmian. Zacznijmy od najwspanialszej drużyny T1, której skórki trafią na Rift już w tym patchu. Mamy też kilka aktualizacji usprawniających jakość dobierania przeciwników, daty zakończenia 2. Splitu i rozpoczęcia 3. Splitu (24.09 i 25.09), nową rotację mitycznego sklepu oraz powrót punktów maestrii na ekrany wczytywania. Zobaczycie. Każdy. Punkt. Jeśli chodzi o rozgrywkę, to sprawdźcie zmiany czasu do wskrzeszenia i Obrony Terytorialnej. Gracze nie będą już karani za zabicie w pojedynkę wroga z alei, który po śmierci po prostu teleportował się z powrotem i zamrażał falę. Wprowadzamy też kolejne osłabienia przedmiotów dla prowadzących, gdyż dominowali oni na wysokich poziomach rozgrywek kolejki solo i w rozgrywkach profesjonalnych. Jeśli chodzi o zmiany poszczególnych bohaterów, to wzmacniamy tych, którzy zostali zbyt mocno osłabieni lub są słabi przez rozgrywki profesjonalne. Modyfikujemy Sennę w taki sposób, aby funkcjonowała lepiej w roli wspierającej. Zwiększamy wpływ Qiyany na wczesną fazę gry i osłabiamy Corkiego, który nadal jest jednym z najlepszych bohaterów w środkowej alei. Wprowadzamy również zmiany, z których będą zadowoleni gracze Areny i ARAM-u. Przy okazji to wasza ostatnia szansa, by zagrać w nasz najnowszy tryb gry – Rój. Jeśli jeszcze go nie sprawdziliście albo chcecie zagrać, zanim zniknie, to teraz jest na to najlepszy moment!
Patch w skrócie
T1 Jayce, T1 Bard, T1 Jinx, T1 Orianna, T1 Lee Sin i T1 Jayce (Prestiżowy) będą dostępni 14 sierpnia 2024 r. o godz. 21:00 CEST. Przypominamy, że Rój „Operacja: Oddział Anima” opuści rotację trybów gry 19 sierpnia 2024 r., więc jeśli jeszcze go nie sprawdziliście, zróbcie to teraz!
Reklama
Czasy zakończenia 2. Splitu rankingowego i rozpoczęcia 3. Splitu.
2. Split dobiegnie końca 24 września 2024 r. o godz. 23:59:59 zgodnie z czasem lokalnym danego regionu, czyli ostatniego dnia patcha 14.18. 3. Split rozpocznie się 25 września 2024 r. o godz. 12:00:00 zgodnie z czasem lokalnym danego regionu, czyli pierwszego dnia patcha 14.19. Lokalne strefy czasowe serwerów:
OC1 | Czas wschodnioaustralijski (AEST) |
JP1 | Czas japoński (JST) |
PH | Czas filipiński |
KR1 | Czas koreański (KST) |
SG | Czas singapurski (GMT+8) |
VN | Czas indochiński (GMT+7) |
TH | Czas indochiński (GMT+7) |
RU | Czas moskiewski (MSK) |
TW | Czas tajpejski (GMT+8) |
EUN1 | Czas środkowoeuropejski letni (CEST) |
TR1 | Strefa czasowa Stambułu w Turcji (GMT+3) |
EUW1 | Czas zachodnioeuropejski (GMT) |
LA2 | Strefa czasowa Buenos Aires w Argentynie (GMT-3) |
BR1 | Strefa czasowa São Paulo w Brazylii (GMT-3) |
LA1 | Czas środkowoamerykański (CDT) |
NA1 | Czas pacyficzny (PDT) |
ME1 | Czas arabski standardowy (GMT +3) |
Usprawnienia dobierania przeciwników
Ostatnio wielu graczy zwracało uwagę na problemy z wyważeniem strony niebieskiej, czerwonej i wymuszonych pozycji. W tym patchu wprowadzamy zmiany, dzięki którym wymuszone pozycje będą lepiej dopasowywane. Role drugorzędne będą dobierane tak, jakby były wymuszonymi. Dodajemy też usprawnienia wyważenia drużyn, aby gracze nie byli wielokrotnie umieszczani z tymi samymi graczami w drużynie (w szczególności na szczycie drabinki).
- Teraz obie drużyny powinny mieć podobną liczbę graczy z wymuszonymi pozycjami lub z przypisanymi rolami drugorzędnymi.
- Zmniejszono wartości różnic PL pomiędzy graczami w grze.
- Zwiększono równowagę pomiędzy stroną czerwoną i niebieską, w szczególności na wyższych MMR.
Kary za podbijanie i manipulowanie rangą
W tym patchu zwiększymy kary dla graczy, którzy pierwszy raz dopuszczają się różnych form manipulacji rangą, np. podbijania konta, wymiany zwycięstw czy zmniejszania rangi. Nasz poprzedni ban „ostrzegawczy” dla graczy, którzy po raz pierwszy dopuścili się takich działań, był na tyle krótkie, że osoby z wysokich rang mogły powrócić, zanim włączył się zanik PL. Teraz kara potrwa pełne 30 dni, dzięki czemu te konta z pewnością stracą PL. Kara za drugie wykroczenie nadal poskutkuje banem na stałe. Traktujemy takie wykroczenia bardzo poważnie, więc każdy otrzyma tylko jedno ostrzeżenie.
Statystyki kariery
Wprowadziliśmy stronę ze statystykami kariery, gdyż mnóstwo graczy chciało zagłębić się w szczegóły swojej historii gier. Było to jednak kilka lat temu, a teraz mamy wielu partnerów, którzy stworzyli mnóstwo pomocnych narzędzi obejmujących ten obszar. Narzędzia te świetnie sprawdzają się w przechwytywaniu danych i oferują bardziej szczegółowe informacje oraz wskazówki. Ciągle szukamy sposobów, które miałyby pomóc graczom grać lepiej w League of Legends. Przykładem tego jest nasza aktualizacja SI botów. Jednak obecnie ze statystyk kariery korzysta mniej niż 3% graczy, więc postanowiliśmy usunąć je z klienta. Jeśli chcecie sprawdzać te informacje w inny sposób, poniżej znajdziecie listę zalecanych przez nas partnerów:
- Mobalytics
- League of Graphs
- OP.gg
- U.gg
- Tracker Network
- Blitz.gg
Bohaterowie
Azir
Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia i pancerz.
W tym patchu wprowadzamy proste zmiany Azira. Zwiększamy jego wytrzymałość, w szczególności przeciwko wrogom z obrażeniami fizycznymi. Ostatnia seria osłabień pod kątem rozgrywek profesjonalnych wpłynęła na bohatera głównie w kolejce solo, dlatego je cofamy.
Podstawowe statystyki
- Regeneracja zdrowia:: 3,5 pkt. ⇒ 5 pkt.
- Podstawowy pancerz: 22 pkt. ⇒ 25 pkt.
Corki
Q: zwiększony koszt many i wydłużony czas odnowienia.
Nie trzeba być asem przestworzy, by zorientować się, że Corki w obecnym stanie poszybował nieco za wysoko. Wprowadzone zmiany mają zmusić bohatera do rozważniejszego korzystania z Bomby Fosforowej. Ograniczamy to, jak często bohater może jej używać, aby musiał zadecydować, czy chce jej użyć do wymiany ciosów, czy czyszczenia fal.
Q – Bomba Fosforowa
- Koszt many: 60/65/70/75/80 pkt. ⇒ 80 pkt. na wszystkich poziomach
- Czas odnowienia: 8/7,5/7/6,5/6 sek. ⇒ 9/8,5/8/7,5/7 sek.
Katarina
Q: zwiększone obrażenia. E: zmniejszone obrażenia. R: zmniejszona skuteczność efektów przy trafieniu.
Obecnie większość użytkowników Katariny kupuje przedmioty z mocą umiejętności i w pierwszej kolejności rozwija Q. Jest to o tyle dziwne, że rozwijanie E i zestawy przedmiotów skupiające się na obrażeniach od ataku są statystycznie lepsze. Chcemy bardziej dopasować Katarinę do zestawów przedmiotów preferowanych przez graczy, więc przenosimy część mocy z zestawów skupiających się na efektach przy trafieniu i rozwijania w pierwszej kolejności E na rozwijanie Q i zestawy z mocą umiejętności.
Q – Skaczące Ostrza
- Obrażenia: 80/110/140/170/200 pkt. (+35% mocy umiejętności) ⇒ 80/120/160/200/240 pkt. (+45% mocy umiejętności)
E – Shunpo
- Obrażenia: 20/35/50/65/80 pkt. (+40% obrażeń od ataku) (+25% mocy umiejętności) ⇒ 20/30/40/50/60 pkt. (+40% obrażeń od ataku) (+25% mocy umiejętności)
R – Lotos Śmierci
- Skuteczność przy trafieniu: 30/35/40% ⇒ 25/30/35%
Lucian
Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia. Q: zmniejszone obrażenia.
Po kilku latach Lucian powrócił do terroryzowania środkowej alei. Na szczęście mamy bardzo konkretne dźwignie wyważenia dla bohatera, dzięki którym odniesie on korzyści tylko w dolnej alei. Wykorzystujemy to, by osłabić go w alei środkowej. Ograniczamy zdolność do czyszczenia fal i obrażenia eksplozywne Q. Rekompensujemy to, wzmacniając jego umiejętność bierną, która ma największe znaczenie w dolnej alei.
Umiejętność bierna – Miotacz Światła
- Obrażenia Czujności: 15 pkt. (+15% całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 15 pkt. (+20% całkowitych obrażeń od ataku)
Q – Przebijające Światło
- Obrażenia: 95/125/155/185/215 pkt. (+60/75/90/105/120% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 85/115/145/175/205 pkt. (+60/75/90/105/120% dodatkowych obrażeń od ataku)
Orianna
Q: zwiększone obrażenia.
Orianna wypada słabo w obecnej mecie środkowej alei, która jest bardzo niekorzystna dla bohaterki. Chcemy dać naszej balerinie szansę na wykazanie się w tańcu środkowej alei, zwiększając jej zdolność do nękania, by zrównać ją z innymi bohaterami.
Q – Rozkaz: Atak
- Obrażenia: 60/90/120/150/180 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 60/90/120/150/180 pkt. (+55% mocy umiejętności)
Qiyana
Zwiększony podstawowy pancerz. Q: zwiększone obrażenia; zwiększone dodatkowe obrażenia zadawane potworom. W: zmniejszone obrażenia. R: zmniejszone obrażenia; zmniejszone obrażenia zadawane potworom.
Ominęliśmy Qiyanę przy ostatnich zmianach zabójców. Teraz nadeszła jej kolej. Qiyana jest w dziwnym położeniu, gdyż dobrze sprawdza się w rozgrywkach elitarnych i późnej fazie gry, co nie jest normą. Chcemy wzmocnić jej fazę gry w alei, dlatego poświęcamy jej obrażenia eksplozywne w późnej fazie gry. Kolejnym celem będzie zwiększenie jej zdolności do dżunglowania, ale spodziewamy się, że wprowadzona w tym patchu zmiana nie będzie wystarczająca.
Podstawowe statystyki
- Podstawowy pancerz: 28 pkt. ⇒ 31 pkt.
Q – Ostrze Ixtal / Gniew Żywiołów
- Obrażenia: 50/85/120/155/190 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/90/120/150/180 pkt. (+90% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: 50% ⇒ 75%
W – Rzeźbienie Ziemi
- Dodatkowe obrażenia przy trafieniu: 8/22/36/50/64 pkt. (+10% dodatkowych obrażeń od ataku) (+45% mocy umiejętności) ⇒ 8/16/24/32/40 pkt. (+10% dodatkowych obrażeń od ataku) (+45% mocy umiejętności)
R – Oszałamiający Pokaz Talentu
- Obrażenia: 100/200/300 pkt. (+170% dodatkowych obrażeń od ataku) (+10% maksymalnego zdrowia celu) ⇒ 100/200/300 pkt. (+150% dodatkowych obrażeń od ataku) (+10% maksymalnego zdrowia celu)
- Limit obrażeń zadawanych potworom: 500/750/1000 pkt. (+150% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 500/750/1000 pkt. (+125% dodatkowych obrażeń od ataku)
Senna
Zmodyfikowano wszystkie umiejętności poza E.
Wraz z upływem czasu Senna ze wspierającego strzelca przerodziła się w główną prowadzącą z obrażeniami od ataku. Obecnie tylko profesjonaliści grają nią z farmiącymi obrońcami, dzięki czemu mogą wykorzystać pełną moc bohaterki. Jest zdecydowanie za silna w skoordynowanych rozgrywkach, w których drużyny w nią inwestują. Z drugiej strony zwykli gracze bardzo często wybierają ją jako wspierającą, mimo że bohaterka jest w tej roli znacznie słabsza. W tym patchu wzmacniamy ją pod kątem roli wspierającej i osłabiamy obrażenia ciągłe, które z czasem znacznie wzrosły. Wzmacniamy kilka współczynników mocy umiejętności, aby Senna z mocą umiejętności (albo chociaż z Ognistym Trybularzem) stała się skuteczną alternatywą. Nie chcemy jednak zbytnio zachęcić graczy, by kupowali na niej przedmioty dla magów lub zaklinaczy. Na koniec wprowadzamy zmianę Czarnego Tasaka, dzięki której bohaterka będzie mogła kumulować dwa ładunki przy każdym ataku i Q wymierzonym przeciwko wrogim bohaterom, co jeszcze bardziej usprawni jej rozgrywkę na tle tradycyjnych prowadzących z obrażeniami od ataku.
Podstawowe statystyki
- Przyrost prędkości ataku: 4% ⇒ 2%
Umiejętność bierna – Rozgrzeszenie
- Szansa na trafienie krytyczne na 20 ładunków: 10% ⇒ 8%
Q – Przebijająca Ciemność
- Leczenie: 40/50/60/70/80 pkt. (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) (+40% mocy umiejętności) (+160% destrukcji) ⇒ 40/60/80/100/120 pkt. (+40% dodatkowych obrażeń od ataku) (+80% mocy umiejętności)
- Spowolnienie: 15% (+0,1% za każdy pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) (+0,06% za każdy pkt. mocy umiejętności) ⇒ 15% (+0,15% za każdy pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) (+0,1% za każdy pkt. mocy umiejętności)
W – Ostatni Uścisk
- Czas działania unieruchomienia: 1/1,25/1,5/1,75/2 sek. ⇒ 1,25/1,5/1,75/2/2,25 sek.
R – Cień Świtu
- Tarcza: 100/150/200 pkt. (+40% mocy umiejętności) (+1,5 pkt. za każdy ładunek Mgły) ⇒ 120/160/200 pkt. (+70% mocy umiejętności) (+1,5 pkt. za każdy ładunek Mgły)
Inne
- Czarny Tasak nakłada teraz ładunek przy trafieniu, co oznacza, że Senna nakłada 2 ładunki atakiem podstawowym i Q.
Skarner
Zwiększone podstawowe zdrowie i obrażenia od ataku. Q: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku.
Skarner nadal nie radzi sobie zbyt dobrze, dlatego wzmacniamy jego wytrzymałość i zdolność do walki przeciwko obozom w dżungli i górnym we wczesnej fazie gry. Chcemy również wesprzeć graczy preferujących molochów, dlatego wzmacniamy jego skalowanie z obrażeniami od ataku, by taki zestaw przedmiotów był bardziej atrakcyjny dla tego bohatera.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe zdrowie: 610 pkt. ⇒630 pkt.
- Podstawowe obrażenia od ataku: 60 pkt. ⇒ 63 pkt.
Q – Roztrzaskana Ziemia / Tąpnięcie
- Skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku: 60% ⇒ 75%
Sylas
Zwiększone podstawowe zdrowie. Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia. W: zwiększone obrażenia.
Po ostatnio wprowadzonych zmianach Sylas potrzebuje nieco więcej mocy. Gracze kupują teraz dla bohatera więcej przedmiotów ze zdrowiem, takich jak Różdżka Wieków, Hextechowy Pas Rakietowy czy Kosmiczny Impuls. Wprowadzamy dwie zmiany, dzięki którym będzie sobie lepiej radzić w długotrwałych walkach.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe zdrowie: 575 pkt. ⇒ 600 pkt.
Umiejętność bierna – Petrucytowa Eksplozja
- Obrażenia zadawane głównemu celowi: 130% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności) ⇒ 130% obrażeń od ataku (+30% mocy umiejętności)
W – Królobójca
- Obrażenia: 65/100/135/170/205 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 75/110/145/180/215 pkt. (+70% mocy umiejętności)
Syndra
E: skrócony czas odnowienia. R: zwiększone obrażenia.
Niewielka aktualizacja Syndry udała się całkiem nieźle, jeśli chodzi o zmniejszenie opresji jej wczesnej fazy gry, ale w rezultacie bohaterka kompletnie zniknęła z rozgrywek profesjonalnych. Chcemy dać jej szansę na transcendencję na najwyższe poziomy rozgrywek, dlatego zwiększamy jej atuty, które widoczne są głównie w rozgrywkach profesjonalnych.
R – Wyzwolona Moc
- Obrażenia za każdą kulę: 90/130/170 pkt. (+17% mocy umiejętności) ⇒ 100/140/180 pkt. (+17% mocy umiejętności)
Vi
Q: zwiększone obrażenia.
W przeszłości Vi była bohaterką, która przy odpowiednim wyważeniu była zamykana w więzieniu w rozgrywkach profesjonalnych (cóż za ironia). Zmiany te mają przywrócić jej nieco mocy i pozwolić jej wyjść z celi.
Q – Niszczyciel Skarbca
- Minimalne obrażenia: 45/70/95/120/145 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 50/75/100/125/150 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Maksymalne obrażenia: 90/140/190/240/290 pkt. (+160% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 100/150/200/250/300 pkt. (+160% dodatkowych obrażeń od ataku)
Wukong
Umiejętność bierna: zwiększony dodatkowy pancerz. E: zwiększona dodatkowa prędkość ataku.
Wukong jest jednym z łatwiejszych bohaterów w grze i nie doprowadza graczy profesjonalnych do szału, więc możemy go wzmocnić! Modyfikujemy jego zdolności w długotrwałych walkach i zdolność do przetrwania nadchodzących obrażeń fizycznych, aby mógł wykazać się czymś więcej niż tylko błyskawicznym zabijaniem wrogów.
Umiejętność bierna – Kamienna Skóra
- Dodatkowy pancerz: 5-9 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 6-10 pkt. (zależnie od poziomu)
E – Cios Nimbu
- Dodatkowa prędkość ataku: 35/40/45/50/55% ⇒ 40/45/50/55/60%
Przedmioty
Czarny Tasak
Nieco łagodzimy zasady kumulowania ładunków Czarnego Tasaka, dzięki czemu przedmiot będzie znacznie silniejszy dla niektórych bohaterów, którzy nakładali dwa ładunki jednocześnie.
- Czarny Tasak nie uniemożliwia już bohaterom nałożenia dwóch ładunków atakami podstawowymi i umiejętnościami, które nakładają efekty przy trafieniu (np. Senna).
Ostrze Zniszczonego Króla
Ostrze Zniszczonego Króla jest nieco zbyt silne w rękach prowadzących, więc osłabiamy jego moc i rekompensujemy tę zmianę bohaterom walczącym w zwarciu. Przedmiot powinien świetnie sprawdzać się przeciwko bohaterom kumulującym zdrowie. Nie powinien być świetnym przedmiotem startowym w każdej sytuacji. Osłabiamy jego statystyki podstawowe.
- Obrażenia od ataku: 55 pkt. ⇒ 50 pkt.
- Prędkość ataku: 30% ⇒ 25%
- Obrażenia przy trafieniu: 9% (w zwarciu) / 6% (z dystansu) ⇒ 10% (w zwarciu) / 6% (z dystansu)
Ostrze Dorana
Chcemy ograniczyć dominację prowadzących w alei we wczesnej fazie gry, więc osłabiamy atuty Ostrza Dorana w tej fazie. Prowadzący w alejach solowych spędzają mnóstwo czasu na atakowaniu stworów w porównaniu do prowadzących z dolnej alei i częściej walczą przeciwko bohaterom, którzy mogą ich szybko zabić. Ograniczamy wytrzymałość tego przedmiotu, aby prowadzący byli bardziej podatni na agresję w alejach solo we wczesnej fazie gry.
- Zdrowie: 100 pkt. ⇒ 80 pkt.
- Kradzież życia: 3,5% ⇒ 3%
Czasy do wskrzeszenia i Obrona Terytorialna po odrodzeniu.
W patchu 13.20 skróciliśmy czasy do wskrzeszenia, aby ograniczyć szybkie zyskiwanie przewagi. Przez tę zmianę doszło do sytuacji, w których po zginięciu w alei gracz zyskiwał przewagę, bo mógł się teleportować na tyle szybko, by zamrozić falę. To niesprawiedliwe i frustrujące, że gracz zdobywający zabójstwo jest karany. Przez to Teleportacja jest tak potężnym i wszechobecnym zaklęciem. Chcemy ograniczyć takie sytuacje i pośrednio osłabić Teleportację, dlatego modyfikujemy zarówno czasy do wskrzeszenia, jak i Obronę Terytorialną po odrodzeniu. Teraz teleportujący się po odrodzeniu gracz będzie wracać do alei później, a gracz bez teleportacji otrzyma rekompensatę ze wzmocnienia Obrony Terytorialnej po odrodzeniu. Zmiany czasów do wskrzeszenia w patchu 13.20 prawdopodobnie przyczyniły się do osłabienia szybkiego zyskiwania przewagi. Chcemy zachować to pomimo dłuższych czasów do wskrzeszenia.
Czasy do wskrzeszenia
- Poziom 1: 6 sek. ⇒ 10 sek.
- Poziom 2: 6 sek. ⇒ 10 sek.
- Poziom 3: 8 sek. ⇒ 12 sek.
- Poziom 4: 8 sek. ⇒ 12 sek.
- Poziom 5: 10 sek. ⇒ 14 sek.
- Poziom 6: 12 sek. ⇒ 16 sek.
- Poziom 7: 16 sek. ⇒ 20 sek.
- Poziom 8: 21 sek. ⇒ 25 sek.
- Poziom 9: 26 sek. ⇒ 28 sek.
Obrona Terytorialna po odrodzeniu
- Zanikająca prędkość ruchu: 66,67% (zanika w ciągu 5 sek.) ⇒ 66,67% (zanika w ciągu 8 sek.)
- Zasięg fontanny: Zasięg fontanny, po opuszczeniu którego zaczyna się odliczanie Obrony Terytorialnej po odrodzeniu, jest teraz nieco większy.
Arena
Zmiany systemowe
Strzelcy dominują na wysokim poziomie rozgrywek, w szczególności dzięki nowym zabawkom, które dostali w patchu 14.15. Z tego powodu zmniejszamy ukrytą moc, która jest zwykle wykorzystywana przez tych graczy, co powinno pomóc w stworzeniu równych szans dla wszystkich. Dodaliśmy również zmyślną funkcję śledzenia wymian.
- Modyfikacja statystyk na arenie – obrażenia przy trafieniu: 1% zdrowia celu (podwojone, jeśli partner zginął) ⇒ 0,5% zdrowia celu (podwojone, jeśli partner zginął)
- Śledzenie wymian: liczba wymian będzie teraz wyświetlana na pasku wzmocnień podczas fazy zakupów.
Bohaterowie
W poprzednich patchach Taric i Xayah otrzymali osłabienia na Arenie, przez które wypadają raczej słabo, więc cofamy wprowadzone zmiany. Z drugiej strony Udyr i Shyvana byli bardzo silni z powodu swojej naturalnej elastyczności. Spodziewamy się, że aspekt ten nadal będzie wartościowy w przypadku tych bohaterów, ale obecnie są oni zbyt przytłaczający w niektórych sytuacjach, dlatego ich osłabiamy.
Wzmocnienia bohaterów
Ornn
- Czas odnowienia W: 12/11,5/11/10,5/10 sek. ⇒ 10 sek. na wszystkich poziomach
- Współczynniki dodatkowego pancerza i odporności na magię E: 40% ⇒ 50%
- Czas odnowienia R: 140/120/100 sek. ⇒ 80/60/40 sek.
Renata Glasc
- Skalowanie z mocą umiejętności Q: 80% ⇒ 90%
- Czas odnowienia E: 14/13/12/11/10 sek. ⇒ 12/11/10/9/8 sek.
- Skalowanie tarczy E z mocą umiejętności: 50% ⇒ 60%
- Czas odnowienia R: 150/130/110 sek. ⇒ 100/90/80 sek.
Taric
- Skalowanie dodatkowego pancerza umiejętności biernej: 10% ⇒ 15%
- Podstawowe leczenie Q: 15 pkt. ⇒ 20 pkt.
- Czas odnowienia E: 22/20,5/19/17,5/16 sek. ⇒ 19/17,5/16/14,5/13 sek.
Xayah
- Przyrost prędkości ataku: 3,7% ⇒ 3,9%
- Obrażenia drugiego ataku W: 15% ⇒ 20%
- Skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku E: 50% ⇒ 55%
Osłabienia bohaterów
Nami
- Podstawowe leczenie W: 70/110/150/190/230 pkt. ⇒ 70/100/130/160/190 pkt.
- Obrażenia podstawowe W: 75/120/165/210/255 pkt. ⇒ 65/100/135/170/205 pkt.
Shyvana
- Współczynnik obrażeń od ataku Q: 20/40/60/80/100% ⇒ 20/35/50/65/80%
- Obrażenia przy trafieniu E: 2,5% (+1% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia ⇒ 2% (+0,5% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia
- Skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku kuli ognia E w Postaci Smoka: 50% ⇒ 30%
Sivir
- Współczynnik obrażeń od ataku Q: 90/100/110/120/130% ⇒ 80/85/90/95/100%
Sylas
- Skalowanie minimalnego leczenia W z mocą umiejętności: 30% ⇒ 20%
- Czas odnowienia W: 12/10,5/9/7,5/6 sek. ⇒ 13/11,5/10/8,5/7 sek.
Udyr
- Współczynnik obrażeń od maksymalnego zdrowia Q: 3% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 2% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
- Współczynnik obrażeń od maksymalnego zdrowia przebudzonego Q: 6% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 4% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
Ulepszenia
Kontynuujemy zmiany wprowadzone w patchu 14.15 i modyfikujemy ulepszenia, które są za silne lub za słabe. Obejmuje to zmiany, dzięki którym Ruletka nad Ruletki będzie oferować nieco więcej frajdy we wczesnej fazie gry dla większej liczby jednostek, a Oburącz zwiększy CAŁKOWITĄ prędkość ataku. Co więcej, zgadzamy się z ostatnimi uwagami otrzymanymi od graczy, według których kowadła zapewniają zbyt dużo destrukcji dla zabójców, dlatego nieco je osłabiamy.
Wzmocnienia ulepszeń
Oburącz
- Prędkość ataku: 250% dodatkowej prędkości ataku ⇒ 100% całkowitej prędkości ataku
Ruletka nad Ruletki
- Czas odnowienia (Maksymalna Dawka Dr. Mundo): 30/25/20 sek. ⇒ 25/22,5/20 sek.
- Czas odnowienia (wszystkie pozostałe superumiejętności): 25/20/15 sek. ⇒ 20/17,5/15 sek.
Osłabienia ulepszeń
Gorąca Wyprzedaż
- Wartość sprzedaży przedmiotów pryzmatycznych: 5000 szt. ⇒ 4000 szt.
- Usprawnienie: Wybór Gorącej Wyprzedaży nie jest już traktowany przez grę jako zakończenie zakupów.
Stworomanta
- Obrażenia zadawane stworom: 45% ⇒ 40%
- Zdrowie stworów: 45% ⇒ 40%
- Rozmiar stworów: 45% ⇒ 40%
Zadanie: Czempion Urfa
- Wymagane udziały w zabójstwie, jeśli zostanie wybrane jako drugie ulepszenie: 15 ⇒ 13
- Szansa na trafienie krytyczne Złotej Szpatułki: 35% ⇒ 25%
- Obrażenia od ataku Złotej Szpatułki: 100 pkt. ⇒ 90 pkt.
- Moc umiejętności Złotej Szpatułki: 150 pkt. ⇒ 125 pkt.
- Prędkość ataku Złotej Szpatułki: 70% ⇒ 60%
Kowadła Statystyk
- Odłamek prędkości ataku – minimalne statystyki: 15% ⇒ 13%
- Odłamek prędkości ataku – maksymalne statystyki: 30% ⇒ 26%
- Odłamek destrukcji – minimalne statystyki: 9 pkt. ⇒ 7 pkt.
- Odłamek destrukcji – maksymalne statystyki: 18 pkt. ⇒ 14 pkt.
- Prędkość ataku odłamka zwinności – minimalne statystyki: 11,5% ⇒ 10,5%
- Prędkość ataku odłamka zwinności – maksymalne statystyki: 23% ⇒ 21%
Przedmioty
Dodajemy Czarny Tasak do listy wykluczeń przedmiotów Ostatniego Szeptu, a Klątwę Krwawego Listu do listy wykluczeń Rozkładu, aby ich grupowanie wyglądało jak na Summoner’s Rift. Co więcej wyważamy przedmioty pryzmatyczne, które nie spełniły naszych oczekiwań. Wprowadzamy również spore zmiany Serca Smoka i Pogłosu. Przenosimy moc Serca Smoka na późną fazę gry, usuwając 5% zwiększenia statystyk i sprawiając, że Starszy Smok będzie siódmą duszą przedmiotu. Obrażenia Pogłosu przy trafieniu po unieruchomieniu wroga były zbyt silne, więc blokujemy jego moc za 100 ładunkami, aby wrogowie mogli go skontrować.
- Czarny Tasak został dodany do listy wykluczeń Ostatniego Szeptu.
- Klątwa Krwawego Listu została dodana do listy wykluczeń Rozkładu.
Wzmocnienia przedmiotów
Rękawica Czarnej Dziury
- Zdrowie: 800 pkt. ⇒ 900 pkt.
- Obrażenia na sekundę (skalowanie z poziomem): 20-60 pkt. ⇒ 30-100 pkt.
- Obrażenia na sekundę: 20-60 pkt. (zależnie od poziomu) (+50% pancerza) (+50% odporności na magię) ⇒ 30-100 pkt. (zależnie od poziomu) (+60% pancerza) (+60% odporności na magię)
Kinkou Jitte
- Współczynnik stałego przebicia odporności na magię: 0,1% ⇒ 0,15%
- Współczynnik destrukcji: 0,1% ⇒ 0,15%
- Podstawowa wartość procentowa: 2% ⇒ 3%
Osłabienia przedmiotów
Serce Smoka
- Usunięto: Serce Smoka nie zwiększa już wszystkich statystyk o 5%.
- Więcej Duszy: Serce Smoka teraz zapewnia Duszę Starszego Smoka jako 7. duszę.
Sztylet Strażnika
- Destrukcja: 15 pkt. ⇒ 13 pkt.
Piorunochron
- Czas odnowienia Błyskawicy: 14 sek. ⇒ 16 sek.
Pogłos
- Przyrost zdrowia aktywuje się teraz na początku walki, aby uniknąć sytuacji, w których wliczane jest tymczasowe zdrowie. Przyrost prędkości ataku teraz rozpoczyna się 2 sek. po rozpoczęciu walki, aby prędkość ataku z tymczasowych źródeł zanikła.
- Teraz ma zastosowanie tylko w przypadku dodatkowych efektów przy trafieniu, gdy unieruchomisz wroga, mając 100 ładunków.
- Nie zapewnia już ładunków, gdy twój bohater zostanie trafiony.
- Czas działania ładunku: 6 sek. ⇒ 8 sek.
Bliźniacza Maska
- Współdzielone statystyki podstawowe: 15% ⇒ 10%
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Smolder mógł przelecieć nad rzeką Stawu Koi, gdy Lilia Wodna była zamknięta.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Królobójstwo resetowało się, jeśli Viego przemienił się w innego bohatera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego tylko jeden gracz otrzymywał nagrodę za zabójstwo, jeśli obaj mieli Królobójstwo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracz wskrzeszony dotykając krańca areny nie dołączał do walki.
- Wybór Gorącej Wyprzedaży nie będzie już traktowany jak zakończenie zakupów.
- Sprzedanie Piorunochronu sprawi teraz, że błyskawice przestaną uderzać w pobliżu miejsca, w którym znajduje się gracz.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Lalkarz był resetowany przez Miecz Kwitnącego Świtu i Odnowienie Kamienia Księżycowego.
- Obrażenia zadawane przez przedmioty z naładowaniem wraz z Piorunochronem i Kinkou Jitte będą teraz traktowane jako obrażenia przedmiotów, w związku z czym mogą trafiać krytycznie dzięki Wrażliwości.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego obrażenia w czasie Ścięgnopruja nie mogły trafić krytycznie. Teraz mogą trafiać krytycznie, ale Wrażliwość nie sprawia już, że są zadawane w nieskończoność.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Rytuał Ruiny nie osłaniał tarczą sojuszników podczas leczenia lub osłaniania tarczą. Dodaliśmy go do zakładki dla Wspierających w sklepie i Kowadła Wspierającego.
- Zaktualizowano opis Mistycznego Ciosu, który teraz zawiera informację o efekcie przy trafieniu.
- Strugacz Run teraz prawidłowo usuwa dodatkowy zasięg ataku zapewniany przez Ognistą Armatę.
- Noxiańska Gilotyna (R) Dariusa nie jest już blokowana przez Mroczną Tarczę Upadłej Egidy.
- Opis Kwantowych Obliczeń został zaktualizowany, by odzwierciedlać ich skalowanie.
- Czas odnowienia Kwantowych Obliczeń jest teraz prawidłowo skracany przez Pełną Automatyzację Piorunochronu.
- Włócznia o Diamentowym Grocie teraz prawidłowo zapewnia dodatkowe obrażenia umiejętnościom bez pocisków.
- Czas odnowienia Świetlistego Wartownika trwa teraz właściwe 8 sek. zamiast 7 sek.
- Skoszenie Zapłaty Żniwiarza teraz prawidłowo zmniejsza maksymalne zdrowie bohaterów, którzy są osłonięci tarczą.
- Gangplank nie może już tworzyć nieskończonej liczby beczek dzięki sprytnemu wykorzystaniu Kwiatu Mocy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego superumiejętność Ruletki nad Ruletki liczyła się jako rzucenie superumiejętności w ramach Superrewolucji.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego oświetlenie na niektórych arenach było ciemniejsze, niż powinno.
- Karty ulepszeń nie odtwarzają dwukrotnie swoich animacji błysku i odświeżania podczas pierwszego renderowania.
Rój
Final City przetrwało inwazję Primordian. Dziękujemy wszystkim, którzy odpowiedzieli na wezwanie do walki. Moc przyjaźni Animy znowu zwycięża! Rój „Operacja: Oddział Anima” opuści rotację trybów gry 19 sierpnia 2024 r., więc jeśli chcecie skopać tyłki Primordianom, to macie jeszcze szansę.
ARAM
Witajcie, gracze ARAM-u! W tym patchu skupiamy się na bohaterach, którymi nie zajmowaliśmy się od dłuższego czasu. Zapewniamy im dodatkowe statystyki, dzięki którym powinni odnosić więcej sukcesów w swoich specjalizacjach. Zmniejszamy również dodatkowe modyfikatory bohaterów, którzy obecnie ich nie potrzebują. Jedynym wyjątkiem jest LeBlanc, która słabo sobie radzi jako mag zabójca, ale jest zbyt nieuchwytna dzięki 20% dodatkowej nieustępliwości.
Wzmocnienia
- Aurora: przyspieszenie umiejętności: 0 jedn. ⇒ 10 jedn.
- Diana: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
- K’Sante: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
- Maokai: leczenie: 80% ⇒ 90%
- Olaf: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
- Rakan: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Sion: przyspieszenie umiejętności: -20 jedn. ⇒ -10 jedn.
Osłabienia
- Kalista: całkowita prędkość ataku: 2,5% ⇒ 0%
- LeBlanc: nieustępliwość: 20% ⇒ 10%
- Lee Sin: leczenie: 120% ⇒ 110%
Rotacja mitycznego sklepu
Oto kolejna rotacja mitycznego sklepu. Pozostawimy T1 Jayce’a (Prestiżowego) w sklepie nieco dłużej niż zwykle, aby dać wszystkim wystarczająco czasu na zebranie Mitycznej Esencji, jeśli chcą zakupić tę skórkę. Pamiętajcie, aby kupić ją, zanim opuści sklep w patchu 14.20!
Już dostępne
- Yasuo Mrocznej Sepii (Prestiżowy)
- Kai’Sa z K/DA: ALL OUT (Prestiżowa)
- Księżycowa Bestia Fiora (Prestiżowa)
- Qiyana z True Damage (Prestiżowa)
- T1 Jayce (Prestiżowy)
Opuszczają mityczny sklep
- Senna Rycerz Zaćmienia (Prestiżowa)
- DRX Aatrox (Prestiżowy)
- Rozrywkowa Vayne (Prestiżowa)
- Wytworny Brand (Prestiżowy)
Naprawione błędy i drobne zmiany
Drobne usprawnienia
- Na wasze życzenie przywróciliśmy punkty maestrii bohaterów na ekran wczytywania! Teraz wasi wrogowie będą trząść się ze strachu na widok punktów maestrii, które zebraliście.
Naprawione błędy
- Jednostki pod wpływem uroku nie mogą już podejmować działań w chwili, gdy inny efekt kontroli tłumu powinien to uniemożliwić.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny E Senny odtwarzał się wielokrotnie w trybie obserwatora.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Aurory nie zapewniało ładunków Elektryzacji, Pędu Fazowego lub Zdobywcy, jeśli zostało użyte na krótko przed lub po rzuceniu E.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli zdobyć zarówno Potrójny Tonik, jak i Dostawę Ciastek z tego samego rzędu, jeśli wyposażyli Hexbłysk, ale nie wyposażyli Błysku przywoływacza.
- Naprawiono wiele błędów, w wyniku których niektóre efekty dźwiękowe i wizualne były widoczne/słyszalne z mgły wojny.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W Alistara zapewniało mu ładunki umiejętności biernej, jeśli zostało użyte przeciwko wrogom odpornym na efekty kontroli tłumu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Rell zapewniało dwa ładunki jej umiejętności biernej, jeśli zostało wzmocnione przez jej E.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego reset ataku podstawowego E Leony nie aktywował Elektryzacji, Pędu Fazowego lub Zdobywcy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Yoricka nie czerpało korzyści ze skrócenia czasu odnowienia superumiejętności Złowrogości.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego leczenie E Cassiopei traktowało potwory z dżungli jak bohaterów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wędrowniczek przemieniał się wizualnie w Wędrowniczka Pustki, ale tak naprawdę był zwykłym Wędrowniczkiem. Teraz przemiana ta nie będzie tylko wizualna.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Neeko i jej klon czasami wyświetlały inny efekt wizualny.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Niespodziewane Uderzenie przechodziło w stan odnowienia, jeśli zostało aktywowane, ale go nie użyto.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Aurory czasami przerywało doskoki, których użyto, by wejść w jej strefę.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Herold szarżował dwukrotnie w wieżę, jeśli pojawił się w pobliżu wieży, która została zniszczona w trakcie jego pojawiania się.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Naszyjnik Żelaznych Solari wyświetlał ikonę aury, która nie miała żadnego efektu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna, W i R Aurory nie przedłużały czasu działania jej umiejętności biernej.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Varusa było rzucane w innym kierunku, jeśli zostało użyte pod koniec ruchu na dużą odległość.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Taliyah spadała ze swojej ściany, jeśli podczas podróży na niej użyła zaopatrzenia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny R Aurory pozostawał niewidoczny we mgle wojny, chyba że wróg był w stanie zobaczyć sam środek umiejętności.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Sylas nie zachowywał efektów biernych superumiejętności Mastera Yi i Jaxa przez czas działania ich efektów użycia.
- Efekty przedmiotów zadające obrażenia nie zapewniają już ładunków Włóczni Shojin i nie odnoszą już korzyści z dodatkowych obrażeń.
- Gruboskórność Steraka nie zapewnia już niewidocznego 25% zwiększenia rozmiaru po aktywacji (wybacz, Tahm).
- Neeko nie wyświetla już efektu wizualnego Górskiej Duszy lub aury Słonecznej Peleryny, gdy jest przebrana za jednostkę niebędącą bohaterem lub swojego klona.
- Alternator Hextech nie aktywuje już efektów innych przedmiotów.
Nadchodzące skórki i Barwy
W tym patchu pojawią się następujące skórki:
T1 Jayce, T1 Bard, T1 Jinx, T1 Orianna i T1 Lee Sin
T1 Jayce (Prestiżowy)
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: