Opis Patcha 14.17 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 14.17 w LoLu.
Wojownicze Królowe (i Księżniczka) przybywają w patchu 14.17! W tym patchu wprowadzamy sporo zmian! Będą dotyczyć Summoner’s Rift, ARAM-u i Areny. Modyfikujemy wszystkie kolejki! Wprowadzamy usprawnienia dobierania przeciwników, które powinny rozwiązać pewne niedociągnięcia systemu. Dodajemy poprawki dotyczące kolejek i „stream snipingu” oraz zmianę ograniczeń rankingowych. Mamy także poprawkę problemów dotyczących systemu dezerterów, który nie karał prawidłowo graczy opuszczających gry. Nasze zmiany wyważenia na SR mają kilka celów: Po pierwsze chcemy wpłynąć na wszechobecność prowadzących w alejach solowych, wprowadzając więcej zmian systemowych. Po drugie przyglądamy się wspierającym obrońcom, którzy ostatnio stali się znacznie silniejsi. Osłabiamy część ich przedmiotów, które wzmocniliśmy na początku tego roku.
Patch w skrócie
Wojownicza Królowa Fiora, Wojownicza Królowa Gwen, Wojownicza Królowa Miss Fortune, Wojownicza Księżniczka Annie, Niebiański Boski Król Darius i Upadły Boski Król Garen będą dostępni 28 sierpnia 2024 r. o godz. 13:00 CEST.
Reklama
Usprawnienia dobierania przeciwników
Ostatnio wielu graczy zwracało uwagę na problemy z wyważeniem strony niebieskiej, czerwonej i wymuszonych pozycji. W tym patchu wprowadzamy zmiany, dzięki którym wymuszone pozycje będą lepiej dopasowywane. Role drugorzędne będą dobierane tak, jakby były wymuszonymi. Dodajemy też usprawnienia wyważenia drużyn, aby gracze nie byli wielokrotnie umieszczani z tymi samymi graczami w drużynie (w szczególności na szczycie drabinki). Implementujemy w tym patchu zmiany, których nie zdążyliśmy wprowadzić w patchu 14.16!
- Teraz obie drużyny powinny mieć podobną liczbę graczy z wymuszonymi pozycjami lub z przypisanymi rolami drugorzędnymi.
- Zmniejszono wartości różnic PL pomiędzy graczami w grze.
- Zwiększono równowagę pomiędzy stroną czerwoną i niebieską, w szczególności na wyższych MMR.
Kary za opuszczanie gry
Odkryliśmy błąd w wykrywaniu graczy opuszczających rozgrywki, przez który niektórzy gracze nie otrzymywali należnych kar pomimo zidentyfikowania ich jako „DEZERTERÓW” pod koniec gry. Wpływało to na graczy, przez których dochodziło do zakańczania gier przed czasem w wyniku wczesnego opuszczania rozgrywki. Wielu z nich nie ponosiło właściwych konsekwencji. Problem został naprawiony. Teraz każdy gracz oznaczony jako „DEZERTER” zostanie właściwie ukarany. Ze względu na poprawkę spodziewamy się około 200 000 więcej kar tygodniowo za opuszczanie gier.
Zmiany sprawdzania gotowości
Chcemy poświęcić uwagę procederom „stream snipingu” i „queue snipingu”. Zachowania te prowadzą do nadużywania sprawdzania gotowości i zakłócają rozgrywkę, dlatego wprowadziliśmy nowe kary za odrzucanie sprawdzenia gotowości. Gracze nadal będą mogli okazjonalnie odrzucić grę, a nowe kary będą mieć wpływ na te osoby, które wielokrotnie odrzucają sprawdzenie gotowości w krótkim czasie. Kary rozpoczną się od blokad kolejki i będą eskalować w bany, jeśli gracze wielokrotnie przegapią sprawdzenie gotowości. Zmiany wejdą w życie dla serwera NA w patchu 14.17, a dla pozostałych regionów w kolejnym patchu.
Globalna aktualizacja ograniczeń dostępu do gier rankingowych
Po zmianach wprowadzonych na serwerze KR w patchu 14.15 zauważyliśmy spadek wysyłanych zgłoszeń i wzrost Z/Z/A na grę w przypadku gier z graczami, którzy mają ograniczony dostęp do gier rankingowych. Wprowadzamy te zmiany dla wszystkich regionów Riot. Począwszy od patcha 14.17, gracze z ograniczonym dostępem do gier rankingowych będą mogli powrócić do rozgrywek rankingowych po odniesieniu zwycięstwa w 3 meczach Szybkiej Gry, wyboru draftowego lub wyboru w ciemno.
Modyfikacje Piekielnego Żaru
W patchu 14.15 wprowadziliśmy zmianę Piekielnego Żaru, której brakowało w opisie patcha, dlatego postanowiliśmy uwzględnić ją teraz. Każdy Żar miał na tyle niską wartość, że gracze często po prostu zupełnie ignorowali tę mechanikę. Zmniejszamy częstotliwość pojawiania się Żarów, ale zwiększamy ich wartość. Powinno to zachęcić graczy do zbierania Żarów, jednocześnie zapobiegając uzyskaniu zbyt dużej ilości przyspieszenia umiejętności w późnej fazie gry.
- Pojawianie się Piekielnego Żaru: 2-3 co 14 sek. ⇒ 2-3 co 20 sek.
- Przyspieszenie Piekielnego Żaru za każdy ładunek 0,6 jedn. ⇒ 1 jedn.
Bohaterowie
Aurora
R: zmniejszone obrażenia.
Pozycja Aurory się stabilizuje. Wprowadziliśmy już kilka zmian wyważających, a gracze coraz lepiej poznają bohaterkę. Obecnie jest całkiem dobrze wyważona, ale odrobinę zbyt silna. Chcemy mieć pewność, że będzie się nią dobrze grać jako nieuchwytnym magiem z powtarzalnym stylem gry. Zależy nam, by gra nią nie była uzależniona głównie od R, które zadaje obrażenia eksplozywne, dlatego zmniejszamy obrażenia superumiejętności o jakieś 10%.
R – Pomiędzy Światami
- Obrażenia: 200/325/450 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 175/275/375 pkt. (+60% mocy umiejętności)
Ashe
Zmniejszone podstawowe zdrowie.
Ashe jest nieco zbyt silna w rozgrywkach elitarnych i profesjonalnych, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, że gra się nią całkiem łatwo. W tym patchu przyglądamy się jej zdolności do nękania we wczesnej fazie gry i dajemy jej wrogom więcej możliwości kontrowania.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe zdrowie: 640 pkt. ⇒ 610 pkt.
Caitlyn
Zwiększone skalowanie z prędkością ataku. W: skrócony czas odnowienia.
Caitlyn nie wygrywa tak dużo gier, jak powinna, ale nadal świetnie radzi sobie z niszczeniem wież i naciskaniem fal. Nie zwiększamy jej obrażeń we wczesnej fazie gry, gdyż dobrze radzi sobie w alei. Chcemy jednak nieco wzmocnić bohaterkę i zdajemy sobie sprawę, że osłabienie Zwinnych Nóg w tym patchu będzie miało na nią wpływ. Dajemy jej więcej pułapek i zwiększamy synergię z przedmiotami z prędkością ataku, aby mogła pozwolić sobie na coś więcej niż jedynie zdominowanie alei i nadzieja na natychmiastowe zabicie wrogów.
Podstawowe statystyki
- Współczynnik prędkości ataku: 0,594 jedn. ⇒ 0,610 jedn.
W – Pułapka na Yordla
- Czas odnowienia: 30/24/19/15/12 sek. ⇒ 26/22/18/14/10 sek.
Ezreal
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku.
Ezreal w rozgrywkach profesjonalnych szybko stał się najczęściej wybieranym bohaterem w dolnej alei. Przygotowujemy się do Mistrzostw, więc chcemy urozmaicić tę aleję. Wycofujemy wzmocnienia skupiające się na rozgrywkach profesjonalnych, które wprowadziliśmy jakiś czas temu. Zmniejszamy obrażenia od ataku we wczesnej fazie gry, gdyż bohater nie musi dominować alei na tym etapie.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe obrażenia od ataku: 62 pkt. ⇒ 60 pkt.
Graves
Q: czas odnowienia skrócony na wyższych poziomach; zwiększone obrażenia.
Graves wypada obecnie słabo i chcemy temu zaradzić. Modyfikujemy powtarzalność jego Q i nieco je wzmacniamy. Bohater będzie teraz skuteczniejszym źródłem obrażeń na sekundę, nawet jeśli nie zyskuje szybko przewagi.
Q – To Koniec!
- Czas odnowienia: 13/11,5/10/8,5/7 sek. ⇒ 13/11,25/9,5/7,75/6 sek.
- Obrażenia początkowe: 45/60/75/90/105 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 45/65/85/105/125 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Maksymalne obrażenia: 130/180/230/280/330 pkt. (+120/150/180/210/240% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 130/185/240/295/350 pkt. (+120/150/180/210/240% dodatkowych obrażeń od ataku)
Katarina
Q: zmniejszone obrażenia.
Zmiany wprowadzone w ostatnim patchu wzmocniły zestawy przedmiotów Katariny skupiające się na mocy umiejętności, a przy tym utrzymały w ryzach zestawy przedmiotów opierających się o efekty przy trafieniu. Gracze zaczęli częściej korzystać z jej zestawów przedmiotów obejmujących Zmorę Licza, dzięki czemu Katarina radzi sobie znacznie lepiej, niż powinna. Cofamy połowę wzmocnienia Q z ostatniego patcha.
Q – Skaczące Ostrza
- Obrażenia: 80/120/160/200/240 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 80/115/150/185/220 pkt. (+40% mocy umiejętności)
Kennen
Q: zmniejszone obrażenia.
Wzmocnienie Kennena wprowadzone w patchu 14.9, które umożliwiało mu poruszanie się podczas rzucania superumiejętności, znacznie wpłynęło na siłę bohatera. Zwiększyła się również popularność Udręki Liandry’ego w pierwszym miejscu na przedmiot, przez co Kennen jest nieco za silny. Zmniejszamy nieco jego obrażenia i moc poprzez osłabienie skalowania jego Q, co wpłynie na skok mocy w środkowej fazie gry.
Q – Grzmiący Shuriken
- Obrażenia magiczne: 75/125/175/225/275 pkt. (+85% mocy umiejętności) ⇒ 75/125/175/225/275 pkt. (+75% mocy umiejętności)
Kindred
Q: zwiększona prędkość ataku. E: zwiększone obrażenia; skrócony czas odnowienia.
Kindred nieźle się dostało po osłabieniu Pogromcy Krakenów kilka patchów temu. Teraz potrzebują nieco miłości i uwagi. Na początek cofamy niedawne osłabienie prędkości ataku Q, gdyż obrażenia ciągłe Kindred są niższe. Po drugie zwiększamy ich zdolność do zaklepywania zabójstw za pomocą Narastającego Strachu. Robimy to głównie przez to, że zdaniem sporej liczby graczy umiejętność tę warto rozwijać w drugiej kolejności, co mija się z prawdą. Nawet ci gracze, którzy rozwijają w pierwszej kolejności W, powinni odczuć zmianę dzięki współczynnikowi obrażeń od ataku i podstawowym statystykom w późnej fazie gry.
Q – Taniec Strzał
- Prędkość ataku: 30% ⇒ 35%
E – Narastający Strach
- Obrażenia: 80/100/120/140/160 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 80/110/140/170/200 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Czas odnowienia: 14/13/12/11/10 sek. ⇒ 14/12,5/11/9,5/8 sek.
LeBlanc
Q: zmniejszone obrażenia. W: zmniejszone obrażenia.
LeBlanc radzi sobie całkiem nieźle. Zabieramy bohaterce nieco mocy. Jest całkiem silna we wczesnej fazie gry i chcemy, aby tak pozostało. Zmniejszamy jednak jej obrażenia eksplozywne w późnej fazie gry, gdyż świetnie radzi sobie w zyskiwaniu przewagi.
Q – Znak Złośliwości
- Obrażenia magiczne: 70/95/120/145/170 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 70/95/120/145/170 pkt. (+40% mocy umiejętności)
W – Zniekształcenie
- Obrażenia magiczne: 75/115/155/195/235 pkt. (+75% mocy umiejętności) ⇒ 75/115/155/195/235 pkt. (+70% mocy umiejętności)
Lissandra
Q: zwiększone obrażenia. R: wzmocnione spowolnienie na niższych poziomach.
Lissandra jest bezinteresownym magiem użytkowym i przyda jej się nieco uwagi. W tym patchu przyglądamy się jej użytkowości podczas walk drużynowych i zwiększamy obrażenia zadawane w środkowej fazie gry. Bohaterka nie będzie musiała w tak dużym stopniu polegać na przychodzie złota, by to osiągnąć.
Q – Odłamek Lodu
- Obrażenia: 80/110/140/170/200 pkt. (+85% mocy umiejętności) ⇒ 80/115/150/185/220 pkt. (+85% mocy umiejętności)
R – Lodowy Grobowiec
- Spowolnienie: 30/45/75% ⇒ 45/60/75%
Pyke
Zmniejszony podstawowy pancerz.
Wprowadzamy drobne osłabienie Pyke’a, gdyż radzi sobie za dobrze w kolejce solo. Zmniejszamy wytrzymałość bohatera, aby przeciwnicy mieli więcej czasu na zabicie go, zanim zacznie wędrować z Symbiotycznymi Podeszwami. Zmniejszamy jego podstawowy pancerz, gdyż obecnie ma on dość wysoką wartość.
Podstawowe statystyki
- Pancerz: 47 pkt. ⇒ 43 pkt.
Rumble
Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia.
Rumble jest wszechobecnym górnym w rozgrywkach profesjonalnych i prawdopodobnie jest silniejszy w kolejce solo, niż sugeruje jego współczynnik zwycięstw. Szczególnie mocny jest, gdy jako drugi przedmiot zamiast Płomienia Cienia kupi Szczelinotwórcę. Zmniejszamy potencjał jego zagrywek, w których idzie na całość, gdyż bohater i tak dysponuje już skutecznymi narzędziami do wymiany ciosów w alei (obrażenia i zasięg jego Q i E oraz obrona zapewniana przez W).
Umiejętność bierna – Tytan ze Złomowiska
- Obrażenia przy trafieniu: 5-40 pkt. (zależnie od poziomu) (+25% mocy umiejętności) (+6% maksymalnego zdrowia celu) ⇒ 5-40 pkt. (zależnie od poziomu) (+25% mocy umiejętności) (+5% maksymalnego zdrowia celu)
Ryze
Q: zwiększone obrażenia. R: skrócony czas odnowienia.
Ryze radzi sobie słabo – bohater dobrze się skaluje, ale wypada kiepsko we wczesnej fazie gry. Co prawda, nie powinien w niej dominować, ale mógłby mieć większy wpływ na rozgrywkę. Wzmacniamy obrażenia zadawane przez jego Q, aby mógł sprawniej wymieniać ciosy i czyścić fale. Skracamy również czas odnowienia jego superumiejętności, aby umożliwić mu szalone zagrania i dać graczom więcej okazji do nauczenia się jego nietypowego zaklęcia.
Q – Przeciążenie
- Obrażenia magiczne: 70/90/110/130/150 pkt. (+55% mocy umiejętności) (+2% dodatkowej many) ⇒ 75/95/115/135/155 pkt. (+55% mocy umiejętności) (+2% dodatkowej many)
R – Zagięcie Czasoprzestrzeni
- Czas odnowienia: 210/180/150 sek. ⇒ 180/160/140 sek.
Senna
Q: zmniejszone leczenie. R: zmniejszone skalowanie tarczy z mocą umiejętności.
Nowe optymalne zestawy przedmiotów Senny (zarówno dla zaklinaczki z mocą umiejętności, jak i z Czarnym Tasakiem) obecnie radzą sobie zbyt dobrze. Cieszymy się, że ma ona skuteczny alternatywny zestaw dla zaklinaczki z mocą umiejętności, ale nie powinien on dominować nad pozostałymi zestawami. Wprowadzamy zarówno osłabienia wartości stałych jak i jej współczynników mocy umiejętności. Jeśli jeszcze nie oglądaliście filmów swoich ulubionych influencerów, to musimy coś jasno przekazać: śmiało kupujcie Czarny Tasak dla Senny. Nie pożałujecie!
Q – Przebijająca Ciemność
- Leczenie: 40/60/80/100/120 pkt. (+80% mocy umiejętności) (+40% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 40/55/70/85/100 pkt. (+60% mocy umiejętności) (+40% dodatkowych obrażeń od ataku)
R – Cień Świtu
- Wytrzymałość tarczy: 120/160/200 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 120/160/200 pkt. (+50% mocy umiejętności)
Seraphine
W: zmniejszona wytrzymałość tarczy; wydłużony czas odnowienia na wyższych poziomach.
Seraphine ze wschodzącej gwiazdy przerodziła się w supergwiazdę, co bardzo nas cieszy! Bohaterka jest jednak niezwykle silna, gdyż gracze nauczyli się optymalizować jej zestawy przedmiotów i kolejność rozwijania umiejętności. Chcieliśmy zapewnić graczom używającym Seraphine więcej możliwości, jeśli chodzi o kolejność rozwijania umiejętności. Obecnie jedyną opcją jest „zawsze rozwijaj W”, więc osłabiamy moc, jaką W zyskuje wraz z awansami poziomów.
W – Dźwięk Przestrzenny
- Wytrzymałość tarczy: 60/85/110/135/160 pkt. (+20% mocy umiejętności) ⇒ 60/80/100/120/140 pkt. (+20% mocy umiejętności)
- Czas odnowienia: 22/21/20/19/18 sek. ⇒ 22 sek.
Sylas
W: zmniejszone obrażenia.
Po zmianach Sylasa, dzięki którym ma on dodatkowe zdrowie w ramach swojego zestawu umiejętności, bohater przeżywa wzloty i upadki. W ostatnim patchu jego współczynnik zwycięstw wzrósł. W poprzednich patchach dodaliśmy obrażenia stałe do W bohatera, a także zmodyfikowaliśmy obrażenia umiejętności biernej przeciwko głównemu celowi i przeżywalność Sylasa. Dzięki temu obecnie możemy nieco zmniejszyć jego gwarantowane obrażenia, co powinno zaowocować odpowiednim wyważeniem.
W – Królobójca
- Obrażenia magiczne: 75/110/145/180/215 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 75/110/145/180/215 pkt. (+60% mocy umiejętności)
Twisted Fate
Q: zwiększone obrażenia.
Rozważania dotyczące Twisted Fate’a z mocą umiejętności i obrażeniami od ataku zostały rozstrzygnięte. Jesteśmy zadowoleni z obecnego wyważenia jego zestawów przedmiotów skupiających się na obrażeniach od ataku, gdyż stanowią one świetną alternatywę skuteczną w określonych sytuacjach. Jeśli chodzi o zestawy z mocą umiejętności, to są one nieco za słabe. Modyfikujemy umiejętność bohatera, która jest rozwijana w pierwszej kolejności, gdy gracze wybierają zestawy przedmiotów z mocą umiejętności. Zapewni mu to większą kontrolę nad falami i zwiększy ogólne obrażenia nawet w sytuacjach, w których nie zyskuje szybko przewagi.
Q – Jokery
- Obrażenia: 60/100/140/180/220 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) (+85% mocy umiejętności) ⇒ 60/105/150/195/240 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) (+85% mocy umiejętności)
Varus
Q: zwiększone maksymalne obrażenia. E: zwiększone obrażenia.
Varus nie tkwi już w rozgrywkach profesjonalnych i pomimo ostatnich wzmocnień nadal radzi sobie za słabo. W tym patchu skupiamy się na jego skalowaniu ze złotem poprzez kupowanie dodatkowych obrażeń od ataku, aby trzymało poziom do późnej fazy gry. W celu osiągnięcia tego nadal konieczne będzie wyposażanie bohatera w przedmioty z obrażeniami. Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzone zmiany wzmocnią jego zestawy przedmiotów z destrukcją bardziej niż te kładące nacisk na efekty przy trafieniu, jednak pomiędzy nimi istnieje gigantyczna przepaść, a zestawy z destrukcją są bardzo słabe. Możemy nieco zbliżyć je do siebie i spodziewamy się, że Varus nadal będzie kupować kilka przedmiotów z prędkością ataku.
Q – Przebijająca Strzała
- Obrażenia maksymalne: 15/70/125/180/235 pkt. (+125/130/135/140/145% całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 90/160/230/300/370 pkt. (+150/160/170/180/190% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Minimalne obrażenia nadal wynoszą 2/3 obrażeń maksymalnych.
E – Grad Strzał
- Obrażenia: 60/100/140/180/220 pkt. (+90% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/100/140/180/220 pkt. (+110% dodatkowych obrażeń od ataku)
Przedmioty
Serce Plemienia
Pomimo ostatniego osłabienia przedmiot ten nadal jest głównym zakupem wspierających obrońców. Nie mamy problemu z faktem, że czasami świetnie sprawdza się w rękach obrońców jako dobre źródło wytrzymałości, gdy brakuje im złota. Niestety przyćmiewa inne przedmioty dla wspierających obrońców, gdyż jest zbyt silny w zbyt wielu grach. Zwiększony próg cenowy i osłabiona zdolność wędrowania powinny go osłabić w rękach wspierających.
- Łączny koszt: 3100 szt. ⇒ 3300 szt.
- Premia do prędkości ruchu: 10% ⇒ 5%
Astralny Sprzeciw
Astralny Sprzeciw za bardzo dominuje w strukturze przedmiotów dla wspierających, a w szczególności dla wspierających obrońców, dlatego osłabiamy przedmiot. Ograniczamy możliwość spowalniania wrogich bohaterów i sprawiamy, że jego użytkownicy będą musieli w tym zakresie bardziej polegać na swoim podstawowym zestawie umiejętności.
- Spowolnienie: 60% na 2 sek. ⇒ 50% na 1,5 sek.
Runy
Pochłonięcie Życia
Współczynnik zwycięstw Pochłonięcia Życia jest niemal porównywalny z runami takimi jak Precyzja. Chcemy jednak, aby Pochłonięcie było rzadko wybierane i przeznaczone do sytuacji, w których naprawdę go potrzebujecie. Runa ta nie powinna być domyślnym wyborem gwarantującym zwycięstwo w alei dzięki zapewnieniu świetnej zdolności utrzymywania się. W tym patchu Pochłonięcie Życia będzie ogólnie słabe, co oznacza, że będzie wybierane tylko wtedy, gdy będziecie chcieli odzyskiwać zdrowie w późnej fazie gry.
- Modyfikujemy nieco formułę skalowania z poziomem:
- Poziom 1-5: 1-5 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 1-2 pkt. (zależnie od poziomu)
- Poziom 6-10: 6-11 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 3-7 pkt. (zależnie od poziomu)
- Poziom 11-18: 12-23 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 8-23 pkt. (zależnie od poziomu)
Odcięcie
Cofamy wzmocnienie wprowadzone w patchu 14.11, gdyż Odcięcie już go nie potrzebuje. Obecnie jest wystarczająco silne i popularne.
- Próg obrażeń: powyżej 50% maksymalnego zdrowia ⇒ powyżej 60% maksymalnego zdrowia
Zwinne Nogi
Podobnie jak w przypadku Pochłonięcia Życia, bardziej defensywna opcja taka jak Zwinne Nogi nie powinna być domyślną runą dla tak wielu bohaterów. Zbyt duża zdolność do utrzymywania się we wczesnej fazie gry sprawia, że rozgrywka polega na zabijaniu stworów zamiast wchodzeniu w interakcję z przeciwnikiem w alei. Co więcej, runa ta sprawia, że zestawienia z różnicami zasięgu są praktycznie niegrywalne, gdy przeciwko sobie stają uzdolnieni gracze. W tym patchu osłabiamy Zwinne Nogi. Przyglądamy się ich zdolności do pozostawania poza zasięgiem wrogów i osłabiamy zdolność do utrzymywania się, jaką zapewniają głównie grającym solo, którzy zdobywają mnóstwo PD.
- Prędkość ruchu: 20% na 1,25 sek. ⇒ 15% na 1 sek.
- Leczenie: 5-120 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 5-100 pkt. (zależnie od poziomu)
Clash ARAM-u
Kolejny turniej Clash dla ARAM-u rozpocznie się w ten weekend! Uprzedzamy, że jeśli gracie na następujących serwerach, to skróciliśmy okienko zatwierdzania Clashu z 2 godzin do 1, aby pomóc graczom szybciej znajdować gry: PH (Filipiny), SG (Singapur, Malezja i Indonezja), TW (Tajwan, Hongkong i Makau), TH (Tajlandia) i VN (Wietnam).
- Początek rejestracji: 26 sierpnia, godz. 11:00 (czasu lokalnego)
- Terminy turnieju: 31 sierpnia i 1 września, (ok. 16:00-19:00 czasu lokalnego, zależnie od regionu)
Jeśli macie jakieś pytania lub chcecie zapoznać się z pełnym harmonogramem turnieju Clash 2024, zapraszamy na naszą stronę FAQ Clash.
Naprawione błędy i drobne zmiany
USPRAWNIENIA
Kolejkowanie umiejętności ładowanych
Byliście kiedyś w sytuacji, w której spamowaliście E, by desperacko uwolnić się z efektu kontroli tłumu, gdy Briar była w samym środku chaotycznej walki drużynowej? Mamy dla was wspaniałe wieści! Zamiast naparzania w klawisz E możecie go po prostu przytrzymać, gdy działa na was efekt kontroli tłumu. Wasze zaklęcie zostanie rzucone w chwili, gdy się uwolnicie. Zmiana ta znacznie usprawni doświadczenia bohaterów z umiejętnościami ładowanymi.
Ale chwilunia… to nie wszystko! Aktualizacja nie dotyczy jedynie Briar, ale sporej grupy umiejętności ładowanych i przygotowywanych różnych bohaterów:
- Q Aureliona Sola,
- E Briar,
- W Galio,
- W Irelii,
- W K’Santego,
- Q Pantheona,
- R Poppy,
- Q Pyke’a,
- Q Siona,
- Q Varusa,
- Q Vi,
- W Viego,
- E Vladimira,
- Q Warwicka,
- Q Xeratha,
- E Zaca.
Viego i Sylas również odniosą korzyści z tej aktualizacji, gdy wykradną umiejętności wymienionych bohaterów.
Aktualizacja efektów wizualnych Miss Fortune
W patchu 14.17 nasi niesamowici animatorzy postanowili zaktualizować efekty wizualne kilku skórek Miss Fortune. Miss Fortune ma nowe efekty wizualne dla następujących skórek:
- Podstawowej
- Kowbojki
- Tajnej Agentki
- Słodziutkiej
- Miasta Zbrodni
- Basenowej Imprezy
Wskaźniki właściwej alei
Nowym graczom League of Legends czasami trudno jest połapać się, do której alei powinni iść (chyba każdy z nas był w takiej sytuacji). Od patcha 14.17 gracze z kontem na poziomie poniżej 11. zobaczą strzałki na ekranie, które pokierują ich do właściwej alei lub do prawidłowego obozu w dżungli, co umożliwi poprawne postawienie pierwszego kroku, płetwy, macki, łapki… no wiecie. Strzałki te będą działać przez 30 sek. lub dopóki gracze nie opuszczą swojej fontanny, zależnie od tego, co nastąpi pierwsze.
- Wprowadzono znaczne usprawnienia wydajności przy otwieraniu klienta League.
- Naprawiono proces po stronie klienta związany z przyznanymi nagrodami za poziom przywoływacza. Dodano specjalną nagrodę dla najbardziej oddanych graczy.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- W – Substancja Klejąca Singeda nie tworzy już kałuży, gdy zostaje zablokowana przez pocisk niszczący efekty taki jak Ściana Wichru.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Chyżość nie zwiększała prawidłowo źródeł multiplikatywnej prędkości ruchu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnione ataki podstawowe Xayah po trafieniu doskakującego bohatera stawały się niewidzialne i przytwierdzały się do trafionego celu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Q K’Santego i Q Yone strzelały w złym kierunku, jeśli włączone było przesuwanie wybranego miejsca użycia.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niewrażliwość R Xin Zhao przestawała działać, gdy została użyta podczas R Mordekaisera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego resetowanie ataku podstawowego E Aatroxa nie dochodziło do skutku w przypadku doskakiwania do wroga.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego użycie Błysku podczas animacji Q Talona resetowało czas odnowienia jego Q.
- Naprawiono również błąd, w wyniku którego Q Talona mogło zostać użyte dwukrotnie, jeśli zostało rzucone na maksymalnym zasięgu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czasy odnowienia umiejętności nie mogły zostać skrócone przez Legendę: Przyspieszenie i Włócznię Shojin.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego nie mógł otrzymać 2 Mrocznych Kul, gdy przejmował Syndrę z 40 Odłamkami Gniewu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wukong mógł trafić wroga swoim Q z mgły wojny i nie ujawnić siebie lub swojego klona.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Gwen mogła aktywować efekt Złowrogości niezamierzoną liczbę razy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zabicie Czerwi Pustki i Herolda mogło się liczyć zarówno w ramach zabójstw dużych i potężnych potworów dla Legendy: Żwawości, jak i Legendy: Rodowodu oraz Legendy: Przyspieszenia.
Arena
ZMIANY SYSTEMOWE
Usunięto obrażenia fizyczne przy trafieniu zależne od % maksymalnego zdrowia (wcześniej wynosiły 0,5% i podwajały się, gdy partner nie żył).
Modyfikacje statystyk na Arenie:
- Usunięto obrażenia fizyczne przy trafieniu zależne od % maksymalnego zdrowia (wcześniej wynosiły 0,5% i podwajały się, gdy partner nie żył).
ULEPSZENIA I PRZEDMIOTY PRYZMATYCZNE
Zmodyfikowano oferowane wybory ulepszeń.
ZMIANY WYWAŻAJĄCE
ULEPSZENIA
Wzmocnienia ulepszeń
Oburącz
- Obrażenia od ataków i przy trafieniu: 50% ⇒ 55%
Osłabienia ulepszeń
Świetlisty Wartownik
- Skalowanie tarczy z mocą umiejętności: 40% ⇒ 30%
Podsycający Młot
- Czas odnowienia na każdy kierunek: 3 sek. ⇒ 5 sek.
BOHATEROWIE
Wzmocnienia bohaterów
Zilean
- Skalowanie obrażeń Q z mocą umiejętności: 90% ⇒ 100%
Osłabienia bohaterów
Ziggs
- Skalowanie z mocą umiejętności Min E: 40% ⇒ 30%
- Czas odnowienia R: 30 sek. ⇒ 70/60/50 sek.
Orianna
- Skalowanie W z mocą umiejętności: 70% ⇒ 60%
- Czas odnowienia R: 60/50/40 sek. ⇒ 90/80/70 sek.
Master Yi
- Podstawowe obrażenia nieuchronne E: 20/25/30/35/40 pkt. ⇒ 15/20/25/30/35 pkt.
- Czas odnowienia W: 10 sek. ⇒ 12 sek.
Veigar
- Skalowanie Q z mocą umiejętności: 50/55/60/65/70% ⇒ 45/50/55/60/65%
- Czas odnowienia E: 20/18,5/17/15,5/14 sek. ⇒ 23/21,5/20/18,5/17 sek.
Talon
- Skalowanie umiejętności biernej z dodatkowymi obrażeniami od ataku: 300% ⇒ 260%
- Skalowanie Q z dodatkowymi obrażeniami od ataku: 130% ⇒ 115%
PRZEDMIOTY
Chcemy wzmocnić przedmioty, które wypadają słabo, ale podobają się graczom. Osłabiamy również niektóre systemowe źródła destrukcji.
Wzmocnienia przedmiotów
Płaszcz Piromanty
- Czas odnowienia Iskry: 10 sek. ⇒ 5 sek.
- Wampiryzm za każde źródło Płomienia: 2% ⇒ 2,5%
- Obrażenia Płomieni na sekundę: 75 pkt. + 50 pkt. za każde źródło Płomienia ⇒ 100 pkt. + 60 pkt. za każde źródło Płomienia
Pogłos
- Ładunki odświeżają się przy trafieniu.
Rękawica Czarnej Dziury
- Spowolnienie: 25% ⇒ 35%
- Zwiększono rozmiar promienia środka o 20%
- Obrażenia: 60% ⇒ 70% pancerza i odporności na magię
Osłabienia przedmiotów
Sztylet Strażnika
- Modyfikator Kwiatu Mocy: 25% ⇒ 20%
- Destrukcja: 13 pkt. ⇒ 11 pkt.
Kolekcjoner
- Destrukcja: 18 pkt. ⇒ 12 pkt.
Aksjomatyczny Łuk
- Destrukcja: 22 pkt. ⇒ 18 pkt.
NAPRAWIONE BŁĘDY I DROBNE ZMIANY ARENY
Drobne zmiany
- Dodano wskaźnik obrażeń dla Podsycającego Młota.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Niezwykła Nikczemność i Magiczny Pocisk mogły się aktywować przed zakończeniem ich czasu odnowienia dzięki umiejętnościom zadającym obrażenia w czasie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Doświadczony Snajper resetował czas odnowienia superumiejętności z Ruletki nad Ruletki.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ikony Ruletki nad Ruletki czasami się nie pojawiały.
- Naprawiono kilka błędów, w wyniku których pewne ulepszenia i przedmioty pryzmatyczne były nieprawidłowo traktowane jak obrażenia od umiejętności.
- Wzmocnienie wymian teraz aktualizuje się po otrzymaniu kości wymiany zamiast po zużyciu kości.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego obrażenia zadawane w czasie przez Orbitalny Laser były zmniejszane o połowę.
- Naprawione liczne błędy, przez które Krąg Śmierci nie zadawał obrażeń.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego E Kayna i Ghostcrawlers nie umożliwiały poruszania się przez wodę na Stawie Koi, gdy Lilia Wodna była zamknięta.
- Przedmioty pryzmatyczne z Pryzmatycznego Jaja teraz prawidłowo są traktowane jak przedmioty zdobyte poprzez ulepszenia.
- Wskaźnik obrażeń Linki nie aktualizuje się już poprzez obrażenia zadane kukle treningowej.
- Obrażenia Kuli Detonacji są teraz prawidłowo traktowane jak obrażenia od przedmiotów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Piorunochron zapewniał 75 jedn. zasięgu ataku.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik Wysięgnikowej Ręki się nie aktualizował.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Moc Trójcy, Towarzysz Luden i Złota Szpatułka wyświetlały puste ikony wzmocnień.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Piorunochron nie czerpał korzyści z Genialnego Wynalazcy.
- Gorąca Wyprzedaż nie będzie już sprzedawać Stalowego Serca, jeśli gracze mają aktywne zadanie: Stalowe Serce.
- Naprawiono liczne błędy, w wyniku których ładunki Pogłosu i efekty przy trafieniu aktywowały się wielokrotnie.
- Szkoła Podstawowa teraz powinna zwiększać wszystkie obrażenia umiejętności zwykłych, a nie jedynie aktywnych zaklęć (oraz niektórych przedmiotów/ulepszeń).
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pierwsze trafienie celu przy posiadaniu Zapłaty Żniwiarza liczyło następujące po sobie trafienia poprzedniego celu.
- Absurdalnie Wielka Różdżka zapewniana przez zadanie: Wiedźmi Kapelusz Woogleta teraz prawidłowo sprzedaje się za 0 szt. złota (nadal możliwe jest ukończenie zadania po sprzedaży).
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Mięsożerca czasami nie osłabiał pancerza i odporności na magię.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Urgota czasami nie dochodziło do skutku przeciwko wrogom pod wpływem Przerwania Kombinacji.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Ostrze Mirażu nie skracało czasów odnowienia Q i R Volibeara.
- Czas na Mord nie będzie już oferowany, jeśli macie Szkołę Podstawową, i odwrotnie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny Kaenicznej Powłoki nie wyświetlał się po odnowieniu tarczy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Amulet Strażnika nie zapewniał regeneracji zdrowia bohaterom bez many.
ARAM
Witajcie, gracze ARAM-u! W tym patchu wprowadzamy modyfikacje bohaterów i run. Zmiany bohaterów: Skupiamy się głównie na wyważaniu reaktywnym. Pozbawiamy dodatkowych wzmocnień bohaterów, z którymi ciężko sobie poradzić. Dla przykładu: Nocturne był całkiem skuteczny dzięki synergii superumiejętności z Aksjomatycznym Łukiem, więc wprowadzamy zmiany, dzięki którym bohater będzie musiał podjąć większe ryzyko podczas szturmu. Zmiany run: Chcemy zapewnić graczom więcej możliwości, które będą bardziej odpowiadać ich stylom gry. Modyfikujemy też runy zaprojektowane z myślą o fazie gry w alei na Summoner’s Rift, które mogą się nie sprawdzić w ARAM-ie. Rozpoczynamy od run kluczowych, a następnie przeanalizujemy wpływ tych zmian na różne klasy.
- Elektryzacja, Ezoteryczna Kometa i Pierwsze Uderzenie: Mroczne Żniwa są popularnym wyborem dla magów i zabójców, ale chcemy, by ci bohaterowie mieli większy wybór.
- Opiekun i Kościana Zbroja: Dostosowaliśmy czasy odnowienia, aby lepiej odpowiadały tempu walk drużynowych w ARAM-ie. Dzięki temu runy te będą skuteczniejsze w dynamicznym środowisku.
- Rozpieczętowana Księga Czarów: Runy Inspiracji mają mniej atrakcyjnych wyborów w ARAM-ie, ale wprowadziliśmy zmiany run kluczowych, aby poprawić doświadczenia dla bohaterów, którzy wybiorą te runy.
Jeszcze jedna uwaga: pamiętajcie, że zmiany statystyk i czasów odnowienia nie zostaną odzwierciedlone na stronie wyboru run. Zdajemy sobie sprawę, że może to wprowadzać w błąd podczas wyboru run, ale chcemy usprawnić właściwe doświadczenia z rozgrywki dla tych, którzy wybierają te runy. Jesteśmy ciekawi waszych uwag i mamy nadzieję, że zmiany przypadną wam do gustu! Bawcie się dobrze i do zobaczenia na Howling Abyss!
WZMOCNIENIA
Ashe
- Prędkość ataku: 2,5% ⇒ 3%
- Zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
Varus
- Zadawane obrażenia: 95% ⇒ 98%
OSŁABIENIA
Jarvan
- Otrzymywane obrażenia: 95% ⇒ 100%
Udyr
- Nieustępliwość: 120% ⇒ 100%
Nocturne
- Otrzymywane obrażenia: 85% ⇒ 90%
Yuumi
- Leczenie: 110% ⇒ 100%
POPRAWKA
Karma
- Zadawane obrażenia: 95% ⇒ 100%
- Otrzymywane obrażenia: 95% ⇒ 100%
ZMIANY RUN
Elektryzacja
- Obrażenia: (10% dodatkowych) (5% mocy umiejętności) ⇒ (15% dodatkowych obrażeń od ataku) (10% mocy umiejętności)
Nawałnica Mieczy
- 110/80% dodatkowej prędkości ataku ⇒ 130/100% dodatkowej prędkości ataku
Ezoteryczna Kometa
- Czas odnowienia: 20-8 sek. ⇒ 15-8 sek.
Opiekun
- Czas odnowienia: 90-40 sek. ⇒ 60-30 sek.
Kościana Zbroja
- 55 sek. ⇒ 40 sek.
Rozpieczętowana Księga Czarów
- Czas rozpoczęcia: 6 min ⇒ 3 min
- Skrócenie czasu odnowienia za każdą zmianę: 25 sek. ⇒ 20 sek.
Pierwsze Uderzenie
- Podstawowe złoto: 10 szt. ⇒ 15 szt.
- Złoto zależne od zadanych obrażeń: 50/35% ⇒ 60/42%
Nadchodzące skórki i Barwy
W tym patchu pojawią się następujące skórki:
Wojownicza Królowa Miss Fortune
Wojownicza Królowa Gwen
Wojownicza Królowa Fiora
Wojownicza Księżniczka Annie
Niebiański Boski Król Darius i Upadły Boski Król Garen
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: